recent
أخبار ساخنة

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السابع 7 بقلم ياسمين الهجرسي

الصفحة الرئيسية

 رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السابع 7 بقلم ياسمين الهجرسي

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السابع 7 بقلم ياسمين الهجرسي

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السابع 7 بقلم ياسمين الهجرسي


دخل سليم شركته في ثقه هو بستمع الى همسات النساء وهي تتحدث  عن واسامته وأناقته ورجولته  ومدح الرجال العاملين في شركته عن عيونه الحاده مثل الصقر تراقب كل ما حولها نجاحه في سوق الأعمال
  ودخل  مكتبه و طلب من السكرتيره  هاتيلي جميع المستندات الخاصة باجتماع النهارده وجميع تعليقات الخاصه بالمواعيد اللي اتلغت اللي كان يوم اللي فاتت واطلبي مستر احمد.
بوسي : سكرتيره جميله خريجه الجامعه الامريكيه تعشق الميك اب و الفاشون
 من اكثر الاشياء اللي بتضايق منها سليم لبسها المكشوف.
سليم : بوسي انا طلبت منك كام مره لبسك ده أوفر اوى وانا مش فاتح مكتبي استعراض اخر أنذار ليكي.
دخل: مكتبه وقاعد عليه وطلع فونه.
سليم : سعد مدير الحسابات بتاعه شركات سليم عاوز احدث فون في مصر بالخط و يكون رقم مميز و لاب توب نفسي الماركه وتجيبهم على هنا بسرعه.
احمد: ده ايه يا باشا كل ده تاخير ده انت مواعيدك زي الساعه يا ترى اختفيت فين متاخر جيت ليه  ما كنت تضرب اليوم كله ايه كانت مزه حلوه للدرجه دي طيب قول لاخوك الغلبان اللي قرف من مها اللي لازقه دى.
سليم :  أهدى شويه مزه ايه وقرف ايه اللي بتتكلم فيه وبعدين احنا هنا في الشغل ممنوع الكلام في اي قرف  من اللي انت بتقوله ده.
احمد :  ياساتر عليك عمرك ما هتتغير خلاص خلينا في الشغل في اجتماع كمان نصف ساعه على نناقش بنود العقد الجديد وبعدها في اجتماع   في الفندق نتقابل  الوفد الروسي وده اللي هياخد اليوم كله ولو اتفاقنا  بكره هتكون خلصنا  وعندي مزه روسيه لك يا عم هتنسيك الدنيا بنت صاحب الشركه و هتموت عليك من المره اللي فاتت وما رضيتش اعمل معها اي حاجه عشان عينيها عليك رغم اني هموت عليها ايه سليم بنت انما ايه اجمل من قمر.
 سليم : قولي معملتش معاهاحاجه ليه  لا غلطان انا ما بحبش الروسيات وبعدين هو انا هتجوزها فا بتحافظ عليها خش بقلب جامد.
احمد :  سيبك من الكلام ده كله ايه اللي كان و اخدك انت اليومين دول ما كنتش بترد علي ليه.
سليم : بيقلب في  الملفات اللي قدامي مش وقته ده موضوع كبير و احكيلك عليه بعدين يلا قوم  عشان الاجتماع مش عاوز باند من العقد يكون مش  لصالحنا ده انذار.
احمد  : عيب عليك يا باشا  ده احنا رجالتك  كله لصالحنا ان شاء الله سلام وبيغمز  بعينيه بس لازم اعرف مين المزه اللي خبيتها عندي.
سليم : زقله الانتيكه اللي قدامه على المكتب.
احمد :  بطريقه دراميه يا دماغي يا مفتري يا ظالم روح منك لله و سابو خرج وهو بيضحك
وقفل الباب  ورجع فتح الباب تاني لازم اعرفها برده مين المزه دي.
سليم : اطلع بره يا احمد بدل ما اقتلك و ماسك الفون بتاعه و اتصل على امه.
فريده : ردت ازيك يا حبيبي في حاجه.
سليم : لا يا امي بس همس كانت خايفه قبل ما  انزل الشركه وانا طلبت منها تيجيلك تتكلم معاكي عشان تهدى شوى دى طفله برده يا أمي.
فريده :والله يا سليم نامت بعد ما عيطت كتير قوي وهي بتحكي عن امها ربنا يعينها يا ابني على اللي  اتكتب عليها.
سليم : قلب وجعه عليها طيب يا امي اكلت واخذتها علاجها.
فريده  : ما رديتش تاكل بس بالعافيه شربت عصير ونامت.
سليم : بالله عليك يا امي لما تصحي تخليها تاكل و تاخد العلاج وانا اتصل بعد ساعتين اطمئن عليها.
فريده :  ربنا يخليك لينا يا حبيبي ويسترها معك خلي بالك من نفسك .
سليم :  سلام يا امي مش هوصيكي عليها و السواق هيجيب سهيله من النادي عشان ما تقلقيش عليها.
فريده :  ماشي يا حبيبي ربنا يرضى عليك مع السلامه.
سيلم : قفل وقلبه قلقانه على همسه بيفكر بصوت عالي  اللي عملته ده صح ولا غلط وهي  هل  تتقدر تستحمله مش عارف بس يا رب الحمل عليا كبير قدرني يارب انا حبيت احميها من اي غدر في الدنيا. 
بوسي  : الاجتماعي يا فندم اتفضل.
سليم :  حضر الاجتماع ها يا احمد كله تمام انت المسؤول قدامي.
احمد :  بيتكلم بجديه يا مستر سليم كله تمام ان شاء الله يوافقوا على العقد ويمضوه كمان النهارده.
سليم :  ان شاء الله كلكم على مكاتبكم يلا الاجتماع  خلص ربنا يوفقنا.
احمد :  يا مستر عشان نروح الاجتماعي يلا.
سليم : هاعمل كام فون واحصلك  اسبائني إنتي.
احمد :  بيغمز بعينه شكلها خطف قلبك يا معلم.
سليم : اطلع بره يا احمد وبيكلم بعصبية.
احمد : بيمثل انه زعلان خلاص يا سليم بالراحه شويه انا ا باهزر .
سليم : أصل الموضوع ده كبير يا احمد لما نخلص الاجتماع اقولك عليها بس بلاش تهزر فيه دلوقتي يلا استعدي عشان العشاء بتاع بليل نخلص الاجتماع ومش هيبقي فاضل عليه كثير ويبص في الساعه عشره دقائق واحصلك اعمل فون و اجيلك.
احمد :  ماشي اللي هتصل بالفندق اكد الحجز سلام.
سليم : بيفكر في همس اللي المفروض تكون نائم دلوقت ولا بتعمل ايه بس قررت يتصل بالمهندس اللي كان في الفيلا بيعمل اوضه همس المهندس خلصت كل حاجه يا فندم زي ما حضرتك طلبت 
ما فيش لا شكرا عادي علي الشركه واخد الشيك بتاعك سلام 
 سليم :  اتصل علي  سهيله  مش بترد عليه.
بس في الاخر قرر أنه  يتصل على امه الفون بيرن وما حدش بيرد اتصل على سعديه الشغاله قام بخوف رايح جاي في المكتب  من القلق وماسك دماغه.
سعديه : الو يا مستر سليم.
سليم : بعصبيه مش بتردي بسرعه ليه الهانم كويسه.
سعديه : ما فيش يا فندم كل الحكايه اني كنت قفله خلاص كلهم دخلوا يناموا.
سليم : بقلق و همسه عامله ايه دلوقتي هي.
سعديه :  انا كنت يطمن عليها لقيتها نايمه في الاوضه الجديده بتاعتها .
سليم : اطلعي بالفون عشان اكلمها بسرعه.
سعديه : حاضر يا فندم ثواني وطلعت وخبطت ودخلت يا انسه همس كلمي مستر سليم
 مع حضرتك.
 همس : بتعيط انت تاخرت ليه انا خايفه لوحدي قوي وسكت.
سليم :  حس بوجع في قلبي ليه انا هاتاخر و ممكن انام في الفندق عشان عندي اجتماع وهيخلص متاخر نامي وخلي بالك من نفسك مش انت بنوته شاطره بتسمع الكلام اكلتي واخذت علاجك.
همس : لا ما ليش نفسي انا عاوزاك ترجع بسرعه.
سليم : اديني سعديه يا همس.
سعديه نعم يا فندم
سليم حضري الاكل عشان الانسه همسه تاكلو تاخد العلاج بتاعها.
سعديه : يا فندم انا حضرته ثلاث مرات وهي مش راضيه تاكله مش مبطل عياط والهانم فضلت معها لحد ما نامت.
سليم : من غير كلام كثير حضري الاكل بسرعه اديني همس لو اكلت ونمت انا هاجيب لك الشيكولاته اللي بتحبيه معايا.
همس :  وانا طفله بتضحك عليها خلاص براحتك مش عاوزه حاجه سلام و قفلت التليفون وما تحضر يشاكل انا مش هاكل و اطفي النور واطلعي بره لو سمحتي.
سعديه انا اسفه لازم انفذ الاوامر بعد اذنك واخرجته حضرت الاكل وجابته ثابته على الترابيزه وخرجت.
هامشي بتعيط ومش عارفه تنام و حاسس جسمي تعبان.
سليم بيتصل على سعديه يا فندم حضرتك لها الاكل هي مش عاوزه ثاني وما كلتش حاجه النهارده خالص و سايباها بتعيط سليم خلاص نامي انت و سيبيها براحتها وقف لو كان احمد كل ده سامع الحديث مندهش من الحوار.
سليم هو الاحتماع ده يا احمد ينفع تروحي لوحدك بلاش انا احضر وبيلم في حاجاته.
احمد :  لا ما ينفعش لازم تحضر الامضي بتاعت العقد وبعدين امشي.
سليم : ماشي يلا بس بسرعه وهي  فرصه وانا احكيلك على كل حاجه عارف الفصول  هيقتلك وركب بالعربيه وسليم حكاله على كل حاجه.
احمد :  بس هي رغم سنها الصغير معقوله بالجمال ده بس حرام اللي حصل لها والله.
سليم : بعصبيه وانت تعرف منين انها جميله.
احمد : بقى لك ساعه بتوصف في جماعه انت مش حاسس بنفسك هاكون اعرف منين يعني.
سليم : يا احمد دي طفله بضفاير يلا انزلوا صلي ونزل ودخلوا على الترابيزه اللي كان عليها الوفد الروسي.
احمد  : يخرب بيت ابوك يا لوزه البنت ومش لابسه اصلا كل ده عشان انت جاي صاروخ ارض جو.
سيلم :  اتلمي يا احمد ما تديهاش اهتمام هم اللي محتاجين لنا وده شغل.
 روزا : اهلا يا مستر سليم معلش العربي بتاعي مكسر بس بابي علمني كويس انت فاهمني.
سليم :  بيبنسم بسخرية بس تمام يا روزا نتكلم في الشغل.
مهدي والدروز وصاحب الشركه لا تعمل السكر مع سليم
سليم واحمد ومهدي وروزا بيتكلمه في الصفقه والعقد وسليم كل شويه بصي في الساعه احمد اهدى يا سليم انت بت بصي في الساعه كل خمس دقائق الناس ماضيني   ماشي خلاص وبعدين .
روزا : مين همس ياسليم دي مراتك .
سليم:  دي روحي وقلبي وعقلي يا روزا ونفسي ارجع البيت اخدها في حضني دي من بنسي نفسه وهو بيتكلم عنها بس استغرب من اللي قالوا.
احمد : ما تصدقيش يا روزا  دي بنته.
سليم بعد اذنكم مبروك عليكم وعلينا الصفقه.
ومشي بركب عربيته اوصل عند اول هايبر ونزل جاب الشوكلت اللي  وعدها بيها و جاب شوكلت  سهيله لانه متعود يعمل معها كده.
وصل الفيلا وداخل على سهيله و يديها الشغل بتاعتها وهي نائمه احطها على المخده.
ودخل اطمئن على والدته وكانت فريده على تقرا القران سليم   و تطمن عليها  مش عاوزه حاجه يا امي اسف يومي كان طويل بعد اذنك.
سليم دخل الاوضه همس  مش لاقها في السرير كانت واقفه في الشباك اول ما افتح الباب  جريت عليه و اترمت في حضنن وهو حضنها ورجليها ومش طايل الارض لانها متعلق في رقبته وبتعيط حضنها قوي و مستغرب من عياطها وحشتك قوي كده يا همس.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في غرفه سهيله
سهيله ايوى يا دكتور محمد انا اسفه قفلت بسرعه عشان أبيه سليم دخل عليا فطريت اعمل نفسي نايمه كنت بتقول ايه حضرتك.
دكتور محمد : مقولتيش رايك .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في كليه الشرطه
عامر يا فندم ده معاد الاجازه بتاعتي ارجوك خليني انزل محتاج الاجازه دي ضروري.
القائد : نفذ  الاوامر اانا.  عندي حاله طوارئ وانت  من اهم الضباط المتفوقين نفذ الاوامر.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في بيت فتحي 
هيثم مسك اخته من شعرها انت ازاي تتكلمي بالطريقه دي مع الحاج انت بنت محتاجه تتربى صحيح وفضل يضربها فعلا عشان بتدفع على امها.
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent