recent
أخبار ساخنة

رواية عشق في حي شعبي الفصل الرابع 4 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

 رواية عشق في حي شعبي الفصل الرابع 4 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

رواية عشق في حي شعبي الفصل الرابع 4 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

رواية عشق في حي شعبي الفصل الرابع 4 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك


عيسى.ف اي مالك شوفت عفريت
استدار عيسى لموقع عين شادي ليرى هناك 
يقف رجل في الخمسين من عمره لكن  ملامحه تندرك  انه رجل ليس بعادي 
شادي وهو يبتلع ريقه بتوتر.. بابا
الزعيم بسخريه.. بابا الظاهر انهم زاي ماقالولي انت اتغيرت ياصقر ولا أقول  شادي
عيسى بتوهان.. نورت مصر ياباشا 
الزعيم.. وشكلها حتظلم يااسد  ولا خلاص مبقاش حد يقولك غير ياعيسى ها عملتو اي وفين ابنك ياصقر ويا تره خلصت من البتا عه الي انت دخلتها حياتك دي. انت واسد
شادي.. لو قصدك علي هايدي وجيجي فا خلاص مبقا ش ليهم وجود بس مكنش في داعي انك تبعت ياره ومعها جوز الخرفان الي ملهمش لازما دول
الزعيم.. كان لازم يحصل كده اومال عا يزني اسكت وشوفك اتجوزت وكمان خلفت من بنت في الشارع  حتى  انت يااسد لا واي خايفين يعرفو انتو شغالين ايه  انا عرفت انكم خلصتو منهم يا تره بقاا لومكنتوش قتلتوهم ايه  الي ممكن كان  يحصل 
شادي.. ولا حاجه كانت ست ياره نفذت  الكلام بتا ع حضرتك وراحت وحكتلها عن شغلنا وساعتها هايدي. وجيجي حيبلغو عني انا وعيسى
الزعيم وهو ينظر لهم بحدة  وهو يصرخ في وجههم بغضب...  اسمكم صقر واسد انتو فا همين و مكنش في داعي انهم يدخلو حياتكم اوي كده بس ها قول ايه اغبياء اكبر زعماء مافيا في فرنسا  وايطاليا  عا يشن في مصر ومتخفين ومحدش يتجرا حتى  انو يبص في عنيهم حتتة  بنتين يتفعصو تحت رجليكم تخلو روحكم في اديهم ازاي رودو عليا  ازااي
قال كلمته الاخيره وهو يصرخ في وجههم بغضب
عيسى ببرود اعصاب.. انت لسا  قاايل خلقنا منهم وعمر  روحنا ماكانت في  ايد حد
الزعيم.. ايه  الي حصلكم ياصقر انت واسد  انتو كنتو  اقوى  من كده محدش في اي بلد يعرف يتنفس في وجودكم   ونظرتكم الي بتقتل اي حد من الخوف فين صقر واسد
شادي.. احنا  لسه زاي ما حناا وكمان شغلنا زاي ماهوا ومفيش اي حاجه جديده صقر واسد زاي ماهما واظن شايف بنفسك طبيعي اتنين رجال اعماال. زينا لازم يتجوزو  ولا ايه 
عيسى.. واظن  خلاص اسد وقف قصادك اهو  مفهوش اي حاجه متغيره
اقترب منه عيسى بخبث وقال... انا ممكن اسبتلك دلوقتي حالا  اذا  كنت اسد زاي مااناا ولا لا
الزعيم وهو ينظر له بتركيز.. هنشوف يااسد ودلوقتي عندنا شغل كتير اوي 
يااا شادي او أقول ياصقر 
شادي وعينيه متبثة على الزعيم 
شادي :صقر يازعيم صقر
الزعيم:حلو ..يبقى ننسى الي فات ونرجع لشغلنا ولا ايه رايكم .. 
صقر واسد:طبعا يازعيم 
الزعيم:يبقى يلااا اعملو الي قلتلكم عليه ماشوفش وشكم مرة تانية الا واومري منفذة 
تشاو يااا صقر ولا يااسد 
صعد الزعيم اله جنحه الخاص في القصر... 
شادي :انا لازم اسافر ياعيسى لازم مستحيل ابقى ثانية وحدة هنا لازم النهاردة اكون هناك انا مش حستنى ثانية وحدة هناا 
عيسى:  ماشي  خالي بالك من نفسك 
شادي:تمام ياعيسى انا هبعت اشوف فهد قبل ما امشي  وحكلم المطار عشان يحهزولي طيارتي الخاصة 
عيسى:تمام يلاا وانا حروح اطمن على جودي وعلى احوالها وتبقى في أمان .. 
شادي :تمام يلاا 
 ..
الزعيم وهو جالس في جنحه الفخم ذات  بعد ماسمع كل شئ وهو يبتسم بخبث 
الزعيم :عايز تسافر ياصقر وتخرب مخطاطاتي ماشي حنشوف مين الي كلامو حيمشي .. 
بعد مررو من الوقت دلف بعض الحرس ومعهم فهد في جدته مزالت في المستشفى فقدت الوعي عدم تصديق ان بناتها قد رحلو
شادي وهو يحمل فهد ذالك بيبي الصغير صحب بعض الايام... انا اسف عرف اني بعتها عنك وانها وحشتك ووحشتني انا كمان اوي 
عيسى.. يلا ياشادي عشان تلحق طيراتك
الزعيم. وهو يهبط من الدرج.. علي فين ياصقر
شادي وهو يعطي فهد لعيسى.. مشوار صغير ورجع تاني 
الزعيم.. اممم مين ده
شادي. وهز ينظر لفهد ويبتسم.. ده فهد ابني
الزعيم بخبث.. بجد طيب ورينب اشوف حفيدي
تقدم شادي. واعطا فهد
الزعيم. وهو ينظر لفهد.. شبهك ياصقر مبروك عليك 
شادي.. الله يبارك فيك يازعيم 
عيسى.. انا هبعتو لجودي هيا احسن احد يخالي بالو منو في غيابك. 
الزعيم بمكر.. فعلان بس اكيد مش دلوقتي الوقت اتاخر هخلي الخدم يعتنو بي انهارده وبكره اصبح يروح لجودي 
شادي.. طيب انا همشي دلوقتي
اعطا الزعيم فهد للخدمه كاي تنيما في غرفته وتبقاا مع..... بينما شادي.. 
ذهب للمطار حيث يقف شادي امام سلم طائرته الخاصة بتجهز لكي يسافر الى المجهول.. دخل وجلس في مقعده ... واخد يفكر في ماسوف يحذت ادا الزعيم عرف بما يخطط له ... 
وصل الى المجهول اخرج حقائبه ... وتوجه الى سيارته المركونة هناك .... 
تكلم مع السائق بلغة غير مفهومة ..
يأمره لكي يتحرك ...
وصل الى مكان يبدو مهجور جدا  لكن اذ تقدمت ترا في يوجد قصر أقل مايقال عنه فاخر لكن لاحد يعلم ان يوجد قصر في هذ المكان وذ اقرب احد يرا رجال كثيره تعترض تريقا كاي لا احد يقترب من المنطقه
توجه نحوه القصر وسط مجموعا من الحرص.... لم تمر دقيقة حتى فُتح له الباب
شادي :وحشتيني اوووي 
لم يكمل شادي. كلمه حته تفجه بي لكمه في وجها
شادي وهو يضع يده مكان الضربه
انتي اي مبتفهميش
هايدي وهيا تصرخ في وجها...ااااااااع  يابن الهبلا انا فين يلا
شادي وهو يسحبها بين يديه بعنف ويخذها في حضنه... وحشتني وحتشتيني اوي مقدرتش ابعد اكتر من كده
هايدي وهيا تحول ان تبتعد عنه لكنه كا الصخر لا يتحرك... ابعد عني وطلقني ياشادي طلقني
شادي وهو يغضط جسدها اكتر كانو يريد ان يدلها بين اضلعه... انا اسف يانور عيني اني بعت اليومين دول
هايدي بالم.. شادي ااه بتوجعني 
شادي. وهو يخرجها من حضنه برفق ويسمك وجهها.. الف سلامه عليكي ياحبيبتي 
جيجي من الخلف وهيا تربع يديها.. في اي بقاا احنه فين
شادي.. هقولكم كل حاجه بس لم تهدو الاول 
هايدي بغضب.. اهد اي وزفت اي فين ابني وانا فين
شادي.. اهدي ابنك موجود ويومين وهجبهولك لحد عندك 
هايدي وقد بدات دموعها تتسقط.. انت جبتني هنا عشان البنت الي هناك صح
شادي بتسرع.. لا لا ابد حبيبتي انا جبتك هنا عشان احميكي مش هستحمل اشوف فيكي حاجه وحشه انا افديكي بروحي ياهايدي
هايدي وهيا تمسح دموعها.. بعد الشر عليك ياحبيبي متقولش كده 
شادي وهو يبتسم علي طفلته... وحشتني اي جوزك موحشكيش
هايدي وهيا تعطي ضهرها بتزمر... لا ياخويا موحشنيش روح لبنت الجزمه مراتك
شادي. وهو يحتضنها من الخلف بحنان.. مفيش مراتي غير وحده بس واسمها هايدي مصطفي
هايدي.. بجد ياشادي يعني دي مش مراتك
شادي وهو يقبل رقبتها.. توتو مش مراتي
هايدي.. اومال مقولتش الكلام ده لي من الاول ولي جيبني هنا
شادي.. حبيبتي ده موضوع طويل اهمهم اني لو قولت غير كده انتي مجنونه وكان ممكن توديني في ستين دهيه
هايدي.. يو بقا مقولت بعد الشر عليك
شادي وهو يحملها بين يديه.. هحكيلك كل حاجه بس في اوضتنا بس اهم حاجه فيهم انك مهم هتعرفي هنا مش هتعرفي تعملي حاجه ولا حد هيعرف يوصلك
هايدي بتذمر.. كده طب نزلني بقا
شادي وهو يضحك. توتو مش قبل مشبع منك وقولك وحشتيني قد اي
صعد شادي بي هايدي اله غرفته
بينما جلست جيجي تفكر بمذا يحدث لهم 
فا هيا لا تريد ان تذعجهم في تعلم ان اختها تحب شادي جدا وان اكيد يوجد سبب لكل هاذا
_________ 
في مصر
في منتصف الليل وقف الزعيم امام غرفة  فتحها ودخل وجد داخل تلك الغرفة طفل صغير نائم ببرائة  تقدم نحوه وهو يبتسم 
الزعيم :انت بقا يامفعوص حفيدي الي عاوز تبوظ حياتي زاي مخلصت من امك هخلص منك انت كمان   .. 
تقدم نحوه حمله واختفى من هناك من القصر تمامن و..
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent