recent
أخبار ساخنة

نوفيلا العوض الفصل السابع 7 بقلم فرحة أحمد

jina
الصفحة الرئيسية

 نوفيلا العوض الفصل السابع 7 بقلم فرحة أحمد

نوفيلا العوض الفصل السابع 7 بقلم فرحة أحمد

نوفيلا العوض الفصل السابع 7 بقلم فرحة أحمد


وقفناا البارت ال فاات لماا نورين وقفت بخوف لماا سمعت صوت سليم... 
سليم بنظرات نار*يه لا توحي بالخير...  انتي راحه فين دلوقتي وماشيه تتسحبي زي الحرميه ليه...؟ 
نورين بخوف وبتفرك اديهاا من التوتر فلاحظ هو توترهاا وقبل ميتكلم قااطعه صوت حنان.... 
حنان بتوتر هي كمان بس حاولت قدر الامكام انهاا تخلي صوتهاا طبيعي عشان ميشكش في حااجه... 
هتكون راحه فين يعني.... اكيد راحه اوضتهاا تنام.... 
بصلهم سليم بقرف واستهزاء وحرك راسه بالامبالاة وسبهم ومشي....  اماا نورين فبصت لامهاا بشكر واترمت في حضنهاا... 
بجد شكرا ياا ماماا انتي انقذتني اناا مكنتش عاارفه اقول له ايه وهو لو كان عرف ان عاايزه اهرب مكنش هير*حمني... 
حنان بحنيه وبتربت علي كتفهاا واتكلمت بهمس عشان سليم ميسمعهاش...  يلاا ياا قلب ماما لازم تمشي دلوقتي مقدمكيش اوي وقت بسرعه بس اول متوصلي ابقي طمنيني عليكي... 
بعدت عنهاا نورين وعيونهاا مليانه دموع وبتحرك راسهاا بع*نف....  لااء مش هسيبك لوحدك هو لماا يكتشف بكرا اني هربت
هيئذ*يكي وممكن يمو*تك اناا مش هقدر اشوفك بتتعذ*بي بسببي... 
حنان بأمر وصرامه....  يلااا يااا نورين اخلصي مقدمكيش اي وقت....  نورين وقفه مكانهاا ومش راضيه تتحرك وبتحرك راسهاا بس... مسكتهاا حنان من اديهاا ووصلتهاا لبرا من الباب الخلفي للفله عشان ميشفهاش اي حد من الخدم او الحرس ال ع بابا الفيله... 
نورين وقفه مكانهاا ورافضه انهاا تتحرك خطوه واحده كل ال شاغل تفكرهاا ايه ال ممكن يعملوا ابوهاا في امهاا لماا يعرف انهاا ال هربتهاا.... 
 اتقدمت حنان منها وحطت وش نورين بين اديهاا واتكلمت بعطف....  يلاا ياا قلب ماما دي فرصتك الوحيده انك تنفدي بحياتك لانك لو اتجوزتي خاالد حيااتك هتدمر ده ابن اختي واناا عارفاه وهو عايز يتجوزك انتقا*م من ابوكي بسبب ال عمله زماان... مش حب فيكي.... 
نورين باستغراب...  انتقا*م ايه وحب مين وبابا عمل ايه اناا مش فااهمه... 
حنان...  مش تعرفي دلوقتي هبقي اعرفك بعدين اهم حااجه انك تمشي من هناا دلوقتي قبل ما ابوكي يشم خبر لان ساعتهاا الدنياا هتطربق فوق دماغي ودماغك.... 
نورين بدموع وهمست...  وانتي متااكده انك هتبقي بخير... 
حركت حنان راسهاا باه ونورين مشيت حبه وبعدين رجعت تااني ورمت نفسهاا بين احضان امهاا وهمست... 
هتوحشيني ياا ماما خدي بالك من نفسك....  ربتت حنان ع ضهرهاا وهمست هي كمان اهم حااجه دلوقتي هي انتي يلاا بلاش تضيعي وقت.... 
هزت نورين راسهاا وبعدين بعدت عن احضان امهاا وبصتلهاا كتير كانهاا بتحفظ ملامحهاا وجريت من قدام امهاا وطلعت بره الفيله نهائي وفضلت تجرى في الشوارع بخوف وعياط وبعدين قعدت ع الرصيف وهي بتبكي بحرقه... 
نورين....  اااااه يااا رب سااعدني اناا حتي ممعيش فلوس اخد تاكسي واروح لعمتي ياا رب اقف معااياا ومتسبنيش لوحدي... 
سكتت فجاه بخوف لماا سمعت صوت خطوات جاايه ناحيتهاا فعدلت حجابهاا وهدموهاا وفضلت قااعده مكانهاا بخوف والتفتت علي مصدر الصوت وفتحت عيونهاا بصدمه.... انتاا بتعمل ايه هناا 
باسم...  السوال ده اناا ال مفروض اسئلهولك انتي بتعملي ايه هناا وراحه فين في وقت متاخر زي ده... 
نورين بدموع...  كنت جاايه عندكو لاني هربت من البيت ومليش حد غيركو بعد ربناا وماما... 
باسم وهو بيمد ايده عشان يقومهاا...  عندناا احناا ليه وليه اصلاا هربتي هو ايه ال حصل... 
نورين بدموع وبدات في حكي كل حااجه بدايه من ال ابوهاا قاله وان مهره متخطفتش وان هو ال رماهاا في الميتم وهو بردو اتسبب في الحر*يق ال حصل في الميتم وبسببه ما*تت ارواح كتيره مكنش لهم ذنب في اي حااجه وعلي اجبرهاا  ع الجواز من خاالد....  انتهت نورين من الكلام ودخلت في نوبه بكاا شديده... وهناا باسم مقدرش يسيطر ع نفسه واخدهاا في حضنه وفضل يهدي فيهاا ولماا هديت بعدت عنه واتكلمت باحراج... 
اناا اسفه اناا عاارفه اني ممكن اسبب لكو مشاكل لو جيت عندكو فلو مش حابب اني اجي عندكو لفتره مؤقته لحد ماشوف هعمل ايه اناا مش هزعل لان ده حقكو بعد ال باباا عملو في عمتي واناا ممكن ادور ع اي حته اقعد فيهاا لحد ما الامور تهدي.... 
باسم وهو بيبصلهاا بحب مش هتغيره الظروف ال بعدتهم عن بعض...  لسه بتحبيني ياا نورين... 
انصدمت نورين من سؤاله ولكنهاا حركت راسهاا بخجل....  السؤال ده اناا ال هسئلهولك انتاا ال لسه بتحبني ياا باسم... 
بصلهاا باسم بحب وتزينت ابتسامه جميله ع ثغره لانه فهم انهاا لسه بتحبه...  تتجوزيني ياا نورين... 
حركت نورين راسهاا بمعني اه....  ففرح باسم جدا واخدهاا واتوجه لطريقه للفله الخاصه بعالته....  ووصلوا في نفس الوقت ال وصل فيه سراج ومهره... 
سراج وهو بيبصلهم باستغراب...  نورين...؟  انتي بتعملي ايه هناا.... 
بصله باسم ورفع حااجه...  ايه بتعملي ايه هناا دي بيت عمتهاا وجايه فيهاا حاجه دى... 
سراج بتبرير...  مشقصدي اناا كل ال اقصده ايه الشي الضرورى ال خلاهاا تجي في وقت متاخر زي ده ومستنتش لصبح... 
باسم بهدوء وبدا في حكي كل حااجه بس مجبش سيره موضوع مهره هو قال له ع خاالد بس.. 
سراج بعصبيه...  اكيد الموضوع فيه فلوس عشان عاايز يرميكي الرميه دي مع انه عاارف ان خاالد مش مظبوط... 
اماا مهره كانت وقفه تبصلهم وهي مش فااهمه حااجه بس اول ما جابو اسم خاالد حست بنغزه وقلبهاا فضل يدق بع*تف.. 
قااطع شرودهاا صوت سراج وهو بيقول... 
اعرفك ياا. باسم مهره...  وده باسم اخوياا الكبير ياا مهره... 
باسم بجديه...  اهلاا ياا انسه مهره....  وبعدين التفت نحيه سراج وابتسم بخ*بث... فهم سراج نظراته وكز ع سنانه وضربه في جمبه..... 
مش ال في بالك موضوع طويل هبقي احكيلك.... 
اماا نورين اول مسمعت اسم مهره قلبهاا فضل يدق وبصت نحيه مهره وحست بمشاعر غريبه عماله تطردهاا حست انهاا عاارفهاا حست لدقيقه ان ال وقفه قدامهاا دي اختهاا بس ازاي وهي ما*تت في الحر*يق.... بصت لهاا بابتسامه وبتلقائيه قربت منهاا واخدتهاا في حضنهاا واتكلمت بحب وحنيه... 
ازيك ياا مهره اناا ابقي نورين بنت خال سراج.... 
استغربت مهره رد فعل نورين في الاول ولكنها تدرجياا تااهت بين حضنهاا ال حسسهاا بدفاا والحنان ال فقداه من وهي لسه طفله صغيره مش عاارفه حااجه.... 
بعدت عنهاا نورين وبصت لهاا بابتسامه كلهاا حب ومسكت اديهاا وسحبتهاا ع جوه... 
دخل الكل جوه وحكو للام كل حااجه عن مهره وان ازاي سراج شافهاا وعن نورين....  رحبت بيهم الام جاامد وكل واحد طلع عشان ينام وسراج اخد مهره ع الاوضه ال هتقعد فيهاا وكذلك بااسم.... 
دخل الكل واحد الاوضه الخاصه بيه واول محطو راسهم ع المخده ناامو.... 
وفي صباح يوم جديد تسللت الشمس باشعتهاا الذهبيه لغرفه مهره ال كانت ناايمه بشكل مضحك ع سريرهاا وفضلت تداعب في شكلهاا الطفولي صحيت مهره بتزمر وهي بتنفخ....  اووووف ياا ربي ايه ده حد بيفتح الشبابيك كدا.... 
قطع حديثهاا مع نفسهاا لماا حست بحد بيشدهاا من هدومهاا....  بصت ع تحت لقت طفله عندهاا حوالي سنه ونص لسه بتتعلم المشي وبتتعلم الكلام.... 
الطفله وهي بتشد مهرة من هدومهاا وضحكت ضحكه بريئه جميله وهي بتتكلم بتهته....  مم.. ممااا... 
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent