recent
أخبار ساخنة

رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الخامس 5 بقلم صباح عبدالله

 رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الخامس 5 بقلم صباح عبدالله
رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الخامس 5 بقلم صباح عبدالله

رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الخامس 5 بقلم صباح عبدالله


زينب. اي يادهم اللي انت عملتو ده يابني معقوله كدا يادهم تضرا*ب صاحبك قدام الناس وتهينو بشكل ده مش عيب عليك وبعدين بت مين اللي انت ضر*بت ادم علشانة
أدهم. يستاهل ياامي علشآان تاني مره يخد بالو مايجيبش سيرة ريم على لسانو مره تانيه
زينب. ليه هو عمل اي لي ريم
ادهم ده كان هزار بيني وبينوا ياامي بس هو نرفزني
الباب بيخبط
زينب شوفي مين على الباب ياهاله
هاله. حاضر ياماما
حنان. السلام عليكم
زينب. وادهم وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته زينب تعالى يام ريم اتفضلي
حنان. خير يادهم يابني بتضر*ب صاحبك كدا ليه
زينب. ونبي ياختي لسه بسال اهو
ادهم. مافيش ياخالتي ام ريم ده كان هزار وقلب جد
حنان ربنا يبعد عنكم الشطا*ن يابن انزل يادهم ياحبيبي راضي صاحبك َوماتسبهوش زعلان منك  ده مهم كان  عشرت عمر وماتربين سوا
أدهم من غير تركيز لا هو اللي غلط وماكنش لازم يجيب سيرت ريم على لسانو
حنان. بستغراب ريم وريم اي دخلها بينك انت وصاحبك يابني
ادهم اتوترات من سواله ومش عارف اقول اه احمحم ماهو اصلا مافيش. ياخالتي بعد اذنكم عندي شغل
زينب. بستغراب هو الود مالوا
حنان. مش عارفة ياختي بس بقولك اي يازينب ياختي
زينب. خير يام ريم
حنان . اي رايك في اللي أدهم عايزو
زينب قصدك على جوز ادهم من ريم.
حنان باحراج. ايو
زينب مالك ياحبيبتي هو ده في احراج والله ماكذبش عليكي خايفه من الموضوع
حنان. هوو بيخوف شوية بس والله ريم بنتي جدعه
زينب. مش قصدي كدا والله انا عرفها ان ريم مافيش منها وانا مش خايفه على ادهم ده انا هكون مطمني على مع ريم وعارفة ان هي هاتقي الله في وفي عشتوا بس أنا خايفه من ادهم ابني وانا عارفه خايفه يجي يوم ويجراح ريم ولا يسبها
حنان. ليه ياختي بتقولي كدا ده ادهم ابنك جدع ومافيش منو
زينب. ادهم ابني جدع وكل حاجه بس مش قد المسؤليه وريم ماشاء الله تبارك الرحمن عليها في كلية الهندسة ومحتاجه دعم وحد تعتمد عليه في كل دقيقة
حنان. والله للي في نصيب هو اللي هايحصل وانا نفسي ونور عيني اطمني على ريم بنتي قبل ماموت وماحدش ضامن عمرو
زينب. الف بعد الشر عليكي ياحبيبتي اللي في الخير يقداموا ربنا وانا مش عند مشكله مع ريم طلم ادهم حبيبها
حنان. ربنا يقدَم اللي في الخير ياحبيبتي يلا طولت عليكي عايزه حاجه
زينب مانتي قاعدة ولا طولتي ولا حاجه ياحبيبتي
حنان. مره تانيه معليش علشان سيبها ريم لوحده في البيت وحتى من الصبح مكلامتهش
زينب بستغراب ليه كدا
حنان. علشان تحترام نفسها وتحكي على كل حاجه حصلت بني ريم وادهم
زينب. والله ياختي مش عارفه اقولك هي ريم غلط في حق ادهم اها بس برضو ماتزعلهاش وسيبيها على راحتها ده جوز عشيرت عمر مش يوم ولا اتنين
حنان. والله ياختي انا غلوبت معاها وكل اللي هي شايفه ان هي معاقه ومش ينفع تتجوز بس مش شايفة ان في اكتر منها ومتجوزين وبسم الله ماشاء الله معهم عيال كمان
زينب. ربنا يهديه ياحبيبتي وتوفق على ادهم انا عرفها ابني مش هايسكت غير مايعمل اللي هَو عايزو وربنا يسترها ومايعملش حاجه نندم عليها كلنا
حنان وهي بتقوم علشآان تمشي لاماتخفيش ادهم جدع هو اها متهور شوية بس اللي انا شايفه انَو بيحب ريم وبيخاف عليها يلا سلام عليكم
زينب وعليكم السلام وزاي ماقالتلك ماتغصبيش ريم على حاجة
حنان. وهي نزله ان شاء الله وفجأة 😱 تجي متكعبلها من علي السلم ووقعها من او درجه لاخر درجه
زينب بصوت عالي يالههههوي حنان وتنزل وراه جري على السلم
ادهم. وصالح. يجوا جري على صويت زينب
ادهم  خير يامي ويشوف حنان وقعها على لارض دمه مالي المكان  يجري وبصوت عالي خالتي حنان
صالح. شيلها يادهم لازم نخده المستشفى وانا هاتصال على عمك رضا وهاعرفوا
ادهم. يشيل حنان وواحد من السكان يجيب العربية بتاعتوا َويخدو حنان على المستشفى
ريم. قعده وحتي سماعت التلفون ومشغاله انشيد دنيه ومعالي على لاخر َمش سامعه حاجه
رضا. اي ياريم يابنتي مش سامعه التفلون
بس ريم ماسمعتش ابوا
رضا يارب صبرني على البت دي ويخد التلفون السلام عليكم
صالح وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته انتي فين يارضا
رضا انا في البيت خير يا صالح مالو صوتك
صالح. اسمع يارضا انا رايح المستشفى
رضا بخوف. خير فيك حاجه ولا حد حصلو حاجه
صالح. بصراحه يارضا الست حنان مراتك كنت نزله من علي السلم وتكعبلت ووقعت من علي وانا وازينب وادهم وخدنها المستشفى
رضا بصوت عالي حنان وهي عامله اي طيب انتو  واخدنها على انهي مستشفى وانا جاي فوراً
وهنا. ريم تشيل السماعة من ودنها خير يابابا هتروح فين وليه متوتر كدا
رضا وهو بيلبس امك ياريم وقعت من علي السلم َوعمك صالح وادهم خدوه على المستشفى
ريم بدموع ماما. طيب وهي عامله ايه
رضا مش عارف يابنتي انا لسه هاروح اهو
ريم. طيب استنى البس وهاجي معاك
رضا طيب يلا بسرعة
وبعد وقت رضا وريم وصلو المستشفى
رضا صالح فين حنان
ريم بدموع فين ماما ياعمو صالح
زينب. تروح عند ريم وتخدها في حضنها اهدي ياحبيبتي امك ان شاء الله هتكون كويسة
صالح. الدكتور بيكشف عليها جوه
الدكتور. مين اهل المريضة اللي جوه دي
رضا وصالح في صوت واحد انا
رضا يبص على حالص
صالح احنا اهلي يابو ريم
الدكتور تمام المدام اللي جوه حصل معها ارتجاج في الموغ ومحتاجه عملية فوراً
الكل بصدمه ارتجاج وعملية
رضا طيب بس بعد اذنك هي العملية دي تكلف قد اي كدا
الدكتور ماكذبش عليك العملية دي مكالف وفي احتمل انه تفشل
رضا.  يعني اي وقدين كدا التكاليف
الدكتور. من 30 الف او 25الف
رضا بصدمه 30 الف او 25الف طيب انا مش معايا المبلغ ده دلوقتي
صالح وانا والله مش معايا المبلغ ده ده كبير واحنا ناس على قد حالنا زاي مانت شايف
الدكتور انا اسف ياجماعة بس العملية دي صعبة ومش احنا اللي هانعمله في دكتور جاي من بره بصدفه وكون هنقول وهو اللي هايعمله بس انتو مش جاهزين
ادهم.  لا يادكتور احنا جاهزين بس انت كلام الدكتور اللي انت بتقول عليه واحنا هندفع كل الكاليف ماتخفش
الدكتور تمام انا هاكلام الدكتور علي ما انتو تخلاصوا اجرات المستشفى بعد اذنكم
رضا. انت هتعمل اي يابني ده مبلغ كبير
صالح. هتعمل اي يادهم وهتجيب المبلغ ده منين
ادهم. يبص على ريم اللي منهاره من العياط. هاسحب الفلوس اللي انا حتيطه في البنك
زينب. بس يابني الفلوس دي انت شايله علشان تجوز بيهم
ادهم. وعيني على ريم  حيات خالتي حنان. اهم دلوقتي يامي
رضا. ربنا يبارك فيك ويكرمك يابني ويحضن ادهم فعلا ياصالح ياخويا انت محظوظ ان عندك ولد زاي ادهم ابنك ربنا يباركلك في
صالح. تشكر يارضا ياخويا ويبص على ادهم ربنا يبارك فيك يابني رفعت راسي والله يادهم
ادهم. الله يبارك فيكم ويخليكم ليا يارب وانت ياعمي رضا خالتي حنان مش بس واحده جارتي دي امي التانية وانت زاي ابويا صالخ بظبط وربنا اللي يعلم
رضا يمسح دموع ربنا يبارك فيك ويكرمك يابني وانا من اول ماعرفتك وانا متأكد انك راجل جدع بس النهارده كبرات في عيني اوي يادهم
ادهم. يحب على راس رضا ربنا يبارك فيك ياعمي رضا بعد اذنكم علشآان مانتاخرش على معاد العملية ويروح عند ريم ماتخفش ياريم ان شاء الله امك هاتكون كويسة
ريم بدموع انا بشكرك اوي يادهم وان شاء الله اول ماشتغل هارجعلك كل الفلوس اللي هتدفعه اللي المستشفى
صالح وزينب في صوت واحد عيب عليكي ياريم الكلام ده
ادهم. بعص*بيه عارفه لو ماكنتش في مستشفى وفي ظرف زاي ده انا كنت ضر*بك قل*م فوقت علشآان تظبطي كلامك شوية عن كدا واخد بعضي ومشيت وانا مش عارف والله البت دي بتفكر ازاي ورحت وسحبت الفلوس طلعو 25 الف بظيط ورجعت على المستشفى ودفعت المصريف بتاعت العملية 
رضا ها عملت اي ياادهم يابني 
ادهم ماتخفش ياعمي رضا كل حاجه تمام ومصريف المستشفى ادفعت بس خالتي لسه مافقتش برضو 
رضا. بحزن علي حالت حبيبتي قلبو وام ابنتها لاوحيده والله يابني فقت خمس دقايق  واغمى عليها تاني 
ادهم ان شاء الله هتكون بخير بس انت ادعي له امل فين ريم
رضا ريم هي وامك قاعدين جمب حنان جوه
حنان. تفوق قبل العمليات 
ريم بفرحه ماما حبيبتي وتنادي باابا ماما فاقت 
رضا وادهم وصالح يدخلو جاري 
رضا حنان حبيبتي عامله كدا ياحنان تخوفين عليكي
حنان. بتعب انا كويسة يابو ريم ماتخفش على. تعالي يادهم يابني عايزك
زينب  بدموع خوفتني عليكي ياام ريم اخ*ص عليكي ياختي 
صالح الف سلامه عليكي يا ام ريم ان شاء الله هاتقومي وتكوني احسن من لاول 
حنان. ربنا يبارك فيكم ياناس ياطيبين
ادهم. بهزار اي ياموزه وحشتك ويروح عند حنان كدا خوفتني عليكي ياقلب ادهم
حنان. بتعب معليش ياحبيبي عايز اطلب منك طلب
ادهم امري ياست الكل
حنان. بتعب. لسه عايز تتجوز ريم يادهم
ادهم. وعيني على ريم  والله بتمنى
حنان. بدموع وتعب خلاص اتجوزه يابني انا مش هطمن عليها غير معاك علشآان لو موت اموت ماطمني
ريم. بدموع انتي بتقولي اي ياماما ان شاء الله هاتقومي بألف سلامة ومش وقت الكلام ده انتي لازم تجاهزي علشآان العملية وان شاء الله هتكوني كويسة ماتقوليش كدا تاني
حنان. قولت اي يادهم تتجوزه
ادهم. ان شاء الله بس قومي انتي بسلامه لاول وبعد اللي في الخير ربنا يقدموا
حنان. يعني مش عايز تتجوزه
ريم. يأماما حرام عليكي ارحمين هو شوال بطاطس للبيع حرام عليكي ماتحسسنيش اني رخيصة لدرجتي
زينب. لااله الا الله اي يابنتي اللي انتي بتقولي ده
رضا. اهدي ياريم
ريم. بدموع مش شايف بعينك يابابا اي اللي بيحصل
حنان. لو موفقتيش تتجوزي ادهم ياريم انا مش عمله العملية
ادهم. اهدي ياست الكل
ريم بقا كدا ياماما  ب تمسكيني  من يدي اللي وجعاني
أدهم. اهدي ياريم تعالي معايا شوية
ريم  تبص على ادهم بقرف عايز اي
ادهم. يشد ريم بالكرسي بس تعالي
وبعد وقت ادهم ويم يرجعوا
ريم. عايزين اوفق على الجوز ماشي ياماما انا موفقة
الكل يستغراب
حنان.  بفرحه بجد ياريم موفقة
ريم. ايوا موفقة مش ده اللى انتى عايزها
رضا انتي بتتكلامي بجد ياريم
حنان. بفرحه خلاص بقاا يابو ريم طلم موفقة هات ماؤذون يادهم ونكتاب كتب الكتاب دلوقتي
ريم وادهم بصدمه كتب كتاب
حنان. بتعب ايوا علشآان لو موت اكون مطمني على ريم بنتي
رضا.  اي ياحنان عايزه تسبيني لواحدي ولا اي
حنان. دي اعمار يابو ريم بس بالله عليك جوز ريم لادهم
رضا يبص على صالح اي رايك ياصالح ياخويا في كلام ام ريم
صالح. اللي ام ريم تقول عليه انا موفق طلم العيال موفقين وبذات ريم اي رايك يابنتي
ريم بس انا؟?
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع الفصول : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent