recent
أخبار ساخنة

رواية ليل الأسد الفصل الثامن 8 بقلم آية سيد

 رواية ليل الأسد الفصل الثامن 8 بقلم آية سيد
رواية ليل الأسد الفصل الثامن 8 بقلم آية سيد

رواية ليل الأسد الفصل الثامن 8 بقلم آية سيد

في وسط كلامهم الي مخلاش من نقار فارس مع وليد اسد وبنات واولاد اعمامه ......
وليد وهو ينظر لليل :هو احنا اتقبلنا قبل كده ....
نظره لهو ليل بكل ثقه واردفت :والله ممكن اصل.... انا خريجه تجاره بزنس وكده فا ممكن لو حضرتك بتنزل القاهره فا ممكن تبقا شفتني بلصدفه او حاجه اما من نحيتي فا انا اول مره اشوفك ..
وليد بأسف :انا اسد لحضرتك واسف يااا اسد اني اتدخلت في شيئ مايخصنيش بش حسيت صوتها مألوف عليه من (جبل) اجده .....
اسد بحده :ولا يهمك ...
ده كان علي عكس  الي الاسد حاسس  بيه ....ويتوعد لليل بلكثير والكثير .........
وليد :استأذن انا بجا لاني لزم انام بدري واصحه بدري لان الشغل مستنيني .....مش هنجضيها حكوه اياك ...
فاااارس :ربنا معاك ...ثم تابع بمرح ..متأخرش عليه لحسن اطخك عيارين ..ههههههه......
_____________________
استوووووووووووووووب ....
انتو عيزين تعدو كده من غير متعرفو انا مين .....اااااناا
وليد العمري ...ابن العمده 
انا بجااا ابجا صديق فاارس واسد واني من دور اسد 
عليكم نور......................... عندي ٣٠ سنه ..
ولكن انا مش متجوز لحد دلوقتي............................. شغلي واخد كل وقتي........  بس انا ناوي  انشاء الله ............. عارف هتموته وتعرفه انا بشتغل ايه ...بس كل حاجه واحده واحده ..
المهم انا صااحب اسد من ايااام ماكنه عياال لسه صغيرين بس منهااا لله الجامعه هي الي فرجتنا ....بس عمرنا ماننسا بعضينااا وكل اخبرنااا وحكوينا بتوصل للتاني في اسرع وقت ومستحيل نسيب بعض لا وقت الشده ولا الفرح احنا صحاب علي المره قبل ماتبقاا علي الحلوه ......... 
بس عيز اقلكم حااجه انا نويت اريحكم واجلكم اني بشتغل ايه .....
انا ظابط قوات خاصه ...وزي ماجلتلهم لزم انام بدري علي شان اصحي بدري لان في اجتماع مهم جداا الصبح في المركز الخاص بلقوات الخاصه ...................
ايه مستنين ايه تاني ..انتو مستنين اجلكم كيف هيئه جسمي ....متجلجوش انا واسد نفس الهيئه ولكن بختلاف العين هو عينه زي الجطط وانا يااعيني عيني بني ..........
خلاص اجده كفيه حكيوه لزم انام عندي شغل بدري .........
_____________________
ليل بستأذان : عن اذنكم انا هطلع علي شان تعبانه عيزه ارتاح .....
فرحه بغل وهي تتحدث داخلها : اللهي ماتشوفي الراحه ....
هدير وهي تنغزها في احدي كتفايها :ماكفياكي عااد اسد لو سمع حديتك الماسخ ده الله اعلم تبجي عايشه ولا ميته ....
اسمااء :استني يااليل خديني معاكي .....
______________________
استوب تاااااني  نعرفكم علي هدير ..و فرحه 
فرحه تبقاا بنت عم اسد اخت اسمااء ...الكبيره ..عندها ٢٥ سنه ومن وهي صغيره اسد كان بيدلعها وبيعملها بحنيه كيف مابيعامل اخته بلضبط ولكن فرحه اخذت حبه الاخوي هذااا الي حب وعشق وافتكرت انه ممكن انه يتجوزها لما يكبره ....بس دلوقتي حصل عكس كده تماماااا 
هي في نفس هيئه اسمااء ولكن واخده عنين القطط بتاعت اسد .....
هدير دي بقاااا حب وعشق فااارس بيحبها حب ...  (ايه يااجماعه عمركم ماشفته اخ بيحب اخته ابداا)
هدير تبقاا اخت اسد وفاارس الصغيره عندها ٢٢ سنه هي الدلوعه لان هي الضغيره بتدلع من اسد ومن فارس وحسين ذات نفسه .....
(جماااعه الي عنده اخ او اخت صغيره في البيت هو الي هيشعر بل كلام ده ...يااخساره كان نفسي ابقااا الصغيره 😂🥺)
ولكن هي عكس فرحه تماااااااااماااااااا  قلبهااا طيب وبتحب اي حد يحب اخوتها وعيلتها .........
وهدير واخده عنين القطط بتاعت اسد وبيضه كده وحااجه قمر في نفسهااا ....
____________________
صعدت ليل غرفتها ومعها اسمااء ....
اسمااء :اي ..ايه الي حوصل تحت ديه ....
ليل بستغراب وتمسك :ايه في ايه واحد وبيسألني احنا اتقبلنا قبل كده والله ماكذبت عليه وقولت الحقيقه ....
اسمااء :انتي لو كذبتي علية علي العالم كله مستحيل تكذبي عليي اني بذات يااليل
نظرت لها ليل بيأس : هقلك ..........وحكت لها كل شيئ ولكن اسمااء كانت تعرف القليل ....
اسمااء بخضه: ووووووه ياامراري انتي عاارف اسد لو عرف ايه الي هيحوصل ...ده بينه مرار طافح ...
ليل بجديه : وهو هيعرف من منين .......ثم تابعت ..ولا انتي ناويه علي غير كده ولا انتي شايفه ايه ....
اسمااء بحزن : ليه بتجولي اجده ياااليل ....اني .اني افتن عليكي ..ده لو الدنيا كلها عملت اجده اني لا ..مستحيل ....وعلي العموم شكرااا ياا ليل علي ثقتك دي وماتخفيش سرك مش هيطلع بره ابدااا ماهما يوحصل ...
ليل شعرت بتأنيب الضمير : اسمااء انا والله ما اقصد ..انا ماكنش قصدي ...انا بس متعصبه ومتضيقه ومش عاارفه بقول ايه 
اسماء :وعلي شان اجده انا ماقدرش ازعل منك لاني عاارفه انتي مضغوطه قد اي ...
واحتضنه بعضهم .....
وهنا دخل الاسد 
اسد برفع حاجب :انتو بتعملو ايه 
اسمااء بحرج :لا ياود عمي دي بس كنت برحب بيها ...
اسد بسخريه :بجد ...
ليل :ايه صحبتي وبترحب بيه يااسي اسد .....ثم ذهبت الي عنده واحتضنت احدي ذراعي ...ولا انت شايف غير كده ........
اسماء :احم طيب استأذن انا بجا ..تصبحو علي خير 
واول ماخرجت اسماء تركت ذراعي وابتعدت عنه  ...
واتجهت نحو السرير لتنام واتجه اسد هو الاخر نحو السرير 
ليل برفع حاجب : رايح فين انشااء الله 
اسد :هنام 
ليل بغضب : وانا هنام فين انشاء الله .........
اسد :جنبي ..هو انتي مش مراتي ولا ايه ...وقالها بخبث
ليل بعند :مااشي .... واتجهت الي السرير ونامت علي احدي احرفه ولكن هو ناام بأريحيه 
ليل بغضب : هتعدي الخط ده هتموت في ارضك ...تمام 
ولقد وضعت مايسمي بل بطنيه ...
ولم يرد عليها اسد من الاساس 
ليل في سرهاا : مغرور 
ذهب الليل وطلعه النهاار علي جميع ابطالنا 
فااقه اسد حوالي كانت الساعه ٦ صبااحاا وجد ثقل علي صدره ورجله مقيده 
واتضح انها ليل محتضنه بيديها ورجليها 
اسد بسخريه علي ماقالته بل امس :مجنونه ...
وقاامه من جانبها وهي نائمه 
اتدرب واتمرن بعض التمارين وارتده بدلته الي بللون الكحلي ووضع برفانه الي يحبه وذهب امام المرأه ليمشط شعره بطريقه جذابه 
استفاقت ليل :اته اته اته ...ايه الجماال ده كله ده مين الي واقف قدامي ده ..مش ده اسد ..
ونبي هو اسد ...ايه ياااواد الحلوه دي ....
كل هذا واسد ينظر لها لانه يعلم انها لسه نائمه ....
قامت ليل واتجهت ناحيته 
وهي تبتسم ابتسامه بلهاء ووضعت يديها حولين رقبته :انت حلو كده ليه يااخرابي انت عامل زي ابطال الروايات زي مااا الكاتبه بتكتب في شعر وانا كمان نفسي اكتب فيك شعر وكلام زي مابيكتبه ....
ليل نظرت فى عينه وحاوطت رقبته بيدها هو ايضا حاوط خصرها وابستم ابتسامه صافيه: هتقولى فى ايه يا استاذه ليل ...
ليل بحب: استيقظ اسمر البشره ذات العيون الصافيه استيقظت حفيد الشمس وحاكم القمر .. حبيب النجوم ورفيق الليل ذات الشعر الفحمى الذى تالق ببدلتو الكحليه فاربك قلبى فرقا بيه يا حفيد الشمس...
ابتسم اسد ابتسامه عريضه ولم يعرف لمااذا كل هذه المشاعر المتلغبطه من ناحيتها ......
وهنا وضحت الرؤيه لليل ووجدت نفسها بين يدين الاسد وهي محاوطه رأسه بين يديها ....في اقل من الثانيه بعدته عنه ...
ولقد احمره وجهه من كثره الخجل .مما فعلته ......
ولم تتحمل ليل الوقوف لثانيه واحده امامه وفرت هاربه الي الحمام ليهداء قلبها من ضرباته العنيفه ووجهها الاحمر ليخف من شده احمراره : يالهوى هيموتنى ناقصه عمر 😂
اسد من الخاارج بمشاكسه : انا هسيبك بس رافتاا بحالك ....ثم تابع بأبتسامه 
وكمان بتعرفي تقولي شعر يااا ام الشعر الاحمر  ...وتركها ونزل الي
 الاسفل ....
هدات ليل من كل هذا 
الاحداث التي حدثت علي متنا الصباح .....وتوضأت وادت فرضهاااا وارتده ملابسها ونزلت الي الاسفل 
وجدتت الجميع يتجمعون علي طاوله الطعام مستنين كبار العائله حين نزولهم ...
نزلت ليل وهي متوتره وخجلانه كثيرااا 
ذهبت وجلست بجانب اسد ولم تنظر لهو.....
هدير بخبث ومشاكسه: ايه يااجميل مال وشك كيف حبه الطماطم في عز موسمها ليه ...
وعندما قاالت هكذااا ازداده احمرارااا اكثر من قبل ....
وكانت بتحاول تداري وجهه 
اسد :  .ورفع وجهه إليه ونظر داخل اعينها التي سحرته منذه الوهله الاولي وغمز لها  ...ماالها ماهي كيف الجمر اهي والبدر المنور ..
فاارس بمرح : يااسيدي يااسيدي ....عقبالنا ياارب لما نحب زي س اسد كده ...
ليل وهي تحااول ان تغير الموضوع :ألا صحيح ياافارس انت مالبتحبش واحده كده واحده كده ..
فاارس : لا لسه مالقتهاش ....وبعدين انتو مستعجلين ليه وتابع بمرح عيزين تخلصو مني بدري بدري ...لا يااختي اقااعد علي قلبكم .....
حسين بضحك:عمرك ماهتكبر عااد ...
فاارس وهو يقلها زي الاطفال :عجبني نفسي عجبني ....
بس كان في من كسرت قلبها من كلامه هذا ......ولكن فضلت لم تظهره ......
اسد قاام لكي يذهب الي القاهره ليدير الشركه ويعود في الليل .....بس قبل مايذهب  مال علي ليل وقاال لها بابتسامه مشاكسه: مع السلامه يا زوجت حفيد الشمس
ابتسمت ليل واحمر وجهها
فارس بمرح: قالك ايه الصايع ده
اسد بخبث: حصلني على المخزن وانت تعرف 
نظر لهو فارس بخوف: ها خلاص مش عايز اعرف
ضحك الكل واتجه اسد الى شركته الاسد جروب .... 
وكلاا منهم ذهب الي عمله والبنات الي شغل الدار.....
.
اما علي الناحيه الاخري في مبنه القوات الخاصه 
دلفه وليد الي عنده قائده حتي يبدائه الاجتماع 
وبلفعل جائو جميع الظباط الي مقر الاجتماع .....
محمود (قائدهم ): اتفضل يااوليد ابتدي بشرح الخطه 
وليد بتنفيذ :تحت امرك ياافندم ...
قام وليد وبداءه بشرح الخطه وهي (ان في مافيا روسيا بتتجار في بيع الاعضاء البشريه وهما في شحنه هتتسلم قريبااا في مكان في الصحراء ....وهيكون معاهم البوص الكبير .........الخ )وبداء بشرح الاماكن  وقاله المعاد واتوقيت الي هتتوجد فيه المافيا .........
محمود :مفهوم يااحضارات 
الجميع :مفهوم يااافندم ..
يتبع ......
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
غط هنالقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent