recent
أخبار ساخنة

رواية حب في الظلام الفصل السابع 7 بقلم دينا محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حب في الظلام الفصل السابع 7 بقلم دينا محمد

رواية حب في الظلام الفصل السابع 7 بقلم دينا محمد

رواية حب في الظلام الفصل السابع 7 بقلم دينا محمد

تاليا صحيت من النوم لقت نائل حضنها ونايم فضلت بصاله كده شويه قد اي هو حلو وهو نايم كده وملامحه هاديه وفضلت تحرك أيدها ع وشه وع شعره 
=انا عارف اني حلو والله 
_نعم مين قال كده 
=طريقتك اللي قالت 
_انت اصلا اي اللي منيمك هنا انت مش كنت نايم هناك 
=مزاجي قالي قوم نام جمب مراتك 
_طب ابعد كده عاوزه اقوم لو سمحت 
=لا انا مرتاح كده 
_نائل 
=قلب نائل نعم 
_ابعد 
=لا 
_ابعد ي نائل احسنلك 
=لا مش هبعد هتعملي اي يعني 
نائل كان بيشد ع حضنها اكتر علشان متعرفش تتحرك لحد ما تاليا عرفت تحرك ايديها وراحت خبطاه ف كتفه جامد 
=ااااه ي بنت المجنونه ايدك تقيله 
_علشان لما اقولك تبعد تبقي تبعد 
=دا انتي عيله رخمه 
_مش اكتر منك انا هدخل اخد شور اخرج القيك نزلت 
=هدخل اخد شور ف الحمام التاني 
_تمام 
فعلا كل واحد فيهم دخل اخد شور وبعدين نائل خرج قبل تاليا ووقف يفكر يخليها تقرب منه ازاي وبعدين تاليا خرجت 
_انت لسه هنا بتعمل اي مش قولتلك اخرج 
=مش عارف اقفل زراير القميص 
_مين كان بيعملك كده الاول 
=امي كانت بتساعدني ف كل حاجه (اصلا بيكدب هو بيعمل كل حاجه لوحده)
=ممكن تساعديني لو سمحتي 
_بس ماما ف اوضتها ممكن تساعدك 
=يعني اروح اقولها اقفليلي زراير القميص علشان مراتي مش موافقه 
_ خلاص حاضر 
تاليا وقفت قدامه علشان تقفله القميص نائل استغل الفرصه وقرب منها وحضنها من وسطها 
_بتعمل اي 
=ولا حاجه علشان تعرفي تقفليه كويس
_والله وكنت بتعمل لماما كده برضو 
=ماما مينفعش انتي ينفع وبعدين ف واحد يكون مراته حلوه كده وواقفه قدامه وميستغلش الفرصه دي 
_طب ابعد كده انا خلصت خلاص 
=ولو قولت لا 
_هعمل فيك زي ما عملت من شويه كده 
وف اللحظه دي مسك نائل اديها الاتنين 
=مش هتعرفي هتعمل اي بقي 
_نائل بلاش الهزار دا 
=مين قال اني بهزر 
_نائل كده مينفعش 
=انا ومراتي يبقي ينفع 
_نائل لو سمحت 
نائل خاف أن قربه اكتر منها يضايقها ومتحبوش فقال واحده واحده علشان متزعلش 
=خلاص سيبتك اهو بس مش كل مره هسيبك خدي بالك
خلصوا هما الاتنين ونزلوا علشان يفطروا مع مامته وبعدين الكل جه علشان يسلم ع العرسان الجداد العيله واصحابهم وكده ونائل طول ما الناس موجوده قاعد حاضن تاليا من كتفها كده وقاعد يمدح فيها وقد اي هما بيحبوا بعض خلصوا وكله مشي وبعدين تاليا طلعت علشان ترتاح شويه فوق وقعدت تتفرج ع فيلم me before you(بالمناسبه الفيلم تحفه لو حد لسه مش سمعه) وبعدين نائل دخل لاقاها بتتفرج 
=بتعملي اي
_بتفرج ع فيلم 
=فيلم اي
                                    _me before you
 =شكله كده من الاسم حلو 
 _حلو اوي اوي اوي
 =مين بيمثل فيه
        _Emilia Clarke و  Sam Claflin القمر 
 =القمر اه 
 _الصراحه دا مش قمر بس دا مززز 
 =احترمي نفسك شويه ي ماما (وقلم محترم ع قفاها )
 _ليه يعني مش دي حقيقه 
 =مش واخده بالك إن عيب اوي تعكسي واحد يعني قدامي 
 _هو يعرف اني عايشه اصلا اسكت والنبي 
 =بيحكي عن اي يعني 
 _بص ي سيدي دا بيحكي عن بطل قمر كده 
 =تاااني
 _سوري بيحكي عن أن ويل اللي هو البطل ولد حلو مرتبط بواحده حلوه بيحب المغامره بيسافر كتير وبيعمل اي حاجه مجنونه تيجي ف دماغه ف يوم نازل من عند حبيبته عمل حادثه حصله شلل كلي ماعدا دماغه بيحركها غير كده لا ولأنه كان غني جدا هو وأهله عملوله كل حاجه تتناسب مع حالته وكمان دكتور معاه دايما حتي بقوا أصحاب لكن حبيبته سبته وراحت ارتبطت بأقرب صاحب ليه ومن وقتها مش بيتواصل مع اي حد وكل ما يجبوله واحده تقعد معاه طول ما الدكتور مش موجود يمشيها وف الجانب الآخر لو بنت عاديه هبله شويه كده أسرتها متوسطه بس والدها ساب الشغل. ومحتاجه شغل علشان تساعد بيه البيت ومرتبطه بواحد رياضي كل اهتماماته المسابقات والجري وأصحابه بس بيحبها وهي بتحبه قدمت ف الوظيفه وبدأ ويل يتريق ع لبسها شويه وبعدين بقوا أصحاب بعد محاولات كتييييييير بدأ يخرج ويضحك ويتكلم وكل حاجه كانت هي بتعمله كل حاجه بتأكله وتشربه وتحلق دقنه وتسرح شعره تديله العلاج تخرجه وكده وواحده واحده بدأوا يحبوا بعض وبدأ حبيبها يلاحظ لحد ما حبوا بعض وحبيبها سابها وهي عرفت أن ويل مقدم ف المحكمه علشان موضوع الموت الرحيم دا فقالت إنها هتخليه ينسي الموضوع دا 
 =ازاي
 _اخدته وسافرت وعملت برنامج كامل ليه وكانت اجازه روعه قربوا من بعض اكتر بس للاسف اخر يوم قالها انه مصمم ع رأيه وكده ورجعوا وهي مش بتكلمه ومشيت وبعدين رجعتله فضلت معاه آخر أيامه وبعد كده الموضوع اتنفذ ومات وكتبلها فلوسه باسمها علشان تسافر كل الاماكن اللي سافرها بس كده 
 _نائل انت نمت نائل
 نائل نام وهي فضلت بصاله كتير بتفكر ان القصه متشابهه اوي طب ليه هو مش بيحبني بس فضلت تبصله لحد ما نامت ف حضنه فضلت كده الأيام تعدي ونائب بيحاول مع  تاليا وتاليا بتكابر واللي ف دماغها ازاي بيتعامل معاها كده وهو بيحب ساره ازاي وعدت الايام وبقي نائل كل يوم يستني لما تاليا تنام ويروح ياخدها ف حضنه وينام اتعود ع كده مبقاش بيعرف ينام غير ف حضنها وكل أفعاله ليها بتبين انه بيحبها بس تاليا بتحاول تنكر دا وف يوم تاليا قالت لنائل انها هتخرج تشتري حاجات مع صحبتها ونائل فضل يرن عليها مش بترد وبعدين فونها بقي مقفول والوقت أتأخر خالص مبقاش عارف يعمل اي أو يتصرف ازاي كان خايف جدا ليكون حصلها حاجه هو بيحبها وشم عاوز يخسرها
 تفتكروا حصل اي لتاليا واي اللي هيحصل بعد كده؟!!!
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent