Uncategorized

رواية زوجتي بالخطأ الفصل العشرون 20 بقلم غادة أشرف

             رواية زوجتي بالخطأ الفصل العشرون 20 بقلم غادة أشرف

رواية زوجتي بالخطأ الفصل العشرون 20 بقلم غادة أشرف

رواية زوجتي بالخطأ الفصل العشرون 20 بقلم غادة أشرف

عند كيان استيقظت كيان واتجهت إلى المرخاض واتوضت ثم خرجت أدت فريضتها وقامت بإقاظ ادم 
كيان. ادم ادم ادم 
ادم بنعاس. امممم 
كيان. قوم يا آدم هتتأخر ع الشركه 
فتح ادم عيونه ونظر إلى كيان وابتسم لها وجذب يدها وقبلها 
ادم. صباح الورد
كيان بخجل. صباح الخير يلا قوم وحضر نفسك ع ما احضر الفطار عشان متتأخرش ع الشركه 
ادم. حاضر 
اتجه ادم إلى المرخاض وخرجت كيان وقامت بتحضير الفطار حتى خرج ادم 
كيان. يلا عشان تفطر 
ادم. اااه قلبى الصغير لا يتحمل 
كيان.ههه طب يلا 
جلس ادم جاءت كيان تجلس جذبها ادم واجلسها على أقدامه 
كيان بخجل.  ادم سيبنى
ادم. لا يلا افطرى
سكتت كيان وكلت وهيا فى منتهى الخجل وكان ادم مستمتعا بخجلها فقبلها قبله رقيقه 
كيان. الحمدلله 
ادم. انا هقوم بقى اروح الشركه يلا خشى البسى عشان نروح سوا 
كيان. لا انا هعمل شوية حاجات وترتب الشقه دى واجى وراك 
ادم. تمام 
قبلها ادم بكفها وخرج 
كيان. اااه قلبى هيوقف  وقامت بترتيب المنزل 
عند رعد 
استيقظ رعد ونظر إلى ماسه 
رعد بحب. ماسه ماسه 
ماسه. سيبنى شويه 
رعد. ماما ؟ ماسه يا ماسه 
غطت ماسه وجهها بالغطاء وقالت يخربيت سقعتك
رعد. بقى كدا ماشى 
قام رعد وحمل ماسه بين يديه واتجه إلى المرخاض ووضعها فى الماء البارد فى البانيو 
ماسه. هحححححح 
رعد. هههههههههه تستاهلى عمال اصحي فيكى من الصبح وانتى زى القتيل
خرجت ماسه من المرخاض وهيا غاضبه وتدبدب فى الارض
ماسه. ماشى يا رعد والله لوريك
رعد وهو يقترب منها. هتعملى اى 
ماسه بتوتر. ه هع هوريك 
رفعها رعد بيديه ونظر لها بحب
ماسه. نزلنى يا رعد انا مش هفضل متشعلقه كدا كتير دنا شايفه بيتنا من هنا 
خفضها رعد والتصقت ماسه به ونظرت له بحب وكذلك رعد الذى ذاب فى بحر عيونها الخضراء 
تركته ماسه واتجهت إلى المرخاض واغتسلت وخرجت أدت فريضتها وارتدت ملابسها وكذلك رعد وخرجوا الاثنان واتجهوا لتناول فطورهم 
فى مكان آخر 
مايا. وبعدين هنفذ امته 
م1. عن قريب   المره دى  لازم الخطه تظبط ولازم نخليه يجى يتجوزك انتى  هما دلوقتى مسافرين واحنا هنفذ فى اقرب وقت ممكن 
مايا. أخيراً رعد هيبقى ملكى وكل حاجه هتبقى ملكى وانتم من الا اسمها ماسه دى واكسرها 
م1. اخيرا هندمره وندمر عيلته واكسرهم كلهم وبالأخص رعد الا حاطط منخيره فى السما 
وضحكا الاثنان بشر 
ولكن كان يوجد من يستمع إليهم بحذر شديد 
عند شهد 
كانت شهد تجلس فى الجامعه بقلق 
شهد. يا ترى زين مجاش ليه واى الا اخره كدا وبرن عليه مبيردش طب والله لأنفخك يا زين 
واتجهت إلى المحاضره 
فى مكان آخر 
م2. لا دانتو زوتوها اوى بس خلاص نهايتكوا قربت خلاص هانت  كلها شويه وكله هيبان ع حقيقته وعد منى انى هدمر كل الا كان السبب فى الا انا فيه والسبب فى بعد ابنى عنى خلاص يابنى هانت خلاص ربنا هيرجعنا لبعض تانى بعد طول المده دى 
عند رعد 
كان يجلس وأمامه ماسه يضحكون ويمزحون وهم يتناولون فطورهم 
ماسه. ماما وحشتنى اوى 
رعد. خلاص كلها يومين ونرجع 
ماسه. لى ياعم  ما الجو حلو اهو 
رعد. انتى ملبوسه مش انتى الا مامتك وحشتك 
ماسه. انتهازي انت يا رعد 
رعد بخبث. مين ده يابت 
ماسه. انا انا يا عد باشا 
بنچور سينيور رعد 
تتفوه لى بتلك الكلمات 
رعد. بنچوى سينيوره لى 
ماسه. خير نطيقتى علينا زى المخبرين كدا لى 
لى بغرور. ماذا تقولين ايتها الفتاه 
ماسه لرعد.  ترجم  يا سينيور 
رعد. هههههههههه 
لى بإعجاب. يالهى ضحكتك جميله للغايه سينيور رعد 
رعد. شكرا 
ماسه بغضب. بتقول ايه السنيوره
رعد . بتقول ضحكتى جميله 
ماسه بغضب. ما تلمى نفسك ابت انتى 
وقامت وامسكت بيد رعد وقبلت خده برقه بالغه ونظرت إلى لى بتشفى وسحبت رعد واتجهوا إلى الخارج 
ووقفت لى وهيا غاضبه 
رعد. دانتى بتغيرى اهو 
ماسه. لا طبعا 
رعد. والله طب كويس الحق انا اروح لى لى بقى 
ماسه. اتفضل روح لى لى وانا اروح لى جون واهو واحد قمر كدا ومز وحليوه
رعد بغض
ب. نعم انتى باين عليكى اتجننتى حسك عينك تكلمى عنه كلمه تانى 
ماسه بخوف. ح حاضر 
ضمها رعد الى أحضانه وأخذ يضمها بشده اكنه يقول انها ملكه وليس لغيره 
رعد. تعالى معايا 
ماسه. هتخطفنى ولا اى 
رعد. لا يا ستى هوديكى مكان هتحبيه اوى 
ماسه. عاوز تموتنى يا رعد هتودبنى عند ربنا 
رعد. يخربيت دماغك اموتك اى بس 
ماسه. اومال 
رعد. انتى باين عليكى مش هتمشى 
حملها رعد 
ماسه. عاااا يا مجنون هههههههههه 
اتجه بها رعد الى الشاطئ واتجه إلى مركب جميله  
ماسه. الله هنركب مركب ونمشى فى البحر 
رعد. ايوا 
ماسه. ايوا بقى 
اتجه رعد وقام بتشغيل المركب حتى تحركت 
وكانت ماسه سعيده للغايه 
وأخذت تلتقط بعض الصور مع رعد وهم فى وسط البحر
ماسه. حقيقى دى احلى ايام قضتها فى حياتى 
نظر لها رعد وابتسم
اتجهت ماسه الى حرف المركب ونظرت للبحر بهيام 
اتجه إليها رعد وحضنها من الخلف 
ماسه. خضتنى 
رعد. سلامتك  مالك سرحانه فى اى 
ماسه. انت عارف انا نفسى اعيش ع طول  فى البحر 
رعد. واى كمان 
ماسه. ابقى على جزيره وتكون فى وسط البحر 
رعد. اممم 
ماسه. بكره اعمل كل الا انا نفسى فيه والاهم من ده كله انى هشتغل واكبر وانافسك زى ما قولتلك 
رعد. انتى اد كلامك ده 
ماسه. خليك فاكر يا رعد الناصري 
رعد. لااا دحنا لسنا طول انتى اد الكلمه دى 
ماسه بغرور. ايوا ادها متنساش انا ماسه 
رعد بخبث. لا مش ناسى 
ودفعها رعد فى البحر 
ماسه.عاااا اه يا رعد الكلب والله لوريك 
نزل رعد البحر هو الآخر وأخذت ماسه تدفعه بالمياه وكان رعد يرفعها ويسقطها فى البحر وكانت ماسه تضحك بشده  وقضو وقت طويل حتى حل الغروب فعادوا مره اخرى
عند شهد 
شهد. الو زين كنت فين 
زين. مالك يا حبيبتي أنا كنت تعبت الصبح ومقدرتش اجى الجامعه 
شهد. كدا يا زين تقلقنى عليك وكمان متقوليش انك كنت تعبان 
زين. حقك عليا عموما تعالى انزلى 
شهد. لى انت فين 
زين. البسى وانزلى بس 
ارتدت شهد ملابسها ونزلت ووجدت زين 
زين. وحشتينى 
شهد. وانت كمان مالك تعبان عندك اى 
زين. متقلقيش انا بقيت كويس يلا اركبى 
شهد ع فين العزم 
زين. أركبى بس 
ركبت شهد السياره  وساق زين  السياره  حتى توقف أمام النيل 
ترجلوا من السياره  وذهبوا وجلسوا ع النيل احضر زين حمص الشام وجلس 
شهد. حبيبى يا مدلعنى 
زين بحب. قلب حبيبك 
وضعت شهد رأسها على كتف زين وسرحت فى السماء 
شهد بصوت خلاب. الليل وسماه ونجومه وقمره 
ثم نظرت لزين بحب واكملت قمره وسهره وانت وانا يا حبيبي انا  يا حياتى انا  كل ده كل ده فى الحب سوا 
واكملت شهد الاغنيه ومازالت تنظر لزين بحب وأخذوا يرقصون وهم يغنون 
عند كيان 
كيان. اااه أنا تعبت اوى والشقه خدت وقت كتير 
رن جرس الباب 
كيان. اكيد ادم 
اتجهت كيان إلى الباب وفتحته وعلى وجهها ابتسامه 
عند ادم 
كان يعمل في مكتبه 
ادم. يااه الوقت سرقنى والموظفين زمانهم مشيوا  ايه ده دى كيان مجاتش انا نستها 
رن هاتف ادم فأخذه ونظر له وابتسم فور رؤيته لأسم كيان 
ادم. ايوا يا كيان 
تحول لون ادم إلى اللون الأحمر واصبحت الدماء تغلى فى عروق من شدة غضبه فورا سماعه لصراخ كيان 
ادم . كياااااان
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!