Uncategorized

رواية حوريتي العنيدة الفصل العشرون 20 بقلم أمنية الحبشي

  رواية حوريتي العنيدة الفصل العشرون 20 بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل العشرون 20 بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل العشرون 20 بقلم أمنية الحبشي

وقفنا المرة اللي فاتت علي نهاية الفلاش باك 
ريان/بس انا مش فاهم ياحور ليه زعلانة كدة وانتي عارفة انه ملمس سارة 
حور/انا زعلانة انه كدب عليا يا ريان . وهو لحد دلوقتي مصدق ان انا قتلت ابنة اللي سارة حامل فيه وهو كسرني اصلا بجوازه منها
حور/ بس لية اتفقت مع الدكتور انك تبقي ادم 
ريان بشرود/مش عارف بس لقيت ده حل سليم للي بيحصل ده … اني اموت هيخلي مروان وسارة يفرحو اووي وظهور ادم مش هيبقي مهم ليهم فأقدر اعمل اللي عاوزة…  لحد ماادم يجيب التسجيل 
ريان بتساؤل/انتي هتعملي اي مع سليم ياحور 
حور/سبها بظروفها ياريان
ريان/مش مطمنلك ياحور.. انا هروح لملاك لانها كانت بتعيط
حور بتساؤل/هتسامحك..؟!
ريان/سبيها بظروفها
ابتسمت له حور بامتنان
حور/شكرا ياريان علي وقوفك جمبي 
ريان/انتي بنت قلبي..صاحبتي واختي وامي وكل حاجة ليا
. مسمعش شكرا تان ..قومي اغسلي الوش القمر دة عقبال مااشوف ملاك
: هبت حور واقفة لتدخل حمام غرفتها لتغسل وجهها 
نظرت لنفسها في المرآة وهي تقول بتحدي/هنتقم من الكل واللة لنتقم من كل الي الذاني مروان أو سارة او سيلين اةوو
شعرت بنغزة في قلبها شديدة استنتقم من عشقها سليم… اتكون لديها القوة لذلك 
حور بضعف/مش هتعرفي تعملي حاجة انتي اضعف بكتير من انك تعملي لية حاجة ياحور.. انتي ضعيفة قصاد حبك لسليم 
….. بس هعذبة معايا اخلية يلف يبص حوالية(قلبت فدوة لية كدة????????)
سمعت حور صوت الباب يفتح بقوة خرجت 
ريان/حور انا مش لاقي ملاك 
حور/ازاي متلاقيهاش
: ريان/بقولك مش لاقيها اعمل اي 
حور/طب اهدي يا ريان كدة وتعالي معايا 
نزلو للاسفل ونادت حور علي مايكل 
حور/مايكل ارأيت ملاك
مايكل/نعم رأيتها وعندما طلبت منها ان اوصلها او اساعدها ظلت تصرخ بي كثيرا وقالت لي ان لا اتدخل واني مجرد حارس ليس الا
حور/اعتذر بالنياية عنها مايكل 
مايكل بحزن/لا عليكي حور فموت ريان اثر علينا جميعنا 
ريان/اتقول انني ميت وانا حيا ارزق
مايكل بتفاجأ/ماذا تقول ادم 
(مايكل كان عارف ادم بردو????????)
ريان بضحك/انا لست ادم ايها الغبي فانا ريان 
مايكل/ايمكن ان يفهمني احد 
ريان بتذكر/ليس هذا الوقت لهذا الحديث فيجب علينا ان نجد ملاك
في خروج مايكل وريان دخلت ملاك وهي تظهر علي وجهها الجمود فقط 
____________قبل قليل وقت خروج ملاك 
 ذهبت الي سارة في المستشفي 
سارة بتفاجأ صادق/ملااك جاية لية 
ملاك قالت جملة واحدة/عاوزة انتقم من حور
سارة/لا لا ملاك عاوزة تنتقم????????
ملاك/عاوزة انتقم لحبيبي اللي بسببها مات…
سارة/طب اشمعنا انا اللي جتيلي 
ملاك/انا مش هبلة انتي اكتر واحدة بتكرهي حور يا سارة فبلاش دور الملاك البرئ عليا 
سارة/مستعدة تعملي اللي هقولك عليه حتي لو وصل للقتل 
ابتلعت ملاك غصة بحلقها وقالت لسارة/مستعدة حتي لو قتلها 
سارة/طب اسمعي بقاااا 
_______________نرجع لوقتنا الحالي 
ادم بغضب/ كنتي فين 
ملاك بجمود/ملكش دعوة 
ريان/لا ليا علشان انا 
حور/ادم اهدي …. كنت فين يا ملاك
ملاك بجمود/قولت ملكوش دعوة 
حور بصدمة/انتي بتقوليلي كدةياملاك
ملاك ببرود/ايوة انا طالعة علشان تعبانة سلام
بعد ذهابهاالي غرفتها 
حور بصدمة/ملاك مالها 
ريان بشرود/مش عارف ياحور بس في حاجة 
مايكل/ايمكن ان تكون حزينة حور اهدئي 
حور/اتمني  ذلك
بغرفة ملاك وهي تنظر لهذة الزجاجة التي اعطاها لها حارس سارة 
ملاك بقسووة/بحق وجه قلبي عليك يا ريان هخليكي تموتي بالبطئ… انا حاسة بنار جوابا بتكويني..ملحقتش افرح وكل ده سبب اختي…. ربنا يعلم اني بحبك بس خدتي فرحتي مني قبل ما افرحها حتي
___________اليوم التالي
كانت حور تجلس علي الاريكه في بهو القصر وجدت ملاك تتقدم منها وتحمل كوبين من العصير 
ملاك بندم/انا اسفة ياحور علي طريقة كلتمي معاكي بس بجد انا تعبانة اوووي 
اخذتها حور بين أحضانها وهي تقول 
حور/هشششش بس ياقلبي انا مش زعلانة
 ثم قالت بحماس/العصير ده بقااا هشربه كلة مش هو ليا 
ملاك بتوتر/ايووة ليكي 
اخذتة حور وكانت ترتشف منه 
ملاك بخوف/حور لا متشربيش
حور/لا هشرب دا انا عطشانة بشكل ثم ارتشفت الكوب دفعه واحدة  
نظرت لها ملاك بمشاعر مختلطة بين الحزن والقسوة والانتقام والحب 
ملاك لنفسها/معقول هتموتي اختك يا ملاك خلتص اتجننتي انتقامك معاكي خلاص 
ولكن اردفت بقسوة/بس هي السببان حبيبي يموت هي السبب
انتبهت علي نداء حور/هااااي اي يابنتي روحتي فين
ملاك بانتباه/هاااا مروحتش في حتة انا هنا اهو ..هاتي الكوباية بتاعتك ادخلها واجيب لنفسي عصير ساقع علشان ده بقا سخن 
حور/تمام ياقلبي روحي
………………. …  ………
رجع سليم بحالة غير مهندمة بالمرة شعره مشعت وملابسة متربة 
حور بتفاجأ/سليم 
نظر لها بكسرة كبيرة وحزن 
صوت شخص غريب 
……/جيت حوري 
حور/اااااادم ثم جريت علي احضانة تحتضنة بشدةة 
حور/وحشتني اوووووووي يا دومي 
ادم/انا اشتقتلك اكتر حوري وينو ريان بدي شوفه
سليم باستغراب/ريان مات وانت عارف 
صوت من اعلي الدرج يقول/ومين قال كدة مانا اهووو 
نظر سليم بصدمة لريان الذي ينزل من علي الدرج 
سليم بصدمة/ازااااي 
خرجت ملاك من المطبخ بعدما ادخلت كوب حور .. ورأت ريان 
ملاك بصدمة/ازاااي 
ريان/هفهمكو 
وبعد كثيير من المواضيع وبعدكشف كل الحقائق وكل شئ
ذهبت ملاك لحور  
ملاك/اسفةة حور 
حور/لية يا ملاك 
ملاك/العصير اللي شربتين فيه سم
وذهبت لريان وقامت بصفعة بشدة 
ملاك/انت السبب في كل ده انا بكرهك 
ثم سقطت مغشي عليها ..
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!