recent
أخبار ساخنة

رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الثامن 8 بقلم فيروزة

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الثامن 8 بقلم فيروزة

رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الثامن 8 بقلم فيروزة

رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الثامن 8 بقلم فيروزة


يوسف ..( مكنش عارف يتحرك وكل شويه يقع وكان شكلو يموت من الضحك...واسراء كانت قاعده تضحك عليه ...راح رامي عليها طينه جات في الجد ...
اسراء بقيت تجري وتقول يالهوي...يالهوي..
واسد خرج جري من الأرض وراح علي الجد ....
وسيف كان بيحاول يخرج ومكنش عارف ...وفي الاخر خرج وراح علي الجد ...
ويوسف كان عايز الأرض تنشق وتبلعو....من اللي عملوا ...
بس اللي كل استغربوا ردت فعلا الجد الغير متوقعه ...
الجد بضحك ...هو ده شغل الأرض ...اما عيال صحيح...يلا كل واحد يكمل شغلوا وانا مروح ...وانتي يا اسراء تساعدي خطيبك ...وانتي يا ورد ...وانتي يا ست البنات تفرجي عليهم ...واللي يزعلك فيهم تعالي قوليلي وانا اربيه من اول وجديد علشانك ....
فيروز بكسوف...حاضر يا جدي ..
سيف بحزن ...جدي انا تعبت اوي ينفع اروح معك...
الجد ...ارجع كمل شغلك ...يلا ..
سيف ...حاضر ....
يوسف بعد صعوبه خرج وراح عند الجد ...جدي ارجوك سامحيني مكنتش اقصد والله انها تجي فيك ...
الجد بهدوء ...وانا عارف ...يلا كمل شغل ...
يوسف بحزن ...يعني مش زعلان مني ...
الجد ...لا ...يلا ارجع علي شغلك ...
اسد ...أجاي اوصلك يا جدي ...
الجد بضحك ...ارجع لشغلك وانا هعرف اوصل نفسي كويس ...
بعد مده من الشغل الكل تعب ورجعوا البيت ...ورغم تعب اسد في شغل الأرض إلا انو شال فيروز لحد البيت ...
فيروز بحزن ..انا عارفه اني حمل عليك ..كل واحد فيهم ماشي مع خطيبتو وانت الوحيد اللي شايلها ...علشان 
قبل متكامل كلامها كان اسد حضنها اكتر ...
اسد بابتسامه ...تصدقي انك هبله ...
فيروز بدموع...انا هبله ...
اسد بضحك ...ايوه وأكبر هبله ...بقي كل واحد ماشي جمب اللي خطيبها...وانا المميز اللي فيهم لاني شايلها ...شوفتي بقي انك هبله ...وانا اللي معايا الكنز ...انتي كنز حياتي يا عيون الأسد ❤️🥺انتي العشق يا روح الاسد🥺❤️....
                   ❤️🥺انتي كنز الأسد ❤️🥺 ...
فيروز بكسوف ...بجد انا كنز ...وبعدين ايه الرومانسيه دي كلها انا مش قدها ....
اسد ....ده شويه عليكي يا حته من قلب الاسد ....
فيروز بكسوف...بطل بقي وبعدين احنا وصلنا ...
اسد ...تصدقي محسيتش بطول الطريق علشان معكي ....
فيروز بكسوف ...طيب ممكن تطلعني اوضتي...
اسد بحب ...عيني يا قلبي ...
سيف كان ماشي جمب ورد بحزن .. 
ورد ...مالك يا سيف ...
سيف بحزن ...مليش ...وياريت متتكلميش معايا تاني ...
ورد بحزن .. اللي يريحك يا سيف ...
يوسف ماشي هو واسراء ....
اسراء ...بقولك ايه يا يوسف ...
يوسف ...قولي ...
اسراء ...هو انت واخوك مالكم زعلانين كده ليه ...
يوسف ...مالنش احنا كويسين اهو ...
اسراء ...طيب يلا نتعرف علي بعض اكتر ...انا اسراء ...عندي ٢٠ سنه ...طيبه وكيوت زي مانت شايف كده 😂😂...
يوسف بابتسامه ...والله ...اتشرفت بيكي ...وانا يوسف ...عندي ٢٤سنه وطيب وكيوت زي مانتي شايفه كده 😂😂.. 
اسراء بضحك ...ده انت طلعت حلو اهو ...هو انا ممكن ادلعك ...
يوسف ...علي حسب الدلع ...
اسراء بكسوف ...هقولك يا اوشه ...
يوسف ....اول مره حد يدلعني بس عجبني الدلع منك يا سوسايه...
اسراء بكسوف .. اهي احلوت خالص 😂😂😂ماتيجي تجري ورايها شويه يا اوشه ...😂😂🏃🏃🏃🏃اجري يا اوشه 😂🏃🏃...
يوسف بضحك ...استني هنا يا بت ...😂😂🏃🏃🏃🏃
نرجع عند اجمل اتنين ...فيروز وأسد ....
اسد طلع فيروز أوضتها ...وقبل ما يمشي 
فيروز ...اسد ...
اسد. ...عيون الأسد ...
فيروز بكسوف...انا عايزك تفكر لاخر مره ...لاني حمل كبير عليك .. عايزك تفكر في نفسك مره ....وتكون انت اهم من فيروز ...
اسد بحزن....بقي انتي بتقولي فكر في نفسك ...هو انتي مش  عارفه انك نفسي ...انتي نفسي يا فيروز .. يعني لما افكر هفكر فيكي انتي وبس .. لانك حته من روحي وجزء من قلبي ...
فيروز بدموع....بجد يا اسد .. 
اسد .. بجد يا روح الاسد ....
فيروز بدموع...يعني مش هتندم ...علشان هتتجوز واحده زي ...
اسد بحزن....اوعي في يوم تقولي كده يا فيروزتي ...انتي ست البنات وعمري ماكنت اتمنا اتجوز غيرك ابدا ابدا انتي حب حياتي .....
فيروز بكسوف...وانت بقيت حياتي يا اسد ...
اسد ...طيب اسيبك ترتحي شويه وانا كمان هروح انام ...
فيروز ...ماشي ...
......
بعد مرور شهور العده ....
جاه اليوم المنتظر يوم فرح اسد الصعيد علي فيروز ...
وسيف علي ورد ....
ويوسف علي اسراء ...
...
هقولكم مختصار اللي حصل في المده اللي فاتت دي ....
اسد وفيروز حبهم زاد اكتر من الاول بكتير ...وأسد فضل يشيل فيروز ..وفيروز فضلت تسال اسد كل مره هو بيحبها ولا لأ ...وأسد كل مره كان بيقولها أنها بقيت حته منو وانو مش بس بيحبها ده بيعشقها....وأنها كنز الأسد .....
وسيف و ورد لسه علاقتهم من اسوء لي اسوء بي كتير ...
إنما حابيب قلبي ...يوسف واسراء ...حبو بعض ...وهو معدش في قلبو غير اسراء ...وهي مفيش في قلبها غير اوشه....
والجد ...كان فرحان انهم بيحاولوا يتغيرو....
.......
نرجع ليوم الفرح .. 
الكل كانو قاعدين جمب المأذون ...
الجد نبدا بسيف وورد ...اكتب يا سيدنا ...
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ❤️..
الجد ...قوم احضن خطيبتك يا سيف ....
سيف بستغراب ...بتقول ايه .....
الجد ...قوم احضن خطيبتك ...ايه العيال دي ...خلفه تعر ..
سيف قرب من ورد وحضنها (حسيت في حضنها براحه غريبه ...هو انا حبيتها ولا ايه )
ورد ( انا بحب سيف ...وكان نفسي يحس بيه ...بس هو طول الوقت خناق في خناق ...بس لما حضني حسيت قلبي بيرتعش بين ضلوعي ...) 
وفضل سيف حضنها ...
الجد بضحك ....هااا يا بني ابعد عنها انت ما صدقت .....
سيف بكسوف ...حاضر يا جدي ....
ورد اتكسفت وحطت وشها في الأرض .. 
الجد ...يلا يا سيدنا اكتب كتاب يوسف واسراء ...
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ❤️. .
يوسف ...سيبلي انا الطلعه دي يا جدي 😂😂....وراح حضن اسراء جامد ....وبقي يلف بيها ...
اسراء بكسوف ...نزلني يا اوشه ...نزلني يا ولاه ...
يوسف ....اهو ...بس هاتي بوسه ...
اسراء بكسوف ...اتلم ...ولا اقول لجدي ...
الجد ...عايزه تقولي ايه يا اسراء ....
يوسف بسرعه ...ولا حاجه يا جدي ...
وسكت هو واسراء ...
الجد ...اكتب اخر كتب كتاب النهارده ....اسد علي فيروز ...
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ❤️....
وهنا انطلقت الزرغيط ...... لوووولوووولي .. لوووولوووولي
الكل كان فرحان بجواز الاحفاد في يوم واحد ....
اسد قرب من فيروز وحضنها ...مبروك يا نور عيني .....يا كنز الأسد .....النهارده اسعد يوم في حياتي ....
فيروز بكسوف ....الله يبارك فيك ...انا عندي ليك مفاجاه و
اسد بصدمه....
الجد 
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent