Uncategorized

رواية كرهتك فعشقتك الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريهام جمال

  رواية كرهتك فعشقتك الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريهام جمال

اغلقت الدنيا بابها … لي وخوفي كله من قولك ..انتي ملكي ????
 بسمله :مين يماما 
ولما شافت رئيفه تنهدت ف حزنخ وقالت هو الي باعتك … باعتك لي 
رئيفه : تعالي معايا يابنتي لازم نجهزك .. 
بسمله : انا جاهزه ع كده 
رئيفه :اززاي يابنتي انتي العروسه 
بسمله : وانا قولت انا جاهزه ع كده لو كان عاجبو 
ام بسمله بتنهيده : تعالي اتفضلي الاول ونتكلم جوا 
رئيفه : مش هينفع لازم اخدها معايا 
ام بسمله : احنا كلنا هنروح بس  م دلوقتي 
رئيفه :هو امر وانا لازم انفذ
بسمله :وانا عاجبني شكلي ع كده وم هغير لو مش عاجبو يشوف واحده تانيه 
…يجي صوت من وراهم …. 
وانا كلمتي مبتكررش 
بسمله ودخل الرعب مره تانيه لقلبها ..بس لااا لازم تبين أنها استرونج وبتعاند 
بسمله : وانا كذلك وبصتلو بتحدي 
زين وبدأ يتعصب ..بس عاجبو اصرارها : رئيفااا خدي بسمله وانزلي ف خلال دقيقه تكونو تحت 
ام بسمله : انا جايه معاكو م هسيب بنتي 
رمقها زين بنظرات احتقاريه وقال : مش هتيجو دلوقتي .. م هاكلها .. الساعه 8 تكونو كلكو موجودين ف الفيلا 
بسمله :مشي وانا م هتحرك من هنا  الا 8بقا 
( قد تحاولين تسميم تفكيري الضعيف بك كي اكرهكك .. لكني كل مره ابتسم واحبك أكثر ????)
زين بهدوء دخل وشال بسمله الي فضلت تصرخ .. وتحاول تنزل … بس مفيش فايده قدام الهضبه الي قدامها … 
بسمله :نزلني ياحقير .. اععع نزلنااااي 
زين  وهو يمسكها اكتر علشان متفلتش : ف واحده محترمه تقول لجوزها بعد كام ساعه .. ياحقير … انا هوريكي الحقير 
ام بسمله : بنتييي … نزلها … ااااا 
رئيفه وهي بتحاول تبعد ام بسمله عن زين وقلبها واجعها عليها .. وقالت : تعالي علشان ممكن يتهور … وبدات ترجعها ورا ..وام بسمله بالله ابدا .. بنتي 
زين : رئيفااا ابقي تعالي ورايا وسيبيلهم العنوان علشان لما ييجو … 
…………..
ريم : وه عربيه اي دي ياشبب الي راكنه عند عمارتنا 
الاء : شكلها غاليه اوي 
……. نزل زين وهو شايل بسمله 
ريم لما شافت اختها بالوضع ده مستحملتش …
وجريت نحيتهم وسابت زينب والاء 
ريم :انت ياحيوووان… نزل اختي وإلا هلم عليكي الناااس انت يلااا 
بص زين ناحيه مصدر الصوت … وابتسم وفتح باب العربيه باييد ولا كان سامعها اصلا ودخل بسمله الي كانت عماله تصرخ وتشتم فيي 
ريم قربت منو وقالتلو انت اطرش يلااا نزل اختي دلوقتي 
بسمله من جوا العربيه :رييييم 
زين : بلاش احسن هخليكي تحصليها 
ريم : لا شبح خفت منك كده ( ريم ف زمه الله ياشبب ????) 
الاء وزينب وصلو ناحيتو 
الاء بهدووء : انت اخد بسمله فيين 
زين وهو محاصر من ريم والاء زينب وكان م عايز يتعصب رد بهدوووء 
 اخد مرااتي علشان نجهزها 
كلهم التفتو لبسمله لقوها بتعييط 
ريم بنبره متقطعه :انا … انا م هسيب اختي معاك لوحدكو انا جايه معاااك 
الاء وزينب :واحنا كماان 
زين صبرو نفذ كور ايدو وركب العربيه وسابهم بسرعه ومشيي 
ريم وقفي تاكسي بسرعه 
الاء لصاحب التاكسي ..ورا العربيه دي من فضلك 
………
زين وكل شويه يبص بنص عيين. لبسمله الي مهديتش من العياط ويرجع يبص للطريق وكان الصمت سيد الموقف 
….
زين حب يقطع الصمت وقال : مكانش لازم تعاندي معايا ..
بسمله :……………………
لما لقاها بتتجاهل كلامو بدأ يتعصب بس مبينش (كفايه الي هي فيه ده لو حد قالها بخخ هتنهار عيااط ) 
زين :انا بكلمك ع فكره 
وظننت أن الحديث معك ملجأ لقلبك … وما وجدت منك الا تجاهلا … ايا اي حب سكن لك قلبك .. وجعلتني اقف كحائل متشردا ???? 
بسمله : هو انت كده لي ؟ 
زين رفع حاجبو وقال باستغراب :يعني ؟
بسمله بهدوء ومكانتش خايفه هيحصلها ايي أكتر من الي حصل : يعني انت لي بتعمل كده … لي تبقق كابوس مرعب ف حياتي بالشكل ده… انا عملتلك اييي … م كفايه الي عملتو فيا .. وكان كل واحد راح لطرييق ..لي تكمل تاني .. انت عارف انا وصلت معاك لمرحله عدت الكره بكتيير … والنهارده بالنسبه لاي بنت بيبقي احلي يوم ف حياتها وانا بالنسبالي .. اسوء من اسوء يوم ف حياتي … صدقني كل ده هيتردلك … صدقني …
.( تتساقط كلماتك كالخنجر ف قلبي ..لكن ماعلممك ماكون المحبوب … اظهرتي .. اسوء مافي نفسي … وانا لسبب افعالي .. مرغوب ….????
زين تنهد بعد ماتصرع بكلماتها …: م عارف …. 
بسمله لما سمعت الكلمه دي منو اتعصبت  وحست بناار جواها : مش عارف اييييي . …..  انت ازااي بني ادم اصلا …. احساسك اييي وانت بتظلم كل الي حواليك … متعلمتش لما اضربت بالناار … مفكرتش هتقابل ربنا ازااي باافعالك دي 
…….. 
زين وقف العربيه ف مكاان وسند راسو لقداام وغمض عنيييه : مش زنبي قالها بصوت مبحوح كأن وراه عياط 
بسمله وحست أن دي فرصه تعرف اي الي جواااه ولسه هتتكلم هووووب …. تليفون زين رن 
وكان جواه بيلعن المتصل الف مره بص ع شاشه الموبايل لقا المتصل ( محمد) 
بدأ زين يعدل ف هيأتو ويرجع هيبتو بقا وكده 
زين : احم…. الووو
محمد : انت يابني اختفييت فيين …..انا سبتك نصايه روحت فيين 
زين علشان يخلص الحوار :عايز اي انجزززز 
محمد بدلع : الاه زهقان من صاحبك …صديقك 
زين وبدأ يتعصب (مش وقتك يامحمد … مش وقتك ) : محمممممممممممممممددددددددد 
محمد وعرف أن زين بيتكلم جد ومتعصب…
……….
بسمله وهي بتراقب تصرفاات زيين 
محمد :احم …. ااااه …واحد من رجالتي عرف احمد قاعد فين 
زين وبدأ يهتم اكتر بالموضوع ……: بجد … وقاعد فين ؟ 
محمد : قاعد ف فندق ف ماليزيا ….
زين : مش هسيبك من ايدييي ياكلب …هخليك تتمني الموت الف مره 
بسمله وبدات تبلع ريقها والخوف مالي قلبها …..
محمد : اهدا يازين … م كده 
زين : احنا هنسافر النهارده 
محمد : النهارده …. بس ..بس النهارده فرحك !!!!؟؟ 
زين وبص لبسمله ورجع كمل المكالمه 
: النهارده هيكون كتب الكتاب … الفرح لما اخد حقي 
محمد بتنهيده من افعال زين … طيب براحتك 
…….. 
زين : بالليل جايلك …يلا سلام وقفل الفوون 
بسمله طبعا ف نفسها (لماذا نحن هنا) 
زين رجع نظرو لبسمله : هنكتب الكتاب النهارده والفرح بعد كام يوم كده 
بسمله بتنهييده الي هو (زي ماكون تعباااان وارتحت ) وقالت بفرحه احسن برضو …
زين وشاف ف عنيها الفرحه 
……….
كم تكرهين قربي منك وما ااامل الا نظره منك ….
………………..
ع جنب هنا لو سمحت …. قالت ريم كده وهي شافت عربيه زين مركونه ع الطرييق …
بسمله وعايزه تعرف سبب الي خلي زين بالشكل ده والي قاطعو محمد … ولسه هتبدأ كلام ….
ريم بزعيق :واضح انك م بتفهم بالزووق 
زين :….
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!