Uncategorized

رواية مختطفي الفصل العشرون 20 بقلم رحمة محمد

  رواية مختطفي الفصل العشرون 20 بقلم رحمة محمد

 رواية مختطفي الفصل العشرون 20 بقلم رحمة محمد

 رواية مختطفي الفصل العشرون 20 بقلم رحمة محمد

“نعم”.
ابتسم ببرود “مفيش اذيك”
ابتسمت بحقد ونزلت بصفعه دموية على وشو رجعت خطوه برعب من شرين ايدو ال بانت ووشو ال احمر من الغضب
رحمه بخوف “دا عشان ال عملتو فيا”
وقفلت الباب ف وشو.
وقف وهو بيكور ايدو بغضب دب ف الحيطه بغضب “انا هوريكي هوريكي”
سمع صوت من جوه” طظ” 
*************
مسكه كوب القهوه بتمعن وهي بتتجول ف الجنينه الخلفيه للقصر جست بخطوات ورها ابتسمت ببرود وهي بتشرب قهوتها من غير ما تلف 
” صباح الخير يا سراج” 
ابتسم ل ذكها ال اقسم بيه منذ سنوات “لي مشيتي من الاوضي بليل نمتي فين “
لفت بسخريه “على اساس اننا متجوزين وان الرئيس ميعرفش” 
نفخ بضيق وهو ببشد درعها  “بنت المافيا بتتكلم اهو وطلعلها لسان” 
نفضت ايدو وهي بتبصلو بحقد “سراج المنشاوي اكبر تاجر سلاح لا والدراع اليمين المافيا بيتكلم” 
بصت على جسمو الصلب بطولو المفزع وهو مفتول عضلات “المفرود اخاف من كدا ول اخاف من شكلك  دا “
اشتعلت عنيه بالغضب مسك على كفها بعنف وهو بيحدق فيها بنظره ترعب” حوريه كلامك دا تمنو كتير” 
حست بألم من اديه ال مسكها وزقتو ل تاني مره وهي بترجع وبتشد السلاح من بنطلونها وبتفرعو عند راسو بحقد. 
“مش حوريه ال تخاف يا سراج “
كانت بتراقب الموقف من خلف الشباك شهقت برعب وهي بتحط اديها على بقها 
“دول قتلين قتله” 
حست ب كف على درعها انتفضت ب رعب وهي وشها اتحول للون الأصفر من الرعب خبطت ف الشباك من خلفها. 
عز بشك “مالك” 
فضل صدرها يلعو ويهبط من الخوف “انا لالا مفيش انا همشي دلوقت” 
حس برعشت جسمها شدها وهو بيوقفها قدامو “انتي كويسة” 
حست برجليها مش شيلها من الرعب كانت هتقع بس هو مسكها بتملك “ريحانه اهدي مالك” 
ريحانه وهي بتسند عشان تتعدل “بص” 
شورت على الشباك سندها عشان تقف وهو محوطها وجه نظراتو للشباك ملقاش حاجه 
ريحانه بصدمه” اختفو” 
انفجر عز من الضحك “انتي اتجننتي اي القصر المرعب دا كلكو مجنين” 
بصتلو بحب وهي بتراقب ضحكتو ارتسمت ابتسامه عريضه على وشها” ضحكتك حلوه” 
بصلها بصدمه “نعم” 
فاقت وهي بتقول بسرعه “قصدي ان بقالك كتير مضحكتش” 
هز راسو “اها” 
بصت ل نفسها بخجل “احم بقالنا كتير كدا” 
ومشيت من قدامو 
اتجمعو كلهم على السفره 
نيره رفعت صبعها على رحمه “اي ال رجع دي” 
وقفت من الكرسي وهي بتصرخ “اي ال رجعك هنا” 
بصتلها رحمه كان قلبها بيتعصر من كلمات صحبتها المؤلمة نزلت دمعه على خدها. 
مالك حاوط نيره “اهدي يا نيره انتي مش فهمه حاجه “
نيره بصوت عالي “انت مش عارف دي حاولت تقتلك تخدك مني خليها تطلع بره حالا “
وقفت رحمه وهي فعلا هتمشي 
اسد وهو ماسك اديها” مالك خد مراتك واطلعو” 
حرك راسو بطاعة صدمت نيره من الل شفتو 
نيره نهى بترجع ل وره ب هستريه “اي يا اسد مش دي الزباله ال قولت عليها متفهموني في اي” 
شدها مالك بعنف وهو عروقو ظهرت من الغضب” اخرسي بقى “
سحبت رحمه اديها من كف أسد وهي دموعها يتنزل على خدها بهستريه. 
وطلعت 
أسد بص للأكل بغضب ووقف دخل المكتب 
ريحانه بهمس ل عز “هو حصل اي انت قولتلي ان مالك مطلعش ميت بس نيره في اي “
عز” اششش هحكيلك بعدين يخربيتك” 
ريحانه بصت ل حوريه برعب كانت حوريه بتاكل بجمود ومش مديه ال حصل اهتمام 
حوريه وهي بتاكل “بتبصي كدا لي” 
ريحانه بحماس  “انتي قويه اوي علميني” 
حوريه “انتي مش خايفه مني “
ريحانه وهو بتتكلم بحماس” لا انا نفسي اكون مافيا معاكو واقتل الاشرار “
انفجرت حوريه من الضحك على سسجتها المفرطة 
“نقتل أشرار” 
بصلها عز بصدمه “ريحانه بطلي كرتون” 
كان سراج بيتابع تعبير وشها ف استمتع مميت 
أسد وهو خارج من المكتب 
“عندما حفله بليل شغل اجهزو” 
حوريه بحماس “اهو دا الشغل ول بلاش “
ريحانه ل عز” خدني معاك وحيات ابوك” 
فوق ف جناح مالك
بصلها بغضب 
“ممكن كفايه كلاب واتسكتي” 
كانت هتتكلم بس كلامو دا وقفها خالص عن الكلام زفرت بضيق 
حكلها كل حاجه حصلت بتفصيل 
نيره بصدمه” يعني انت كنت شايفني وانا بتوجع وهموت عشانك “
مالك وهو بيمسك اديها “يحببتي انا اسف “
بدأت الدموعها تنزل “انت مش عارف انا حسيت ب اي” 
كملت وهي بتشاور بصدمه” انت مش عارف أسد عمل اي ف رحمه وانا كنت ساكته” 
ضمها بحب وهو بيحاول يهديها “اسف والله اسف” 
رمت نفسها ف حضنو بدموع 
*******************
بليل ف مكان شاهق الاتساع 
كان عز وريحانه ال لبسه فستان بنفسجي ضيق من الصدر ونازل لحد الركبه ب اتساع وسابت شعرها على ضهرها 
واسد ورحمة ال لبست فستان اسود ب الكثير من الماس يزين الفستان كان يضيق من الصدر مقفول ب طبقه خفيفه وينزل ب اتساع تدريجي وعليه حجاب بنفس الون 
ونيره ومالك ال لبست فستان بالون الأحمر القاني بتفصيله جذابه وحجاب بنفس الون. 
وسراج و حوريه ال لبست فستان رماضي ضيق بالكامل مع فتحه لحد منتصف الفخد ورفعت وشعرها كعكه 
دخلو المكان بتراس مرتفعه قرب راجل ف منتصف الخمسين ويبتسم بجديه. 
“اهلا اهلا منورين أبطال المافيا” 
مد ايدو بيرحب ب اسد. 
انصدم من شكل الحجاب على نيره ورحمة ال اكتشف انهم زوجاتهم. 
أسد وهو بيلف ايدو حوليها بتملك، رحمة باعتراض”انا مراتك دا انت بجح والله” 
أسد ببرود “عدي ام اليوم بالسانك دا بدل ما اطربق ام اليوم عليكي يروحي “
رحمه وهي بتبصلو بحقد” ابعد ايدك عني بدل ما افضحك يا رئيس” 
حوريه وهي حطه رجل على رجل ” عاوزه تتعلمي” 
ريحانه بحماس “اكيد” 
حوريه وهي بتشور على مكان فيه رجل ف منتصف ال 30 من عمرو يحدق بههم بشهوة 
” تعالي معايا يقمر دا احنا هننبسط “
لسه ريحانه هتقوم مسكها من اديها “رايحه فين “
زفر بضيق” بنت انتي طفله انا مكنتش عاوزك تيجي عشان كدا بس منو لله أسد “
سابت ايدو وهي بتظبط شعرها البني الطويل حولينها وفستانها “اششش جيه” 
فعلا راحت ورها 
عز ل سراج “هي هتودي البت فين  “
زفر سراج بضيق” هتروح تقتل الراجل ال هناك دا” 
عز بالامبالا” اذا كان كدا ماشي “
بعد ما خذ بالو من الكلام” يقتلو يخربيتك “
راح وراهم يدور عليهم 
عند حوريه و ريحانه 
قعدت ريحانة ذي ما قالت حوريه. 
ريحانه وهي بتحط رجل على رجل ب فستانها القصير 
” هاااي” 
بصلها الرجل بخبث وشهوة” اذيك يحلوه”
بصتلو ريحانه بقرف ورجعت ابتسمت” الاوتيل دا تحفه تيجي نتفرج على الأوض “
حوريه وهي بتراقب وبتنفجر من الضحك “يخربيتك ممثله شطره” 
فعلا وقف معاها لحد ما دخلو مكان فاضي 
حوريه وهي مسكه السلاح على مح الراجل من خلفو” يا صباح القزازة” 
اتجمد الراجل برعب وبينما جسم ريحانه ال بيرتعش لكن حورية كان جسمها جامد بشكل غريب لم تشعر بالخوف وهي بتزرع طلقه ف مخ الراجل ليقع جثة هامد
ريحانه وهي بتشق برعب اتجمعت الدموع بععنيها 
حوريه وهي متمسح الدم ب المنديل ودخل المسدس تاني “اول درس متشفقيش على حد يبص بنظرات شهونيه قتل بدم بارد” 
جه عز وهو بيشوف المشهد الدموي بص ل ريحانه ال وشها اتحول اصفر سرعان ما كان جسمها بيرتخي لكن عز كان اسرع ومسكها. 
حوريه “البت دي محتاجة تنشف” 
عز وهوو بيضم ريحانه ال دموعها غرقت وشها “مش كلهم حوريه مش كلهم بالقلب القاسي بتاعك “
بصتلو بغضب ومشيت. 
ريحانه وهي مسكه ف هدومو “مكنتش اعرف ان هتقتلو” 
خبت وشها ف هدومو برعب شلها وهو بيطلع من المكان ل اوضه ف الاوتيل 
نزلها بهدؤ وهو بيمسح دموعها. 
” اهدي خلاص محصلش حاجة” 
ريحانه “حورية شريرة” 
عز بغضب” انا مستعد اوريكي مين الشرير ب ام الفستان ال مبين رجلك دا وكل حاجة” 
ريحانه بدموع” ملاكش دعوه “
تحت 
وقف ف نص الحفله وهو شادد رحمه خلفو 
“ممكن كلكو تبصو هنا” 
رحمة بهمس “بتعمل اي انت عبيط سيب ايدي” 
أسد وهوو بيبص ف عنيها “اديني فرصه “
بص للناس “انا دلوقت حابب اعتزر ل مراتي حبيبتي ومخلهاش زعلانه تاني “
رحمة بصدمه” مرات مين سيب ايدي “
بصلها بحب “انا اسف كنت غلطان ف حقك اسف” 
بصو لبعض بصدمه أسد بيعتزر 
بنت من ال وقفين “اوووه سوزي مش دا أسد ال كنتي عاوزه تقضي معاه ليله باين ان بيحب مراتو ازاي” 
نكذتها سوزي بغضب” انا مش فهمه اسدددد؟!!! بيعتزر!!! “
أسد وهو بيقبل ايد رحمة” سمحيني ممكن “
رحمه بصوت عالي وهي بتركي الميك من ايدو 
“لااااااا” 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي للبيع للكاتبة دينا عبدالحميد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!