Uncategorized

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل العشرون 20 بقلم شهد علاء

 رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل العشرون 20 بقلم شهد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل العشرون 20 بقلم شهد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل العشرون 20 بقلم شهد علاء

فارس بعصبيه:اي ي بنتي وقعه ع ودنك بقلك ممكن ادخل الله
تمارا:انت ياض بتزعق كدا ليه اكمنك حلو و زي القمر هتتعمل فيها كتك القرف
وسبته و مشت
فارس باستغراب:اي الهبله دي ..ابتسم..هو انا حلو للدرجه هعهعهه
 و دخل
لارا:مين ي تمارا
تمارا: واحد موز اوي بس تلم و بارد و عيونه الحلوه دي عيزا يدب فيها رصاصه 
ايمان بضحك:ليه كل دا بس …شهد نولني النقاب م جنبك
شهد و هي بتدهلها :مين يعني ي تمارا
تمارا: معرفش اهو متلقح برا
فارس دخل المطبخ:احم احم السلام عليكم
الكل:و علكم السلام
لارا:مين حضرتك
فارس:انا المتلقح بره ..احم فارس صاحب كريم
لارا:اهلا اهلا سوري ع طريقه تمارا هي مدب شويه كريم و الشباب ف الجنينه من هنا اتفضل
فارس و هو ماشي:دي تمارا مش ليق عليها الاسم خالص ممكن عوكل فخري لكن تمارا No
و مشي قدام لارا و لارا وراه و الكل بيضحك
تمارا:و انت فارس انت انت محصلتش الحصان حتي كتك القرف ..بتضحكه ع اي يختي منك ليها
ف الجنينه
لارا:كريم كرييم
كريم بيبص
كريم:فارس اهلا اهلا اتاخرت كدا ليه 
فارس و هو بيحضنه:اول ما خلاصت شغل جتلك جري اهو
احمد:اي ي عم اكني بايت ف حضنك طول الليل 
فارس بضحك:ابو حميد هات بوسه ي راجل 
و سلم ع تيم
كريم:دا تيم اخو صحبت لارا و ولد كويس جدا و بقا اخويا الصغير خلاص
فارس:ازيك ي تيم انت اخو تمارا صح كدا
تيم باستغراب:و انت تعرف تمارا ازاي
فارس:لا ابدا هي لسه مهزقني جوه
الكل ضحك
لارا:انا هروح احط الكل ع السفره و هاجي انديكم 
كريم:ماشي ي روحي
الكل:روحك
لارا ضحكت و مشت
لارا :يلا ي بنات حطه الاكل ع السفره 
حطه الاكل ع السفره 
شهد :حد يروح ينديهم
لارا:نعمه روحي انتي انا هظبط الكرسي
راحت نعمه 
نعمه: كريم بيه لارا بتقلك الاكل جاهز يلا 
كريم:تمم .. يلا ي شباب
و جم عشان الاكل 
ع السفره 
كريم جنبه لارا و شهد جنبها احم و تيم جنبه من اليمين ايمان و من الشمال تمارا و فارس جنب تمارا
لارا:يلا بسم لله 
بدا الكل ف الاكل 
فارس:ف سال عيز اساله للبنت المنقبه بعد اذنكم طبعا
ايمان بإحراج و بصت ل تيم الي كان رفع حاجبه:احم اتفضل 
فارس:انت من الناس الي بحب جدا الناس الملتزمه و المنقبين مع اني عشت كتير ف امريكا..انتي ازاي منقبه و صحابك اسبور يعني لارا و تمارا اسبور ..و كمل بضحك.. يعني اي الي جاب الشامي ع المغربي
ايمان:انا اتعرفت ع شهد و تمارا الاول و كانت صدفه انا مش من حقي افرد راي ع حد و اقول يلبس اي و ميلبس اي و انا وجهتلهم النصيحه و عسي ان الله يهديهم ف يوم 
فارس باعجاب:هايل ربنا يسبتك
تيم بغضب و غيره:طب متاكل و تبص ف طبقك بقا لحسن الاكل يبرد 
فارس فهم و ضحك:حاضر ههههه
كريم:عايز اشهدكم ي جماعه
الكل:اممم خير
كريم:البت دي ..شاور ع لارا.. مدوخاني السبع دخات ي جماعه ازاي مراتي و مش قادر اتجوزها فعلا ازاي نتجوز و بعد كدا نتخطب حد يفهمني 
الكل ضحك
شهد:ولله قلتلها ي كيمو
احمد و لارا :كيمو 
احمد:كيمو ف عينك متتلمي يبت 
فارس بضحك:عنيف اوي انت ي احمد
احمد بثقه مصتنعه:عيب عليك انا راجل ف بيتي
قعدنا نهزر شويه و كدا و تم الاكل بحمد الله 
قمنا نقعد ف الجنينه و الدنيا بدات تليل
تيم:عرفته ان الكليه مطلعه رحله 4ايام الغردقه 
تمارا :الله انا طلعه وش
لارا:و انا معاك ي برو
شهد:و انا معاكم ي اختشي
فارس:انتم متاكدين انكم بنات اصل انا سامع اصوات غريبه
تمارا:اعسل متحلوش كتير 
فارس:ا عسل ????
احمد فكر انه ممكن ف الرحله دي يعتلفلها بحبه
احمد: كريم بقلك اي متجي نطلع معاهم و هم مع زميلهم و ينبسطه و احنا نحرسهم و كدا
تيم فكر نفس تفكير احمد :ايوه صح لزم نطلع اي رايك ي ايمان
ايمان:هشوف كدا 
تيم:يبقا طلعين وش
قعدنا نهزر 
تمارا قامت و قفت عند البسين و سرحانه 
فارس:ازيك ي جعفر
تمارا:انت ياض حل عني
فارس:انا جيت جنبك بس اصل انا فضولي جدا ف اي الي قومك من وسطنا و جيه عند البول ليه نويه تضربي غتس
تمارا:و انت مالك ي تلم 
فارس:كلمه قديمه قوي و بلدي اي تلم دي ف اجدد ع فكرا 
تمارا راحت زقاه ف البسين 
و ضحكت و مشت و الحمد لله فارس مبيعرفش يعوم و كان بيغرق
فارس:اااعاااا الحقوني 
تمارا رجعت بسرعه:اي انت بتغرق
فارس:بق بق بق اعااا بغرق اااعااا
تمارا: ينهار اسود انا مبعرفش اعوم اعمل اي
فارس:بق بق اااا بق بق
تمارا جرت عليهم
تيم:ف اي و انتي رحتي فين
تمارا:الحقو فارس بيغرق ف البسين
كريم و احمد جريه عشان يطلعه
و طلع
الكل مخضوض عليه 
تمارا:هعهعهعههعهعههه لو كنت غرقت و موت ف البول كان هيبقا شكلك مسخره هههههه
فارس بينهج:ي يشيخه ك كتك موته تخدك
تمارا:بعد الشر عليا انا حلوه و صغير و مدملكه يخويه
و انفجره ضحك
لارا:ي بنات احنا عشان نسفر الغردقه هنوقف الشغل و كدا كدا كنه هنوقفه عشان دخلين ع امتحنات ودي اخر سنه مش لعبه 
تيم:لارا احنا لسه 3شهور ع الامتحنات 
لارا:بردو
تمارا:اتلهي يبت انتي 
و اليوم عدي و مشه 
بليل و لارا ريحه تنام 
كريم:لولي انا قررت نعمل الفرح الأربع الي جي
لارا:فرح مين
كريم:فرحنا ي روحي و هنبقا ف الغردقه نعمله هناك و بعد كدا اخدك و نقدي شهر العسل في اي مكان ف العالم 
لارا:بس احنا اتفقنا 3سنين لم اتخرج
كريم بيقرب منها و لزقها ف الحيطه:انا خلاص مش قادر يعني ي ربي الحلاوه دي كلها مراتي و مش قادر حتي ابوسه متجبي بوسه
لارا بخوف:خلاص خلاص ابعد كدا 
و جرت ع السرير
لارا:انا بدات اخاف منك ها اطلع نام بره 
كريم نام جنبها: اتخمدي و انتي سكته بقا يلعن ابو قرفك 
بعد شويه
لارا:احم احم هو كل الناس بتقول الفرح الخميس الي جي اشمعنا انت قلت الاربع
كريم:تغير نحنو نختلف عن الاخرون 
لارا:ااااه اشطا تصبح ع خير ي عرب
كريم:و انت من اهلو اصحبي …و كمل .. اي العلاقه القزره دي ????
…………………………………
و بعد كام يوم
ف بيت كريم
لارا :اكريم 
كريم طلع من تحت دخل الاوضه:اي ي روحي
لارا:انت مصمم انت الفرح الاربع اجله شويه انا لسه مشترتش هدوم جديده ولا نقيت الفستان
كريم:الفستان ف الاوتيل الي حجزته لم توصل بكره الغردقه هتلقيه و لو ع الهدوم ب التلفون تطلبيها من ع النت و تجلك ف 24ساعه 
لارا:يلعن ابو برودك ي اخي
……………………………..
ف بيت تيم
تيم :تمارا عايز اقلك ع حاجه و تسعدني
تمارا:قول ي زمكس
تيم:انا بحب ا……
تمارا:عرفه ي مفضوع و كلنا عرفين مفيش غير الغبيه ايمان الي مش عرفه طب بتحبها ما تتلحلح و تقلها و تتجوز بقا عيزا انقل الاوضه دي الاوضه بتعتك احلي من اوضتي
تيم:طب سعدني طيب اقلها ازاي 
..كانت امهم بتصتنت علهم..
تمارا:بكل بساطه انا بحبك ي ذات النقاب ???? هعهعهعه
امهم كبست كبست البوليس بظبط:مين يختي ذات النقاب دي
تيم باحراج:دي دي
تمارا: دي حب تيم ي ماما 
امهم:بتحب منقبه و دي شفتها ازاي شفتها اي دي منقبه يعني اكيد مشفتهاش
تيم:و انا مش عايز اشفها كفايه ان هي خاطفت قلبي برقتها و التزمها لكن الشكل ميفرقش معايا
امهم:هتتجوز وحده مشفتهاش انا مش موفقه
تيم:و انا مش صغير ع فكرا و اكيد هشفها لم اطلب اديها و متنبريش بقا ي ماما 
امهم بقرف:عيال نقصه ربايه 
تيم بسخريه:كل دا عشان عيز اتجوز ملتزمه امال لو جبتلك رقاصه هتوفقي
بصتله بقرف و مشيت
تيم:امك دي
تمارا بضحك:وطيه انا اوي صح
تيم:صح يختي كتك الهم 
…………………………………
ف بيت احمد
احمد لنفسه:عادي يعني لم اقول لامي ماما انا عايز اتجوز عادي
ماما انا عايز اتجوز
امه:انت ي كلب البحر تعالي خد الزاله طلعها بره رحتها قلبه البيت
احمد:زباله و كلب البحر بدايه غير مبشره 
………………………………..
تاني يوم الكل محضر شنطه للسفر و هيسفره ف اوتوبيس الكليه 
ف الاوتوبيس
كريم جنب لارا و احمد جنب شهد و تيم جنب ايمان و تمارا جنب بت كدا و فارس ورا خالص و كانه جي غصب (انت حد ضربك ع ايدك عشان تجي ي فارس مالك مكشر كدا ليه يخربتك ????نرجع للرويا)
لارا :احم احم سكسك ي سكسك 
كريم اتخض 
و الكل ضحك و صقف 
و قال :سكسك ي سكسك
لارا:سكسك سكسك ب اللمون والي بحبه طلع مجنون وساكسك
الكل:ساكسك
تمارا:اي الاغاني البيئه دي ي لولي 
احم احم و ادحرج وجري 
الك ضحك
فارس ف سره: اي الشله المجنين دول بس البت تمارا دي جامده تيت 
…. …….. …… ….. ……. ….. ….
ف الغردقه 
لارا:اي الجو الجامد دا
كريم ساف وحده ب البكني :اوووو جامد بس دا جامد تيت 
لارا ب القلم ع وشه:بتبص ع اي ي سافل ي منحط اوبا بس تصدق البت جامده فعلا ..بس بردو بتبص ع اي 
كريم بضحك:انت اجمد ي وحش الكون انت بحبك
لارا:ااااع كتك القرف ف حلوتك
و انتلقه البنات ع الغرف 
لارا و شهد
تمارا و ايمان 
و الشباب 
كريم مع فارس 
احمد مع تيم 
ف غرفه لارا
لارا بصدمه:اي دا
شهد بزعيق:يبنات تعاله شوفه ال…………….
و
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى