روايات

رواية حلم ظننته حياه الفصل السابع 7 بقلم بسملة

رواية حلم ظننته حياه الفصل السابع 7 بقلم بسملة

رواية حلم ظننته حياه البارت السابع

رواية حلم ظننته حياه الجزء السابع

رواية حلم ظننته حياه
رواية حلم ظننته حياه

رواية حلم ظننته حياه الحلقة السابعة

تاني يوم لما كلو يصحي ويبدا يوم جديد ويفطرو وبعد ما يفطرو
ثناء: خالد ممكن طلب
دكتور خالد: طبعا اتفضلي
ثناء: يزيد فضلك يارب♡انا كان ليا حلمين من ربنا وربنا استجاب ليا ف واحد ونفسي احقق التاني كنت عاوزه ادخل مدرسه او كليه.
وداد: قرار صح ي حبييتي وفرحتلك والله
دكتور خالد: حاضر هسال لو ينفع اذا كان تعملي امتحنات وتدخلي الجامعه علي طول
ثناء: ابقي ممتنه جدا ليك بجد وهيبقي جميلك فوق راسي
دكتور خالد: طب انتي عاوزه تدرسي ف اي
ثناء: نفسي ادخل تمريض بحب الممرضين جدا وبحترمهم عشان بيحبو شغلهم وبيعملوه حلو اوي اوي
دكتور خالد: حاضر ومشي عشان يروح الشغل
~ باليل ~
ثناء مستنيه بفارغ الصبر دكتور خالد عما يجي ومستننياه ف الجنينه واخيرا جه
دكتور خالد: سلامو عليكم
ثناء: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته♡عملت اي ف الي قولتلك عليه
دكتور خالد: اي ي بنتي مستعجله كدا لي طب استني حتي اقعد واخد نفسي طيب
ثناء: بضحك معلش بس متحمسه اوي اوي بجد
دكتور خالد: طب هنقعد جوا طيب ونتكلم
ودخلو جوا وقعدو
ثناء: هااهاا عملت اي مقولتليش بردو
دكتور خالد: ياني عليكي دا انتي غلبتي الاطفال ي بنتي
ثناء: لي هو انا كبيره ولا اي ماانا لسه صغننه اهو وورده مغمضه
والضحك ملي المكان علي كلامها
ثناء: طب يلا قولي عملت اي
دكتور خالد: مش عارف اقولك اي ولا اي بصراحه
ثناء بز’عل: اكيد خير ربنا لو كان شايفلي خير ف اني ادخل جامعه او اتعلم كان اختارلي جامعه
دكتور خالد: بس ربنا رايدلك خير
ثناء: اي بتقول اي سمعني تاني كدا
دكتور خالد: ربنا حب يفرحك للمره التانبه ويحققلك تاني حلم بتتمنيه
تقوم ثناء تتنطط من الفرحه وتترمي ف حضن دكتور خالد ودكتور خالد واقف. مصدوم ومتنح لفتره ومرداش يتحرك الا اما هيا تتحرك.
ثناء بعد فتره: تبعد وتستوعب الي حصل اسفه بجد بس من فرحتي محستش بحاجه وتجري علي غرفتها
دكتور خالد وهو وشو بيضحك وفرحان: ببيبص لقي وداد والداده بيبوصوله ويضحكو وينكسف ويطلع بره
وعدي اليوم وتاني يوم يجي وساعة الفطار وثناء حاطه وشها ف الارض ومكسوفه من الي حصل امبارح
وداد بضحك هيا والداده: اي ي ثناء مكسوفه من اي
ثناء: ي ماما يعني هنكسف من اي يعني وهو ي دكتور خالد انا هدخل الجامعه كدا
دكتور خالد: هجيبلك شوية كتب وتذاكيرهم كويس وهتمتحني فيهم ولو نجحتي هتدخلي الجامعه الي انتي نفسك فيها
ثناء: بس انا مذاكرتش قبل كدا انا كنت باخد الكتب من صفيه بنت الست سونه من وراهم واتعلمت اكتب وأقرا
دكتور خالد: طب انا هشوف واقولك
ثناء: ممكن تبقي تذاكرلي انت👈👉
دكتور خالد بضحك : منتتش ملاحظه ان طلابتك كترت اوي
ثناء: اسفه انا فعلا تقلت عليك اوي وتمشي وتسيبهم
دكتور خالدبضحك والله طفله ي جدعان
وداد: زعلتها لي ي ابني
دكتور خالد: هصالحها دلوقتي متقلقيش
وداد: طب يلا روح شغلك وابقي تعالي
دكتور خالد: حاضر مع السلامه ي حبيبتي
وداد: االله يسلمك ي ابني تروح وتيجي بالسلامه
دكتور خالد يمشي ويروح الشغل كالعاده وتروح وداد لغرفة ثناء
ويجي اليل ويجي معاد قرب رجوع دكتور خالد من المستشفي
ثناء: يارب معادو جه اهو اما اشوف هيعمل اي
عدي ساعهه
.. عدي ساعتين
الساعه بقت12 ومعاد رجوع الدكتور خالد الساعه 7
وييدا القلق يزيد عند ثناء وخوفها عليه بدا يظهر ومنامتش طول اليل وفجاه جرس الباب رن
ثناء:…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم ظننته حياه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!