recent
أخبار ساخنة

رواية التوأمان الفصل الخامس 5 والأخير بقلم شهد عصام

jina
الصفحة الرئيسية
 رواية التوأمان الفصل الخامس 5 بقلم شهد عصام
رواية التوأمان الفصل الخامس 5 بقلم شهد عصام

رواية التوأمان الفصل الخامس 5 والأخير بقلم شهد عصام


جميله: طمني ع بابا ي دكتور هو بخير صح 
الدكتور: والدك فاق تقدري تدخلي تطمني عليه
جميله: شكرا ي دكتور و دخلت تطمن ع القدري
جميله: انت بخير طمني عليك
القدري: تعالي جميله اقعدي جمبي
جميله: حاضر و راحت قعدت جميع
القدري: انا اسف اني كنت بفضل نور عليكي حتي ف الموت فضلت انك تكوني انتي و نور لا انا عارف اني غلطان بس
جميله: مبسش انا مش زعلانه منك المهم عندي تكون بخير و صحتك تكون كويسه
القدري: مبسش ي جميله سبيني اقول كل اللي عايز اقول انا غلطان ف حقك وحقيقي ندمان حبي ل اختك نور كان عامي عيني 
جميله: نور كانت كويسه و تستاهل انك تحبها و متتقبلش فكرت موتها و انا حاولت اعمل اللي اقدر عليه علشان اكون زيها و محسسكش انها راحت
القدري: نور مكنتش كويسه احنا بس اللي كنا فاكرين انها كويسه انا ي جميله عرفت ان نور عايشه قبل ما اسمعك وانتي بتتكلمي مع ليل برا المستشفي
جميله: عا عارف انها عايشه! عايشه ازاي بابا نور ماتت تقبل دا
القدري: نور ضحكت علينا و مماتتش امبارح لما قولتلك طالع انام وقتها انا شوفت نور نور كانت ف الاوضه عندي وقتها انا فكرتها انتي بس استغربت من شعرها الطويل وانتي شعرك مش طويل فكرتها انتي و قولت جميله عايشه بس نور حكتلي كل حاجه من يوم الحادثه لحد النهارده و قالت 
_____________________________فلاش باك___________________________________
القدري: جميله؟! جميله انتي عايشه
نور: انا مش جميله ي بابا انا نور نور حبيبتك 
القدري: نور؟!نور ازاي انتي بتكدبي 
نور: والله ي بابا ما بجد انا هحكيلك كل حاجه بس اوعدني تسامحني
القدري: احكي
نور: قبل عيد ميلادي انا و جميله صممت اني اخلي جميله تقص نفس قصة شعري من غير ما حضرتك تعرف اخدت جميله و روحنا صالون التجميل و قصينا شعرها و بقت شبهي بالظبط وانا كنت متفقه مع ناس تعمل معانا حادثه و يقولوا ف المستشفي أن نور ماتت و خليت جميله تقص شعرها علشان لما حضرتك تشوفها تفكرها انا وفعلا دا اللي حصل و جميله من خوفها عليك وافقت انها تكون نور و تعيش ع انها انا و كدا كدا حضرتك مكنتش هتزعل ع موت جميله لأنك مبتحبهاش قدي وانا لما اطمنت أن كل حاجه ماشيه تمام سافرت برا باسم تاني و اتجوزت الشخص اللي عملت علشانه كل دا طبعا حضرتك هتسال مين الشخص دا الشخص دا هو ابن عم سيد الجنايني القديم كنت عارفه أن حضرتك مش هتوافق عليه علشان كدا انا عملت كل دا وياريتني ما عملت كدا بعد كل اللي عملته علشانوا و خليتوا رجل اعمال طلقني و رماني ف الشارع و اتجوز بنت شريكه ف الشغل وقتها انا ملقتش حد غيرك ي بابا و رجعتلك و لسه بتحضنه لقت القدري بيزقها
القدري: اوعي تفكري اني ف يوم ممكن اسامحك وعلفكره جميله ضفرها برقابتك ي بنت القدري ع الاقل هي ضحت بكل حاجه و بحياتها علشاني وعلشان ميحصليش حاجه 
نور: جميله دي اهبل بني ادمه شوفتها ف حياتي طبيتها دي هي اللي بتخلي كله يضحك عليها و بعدين ي بابا انا اهو رجعت انسي جميله و خليها تروح تعيش ف الشقه اللي كانت ناويه تروح تقعد فيها بعد عيد ميلادنا 
القدري: جميله مش هتروح ف مكان انتي اللي هتطلعي من هنا و مش هتدخلي البيت دا تاني أبدا 
نور: لو عايزني ام من هنا يبقا تديني حقي ف التركه دي علشان اقدر اعيش انا مقدرش اعيش عيسى الفقره ابدا و راحت ع الخزنه و فتحتها و اخدت منها فلوس كتير
القدري: سيبي الفلوس مكانها ي نور
نور: لا ي بابا انا اسفه مش هقدر و وقت والدها و هربة زي ما دخلت بالظبط و القدري وقع ع الارض اغمي عليه و الخدامه لما جات هي اللي شافته واقع ع الارض
________________________________________________________________________
جميله: بابا انت متاكد من اللي بتقوله دا يعني نور حقيقي عايشه وكانت طول الخمس سنين دول بتضحك علينا
القدري: حقك عليا ي جميله انا بتاسفلك ع كل حاجه و ع قلة حبي ليكي وتفضيل نور عليكي متزعليش مني ي جميله و خدها ف حضنه انا بحبك اوي ي جميله
جميله: وانا بحبك اوي ي بابا و مش زعلانه ولا عمري هزعل منك
القدري:------------
جميله: بابا انت مبتردش لي بابا 
القدري:-----------
جميله: والنبي لا ي بابا والنبي متسبنيش انا ماليش غيرك قوم ي بابا الدكاتره و ليل دخلوا ع صوت صريخها و ليلي بقا يبعدها عنوا بالعافيه
ليل: خلاص ي جميله خلاص
جميله: خلاص خلاص اي يعني اول ما احس انو بيحبني يموت و يسبني لا لا انا مش هخلي يموت قوم ي بابا علشاني قوم انا ماليش غيرك انا اول مره احضنك وانا جميله مش نور مش بعد ما صحيت بكل حاجه تسبني و تموت كدا قووووم ي باااباا هتسبني لمين 
الدكاتره و ليل طلعوها بالعافيه و عملوا الاجراءت لدفن القدري و تاني يوم دفنوا
________________________________________________________________________
عدا فتره كبيره جدا و جميله اتخرجت و بقت هي اللي ماسكه شركات والدها و حاولت تلاقي نور هي مهما كان اختها و والدها كان بيحبها جدا بس فشلت 
جميله و هي ماسكه صورة والدها: عدا وقت كبير اوي وانت بعيد عني تعرف انك وحشني اوي مكنتش اتخيل تمشي و تسبني بالسهوله دي انا عملت كل حاجه علشان احافظ عليك و ميحصلكش حاجه بس ربنا رايد اني اكون لوحدي دايما
ليل: مين قال انك هتكوني لوحدك انا معاكي و جمبك
جميله: ليل انت اي اللي جابك هنا
ليل: شوفوا البت الاداره دي بعد ما وفقت حملها ف كل حاجه بتقولي اي جابك هنا خلاص ي ستي انا ماشي
جميله: لا انا مش قصدي جدا خالص والله بس اتفجاءت بوجودك
ليل: مش مهم ي جميله عادي
جميله: يعم قولتلك مكنش قصدي الله
ليل: خلاص ي بنتي والله مش زعلان انا بهزر مش اكتر الا قوليلي صحيح احنا بقالنا قد اي صحاب
جميله: كتير من قبل موت بابا
ليل و هو بيطلع علبه من جيبوا : طب مش ناويه حبايب بقا 
جميله ب ابتسامه: اي دا
يلا و هو ليقوم يقف و ياخدها من ايديها يوقفها هي كمان و بيوطي ع ركبته: يعني تتجوزيني ي هانم جميله
جميله: سبني افكر
ليل: يبقا ع خيرة الله موافقه و بيلبسها الخاتم 
جميله: بس ي ليل
ليل: بس اي ي ست جميله دا انتي بتموتي فيا 
جميله: لا ي واد
ليل: ايوا اومال
تعرفي ي جميله والله من اول يوم شوفتك في حبيتك 
جميله: ربنا يخليك
ليل: ربنا يخليني اي يحلوه انتي بقولك بحبك
جميله: ايوا اعمل اي يعني
ليل: ها لا ولا حاجه انا شكلي اخترت غلط اني ماشي
جميله: استني انت رايح فين 
ليل' ماشي
جميله: هامشي و تسيبك حبيبتك ي حبيبي
ليل: ي اي عيدي كدا تاني قولتلي اي
جميله: ي حبيبي
ليل: لا والنبي اخيرا قولتيها و سألها و لف بيها
تمت

لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent