Uncategorized

رواية هي التي سرقتني الفصل العشرون 20 بقلم نورهان ثروت

 رواية هي التي سرقتني  الفصل العشرون 20 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل العشرون 20 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل العشرون 20 بقلم نورهان ثروت

سيل بتجري وبتبص حواليها ف كل مكان خايفه جداا من كميه الرجال اللي بتجري عشان ترجعها لباشا )
اسيل وهي بتجري :والله ياباشا كبرته الموضوع كل دا عشان ارجع لناديه اومال لو هرجع  لرئيس لا وكمان معاهم كلاب هو انا قادره عليكم عشان اقدر علي الكلاب 
وحد من الرجال:اثبتي يابت هضرب بنار 
اسيل بادعاء:روح ياشيخ الرصاص تدخل جسمك بعد بت دي وبت اي ماتحسن ملافظك يابغل انت ????
اسيل بعد ما خبط ف حاجه  :يارب اللي ف دماغي يبقي غلط (بترفع راسها شافت ياسين)ياسين كنت بدور عليك الحق ناديه هتموت 
ياسين :ارجعي يامهزقه لباشا عشان مضربكيش خليكي حلوه وارجعي 
اسيل :والله العظيم لو محترمتش نفسك وسبتني امشي هتزعل جامد اوووي 
ياسين :يلا يابت انا مبحبش اكرر كلامي كتيررر 
اسيل وهي بتستعد عشان تضربه:بص انا كنت بتعامل بهدوء معاكم بس لا كد كتيررر 
(فضلت تضرب في ياسين. كل حاجه هي اتعلمتها لحد ما كسره رجل وايد ياسين .وبدات تجري تاني .لان الرجال ف الوقت دا كانوا قريبين منها جدا .وهي بتجري شافت عربيه جايه قدامها فضلت تشاور ليها. بس كانت المفاجاء )
اسيل بلهفه:كريم دا بجد كريم 
(فضلت تشاور لحد ما العربيه وقفت وكريم نزل يجري عليها )
(Flash back)
(بعد ما كان هيموت من العصبيه قراره انه يتصل بي عدي وفعلا اتصل)
عدي:الو 
كريم:عدي الباشا اللي خطف اسيل اتصرف انا عايز اسيل دا ضربها قدامي 
عدي:اهدي ياصحبي ابعت ليا الرقم اللي الباشا كلمك منو وبعد ساعه هجيب المكان 
(ودا فعلا اللي حصل وعدي عرف مكان اسيل وخد كريم وكم ظابط بس وهم ع الطريق اسيل وقفتهم كريم مكناش شافها غير لما العربيه وقفت )
كريم وهو بيجري عليها:اسيل حبيبتي اخيرا مش مصدقه الحمد لله انك بخير ازي طلعتي 
عدي:كريم لازم نمشي من هنا يلا يااسيل 
كريم:يلا ياحبيبتي 
(اسيل جت تتكلم بس اغم عليها من كميه الحاجات اللي حصلت ليها ف الفتره دي مكنش عندهه اي طاقه)
كريم بخوف :اسيل حبيبتي فوقي 
عدي:اكيد تعبت ياصحبي تعال نمشي وانا هكلام الدكتور يلحقنا علي البيت 
كريم بقلق:ماشي يلا بسرعه 
(كريم فضل طول الطريق بيبص علي اسيل وبيتاكد انها معا وكل شويه يابوس ايديها مش مصدق انها بقت معا وان خلاص مش هيبقي ف بعد عنها تاني كل شويه يخلي عدي يسرع ف الطريق عشان يوصل بسرعه ويطمن عليها وفضل كد لحد ما وصل قدام قصر عز الدين )
.
…………
عند قصر عز الدين ف اوضه اسيل  
عز:يارب انا تعبت انا مش حمل اني افضل كد رجع ليا بنتي يارب انا مبقاش عندي طاقه ولا قوه استحمل بيها انها بعيده عني 
مروه بحزن:هنلقيها انا حسه انها قريبه مننا وانها بخير انا واثقه في ربنا وباذن الله هي هترجع لينا 
عز:يارب بقي ادعيلها ترجع لينا بسلامه ووعد مني هنفذ ليها كل حاجه هي عايزهه انا معنديش اغل منها 
مروه:يارب ياعز هي بس ترجع 
عز:اي دا مين اللي جاي دلوقتي 
مروه:مش عارفه تعال نشوف ف اي 
عز:ماشي 
(اول ما عز فتح الباب اتفاجاء باكريم اللي شيل اسيل بس مركزش ف اي حاجه غير ان بنته كويسه وقدامه)
عز بلهفه:بنتي مالها ياكريم واي اللي حصل 
مروه بعيط :بنتي كويسه صح محصلش ليها حاجه 
كريم بضحك عشان يخفف القلق دا :اسيل دي قرده دي ياعمي هي اللي ضربت الرجال وهربت معرفش عملت اي تاني بس انا مش مش مطمن ليها انا بقول اهو ????????????????????
عز:بنتي مش اي حد برده ????????
مروه بعيط:كفايه ضحك ويلا دخلها اوضتها واطلب الدكتور 
كريم:الدكتور جاي ي ياطنط دلوقتي متقلقش هي بخير 
عدي:الدكتور اهو ياكريم 
كريم:شكر ياصحبي علي كل حاجه عملتها ليا 
عدي:مفيش شكر بينا ياصحبي بس بقولك اول ما اسيل تفوق كلمني 
كريم بغيره :ليه بقي 
عدي بضحك:ياعم عشان نقفل المحضر دا ونجيب الباشا وكمان عايز اعرف هي سمعت اي حاجه من الباشا علي الشغل بتاعته او اي حاجه تخلينا نوقع الباشا 
كريم:ماشي بس هي تفوق الاول اتفضل يادكتور 
دكتور:هي فين المريضه يافندم 
كريم:اتفضل هوصلك 
بعد ١٠ دقيقه 
الدكتور:الحمد لله هي كويسه بس هي ضغوط غير انها اساسا اضربت علي دماغها مرتين ف نفس المكان ودا صعب جدااا  وممكن يحصل ليها فقدان ذاكره او فقدان
(لسه الدكتور هيكمل بس كريم قطع الدكتور )
كريم:هو اي فقدان ياعم هي هتبقي كويسه دي القرده بتاعتنا انا واثقه انها هتبقي بخير 
(هنا اسيل كانت بدات تفوق وسمعت كلام كريم فا قرارت ترخم عليه)
اسيل بتعب :انا فين وانتم مين 
عز بقلق:يعني اي احنا مين انتي مش فاكره اي حاجه 
اسيل:اه حضرتك مين 
مروه بعيط:ولا فكرني يابنتي 
(اسيل زعلت انها عملت كد وهي شايفه خوف اهلها عليها بس اللي خلها قلقانه كريم)
كريم بخبث:امممم يعني انتي مش فاكره اي حاجه لا انا مين ولا دول مين صح 
اسيل بخوف:اه هو حضرتك مين 
كريم بمكر:انا جوزك ياهانم يلا عشان تفوقي ونمشي من هنا (ابو وام اسيل بصوا لكريم بستغرب بس الصدمه كانت كلام اسيل )
اسيل بعصبيه:اه يامهزق انا لو كنت ققده الذاكره صح كنت هتضحك عليا كد ياجزمه حد يقومني لمهزق دا تعال انا هعرفك غلطك بس 
(اسيل فضلت تتكلم ومخدتش باله من ان الكل بيبص ليها بصدمه الا كريم بيبص ليها بخبث )
اسيل بخوف:بص يابابا انا اسفه بس والله هو اللي عصبني علي كلمه قرده دي 
عز بعصبيه :فا تخوفيني كد انا وامك اي يااسيل دا احنا كانوا هنموت من الخوف عليكي 
مروه :كد يااسيل ينفع دا يعني احنا مش حمل اي حزن تاني 
اسيل :اسفه بجد مكنش قصدي 
كريم:عارفه انا كنت عارف انك كويسه اصلا لما شوفتيني فضلتي تقوليلي كريم كريم فا اكيد ولا مفيش فقدان ذكراه وانتي فكرني وف حاجه عايز اقولها ليك ياعمي انا عايز اتجوز اسيل انا مش هستن تضيع مني تاني 
اسيل بفرح :لولولولولولولي ايوه كد يابو العيال قولي الفرح امتي بقي 
عز بصدمه:انتي بتزغرطي يااسيل وفرح اي وعيال اي انا اصلا مش موافق
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!