Uncategorized

رواية رغم أحزاني الفصل العشرون 20 بقلم ياسمين غانم

       رواية رغم أحزاني الفصل العشرون 20 بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل العشرون 20 بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل العشرون 20 بقلم ياسمين غانم

فهد: مالك متعصبه ليه كده 
ياسمين: فهد سيبني لوحدي لو سمحت 
فهد: باهتمام: مالك ي يااااسوو 
ياسمين: في حيوان بهدلني وانا راجعه من القناه 
فهد بانتباه: بهدلك ازاي مش فاهم 
ياسمين: بص ي عم وبتبدا تحكي 
فهد: ????????????????
ياسمين: انت بتضحك علي ايه يا بارد انت 
فهد: بضحك مش قادر اتخيل منظرك كان ازاي 
ياسمين: بضحك مفيش داعي تتخيل استني هوريك الصور 
فهد: استغرب صور ايه 
ياسمين: هو انا مقولتلكش 
فهد: لا مقولتيش
ياسمين:، مهو انا ماشية شوفت فوتوغرافي فعملت سيشن 
فهد: عملتي سيشن وانتي متبهدله ياسمين 
ياسمين: تغير يافهد تغير 
فهد: المشكله انك بتقنعيني دايما 
ياسمين: طيب وسع كده ????
فهد: هتروحي فين ي جموسه 
فهد:يانهاري ايه الصور دي ي،بنتي بجد شكلك جميل 
ياسمين:طيب بذمتك ده منظر افوته 
فهد:وهو ماسك نفسه من الضحك بصراحه لا 
ياسمين:كانت واخده كذا صوره باوضاع مختلفه واشكال مضحكه على اساس ذكرى
ياسمين: فهد بقولك ايه مريم وحشتيني اوووي وعايزه اشوفها 
فهد: والله وانا كمان بس هنروح ازاي واحنا ولا نعرف متجوزه مين ولا مكانهااا 
ياسمين: اسال مروان ي فهد 
فهد: هحاول ي ياسمين 
ياسمين: فهد انت لسه مصمم علي اللي بتعمله 
فهد: ايوه يا  ياسمين وانا قولت مفيش، نقاش في الموضوع ده 
ياسمين:لا ي فهد لازم نتكلم انا خلاص مش عايزة حاجه كفايه عليا انت وماما صدقني 
فهد:بس ده حقك ي حبيبتي ونسيتي،رعد 
ياسمين: مستحيل انسي،رعد ولا اي حد منهم بس، نور ملهاش دخل في،الموضوع نور ابتدت تحبك بجد  حرام تلعب بمشاعرها ي فهد  انت متراضش عليا كده  
فهد: انا نازل علشان عندي شغل 
ياسمين: براحتك  ي فهد بس، خليه في  دماغك اني مش هكلمك غير لما تنهي الموضوع ده 
فهد: نزل من غير، ولا كلمه 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المانيا ???????? 
ريم كانت لابسه فستان اسود هادي وانيق وكان جميل عليها  وهيلز رقيق جداً مع حجاب 
كانت مثل الاميرات 
مهند: تبدينا اميره 
ريم: بخجل شكرا 
مهند: اتفضلي اجلسي 
ريم: ما هو الموضوع 
مهند: عندي خبرين و موضوع  
ريم: مووو فاهمه 
مهند: الاول انتي قربتي تخلصي علاجك وكمان لو محتاجه تخرجي من المستشفي عادي  لانها هتبقي جلسات فقط 
ريم: بفرح: بجد يعني انا بقيت حره يا سلااام 
مهند: بضحك اهدي عزيزتي الخبر التاني انا نازل مصر ???????? كمان شهر يعني هننزل مع بعض 
ريم: نازل مصر ازاي 
مهند: انا قولتلك  انى اصلي مصري وجدتي مامت بابا طالبني ولازم انزل 
ريم: مش انت وحيد 
مهند: وحيد لا مهند 
ريم: لا اقصد هاكذا يعني  انت مفتضق الاهل صح 
مهند: اه ماما وبابا متوفين من اكتر من 10سنين بس كنت بنزل زيارات لجدتي 
ريم: طيب الموضوع بقي 
مهند: احم انااا طيب ممكن تقفي 
ريم: نعم 
مهند: لا خلاص  بصيلي 
ريم: مش فاهمه  
مهند: بيقرب ويمسك ايديها ويبوسهااا
ريم: اتكسفت 
مهند:ريم انا احبككك كثيرا 
ريم:هااااا 
مهند:و اريد انا اكمل وياكى 
ريم:اهاا 
مهند:انا عارف انك متفاجه بس انا فعلا بحبك 
ريم:انا لازم امشي 
مهند:لا ???? انهارده هنتكلم ونتمشي مفيش حاجه اسمها همشي اوكي 
ريم:بس 
مهند:انا مش هفتح الموضوع تاني غير لما نرجع مصر 
فينا نتعامل كاننا اصدقاء 
ممكن 
ريم:ممكن ????
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رعد:طمني ي دكتور مريم مالها 
الدكتور:بجد ربنا بيحبها قلبها وقف، اكتر من مره واخر مره مرجعش غير لما اميره دخلت ومسكت اديها و ده ادانا اشاره انها ممكن تفوق في ايه وقت بس لسه صحتها مش كويسه يعني مش عايز اي ضغوطات عليها ولا حتي توتر 
رعد:الحمدلله انها بخير و شكرا ي دكتور 
دكتور:بابتسامه بعد اذنكم 
رعد:بيدخل يطمني علي مريم 
بيقرب من السرير ???? بتاعها و بيرفع ايدي علي دماغها بس،اميرة بتوقف 
رعد:اميرة في ايه
اميره:بتهز بدماغها لا 
برق:تعالى.نطلع برا ونسيبهم مع بعض 
اميره:بتهز علي انه لا
 
رعد:اميره انتي تعبانه اطلعي استريحي
اميره:قولتلك لااا مش هسيب مريم تاني احنا وعدنا بعض اننا مستحيل نسيب يد ???? بعض وانا طلبت منها متسبنيش هي واقفت وانا مستحيل اسيبها 
برق:انتي رجعتي تتكلمي 
اميره:ومش هسيب حقها 
رعد:طيب انتي عايزة ايه 
اميره:انت بذات ملكش دعوه بيا ولا باختي ماشي 
برق:اميره اهدي ي حبيبتي
اميره:بزعيق انا مش حبيبت حد وهطلقني وانت كمان ي رعد هطلق مريم وهاخدها ونعيش بعيد عنكم كلكم بس قبل كل ده هنتقم منك وهبلغ عنك والله هندمك على اللي عملته فيها 
رعد:انا مش هحاسبك علي كلامك علشان عارف انك تعبانه لسه عايزة تطلبي،الشرطه براحتك 
اميره:بزعيق جامد انت ايه ايه البجاحه دي يا اخي طيب اتكسف علي االي عملته 
برق:ااميييره عيب كده 
اميره:انا بكرهك ي برق عارف يعني ايه بكرهك 
وبتفقد الواعي 
برق:بيجري عليها ويشيلها
رعد:يارب وبيخرجوا من اوضه 
الدكتورة:متقلقوش ده توتر بس شويه كده هتفوق وهتبقي تمام ???? 
برق:ماشي 
بعد حاولى ٣ساعات اميره بتفوق وتتحرك من مكانها و بيحاول برق يمنعها بس مش بيقدر اميره بتطلب الشرطه ل رعد وبتتهمه انه اغتصب اختها 
الشركه 
المقدم محمد:استاذ رعد حضرتك مطلوب القبض عليك
برق:انت بتقول ايه انت مجنون انت عارف بتكلم مين 
المقدم:حضرتك عارف ان القانون فوق الكل وانا بعمل شغلي
برق:و ممكن اعرف الاتهام اللي متوجهوله ايه 
المقدم:قضيه اغتصاب
رعد:كان عارف ان اميره مجنونه وهتعمل كده فعلا بس متوقعتش انها بدري كده 
برق: انت بتقول ايه 
المقدم:حضرتك البلاغ متقدم من مرات حضرتك 
برق:اميره 
اميره:ايوه انا انا قولتلك حق اختي مش هسيبه
المقدم:ممكن تتفضل معايا
رعد:حضرتك ممكن تروح انت واول ما مراتي تفوق هاجي اظن ان ده من حقي لان لسه مفيش،دليل ولا شهود ولا اعتراف
المقدم: تمام بعد اذنكم 
برق:انتي اتجنيتي رسمي والله 
أميره:مردتيش عليه 
رعد:سيبها ي برق انت عارف اميره مش هتسكت غير لما تاخد حقها 
برق:بس 
و مره وحده سمعوا صوت خبط في الاوضه 
يااا تااااره في ايه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسمين: اوووووف يعني كان لازم يومي اجازتي يكون عندي  مقابله  
و بتنزل علشان تشوف شغلها 
وتوصل الشركه اللي فيها المقابلة 
ياسمين: بتسال السكرتيره لوسمحتي انا الصحفية ياسمين الخاتم وعندي  معاد مع مدير 
السكرتيره: طيب ممكن تتفضلي شويه لانه لسه مجاش 
ياسمين: ازاي يعني  مجاش وهو اللي محدد المعاد ده انسان مش منتظم 
السكرتيره: يافندم  حضرتك  المدير  اللي كان محدد المعاد  مش موجود بظروف خاصه واللي هيحضر ه  اخوه 
ياسمين: و لو المفروض  يكون عارف انه عنده  معاد ايه قلة ذوق دي مش تصرفات مدير شركه محترمه والله 
انا ماشيه  ولا يكون في انتظام شويه  يبقي ارجع وقتها 
.  وهو دخول الحمام زي خروج…..
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى