Uncategorized

رواية بكامل قواي العقلية الفصل العشرون 20 بقلم أميرة أسامة

 رواية بكامل قواي العقلية الفصل العشرون 20 بقلم أميرة أسامة
رواية بكامل قواي العقلية الفصل العشرون 20 بقلم أميرة أسامة

رواية بكامل قواي العقلية الفصل العشرون 20 بقلم أميرة أسامة

أوقات كتير نتحمس للقاء اشخاص يعنون لنا الكثير…ولكن!!!!! ليس كل لقاء سعيد????أحيانآ بعض اللقاءات تصبح قاتله..خاصتآ عندما يصبح من تحب أمام عينك ولا يفصل بينك وبينه سوا خطوات… ولاكن يقف امامك وامامه الف سد….يحرم عليكم العناق????????????????
دياب…الوقت بقي ياستي…اتمني امنيه.  نفسك تتحقق وانا هحققهالك فورا..
لمار…بفرحه…..مش عارفه.
دياب…فكري..????
لمار….الامنيات اللي عندي صعب تحقيقها..
دياب…جربي..ومش هتندمي…
لمار….انا نفسي في حاجتين..
دياب…ايه الطمع ده????
ابتسمت…لمار…مش قولت هتحققلي اللي انا عيزاه..
دياب…انا قولت واحده. بس يلا خليها عليا المهم ايه هما..
لمار….عايزه اشوف ماما وكارمن…من بعيد…????????????
ابتسم دياب بوجع…
طيب بصي هنتفق اتفاق…ممكن كارمن لاكن مماتك صعب لانها في مستشفي ووسط ناس…هيكون دخولنا صعب والعين هتكون علينا خصوصا بعد محاوله قتلها العين عليها واكيد هتبقي علينا…فا دي خليها وقت تاني …لاكن كارمن ممكن بس مش عارف نعملها ازاي…
لمار….انا هقولك الطريقه…
دياب…قولي..
لمار…كارمن.عمرها ما نسيت يوم عيد ميلادي واكيد هي انهرده فاكره واكيد نفسيتها وحشه انا واثقه…ممكن تقول لانس انه ياخدها علي المكان بتاعي انا وهي…واروح اشوفها هناك من بعيد..
دياب….تفتكري هتوافق تنزل معاه بدري..
لمار…طيب وليه بدري.؟
دياب…عشان اصلا ممنوع اننا نخرج من هنا غير بأمر ..وانا عشان خاطرك هخالف الامر ده وربنا يستر.
لمار..لا خلاص بلاش…عشان منضمنش ممكن يحصل ايه…وساعتها انت اللي هتتأذي وانا مش عايزه اي حد يتأذي بسببي…
دياب…اولا انا مش حد يالمار..ثانيا ان شاء الله هتعدي علي خير ولو معدتش يا ستي اهم حاجه ابقي حققتلك امنيتك يوم عيد ميلادك…
لمار….ابتسمت لدياب بحب…
دياب…يلا ادخلي غيري الفستان ده عشان متبرديش وانا هكلم انس واظبط معاه وهشوف هيقولي ايه…
لمار…حاضر..
دخلت لمار اوضتها…وهي حاسه بسعاده داخليه عاجزه عن وصفها…
من كام ساعه خرجت من اوضتها زي الجسد من غير روح…والوقت حاسه ان روحها رجعتلها من تاني…
…..
دخل دياب الاوضه ومسك موبايله كلم انس…
دياب…الووووو
انس….اهلا باللي ممشي الجهاز والبلد علي مزاجه..
دياب…وحيات امك انت بتتريق.
انس…وانا اقدر يا باشا..بس تصدق انا عارف انك جامد بس مكنتش اعرف انك جامد اوي كده…وهتقدر تأثر علي سياده اللواء ..انت لو تشوفه وهو بيكلمني كان شايط منك.
دياب…عشان تعرف بس ان صاحبك جامد…
انس…عرفنا يا باشا…وحمد الله علي سلامت المزه..
دياب…احترم نفسك يا انس عشان مجيلكش الوقت اروقك وانت عارف اني اقدر اعملها.
انس…لا وعلي ايه…حقك عليا ..
دياب….المهم عايزك في خدمه..
انس…عارف ان المكالمه دي مش لله وللوطن. وعارف برده انها متطمنش…أؤمرني ياباشا..
دياب…انهرده عيد ميلاد لمار..
انس…عارف وبعتلك الهديه مع أمجد ايه مش وصلت…ولا محتاج تورتايه عشان تطفو الشمع????????
دياب….تصدق فكره ????????لا وصلت ياظريف انا عايزك في حاجه تانيه..
انس….يا ابني هو انا مبقاش ورايا غيرك طلباتك وطلبات لمار هانم….حلوه هانم دي صح…????
دياب….يا ابني هزعلك.
انس……كمان.  بدل ما تشكرني شغال عندك انت. هي وكأني مبقاش ورايا غيركم ..
دياب….بلاش رغي واسمع اللي هقوله ده وتنفذه بالحرف الواحد….
انس…..كمان ماشي قول..
دياب….هتخلص شغلك امته انهرده..
انس…هخلص علي 7 وبعد كده هروح مشوار فالسريع كده عمك طالبه مني..
دياب….عمي.؟؟؟
انس…اه ده حوار طويل هبقي اقولهولك بعدين ..
دياب…ماشي المهم…تطنش المشوار ده او تأجله عشان عايزك في حاجه اهم..
انس….اشجيني????
دياب….تخلص شغلك زي الشاطر كده..وتطلع علي شقتك تجيب كارمن وتروح بيها عالمكان اللي لقتها فيه لما كلمتك تروحلها ..وتتصل الوقت بكارمن تبلغها. عشان تكون جاهزه 8 بالدقيقه هكون انا ولمار فالمكان…عشان هي عايزه تشوفها..
أنس.????????????????نعممممم انت كده تبقي اتجننت رسمي وهبت منك…تشوف مين…انت بتهرج يا دياب…طب امها وخلتني اعرفها وانت عارف ان مينفعش اصلا حد يعرف….وقولت ماشي كده كده الست تعبانه ومبتتكلمش ومش هتنطق اصلا وعملتها من باب الشفقه بحالها انما كارمن….اه انا نفسي تعرف عشان نفسيتها تتحسن بس انت عارف ان اسرار الشغل استحاله تطلع أنكا تقولي اروح هناك وهي معايا وانت. هتبقو مستنين هناك عشان لمار تشوفها ياقلبك يا شيخ…
دياب….خلصت..
أنس….اه خلصت…
دياب…طب حط لسانك في بوئك شويه واسمع للاخر متدخلش زي القطر من غير متفهم..
أنس…افهم ايه؟؟????????
دياب…لمار مش هتكلمها واحنا هنكون بعيد…وهنوصل قبلكم وهنقف في مكان بعيد…قبل ما انتو توصلو كل الحكايه انها محتاجه تشوفها..فهمت..
انس…حتي لو كده يا دياب…اللي انت بتقوله ده خطر انت عارف انك انت وهي ممنوع تخرجو من هناك غير بأمر ولو خرجتو زي انهرده فا عشان شغل مش اكتر….أنما الانت بتقوله ده مينفعش..انت يظهر يادياب….تعلقك بلمار نساك انها متهمه في جريمه قتل ومحكوم عليها بالاعدام…ومينفعش اصلا تخرج من هناك غير بحراسه والمكان اللي انتو رحتوه ده في وسط الصحراء رحتوه عشان لو هي بتفكر تهرب متقدرش…
دياب…عارف كل ده…يا انس…بس هي ليه أمنيه وانا وعدتها اني احققها ومتقلقش انا هظبط كل حاجه وان شاء الله هتعدي علي خير…وعشان كده قولتلك تيجي بعد ما تخلص شغلك عشان يكون الصبح والدنيا لسه بدري….احنا هنتحرك من هنا بعد الفجر بشويه…عشان نوصل هناك…قبل ما يبقي في حركه جامده فالشارع….وهنخلص وانتو تمشو واحنا بعدكم علي طول…خصوصا ان سفرها قرب يا انس…ومش عارف ممكن يحصل ايه هناك….خليها تشوفها يا انس…
انس…..وهو بينفخ….وبياخد نفس طويل….حاضر يا دياب انا هكلم كارمن وهبلغها وهأكد عليك في رساله…وأنت بتتحرك من هناك بردو عرفني في رساله….
دياب…تمام..يلا روح بلغها.
أنس….يلا سلام.
دياب…سلام…
قفل دياب…معاه. وقام خد بنطلون چينس وسويت شيرت….ودخل ياخد شاور ويقلع البدله…ويجهز عشان يتحركو علي طول….
………….
اما….عند انس…
أنس……الوووو
كارمن…بصوت نايم…الوووووو.
انس….في سره…ربنا بهدك يا دياب…..انتي نمتي انا اسف..
كارمن…لا ولا يهمك…في حاجه ولا ايه…
انس…اه…هعدي عليكي علي الساعه 7 ونص تكوني جاهزه..
كارمن…وهي بتتعدل…جاهزه لايه..????
انس…يعني هنروح مشوار كده…ممكن
كارمن…حاضر بس مشوار ايه..
انس….لا دي مفجأه…هخلص شغل وهجيلك علي طول ولما اقرب هكلمك وتنزليني اتفقنا..
كارمن…حاضر بس انت قلقتني..
انس.. لا متقلقيش مفيش حاجه تقلق والله انا بس حابب اخرجك من المود الانتي فيه وعايز اعملك حاجه تفرحك..مش اكتر…
مارمن…اه تقصد الخروجه اللي قولتلي عليها..
انس…لا احنا اتفقنا نخرج بليل…لاكن دي خروجه تانيه…يلا بقي روحي نامي…بس اظبطي المنبه عشان تصحي…وانا بردو هصحيكي قبل ما اخرج من الشغل عشان تجهزي ..وهنخلص واروحك….وبليل هنتقابل في معادنا زي ما اتفقنا تمام.
كارمن…..حاضر….تصبح علي خير..
انس…وانتي من اهله…
انس….بصوت مسموع الله يخربيتك يادياب..انت ولمار مود ايه اللي يتظبط انا هنكد عليها اكتر…
………..
خرج دياب من اوضته بعد ما خد شاور وظبط نفسه…فتح الباب….كانت ريحه البرفيوم بتاعته سبقاه….لقي لمار…اعده علي كنبه وباصه علي الصحرا وهي رافعه رجليها الاتنين وحضناهم بايدها…
لابسه بنطلون چينس وسويت شيرت اسود..وكوتشي ابيض وكأنها جاهزه للخروج
دياب اعد جمبها…ايه القمر ده..
لمار…بابتسامه..بسيطه رجعت جعفر تاني..
ابتسم دياب..بحب…احلي جعفر فالدنيا…
لمار…كلمته.
دياب…اه…كلمته. بسسسس????
لمار…بحزن…مش هينفع صح
فضل دياب…باصصلها شويه وساكت …بزمتك…ينفع يكون اول طلب تطلبيه مني ومقدرش احققهولك..
لمار…رجعتلها البسمه????يعني هينفع بجد.
دياب….بحب…طبعا…وكلها ساعتين ولا حاجه ونتحرك قبل النها
ر ما يطلع عشان نكون هناك قبلهم ونقدر نقف في مكان متشوفناش فيه…
لمار…..مش عارفه اشكرك ازاي بجد????????
دياب….لا كده انا هزعل بلاش الدموع دي عشان خاطري…وهنتفق اتفاق لازم تنفذيه…
لمار…ايه هو..
دياب…انا وافقت مش بس عشان ده اول طلب تطلبيه…وافقت عشان عارف انك محتاجه ده…وعشان عارف ان كارمن تهمك وهتكوني مبسوطه لما تشوفيها خصوصا انك بقالك اكتر من شهر مشوفتيهاش….وعشان وعدتك اني اجبلك منها صوره ومنفذتش…لان كان صعب علي انس انه يصورها وهي نايمه…وطبعا لو دي حاجه هتفرحك انا هعملها….بس لو المشوار ده. هيتعبك بلاش..لو حاسه ان نفسيتك هتتعب اكتر ماهي هتتحسن بلاش…انا هوديكي عشان انتي عايزه تشوفيها لاكن لو شوفتك ليها هتتعبك بلاش منها ارجوكي.
لمار…لا مش هتتعبي صدقني انا محتاجه اشوفها اوي..دي اول مره في حياتي ابعد الفتره دي عند كارمن وماما..مكنش بيعدي يوم من غير ما اشوفهم..خصوصا كارمن بالرغم انها مش معايا في نفس البيت زي ماما بس كنت بشوفها…ولو حصل وعدي يوم من غير ما اشوفها انا وهي نفسيتنا كانت بتبقي وحشه جدا…وعالاقل كنا بنفضل مع بعض عالتليفون تقريبا مش بنقفل…يمكن تفكرني ببالغ…بس دي حقيقه اوقات مكنش بيبقي في كلام خلاص نقوله…كنا بسيب الخط مفتوح وهي تشوف اللي وراها وانا اشوف اللي ورايا ونبقي سامعين بعض كأننا في بيت واحد…احنا علاقتنا غريبه يمكن تمون اقوي من علاقت التوائم ببعض…سعات كنت بقول لنفسي ان يمكن انا وكارمن لو كنا اخوات بجد. مكناش هنكون متعلقين ببعض بالشكل ده….فا انت متخيل بقي اني انا وهي نأعد الفتره دي كلها منشوفش بعض…
دياب….عارف انه صعب…ومش عايز افتح في كلام تاني لاني وعدتك اني متكلمش الفتره دي انا وانتي في حاجه تاني…بس كمان هرجع افكرك….انك انتي اللي اختارتي تبعدي…
لمار….عارفه بس صدقني اوعي تفكر انه قرار سهل بالنسبالي …يمكن يكون اصعب قرار خدته في حياتي…ونزلت دموعها ولله اصعب قرار 
دياب….خلاص بلاش نتكلم في اي حاجه من الكلام ده. واهدي بقي عشان خاطري…مسح دموعها…ولف ايده علي كتفها وخدها في حضنه…
دياب…كفايه عياط ولا بلاش نروح..
لمار….لا خلاص مش بعيط.
دياب…ابتسم…وباسها من راسها…طيب يلا عشان تاكلي حاجه انتي اكيد جوعتي..
لمار…لا مليش نفس شبعانه.
دياب…يلا قومي اسمعي الكلام..واتا ياستي امري لله هحضرلك العشا .
لمار…صدقتي مش جعانه كل انت.  
دياب…لا مش هاكل غير لو هتاكلي..
لمار….صدقني مش عايزه والله انا خاسه اني مبسوطه وانا لما ببقي مبسوطه بحس اني شبعانه…
دياب….خلاص شويه وهتاكلي واعملي حسابك اننا مش هنخرج من هنا غير لو كلتي.
لمار…حاضر.
قربها دياب من حضنه اكتر…اما لمار مكنتش معترضه…وكأنها مرتاحه جوه حضنه وحاسه بألامان اللي فقدته من فتره…فضلت لمار في حضنه…وفضلو ساكتين….لحد ما دياب حس انها تقلت جوه حضنه واستسلمت للنوم..
…………….
مر الوقت بسرعه. علي دياب وكأنه ثواني وكان مضايق انه هيصحيها ويخرجها من حضنه…
دياب…لمار…لمار…يلا ياحبيبي اصحي…
لمار….حاضر..انا نمت..
دياب….بابتسامه…ايه حضني حلو اوي كده…
ابتسمت لمار باحراج..لا وحش.
دياب…ماهو واضح…باماره انك روحتي مني في ثواني…
لمار…..انا مكنتش هنام. بس مش عارفه ازاي نمت..
دياب…تأثير حضني قوي…
ضحكت..لمار.
دياب…يلا قومي عشان ناكل حاجه بسرعه.. ونتحرك علي طول..
لمار…حاضر..
كلت لمار حاجه بسيطه…وكانو مستعدين للخروج..
دياب…لابسه ايه من تحت السويت شيرت ده..
بصتله لمار بصدمه????????ايه.
دياب…مش وقت دماغك الشمال دي..مقصدش بس احنا هنقف شويه لحد ما يجو عشان متبرديش الجو تلج وعالبحر هيبقي افظع ..
لمار…انا لابسه تيشرت كت بس انا مش بردانه..
دياب…لا ادخلي البسي حاجه اتقل 
لملر…حاضر
خلصو بسرعه…وخرجو من المكان..واتحركو باتجاه المكان….
وصلو المكان بعد حوالي ساعه…ركن دياب العربيه ونزلو .
دياب….ايه نمشي ازاي..
لمار…تعالي انا هوريك…
دخل دياب معاها لحد ما وصلو 
لمار….بحزن..هو ده المكان بتاعنا. وهي دي الصخره اللي كنا بننزل فيها
دياب…????كنتو بتنزلو هنا ازاي ده خطر.
لمار….لا مش خطر اوي.  وابتسمت كارمن كانت بتخاف عشان مش بتعرف تعوم..
دياب…انتي بتعرفي تعومي 
لمار…اه جدا…شايف الصخره دي مكتوب عليها اسمي واسمها.  هي كتبت اسمي بخطها
وانا كتبت اسمها بخطي…ونزلت دموعها بهدوء
دياب.. ابتسملها علي فكره انا ممكن الوقت اخدك ونمشي عشان احنا اتفقنا اننا منعيطش صح..
لمار…حاضر خلاص مش هعيط.
دياب…طيب يلا نشوف مكان نقف فيه بسرعه النهار طلع خلاص
لمار…حاضر..
بعد دياب بيها مسافه مش صغيره.  ووقفو ورا صخور تخفي رؤيتهم تماما…
لمار…دياب ممكن طبعا
لمار…ممكن تخلي انس يتصل بيك ويسيب الخط مفتوح عايزه اسمع صوتها احنا بعدنا خالص يادوب اشوفها بالعافيه..
دياب…مينفعش نقرب اكتر من كده مفيش غير الصخور دي لو عدينا من ورا الصخور هنتشاف بسهوله.لكن لو عالصوت حاضر هقوله…
تعالي بقي ناعد هنا شويه لحد ما انس يكلمني…تمام..
اعدت لمار جمبه علي صخره بعيده عن الميه…الجو كان تلج. وهوا البحر كان بيخبط في جسمهم. بطريقه صعبه…
فضلت لمار تحرك ايدها في بعض عشان تحس بالدفا…
دياب…بردانه صح…
لمار…شويه…
دياب…وكنتي عايزه تخرجي من غير ما تتقلي لبسك شويه….فتح دياب سوست السويت شيرت عشان يقلعه…
لمار..مسكت ايده بسرعه…انت بتعمل ايه..
دياب…بردو دماغك شمال.  هقلعه عشان البسهولك.
لمار…انا دماغي مش شمال وعارفه انك بتقلعه عشاني…واكيد مش هخليك تقلعه.
دياب…متقلقيش انا لابس كويس ولو مش لابس متقلقيش.
لمار…والله ما هخليك تقلعه وبعدين انا مش بردانه انا ايدي بس اللي بردانه والسويت شيرت مش فيه جيب عشان كده ايدي سقعه..
دياب…طيب خديه ومتحلفيش عليا بعد كده..????????????
لمار….قولتلك مش هاخده. خليك لابسه…
دياب…طيب تعالي 
لمار…اجي فين..
دياب…قربي مني مش هاكلك????????????
لمار…حاضر????
قربت منه لمار…خدها في حضنه  ومسك ايدها الاتنين بايده…عشان تحس بالدفا…
مر الوقت بسرعه….
وخرج انس من شغله بعد ما كلم كارمن عشان تجهز…وبعد نص ساعه كان واقف تحت العماره
نزلت كارمن…براحه كان واضح لسه عليها التعب والاجهاد…خصوصا ان دي المره الاولي تخرج من يوم ما راحت وهي تعبانه..
اول ما شافها انس..نزل راحلها..
انس…صباح ااسكر.
ابتسمت…كارمن صباح اانور.
انس…شكلك تعبانه.
كارمن…لا بس جسمي لسه واجعني شويه…يمكن عشان دي اول مره انزل من ساعت ما جيت..
انس…طيب تعالي علي مهلك…
كارمن…هنروح فين.
انس…هتعرفي الوقت…
ركبو العربيه واتحرك انس….وبعد فتره بسيطه وصلو اظام الكورنيش…
وقف انس العربيه ولمح من بعيد عربيه دياب…
كارمن… ملامحها اتبدلت لحزن بصت لانس…احنا هنا ليه..
انس….عارف انك مضايقه وان لمار وحشتك.  وكان نفسك تكوني معاها الوقت في عيد ميلادها ملاقتش اي خاجه اقدر اقدمهالك غير اني اجيبك المكان بتاعك انتي وهي..وقولت انسب وقت اجيبك هنا يكون بدري افضل عشان محدش يلمحك
نزلت دموع كارمن…
انس….بلاش دموع لو هيضايقك يلا نرجع.
كارمن…لا خالص بالعكس…المكان وحشني..وانا عايزه ادخل..
انس…متأكده..
كارمن…ايوه متأكده..
انس…طيب يلا انزلي…
نزلت كارمن….ونزل انس…ومشيو عشان يدخلو جوه…
وفاللحظه دي رن عليهم دياب…
انس….هرد علي تليفون شغل..
كارمن…تمام براحتك..
مشيت كارمن…وانس مشي بخطوات اهدي عشان هي تسبقه..
انس…ايه يادياب…انا فالمكان..داخل علي جوه.
دياب..تمام واحنا هناك..
انس…ابعد علي اد ما تقدر.
دياب..متقلقش…احنا في امان.بس بقولك ايه…
انس…نعم…
دياب…خلي الخط مفتوح عشان احنا بعيد اوي.  ولمار عايزه تسمع صوتها…
انس…حاضر يا سيدي هسيبه مفتوح….
دخل انس ورا كارمن بسرعه وفضل سايب الخط مفتوح….
لمار….بخوف   كان واضح اوي علي ملامحها ودقات قلبها عاليه جدا  وايدها بتترعش بصوره ملحوظه…وصلو ????????
دياب…اه وصلو…ومسك ايدها.  لمار…اهدي عشان خاطري 
هزت لمار راسها ..خدها دياب ولف بيها من ورا الصخور عشان تقدر تلمحها من بعيد…
دياب…اقفي هنا…الوقت يظهرو ..
وقف جمبها دياب…وفضل ماسك ايدها واداها الموبايل…في ايدها..
دياب…امسكي المو
بايل انس سايبه مفتوح..
مسك لمار الموبايل وقربته من ودنها براحه…وايدها التانيه في ايد دياب وحاسس برعشتها وايدها المتلجه.. وفضلت واقفه باصه ولسه مظهروش.  وحتي صوتهم مش سامعاه مش سامعه غير هوا…
وصلو اخيرا عند الصخور كارمن وانس عند الصخور…
واول ما لمار شافت كارمن…مسكت في ايد دياب بقوه… ونزلت دموعها بسرعه????????????????????????????????????????????????????????????????
مسكها دياب اوي…وعينه عليها هي..
اما لمار. فضلت باصه عليها والتليفون علي ودنها….
كارمن….كان واضح عليها التعب والارهاق ومش قادره تقف  وباين عليها الشحوب   وكأنها جسد بيتحرك من غير روح….اول ما وقفت ادام الصخره…نزلت دموعها 
وحشتيني يالولي….وحشني كل حاجه فيكي… من يوم ما ابعدتي عني وانا تعبانه اوي… قلبي واجعني يالولي قلبي اتكسر محدش هيحس بيا غيرك انتي نفسي اشوفك واحضنك من يوم ما روحتي وانا بدور عليكي حواليا….حاسه بيكي جمبي علي طول بس مش قادره اشوفك ولا المسك ولا اسمعك…روحك حواليا.في كل مكان  يمكن ده اللي مهون عليا شويه بس تعبانه من غيرك اوي مبقتش اعرف انام طول الليل حاسه ان روحي بتتسحب مني…مبقاش ليا غير صورك ورسايلك  طول الوقت صورتك في ايدي.  عشان احس اني مرتاحه…مبعرفش انام غير وصورتك في حضني….وحشتيني.  وتعبانه من غيرك…زعلانه عليكي وعلي نفسي زعلانه منك اوي يالولي…ازاي قدرتي تسبيني …
انس…اهدي يا كارمن…انا جبتك هنا عشان تحسي انها معاكي وتدعيلها…
كارمن….انا بموت ومحدش حاسس بيا يا انس…انا بموت صدقني روح بتطلع بالبطئ ومحدش حاسس بيا…نار جوه قلبي مبتهداش…مسكها انس…من ايدها وخدها في حضنه جامد…
كارمن….وحشتني اوي يا انس…
لمار….كانت بتسمع كل كلمه ودموعها مبتقفش.  وحست انها بتتخنق…كانت عارفه ان كارمن تعبانه بس مكانتش تعرف انها ممكن حالتها تكون كده…خصوصا انها مشافتهاش لحظه انهيارها لما عرف انها ماتت …وانس مقالهاش حاجه غير انها نفسيتها وحشه….بس مكانتش عارفه انها تعبانه اوي كده……حست لمار فاللحظه دي بوجع كارمن ولثواني حطت نفسها مكانها مقدرتش تتحمل بعدها وحست بنفس احساس كارمن ان روحها بتتسحب منها…
انس….يلا ياكارمن…عشان محدش يشوفنا….
بصت كارمن…لاخر مره عالصخره والبحر…ومشيت باستسلام مع انس…اللي كان ماسكها…
مشيت…ادام لمار…..واول ما اختفت من ادام عينها….قرب منها دياب…وقرب راسها لصدره…..انهارت….لمار…وهي مسكاه…
لمار….سامحيني ياكارمن…سامحيني والله ما اقدر اسيبك او ابعد عنك بس غصب عني…سامحيني عارفه اني وجعتك اوي بس والله مكنتش اقصد..
دياب….شششششش خلاص اهدي…احنا اتفقنا علي ايه..
لمار…مقدرتش يا دياب…انا تعبانه من غيرها وهي عايشه وواقفه ادامي…طيب هي حاسه بايه وهي فكراني ميته…..كان نفسي اخدها في حضني اوي…والمسها …كارمن كانت ادامي ومقدرتش اوصلها واقولها اني لسه عايشه….ليه يارب كده ليه…
دياب….لمار….كل حاجه هتتغير صدقيني..اهدي عشان خاطري….انا غلط لما سمعت كلامك مكنش لازم تشوفيها ولا كان لازم نجيب كارمن هنا ابدا….
لمار…يارتني ما جيت…كنت فاكره اني هرتاح لما اشوفها مكنتش اعرف اني هتوجع اوي كده.  وانا شيفاها ادامي كأنها ميته…وسامعه صوتها مكسور مفيهوش روح…
دياب…اللي حصل حصل خلاص…اهدي بقي عشان خاطري…ويلا من هنا بسرعه..
لمار…حاضر..
علي فيييييييين
لف دياب ولمار عالصوت ????????????????????????????????????????????????????????????
يتبع ……
لقراءة الفصل الحادى والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى