recent
أخبار ساخنة

رواية طفلتي العنيدة الفصل التاسع 9 بقلم نانسي

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية طفلتي العنيدة الفصل التاسع 9 بقلم نانسي

رواية طفلتي العنيدة الفصل التاسع 9 بقلم نانسي

رواية طفلتي العنيدة الفصل التاسع 9 بقلم نانسي


في صباح يوم جديد تشرق الشمس باشعتها الذهبية لتعلن عن بداية يوم جديد مليئ بالمفاجأت 
 في قصر الحديدي وبالتحديد في غرفة ادم
الساعة 7:00 
 استيقظ من نومه بنشاط واخذ حمامه الدافئ وعمل تمريناته اليومية ولبس بدلته السوداء الانيقة وصفف شعره الحريري واتجه الى سيارته وقادها مسرعا نحو شركته 
وصل امام الشركة ليدخل بغرور وثقة لا يليقان الا به ثم يدخل المصعد الخاص به ويدلف الى مكتبه ليبدأ عمله بعد وقت
يقتحم  يوسف عليه المكتب 
يوسف بمرح : عمي وعم الناس اللي واحشني 
ادم بسخرية : لا يا راجل لحقت اوحشك مانت طول النهار في وشي 
يوسف بزعل مصطنع : اخص عليك يا دووما بقى انا اقولك واحشني يا جدع وانت تقولي مش عارف ايه لا بجد انا زعلان منك 
ادم بسخرية : اه معلش اقولك تعالى نسيب الشغل احنا الاتنين ونركز على مين زعل مين ايه رأيك ثم اكمل بصوت عالي وعصبية :برة يا يوسف وروح شوف شغلك احسنلك
يوسف بضيق : طيب طالع اهو ياخويا انت الواحد مبيعرفش يهزر معاك ابدا 
................بقلمي الكاتبة نانسي...................
في قصر الحديدي 
 وفي غرفة نانسي وروز
كانت نانسي تجلس على الفراش بضيق فهي لم تنم ليلة البارحة لكثره التفكير في ليلة امس 
نانسي بغيظ :بقى انا يقولي كدا غبي فاكر نفسه مين يعني   
روز وهي تخرج من الحمام وفي يدها منشفة تجفف شعرها : عوض عليا في اختي الوحيدة يارب انا عارفة انك مجنونة بس متوصلش انك تكلمي نفسك كدا 
نانسي بعصبية : ابعدي عني يا روز دلوقتي عشان انا عفاريت الدنيا كلها بتطنتت قدامي 
روز باستغراب :يا ساتر يارب ايه العصبية دي كلها على الصبح كدا اكيد فيه حاجة يلا قولي بسرعة فيه ايه احكيلي 
نانسي بضيق : حاضر هحكيلك 
فاكرة الشخص المغرور الغبي اللي حكيتلكم عنه انه كان هيخبطني بالعربية وانا راجعة من المدرسة في اسكندرية 
روز بعدم فهم : ايوة فاكرة بس ايه اللي فكرك انتي بالموضوع دا دلوقتي 
نانسي بغيظ : شغلي الطاسة دي وركزي معايا شوية 
روز بتركيز : اهو مركزة وبعدين كملي 
نانسي بغضب : هنا 
روز بغباء : هو مين دا اللي هنا 
نانسي بنفاذ صبر : ياربي على الغباء دا بقولك الشخص دا هنا لا وكمان يبقى اخو مي  
روز بزهول : ايه بتتكلمي جد طب ماتفهميني على طول الله انتي بطنقتيني بالكلام كدا ليه فهميني 
نانسي بتنهيدة : حاضر هقولك كل حاجة اسمعي بقى
 فلااااش باااك 
نانسي بخوف وصراخ : اعاااااااا الحقونااااي الحقوناااااااااي عفررريت عفررريت حد يلحقني يا باااابا يا مااااام
لم تكمل كلمتها لتتفاجأ باحدا يجزبها من ايديها ويدفعها الى الحائط ويضع يديه على فمها
ادم وهو يهمس في اذنيها بصوت منخفض : هششششش هشيل ايدي  بس اياكي تصوتي او تعملي اي حركة فاهمة 
لتهز نانسي راسها بالموافقة 
ف ينزل ادم يده من على فمها 
نانسي بغضب وهي تدفعه بعيدا : انت مين  يا بني ادم انت وازاي تسمح لنفسك انك تلمسني او حتى تقرب مني 
ادم وهو يقترب منها ويهمس في اذنها بصوت مخيف  : اولا انا اعمل اللي انا عايزه عشان انا في بيتي وثانيا بقى ايه لحقتي تنسيني بالسرعة دي
نانسي بهمس وتوتر : لحظة بس الصوت دا مش غريب عليا 
وبعدين شغلت الفلاش بتاع الموبايل ووجهته ناحية ادم 
نانسي وهي تشهق بصدمة : احييييييه انت بتعمل ايه هنا وازاي دخلت هنا اصلا 
ادم بغضب : انا اللي المفروض اسأل السؤال دا انتي بتعملي ايه هنا وازاي دخلتي 
نانسي :دا بيتي وادخل واخرج زي مانا عايزة 
ادم بسخرية وعصبية : بيتك بيتك ازاي انشاءلله دا بيتي انا فاهمة والاغبياء اللي زيك ملهمش مكان هنا 
نانسي بقوة وعند : لا دا بيتي اناوالغبي دا يبقى انت   
ادم بعصبية وبيجز على اسنانه : اخرسي خالص كلمة كمان ومش هتعرفي ايه اللي هيحصل فيكي 
نانسي بسخرية : ايه دا حوش حوش خوفت انا كدا 
ادم بهمس مرعب  : لازم تخافي يا حلوة عشان اللي بيقف في وش ادم الحديدي مايلومش الا نفسه 
وتركها تحدق في اثره بصدمة 
بااااك 
روز بزهول : ايه كل دا حصل ولسة فاكرة تقوليلي يا كلبة
نانسي بغيظ :اه معلش اصل انا اللي نمت من الساعة 9 امبارح 
لتكمل بغيظ اكبر وهي تقلده : لازم تخافي انا ادم الحديدي يا سلام مانا كمان نانسي الحديدي واقدر اعمل اللي انا عايزاه وهوريك ازاي تستهين بيا يا ادم الحديدي قالت جملتها الاخيرة بسخرية وغضب منه 
ثواني وسمعه طرقات على باب الغرفة 
نانسي : ادخل 
مي بابتسامة وهي تقفز الى الفراش : كنتو بتقولو ايه من غيري يا خونة اعترفو يلا 
نانسي بابتسامة مرحة : ولا حاجة يا قرمط ياخويا متاخدش في بالك انت 
مي بابتسامة: ماشي انا جيت اقولكم بس ان الفطار جاهز تحت وانا بصراحة همووت من الجوع ف لو جاهزين يلا بينا ننزل 
روز ونانسي في نفس واحد : اها طبعا جاهزين
مي بابتسامة : تمام يلا بينا بقى
...........................💖..........................
في الاسفل كان كلا من الجد ووالد ووالدة ادم وكذلك والد ووالدة نانسي يجلسون على سفرة الفطار ونزلا كلا من روز ونانسي ومي ايضا 
ذهبت نانسي وهي تقبل يد الجد وكذلك روز ومي ايضا
نانسي بابتسامة مرحة : يا صباح الفل عليك يا احلى جدو في الدنيا 
الجد بضحك : صباح النور يا اكبر بكاشة في الدنيا 
روز بابتسامة : صباح الخير يا جدو يا حبيبي 
الجد بابتسامة هادئة : يا صباح الهنا عليكي يا حبيبتي 
الجد بتنهيدة : صح يا بنات عايز اقولكم على حاجة 
نانسي وفمها مليئ بالطعام :  قول يا جدو 
الجد بهدوء : انهاردة احنا عاملين حفلة هنا في البيت بمناسبة المناقصة الجديدة اللي شركتنا كسبتها عايزكم تجهزو نفسكم على الساعة 8 كدا 
روز بمرح : اشطا يا جدو متقلقش طالما الموضوع فيه حفلة احنا هنجهز نفسنا من دلوقتي كمان 
لينزل جاك لتناول الطعام 
جاك بمرح وهو يجلس على الطاولة : صباح الفل يا قوم 
روز بصدمة وهي ترفع نظرها من الطبق : انت تاني 
جاك بصدمة ايضا : انتي 
يتبع...
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent