recent
أخبار ساخنة

رواية دكتورة من الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم شهد محمد

jina
الصفحة الرئيسية

رواية دكتورة من الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم شهد محمد

رواية دكتورة من الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم شهد محمد

رواية دكتورة من الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم شهد محمد


جيالكم بالبارت ورقبتي قد السمسه علي التأخير الأوفر دا نبدأ
شمس :هروح ارد علي بشمهندس عدي استني هنا اوعي تمشي
مريم ببسمه :تمام
شمس :ايوه نعم
عدي :ازيك ياشمس
شمس :بتنادي عشان تقولي ازيك
عدي :استغفر الله يابنتي بفتح الكلام بسلاسه الاول
شمس :عايز ايه
عدي :تعالي معايا عايزك
شمس :فين
عدي :اوضتي
شمس :يافضختشي
ماكس من وراهم :يانهار اسود وانا الي كنت فاكرك راجل ابن ناس عايز تتغرر بالدكتوره أخص عليكي يااخي استحي
شمس :اهئ اهئ اهئ لي كدا ياواد عمي لي تعمل فيا أكده لي
عدي 😒😒😒😒😒
شمس :احم هستناك في الاوضه
ماكس :وانا هروح ليامن
عدي :معاها ياغبي اخلص
عدي يالله الرحمه من عندك
شمس وماكس راحوا اوضه عدي لقوا سامر وندي ويامن وابو عدي بس شمس شافت حاجه معينه خلتها مصدومه
عدي :مالك ياشمس
شمس :دي دي صوره مين
عدي :امي
شمس :انا عارفها انا كنت
والد عدي :عالجتيها هي كمان للعلم كان اسمها شمس انت الدكتوره صاحبت العقل العبقري الي عالجها لما كانت مصابه
شمس :انت عارف كان فيها اي
والد عدي :كانت مصابه بطلق ناري وحد معتدي عليها بالضرب المبرح انت انقذتيها ياشمس لأنك عبقريه في الطب بس هي بعدها بوقت تعبت اكتر  واتوفت كنت انا مفكرها وفاة عاديه بس بعدين عرفت ان الشخص الي اعتدى عليها الأول هو السبب في موتها عارفه مين
شمس: مين
ثريا ثريا هي الي قتلتها
شمس :لي ياخبر
عدي :كره وحقد هي كرهت امي لمجرد انها احسن منها امي تبقي بنت عمها
يامن :طايب انتم لي بتقولوا لينا الكلام دا
عدي :ببساطه لان انتقامنا واحد
شمس ببسمه :حلو اوي معاك في الكلام مبدئيا انت تسبلي كين وخود ثريا
عدي ببسمه شر :حلو اوي
ندي :الله يرحمهم
سامر :هتعملوا اي
شمس :صلي على النبي كدا
كلهم صلوا عليه إلا ماكس
شمس :متصلي علي النبي ياد
ماكس :عليه الصلاة والسلام ياشمس
شمس اسمعوا........
وبعد مخلصت بس كدا
والد عدي :انت فظيعه
ندي كدا الصريخ هيبدا انهارده
شمس كلها ساعات
خلصوا كلام واتفقوا وشمس رازعت اول ضربه في انتقامها
شكس :انهارده الجمعه اقراء سوره الكهف يلا
كله بدا يقرأ الا ماكس
شمس :ماكس اقرا مش هتطلع من الاوضه غير لما تقرأها
ماكس :اسمي مااااكس احط الصليب علي راسي ياشمس
شمس :هههههههههه سوري
ماكس :انا ماشي هروح اعمل الي قولتي عليه باي
يامن :خودني معاك
كلهم انسحبوا واحده واحده
وندي مشت وهي في صميم قلبها هتعترف للشخص الي بتحبه بكل حاجه هش اساسا مش عارفه نهايه الموضوع دا اي وشكل موضوع كين وأمه كبير دي احتمال تموت لي تموت وهي مكبوته بمشاعرها
شمس لسه هتطلع بس عدي وقفها بكلامه
عدي :هتروحي الاوضه الوقتي تعيطي وقلبك يوجعك ويجيلك ضيق تنفس وخدودك تحمر ومنخيرك تحمر وبعدين تاخدي دش مايه ساقعه فتكتشفي انك سقعانه فتفضلي نايمه طول اليوم تحت البطانيه
شمس :نعم
عدي :دا عشان انهارده ذكري وفاة شمس ياقمر
*اوباااا لحظه بقا حد فاهم حاجه انا شخصيا مش فاهمه ياحلاوه هو في اي مين دي*🥀
في اوضه ندي ماسكه فونها ويتكلم الشاب شات واتس
ندي :.....
الشاب :اي دا انشالله
ندي :بص ياسطا من غير كلام كتير كدا عشان انا مش هموت مكبوته بمشاعري في قلبي انا بحبك انت بتحبني؟ لو اه اشطا لو لا فأنا هعملك بلوك خلصا
سامر وهو داخل من بلكونه ندي :ياشيخه بالله بحبك
ندي :عاااا ياما انت اي الي دخلك هنا وبعدين اي اي بتقول اي
سامر :انا الحلوف الي كنت بتتكلمي عنه الصبح مع شمس وانا الي هنا دا في الشات
*(اختي السنجوله متكملش لو سمحتي ماشى🤣)*
ندي :اي اه ااااااا انا مش فاهمه حاجه
سامر :هفهمك ياندي عمري انا بحبك من زمان جوي يابت جلبي شوفتك في حفل توقيع كتاب ليا سرقتيني وحدتي قلبي خلتيني اكتب الشعر واهواه وانا في الشعر مليش هههههه دورت عليكي وعرفتك دخلت الرومات الي انت فيها عرفت انك بتحبي كتبي وروايات وبتحبي الشعر بدأت اكتب في روياتي شعر وخواطر لجل يرضي عيونك وبعدين بينتلك نفس وقولتلك ان الكتاب الي انت بتهويه كنت خايف تكوني معجبه بس اول ماشوفتك هنا قلبي طلع من مكانه والوقتي اتأكد من حبك فأنا واللهي بحبك واللهي لو بتحبيني انت قيراط فأنا بحبك 180 قيراط
ندي بدموع وسعاده وصوت هاجي  :24
سامر :اي
ندي :اسمها 24 قيراط
سامر :انت فصيله يابت
ندي :بحبك بحبك واللهي
سامر بحب :واللهي لولا الحرمانيه لركع لكي القمر صارخا وجدت من تفوقني في الجمال ولولا الزمن غير الزمان لاخدك الجاهلين الها للجمال ولولا ان القلب محكم بين الضلوع لاهديتك اياه ياندي قلبي وايامي أتعجب كيف لي أن أحبك هكذا اقتربي ياندايه لاحبك فوق حب المحبين حبا 
ندي : 🥺ياجدع بحبك بالله 
سامر :هييح نخلص موضوع ثريا وكين واتجوزك 
ندي :موافقه من الوقتي
سامر :اتقلي شويه 
في مكان تاني ماكس كان قاعد قدام لاب توب في مكان غريب وتقريبا هو بيهكره ماكس :الله اكبر عليا اللهم صلي علي النبي اي الحلاوه دي ياد ياماكس 
يامن :اللهم صلي علي النبي انت متاكد ان اسمك ماكس 
بنت كدا هتعرفوها بعدين :يخربيتكم مش وقته لو اتمسكنا هنتعمل شورما اخلصوا بقا 
سراج :بقولك اي خودي الملفات دي واطلعي انت 
البنت :ماشى 
سراج :طب اي حاجه رومانسيه قولي مش هطلع. اسيبك يا سروجتي 
البنت :خلص ياسراج وحصلني 
ماكس ويامن :يلا هنطلع معاها خلصنا
~شويه تشويق بقا~
مين البنت الي معا سراج والشباب
ومين الي ماتت قمر ولا شمس
ماكس ويامن واسراج والبنت كانوا بيعملوا اي.
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent