Uncategorized

رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل العشرون 20 والأخير بقلم شروق مصطفي

        رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل العشرون 20 والأخير بقلم شروق مصطفي

عند مراد جاب الرنجه وهو قرفان من ريحتها ودخل عند رنا الاوضه 
مراد :انا جبتلك الرنجه 
رنا ببرود:لا مليش نفس 
مراد بصدمه :ايه 
رنا بنفس البرود :بقولك مليش نفس 
مراد بغضب :نعم ي روح امك مش بعد ما جبتها وطلع عيني متكليهاش 
رنا بزعل :انتي بتزعقلي ليه ده كله علشان خلاص مش عايزه اكولها اكولها غصب عني يعني .
مراد بسخريه :لا متكليهاش غصب عنك انا مني لله اني سمعت كلامك ي ستي انا اسف 
رنا :خلاص انا اسف طيب 
مراد :ماشي ي اختي 
رنا بتوتر :مراد 
مراد :خيررررر 
رنا :انا جعانه 
مراد بصلها بغضب وطلع بره الاوضه 
مراد لنفسه :دي هتجنيني دي هتجنيني 
عند احمد ونها 
نها قاعده حزينه اوووي ودخل عليها احمد 
احمد قعد جنبها :مالك ي روحي فيكي اي 
نها بحزن :انا عايزه اكشف 
احمد بخضه :ليه انتي فيكي اي اي الي بيوجعك هااا ردي عليا 
نها :اهدا ي احمد واكملت بحزن :انا عايزه اكشف علشان عايزه اعرف انا بخلف ولا لا 
احمد بغضب :اي الي انتي بتقوليه ده انتي كويسه مفكيش حاجه 
نها بحزن :امال انا مش حامل ليه لحد دلوقتي 
احمد :لحد دلوقتي اي بس دا هما  3 اسابيع في ناس مبتحملش علطول فا اهدي كدا ماشي 
نها نامت علي صدره :ماشي 
عند كريم ويارا 
كريم طبعا مشي يارا  من المستشفي وسافرو يغيرو جو لان كريم حس ان يارا فعلا لسه بتخاف منه .
بعد  7شهور 
رنا بقت في الشهر السابع ومطلعه عين مراد الي بقي مش بينام الليل منها ابدا وبقي مخنوق من عياطها علي اتفهه الاسباب بس هو مستحملها لانو بيحبها .
الساعه  12بليل 
رنا بوجع :مراد اصحي ي مراد 
مراد :سبيني بقي انتي كل يوم تصحيني عايزه اكل عايزه اشرب عايزه ادخل الحمام .
رنا بوجع :انا بولد يخربيتك 
مراد بنوم :عادي كل يوم بتقوليلي كدا 
رنا بصريخ :اصحي منك لله بمووووت 
مراد صحي مخضوض من النوم ولبس هدومه واتصل بي احمد وراح علي المستشفي.
عند احمد ونها 
نها عدي عليها السبع شهور في حزن وغم لانها كشفت والدكتوره قالتلها ان هي كويسه بس كله بايد ربنا 
احمد كان مدايق اووووي علشانها وكان بيحاول باقصي ما عندو انو يبسطها وينسيها الفكره .
احمد نايم هو نها وطبعا مراد رن عليه وصحاه من النوم 
واحمد صحي نها وقالها وطبعا نها هتروح لان رنا صاحبتها فا لازم تكون معاها 
عند رنا ومراد في المستشفي 
مراد دخل رنا العمليات بعد متاعب لان رنا كانت عماله تصوت وتشد في شعر مراد وتقوله “انت السبب “
مراد بغيظ :انا السبب اي ما كل حاجه كانت بمزاجها 
بيبص وراه لقي احمد ومراته جاين 
احمد :هااا دخلت ولا اي 
مراد :دخلت لسه داخله 
نها :طب هي كويسه 
مراد بغيظ :هو انا معاها جوا متقولو كلام يتعقل 
نها بحرج بصت في الارض 
احمد :ملكش دعوه بمراتي ي عم 
مراد بعد عنهم وهو خايف علي رنا اوووووي 
بعد ساعه ونص 
الممرضه طلعت وكان معاها طفل زي القمر واول ما مراد شافها سالها علي رنا 
مراد :رنا كويسه صح 
الممرضه :هي هتفوق دلوقتي من البنج هي كويسه 
مراد بحب وخوف  للطفل الي في ايد الممرضه 
الممرضه :اتفضل شيلو 
مراد بخوف :لا مش عايز انا هدخل عند رنا 
مراد دخل عند رنا وهي بالفعل صحيت 
رنا :انا جبت اي ي مراد ولد ولا بنت 
مراد :اوبس انا نسيت 
رنا :نسيت اي 
مراد:نسيت اسال ولد ولا بنت 
رنا بغيظ :ازاي يعني تنسي . طب انا عايزه اشوف ابني 
مراد :انتي مخليه مذكر ليه ما يمكن بنت قمر شبه امها 
رنا :لا انا حاسه انو ولد قوم بقي هاتو 
مراد بستغراب :اجيبه ازاي 
رنا :شيلو وهاتو 
مراد :لا مش عايز اشيله 
رنا بزعل :ليه هو انت مش مبسوط 
مراد :مش حكايه كدا انا بس بس بخاف اشيل عيال صغيره 
رنا بحب :ولا يهمك ي حبيبي 
مراد باس راسها والممرضه جات وجابت الطفل الي كان ولد ورنا قررت تسميه “سفيان “ومراد عجبه الاسم اوووي 
عند احمد ونها 
احمد جاب لنها عصير لانها كانت دايخه شويه وهي كانت تعبانه 
احمد :ي بنتي تعالي اكشف عليكي 
نها :لا انا كويسه 
احمد مسمعش كلام
ها ونادي لي الدكتوره وكشفت عليها وعملتلها تحليلات واستنو النتيجه 
النتيجه طلعت وودوها للدكتوره 
الدكتوره ببتسامه :كنت شكه بس الف مبروك حامل 
نها بسعاده :بجد انا انا حامل انا حامل ي احمد 
احمد بسعاده :الف مبروك ي روحي الف مبروك 
نها :انا مبسوطه اووووي ي احمد اووووي 
احمد :ربنا يبسطك كمان وكمان ي روحي يلا بقي ندخل نشوف مراد ورنا 
نها واحمد دخلو عليهم 
احمد بدراما :احم احم 
مراد :انت اي الي دخلك ياض 
احمد :اي ي عم عايز اشوف ابن اخوايا 
مراد :من بعيد لبعيد 
احمد بضحك :هو انا هاكله 
نها بسعاده :الف مبروك ي رورو يتربا في عزكم يارب 
رنا :الله يبارك فيكي ي حبيبتي عقبالك 
نها بسعاده :انا حامل 
رنا بسعاده :اه ي واطيه ومقولتليش ليه 
نها ببتسامه :لسه عارفه دلوقتي 
رنا :الف مبروك ي روحي 
نها :الله يبارك فيكي ي قلبي 
مراد لي احمد :الف مبروك ي صاحبي يتربي في عزك 
احمد :تسلم ي حبيبي الا هتسمو الولد اي اكيد احمد صح 
مراد بسخرايه :ليه بحلم بيك طول الليل ولا اي 
رنا ببتسامه :مراد انا هسميه سفيان 
مراد ببتسامه :حلو الاسم ي روحي ربنا يخليكم ليا 
رنا ببتسامه :يارب 
بعد سبع سنين 
كلهم متجمعين في بيت مراد ومبسوطين اووووي في جو العائلي ده لان رنا بعد مخلفت سفيان خلفت مازن ونورين 
اما احمد ونها جابو “ياسمين ،صبا ،سيف “
 وعاشو في تبات ونبات وخلفو صبان وبنات  
وهنا بتنتهي قصه” رنا ومراد ونها واحمد “
عند كريم 
طبعا سافر هو  ويارا بعد ما خرجو من المستشفي وسافرو انجلترا واستقرو هناك وخلفو “تمارا ،حمزه”
وعاشو في سعادة
يتبع.
تمت بحمد الله انهاء الجزء الثاني من عشق التملك 
وانتظروني في الجزء الثالث ….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!