recent
أخبار ساخنة

رواية حب في مهمة خاصة الفصل الخامس 5 بقلم زهراء ياسر

 رواية حب في مهمة خاصة الفصل الخامس 5 بقلم زهراء ياسر
رواية حب في مهمة خاصة الفصل الخامس 5 بقلم زهراء ياسر

رواية حب في مهمة خاصة الفصل الخامس 5 بقلم زهراء ياسر

ذياد بنظره خبث وانتصار: فعلا كفايه تدريب أنا هبلغ سياده اللواء باللي حصل
مازن : لا متقولوش🥺
حسام ومازن في صوت واحد: اه متقولوش🥺😍
ذياد: علشان أنا كنت متأكد انهم مش هيكملوا يومين ويعتذروا عن المهمه دي
ريم : احنا مش هنتنقل هنا غير لما المهه دي تخلص
ذياد ساخرا: مهمه اي ي ام مهمه دي انتي واصحابكم مش عارفين تدربوا حتي ما بال تهجموا علي العصابه والستات ملهاش غير المطبخ ومتعرفش تعمل غير المحشي
ريم بثقه: دلوقتي هنشوف الستات مبتعرفش تعمل غير المحشي ولا انت اللي هتتعمل محشي (هات الدكتور علشان يخيط🙄😂😂)
ثم تستعد 
ذياد هامسا الي : ريم مش عارف انتي جايبه الثقه دي كلها منين
ريم بنفس الثقه وببرود : مش هقولك علشان متروحش  تجيب زيي 
كابتن خالد: يلا طبعا هتبتدوا دلوقتي وحضرتك هتدربي مع حضره الرائد ذياد وانا هكون حكم 
ريم: ,Ok
ثم تقدمت ريم من ذياد واصحبت أمامه
حسام: ريم بلاش تهور ارجعي انتي مش قد ذياد
مازن: ي بنتي ده واخده بطولات علي مستوي العالم 
احمد : ي ذياد سيبها بلاش هي بدل ما تكسرها دي مش قدك
ريم ولم تبالي ولم تسمع الي حديثهم ولم تهتز شعره واحده بل أصرت علي اللعب معه
ذياد: يلا ولا رجعتي في كلامك
ريم بهدوء ولكن سرعان ما كالت له لكمه قويه بجوار فمه جعلته ينزف دما 
الجميع بصراخ 
حسام: ي لهواي دي ضربته ده هيموتها 
احمد: اقرولها الفاتحه من دلوقتي
مازن : ي خساره شبابك اللي هيتعدم دلوقتي اه ي صغيره علي الموت ي ريم اه ي اني ي اختي ي انيييي( بيولول😂)
ولكن في نفس اللحظه سدد لها لكمه قويه أدت إلي سقوطها 
وقامت سريعا وهي تحاول أن تضربه بقدمها ولكن ذياد يتفاداها بكل مهاره والي أن جاء لكي يضربها لكمه اخري ولكن مسكت يده وامسكت بيده الأخري بقوه وأعطته ضربه قويه برأسها ( اتخيلوا الموقف🙂)
ولكن ذياد بكل مهاره ضربها اسفل قدمها من عند منطقه العرقوب مما ادي الي سقوطها وشل حركتها لثواني ثم نضهت وأعطته ضربه قويه بقدمها في جانبه مما جعله سقط أرضها ومرت ثواني التدريب وكان سيتم إعلان ريم فائزه ولكن قبل أن تمر من أمامه امسك بقدمها بقوه مما جعلها تسقط أرضا هي الاخري وتحدث مرفا
ذياد: مش علي اخر الزمن اخسر ويكون علي ايد واحده زيك 
ريم: الخساير جايه كتير ي حضره الرائد ثم نهضت من أمامه
كابتن خالد: طبعا دلوقتي مفيش حد فاز علي التاني وحضره الرائد ريم هي وذياد باشا متعادلين 
مازن لحسام: انت شايف كانت بتقاومه ازاي ده انا وانت وأحمد لما بندخل تدريب مع ذياد بيفرمنا
احمد: لا دي جامده بصراحه
ثم رحلت ريم هي وصديقاتها الي غرفه تغيير الملابس وبعد انتهائهم استعدوا لكي يرحلوا
لامار: ي بنتي اللذينه انتي اتعلمتي كل ده فين ده انتي دشدشتيه 
ريم : ليه نسيتوا اني انا كمان معايا بطولات عالميه ولا اي
مليكه : اه صحيح بس احسن يستاهل ده انا متغاظه منه هو وكابتن بالونه ده
وضحكت الفتيات علي تشبيها لخالد بأنه بالونه ( 😂😂)
شهد : هنعمل اي دلوقتي ي بنات 
لامار: في اي 
شهد: هنقعد فين انتوا نسيتوا أننا هنقيم هنا لمده الشهر علشان مش هينفع نروح ونيجي
مليكه: اه صح أنا نسيت حتي منعرفش اي سمسار هنا 
ريم: طبعا أنا منستش الموضوع ده وكلمت سياده اللوا فيه من قبل ما نيجي هنا وهو شافلنا شقه قريبه من المبني ثم أخرجت مفاتيح من أحد جيوبها 
ريم: اهوه ومعايا مفتاحها والعنوان كمان والايجار كمان ادفع
لامار: طيب يلا نروح لأني هموت من التعب 
مليكه: بس في الاول نجيب شويه حاجات علشان ممكن نحتاجهم 
ريم: اه فعلا ولازم نشتري اكل وكده
لامار: ها ومين اللي هيطبخ😳
ريم : احنا طبعا👏
مليكه أي رأيكم نشتري سمك وكابوريا وجمبري 
شهد: وهاتولي سوشي معاكم 
لامار: أنا عايزه حوت😂
ريم : طول عمرك طفسه 
لامار: حصل😂
ريم طيب يلا نركب العربيه ونشوف رايحين فين 
ثم خرجوا من مبني القوات الخاصه وذهبوا إلي سيارتهم وانطلقوا الي محل مأكولات بحريه واحضروا بعض الاطعمه ليطهونها في المنزل
في مكان آخر
ذياد وهو يقف ووجه الي النافذه وكان يري ريم وهي تركب سيارتها
ذياد في نفسه: والله انتي اللي وقعتي في طريقي وانا هوريكي يعني اي ذياد السويفي 
مازن وهو أت من الخارج هو وأحمد وحسام
مازن: ذيكو حبيبي وحشتني ي بيبي( عنده فراغ عاطفي😂)
أكتفي ذياد بنظره عارمه كلها غضب اسكتت مازن 😡
حسام : اي ي ذياد مالك 
ذياد ببرود عكس العاصفه التي بداخله: مفيش أحس ما أنا تمام اهوه 
احمد: طب يلا ي رجاله علشان نقعد نفكر ونشوف هنعمل اي في العمليه دي
مازن: طب بينا ي جدعان علي الوكر بتاعنا علشان نقعد نمخمخ ونفكر في العمليه دي 
حسام: اي ي ابني الفاظك دي ده انت مش ظابط خالص
مازن : لا أنا مازن هيهي (ضحكه رقاصه 😂😂)
ذياد : طيب اسبقوني انتوا علي هناك وانا هروح اطمن علي الحج والحجه 
احمد: بس متتغداش علشان نتغدا سوا 
ذياد: ربنا يسهل 
ثم انصرفوا 
ذياد الي منزله حيث أنها فيلا كبيره رائعه التصميم تتكون من 3 طوابق وحديقتان واحده اماميه بها اغلي انواع الورد وشجر الزينه وواحده خلفيه وبها اشهي انواع الفواكه والخضروات الطازجة وحمام سباحه نسائي صغير 
ويوجد ايضا حمام سباحه كبير مظهره رائع 
ثم وصل إلي منزله واسرع بالدخول وقام بتحيه والديه واختاه التوأم روان وراما فإنهما توأم متطابق في كل شئ الا لون العيون فلون عيون روان رماديه كعيون ذياد ولكن عيون راما زرقاء بشده شعرهما اسود طويل كأنها يمثل ظلام الليل من شده سواده ونعومته وكثافته مما يعطي مظهرا جذابا وجسدهم ممشوق متناسق (بقلم الكاتبه زهراء ياسر)
فهما الاثنتين في عامهم الاول من كليه هندسه في قسم الديكور فإنهم يحبون هذا المجال وبشده 
والده : هو اللواء محمد السويفي لواء متقاعد ذياد نسخه طبق الاصل منه( شبيه ذياد بإختلاف لون شعره فإن به خطوط بيضاء خفيفه)
والدته : تعمل طبيبه في اكبر مشفي بالقاهره سيده مرحه وبسيطه تحب زوجها واولادها كثيرا وتحب مساعده الاخرين وخاصا مرضاها 
ذياد: السلام عليكم
الجميع وعليكم السلام
يتبع ......
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent