روايات

رواية جنة ياسين الفصل السادس عشر 16 بقلم علياء محمد

رواية جنة ياسين الفصل السادس عشر 16 بقلم علياء محمد

رواية جنة ياسين الجزء السادس عشر

رواية جنة ياسين البارت السادس عشر

رواية جنة ياسين الحلقة السادسة عشر

يوسف: نعم يختي يعني اي هتشتغلي مع فريق القناص انتي عارفه مين القناص ده
جنه: لا مش شفتو قبل كده بس سمعت عنو هو والعقرب بس اكيد انت شفتهم صح
يوسف: اه شفتهم
جنه بحماس: تب اوصف شكلهم يلا
يوسف: لا خليها مفاجاه
بيوصلو هناك
يوسف: روحو انتو وانا هعمل حاجه
فهد: ماشي متمشيش هنمشي مع بعض
يوسف: حاضر
جنه: يوسف
يوسف: نعم ياقلبي
بتحضنه جنه: شكر انك كنت جنبي
يوسف: انتي هبله يابت انتي اختي وحببتي حتي لو لسه عارف بس انا افديكي بعمري انتي وفهد
فهد بيحضنهم: ربنا محرمنا من بعض
يوسف: يلا روحي وبعدين من امتي الادب ده
جنه: امشي ياض انت يابارد وبتسيبه وتمشي
وبتروح عند مكتب اللواء
جنه: قول للواء جي بره
بيدخل العسكري وبقول للواء
اللواء: خليها تدخل
بيطلع العسكري وبيدخل جنه
جنه: السلام عليكم
اللواء: وعليكم السلام عامله اي ياجنه
جنه: الحمدلله يافندم ازي حضرتك
قبل لما يرد عليه الباب بيخبط وبيدخل القناص
اللواء: اهلا ياقناص اتفضل
القناص: اهلا بحضرتك يافندم
اول لما جنه بتسمع صوت القناص بتلف ليه
جنه: ياسين
ياسين: جنه انتي بتعملي هنا اي
جنه: انت القناص
اللواء: اقعد يا ياسين اعرفك علي جي
ياسين: نعم جي مين يا فندم
جنه: اي مش عجباك يا استاذ ياسين ولا اي
اللواء: بس منك ليها انا مش قاعد جنه هتكون في فريقك ياسين لحد لما كريم يرجع بسلامه فاهم وانتي يا جنه ياسين هيقول ليكي علي المهمه انتي يلا اتفضلو
ياسين: يافندم انت عارف ان انا مش بشتغل مع بنات
اللواء: علي مكتبك يا ياسين
بيطلع ياسين وجنه وراه وبيدخلو المكتب وبيلاقو يوسف وفهد قاعدين
ياسين: يوسف انت كنت تعرف ان هي جي
يوسف: والله ماكنت اعرف
جنه: وفيها اي يعني وبعدين انا بشتغل مع كريم من زمان بس من البيت وهو هنا لكن دلوقتي هو متصاب مينفعش يروح فانا هروح مكانو وهو هيشتغل من هنا
ياسين: انا مش هشيل هم فوق كتافي
جنه: محدش قالك شيل همي انا اقدر احمي نفسي
بيتعصب ياسين ولسه هيتكلم جنه بتقطع كلامه
جنه: ملكش دعوه بيا انت فاهم وانا قولت ليك ان انا اقدر احمي نفسي
يوسف: ياسين اهدي انا واثق في جنه وانا في ضهرها في اي قرار هتاخدو
فهد: وانا كمان واثق في جنه
ياسين: بقي كده تب ماشي اتفضل انت يافهد
يوسف: روح انت واحنا هنيجي مع بعض
فهد: ماشي وبيطلع فهد
ياسين: احب اعرفك علي العقرب وبيشاور علي يوسف
جنه: احلف انك العقرب
يوسف: بس يابت انتي
ياسين بيقول ليهم علي المهمه
يوسف: جنه احنا المفروض نسافر اخر الشهر ولزم تدربي علي كل حاجه
ياسين: انا هدرب جنه انتي بتتكلمي ايطالي او فرنسي
جنه: بتكلم ايطالي وفرنسي والماني واسباني وصيني وشويه كوري ومعايا الحزم الاسود في التايكوندو والكاراتيه
يوسف وياسين بيبصو ليها بفخر
ياسين: اتدريب بكره اساعه سته الصبح
جنه: نعم ليه هنبيع لبن
ياسين: هو ده الي عندي ويلا عشان ورايا شغل
يوسف بياخد جنه وبيطلع
جنه: والله الواد ده بارد قال وانا الي كنت خايفه عليه لما قولت ان هو عندو مأموريه
بيبص ليها يوسف بخبث: وكنتي خايفه عليه ليه ياجوجو
جنه بتتوتر: عشان ابن خالتي يعني
يوسف: اه قولتيلي
جنه: اي ده فين فوني شكلي نسيتو عند ياسين هروح اجيبو وبتروح عند مكتب ياسين وبتدخل بتلاقي بنت بتخضن ياسين
جنه:

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنة الياسمين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى