Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة العشرون 20 بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة العشرون 20 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة العشرون 20 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة العشرون 20 بقلم ياسمين جمال

تستيقظ روما لتجد غيد ينظر لها بحب وعشق نعم لقد عشقها ف هذه السنه كما هى عشقته أيضا 
روما:بتبصلى ليه 
غيد:ع حبيبتى انتى مالك 
روما:لا معنديش   ويلا نقوم عشان الشغل 
غيد:بحبك 
روما :وانا بحبك  قالتها وهى تجرى من امامه وتدخل الحمام لكى تأخذ شاور 
غيد ف نفسه ماشى يرومتى هتيجى ف يوم وتدخلى عرين الأسد وتبقى ليا وبس 
وبعدها خرجت روما ليدخل غيد وذهبت روما إلى المطبخ لكى تعد الافطار   
…………
ف السجن 
شاكى:ازيك يحبيبى 
حسام :ازيك يشاكى ايه اخر الاخبار 
شاكى:ليلى ع حالتها وروما اتعينت معيدة وزياد دكتور ف نفس المستشفى 
حسام :تمام بس على مش متحرك 
شاكى:دا بيخطط كتيييير  بس مستنى الوقت المناسب 
حسام:ماشى 
…………………..
ف فله السيوفى
ع سفرة الافطار  
حسن :سامى طب خلاص احنا نعمل فرح اسر وريم وزياد لما تفوق ليلى 
سامى :ماشى 
حسن :خلاص نقول لأسر يأخذ اجازة شهرين  والخطوبة بعد اسبوع 
ماجدة :وزياد لحد امتى هيستنى ليلى لو مفاقتش هيقعد كده يعنى     
زياد :أيوة يماما  مش هتزوج غير ليلى وبلاش كلام ف الموضوع ده مش كل يوم هنقوله وجوابى هو واحد مش هتزوج غير ليلى افهموا بقى    
وتركهم وغادر متجها إلى عمله 
حسن :شوفتي ماجدة حرام عليكى سبيه ف حاله 
ماجدة :يعنى ايه اسيبه ف حاله 
حسن :يعنى هو بيحبها من صغره وانتى جايه تقوليله أتخلى عنها واتزوج غيرها اكيد لا  حرام مش كل يوم يمشى من غير فطار 
ماجدة:داحنا مش بنشوفه  يطلع الساعة ٨ ويرجع ٣ الفجر من عندها قلتلك متشغلهوش عندها بس انت شغلته فيها 
حسن :ولو رجع الوقت هعمل اكتر من كده 
وتركها هو الاخر وغادر متجها إلى شركته 
وكذلك سامى  
ريم :معلش يماما انتى عارفه ان زيزوا مش هيقبل بغيرها وبعدين ولا انا ولا انتى  ولا زياد هيغير ف المكتوب عند ربنا 
ماجدة:ونعم بالله 
ريم :يلا فرفشى كده 
ماجدة:والله بتعرفي تهدينى ابت انتى يبخت اسر بيكى 
ريم :????????
ماجدة:حبيبتى مش تتكسفى كده 
ريم :طب  انا هروح مشوار سلام 
ماجدة :سلام 
……………….
فله الهوارى 
سناء :حرام عليك يعلى انا عايزة اروح لبنتى 
على :وانا قلت لا يعنى لا 
سناء :دى بنتى انا وانا سكت عليك كتير ومش هسمحلك اكتر من كده لحد كده وكفاية 
على :سناء والله لو قلتى كلمه تانى لهخليكى تروحى جنازتها هى وولدك إللى قاعدلك  وانتى عارفه انى اقدر اعمل اكتر من كده زى مقتلت زوجك هقتل عيالك وانتى حرة وتركها وغادر 
…………………
عند غيد خرج من حمامه واتجه إلى روما وحضنها من الخلف بحبك يروما 
روما :وانا بحبك  ويلا نفطر خد معاك الاطباق 
غيد من عنيا 
روما :تسلملى عيونك حبيبى 
غيد :طب متيجى 
روما :غيد لم نفسك 
غيد:حاضر 
وجلسوا ع السفرة 
روما :ملبستش ليه عشان الشغل 
غيد :اصلا احنا ف اجازة مش لازم كل يوم نروح  والنهارده احنا اجازة 
روما :بجد  طب هتفسحنى فين 
غيد: مفاجأة 
روما  :ف نفسها اكيد مفاجاة عيد ميلادى مستحيل ينسى 
غيد :رحتى فين خلاص متزعليش  احنا هنروح  نجيب شويه هدوم 
روما :كده ماشى خليهالك مش محتاجه 
غيد :طب يلا قومى البسى 
روما :مش عايزة 
غيد :روما 
روما :حاضر 
وعندما دخلت 
اجرى غيد اتصالا مع زياد 
غيد :انت فين 
زياد :ادينى انا وريم مستنين تمشوا 
غيد :تمام والحاجه 
زياد :متشلش هم 
غيد :شكرا ازيزوا 
زياد :لا ولا يهمك  ربنا يسعدكم 
غيد :يارب 
………………
خرجت روما وغادرت مع غيد 
بينما دخل زياد وريم الى الشقه لكى يعدوا كل شئ 
وبعد خمس ساعات 
اجرى زياد مكالمه الى والده ووالدته بأن يحضروا ف كافيه ******* بسبب حفل ميلاد روما وذهب الجميع الى هناك غيد وهو يصف سيارته امام الكافيه 
غيد :رومتى يلا انزلى 
روما :انزل فين انا عايزة اروح 
غيد :طب انزلى 
روما :حاضر ونزلت واخذها غيد الى الكافيه وكان مغلق الانوار 
روما :غيد الدنيا عتمه انا خايفه 
غيد :انا معاكى 
وهنا ينور النور وتجد المكان مزين وعائلتها  موجوده كما ان اصدقائها موجودون نظرت روما الى غيد بحببببك   غيد :وانا بعشقك 
واحتضنت روما الجميع بفرح  واحتفلوا وجائوا يقطعوا الجاتوه لياتى صوت من الخلف هتقطعوها من غيرى لتلف روما وجهها اليه لتجده اسر واسلام 
لتجرى روما ع اخيها وتحتضنه وحشتنى اوى 
اسر :وانتى اكتر حبيبتى 
روما :اسلام ازيك وحشتنى 
اسلام :وانتى اكتر يرومتى 
غيد وبدا ع وجهه التعصب والغيرة لاحظها زياد 
اهدى يغيد دا اخوها التالت راضع  معانا اهدى 
غيد وقد هدأ قليلا 
وقطعوا الجاتوه وفرحوا وقضوا اوقاتهم ف سعاده وكان هناك نظرات حب واعجاب 
“” خلوا بالكم اعجاب هه اسلام ورهف ????”وما زالت الحفله مستمرة 
يتبع..
لقراءة الحلقة الحادية والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!