recent
أخبار ساخنة

رواية عشق لا يموت الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشق لا يموت الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق لا يموت الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق لا يموت الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد


في شركه الشناوي
زين و مراد وصلوا وكانت جميله مشغوله جدا في تصميم
زين بمشاكسه. جولي
جميله رفعت رأسها وبتغمض عنيها عشان تهدأ ومتروحش تفتح دماغ زين
جميله بعصبيه. زين لو قولت جولي دي تاني هافتح نفوخك وبعدين هي الشركة دي بتاعتي ولا بتاعتك انت ومستر يامن ايه دا كل المسئوليات عليا انا  تعبت وبعدين مستر يامن عنده عذر إنما أنت بقى بتتصرمح فين طول الفترة اللي فاتت
ها بتتصرمح في أنهى داهيه
زين... ايه يا بنتي مثوره و ضربت
جميله بعملية ممزوجة بعصبيه. استاذ زين اتفضل على مكتبك وانا هابعتلك التصميم
مراد دخل بعد كدا
مراد. انت روحت فين يا ابني
زين. انا هنا اه احب اعرفك بشمهندسه جميله اكتر واحده بنعتمد عليها هنا من يوم ما جيت هي وعشق الله يرحمها
زين وهو بيحط ايده على كتف جميله. احب اعرفك مراد صاحبنا من زمان وكان في لبنان ولسه راجع
جميله. اهلا نورت مصر
مراد. مصر منوره بأهلها يا بشمهندسه
جميله. وحضرتك بتشتغل ايه؟
مراد. انا مهندس كان عندي شركه في لبنان بس صفيتها وجيت مصر هاسس شركتي هنا
جميله بسرعه. لسه هتاسسها تاب ماتيجي تشتغل معانا هنا بصراحة انا مش قادره على الشغل دا لوحدي ومستر يامن زي ما حضرتك عارف ظروفه
ثم تابعت بسخريه
وأستاذ زين مش فاض للشغل مالوش غير في الكلام الفاضي
زين. اخص عليك يا جميله
شو"حت بيديها ورجعت عشان تكمل شغلها على التصميم
جميله عبد الحميد. ٢٧سنه محجبه
شعرها اسود كيرلي عيونها بني
كانت صحبت عشق الوحيده
تاني يوم
سيليا وجودا وصلوا اسكندريه
( وهنا تبدأ الأحداث)
جودا. شو ها الجمال عنجد مصر اكتير جميله سيليا
سيليا. ايه اكتير حلو حسيته اكتير دافيه
جودا.  انا بدي اتمشى على البحر اختي
سيليا بضحك. متل ما بتردي انا تحت امر اختي اللي صغيره والحلوه كتير
جودا😘😘
سيليا لنفسها. ليش حاسه ها المكان قريب لقلبي ياربي انا تعبت
بعد ساعتين
سيليا و جودا نزلوا يتمشوا على البحر ويتفرجوا على اسكندريه
يامن كان زي كل يوم يروح عند البحر ويجيب روايه من روايات عشق ويقراهم
والله زوج مثالي فينك يا ابني😘
جودا. انا بدي اكل اكتير جعانه
سيليا. تعال في هونيك مطعم
راح نطلب اكل
يامن بيلتفت وماشي شافها وهي بتضحك مع بنت نفس الملامح اللي عشقها لكن عشق محجبه ودي بشعر احمر داكن . عششششق
سيليا وجودا دخلوا المطعم
سيليا. اختي راح  روح اظبط مكياجي
جودا. ماشي اختي خديني معك
يامن جرى على المطعم دورا عليها
وبقي يدورا على البنت التانيه بس اختفوا الاتنين
يامن. انا متأكد اني شوفتها لايمكن اكون بيتهيالي لا ياربي معقول لا
زين رن عليه
زين. يامن مجتش ليه
يامن. ها اه جاي اهوه
وخرج وهو فاقد الأمل وخايف يكون جاله تهيأت لأنه ماخدش دوا الاكت"ئاب اللي دكتور حذ" ره انه لو وقفه هيجيله تهيات
يامن مشي وراح على الشركه
وسيليا وجودا  اتغدوا وكملوا يومهم
وهم بيتغدوا
جودا. اختي احنا راح نقعد هون فتره طويله
سيليا هزت رأسها بمعنى اه
جودا. انا بدي أقدم ورقي هون بشركة الشناوي للهندسة هي هون باسكندريه
سيليا بوجع شديد في رأسها. الشناوي
جودا. اه اختي هيا الشركه اللي مدير بيكون يامن الشناوي
سيليا أول ما سمعت الاسم دموعها نزلت
جودا. شو في سيليا
سيليا. اه دماغي هتنفجر
جودا قامت راحت حضنتها. اهدي اختي أهدى 
في شركه الشناوي
دخل يامن بهيبته بابتسامته الجميله وطيبته
زين. اهلا باللي باشا اللي بيجي بمزاجه ويمشي بمزاجه
يامن. اهلا زين باشا
زين. ايه الاحترام دا ياض
يامن. روح شوف شغلك
زين. تاب متزقش
يامن. زين
زين. افندم
يامن. انا شوفت عشق
زين بحزن ممزوج بعصبيه. انسها بقى يا يامن وعيش حياتك وبعدين انت اخدت الدوا
يامن. انا متأكد اني شوفتها وقلبي حاسس بقربها
زين. يامن سيليا في مكان احسن من هنا واكيد هي حواليك لأنها بتحبك
يتبع...
لقراءة الفصل السادس والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent