روايات

رواية لم يكن من نصيبي الفصل التاسع 9 بقلم يارا علاء

رواية لم يكن من نصيبي الفصل التاسع 9 بقلم يارا علاء

رواية لم يكن من نصيبي الجزء التاسع

رواية لم يكن من نصيبي البارت التاسع

رواية لم يكن من نصيبي الحلقة التاسعة

احمد بسخريه: جوزك اممم تمام.
يمني: يعني هتاكل اجيب اكل.
احمد بضيق: انا لو هموت عمري ما هاكل حاجه من وحده ذيك بتكس*ر قلوب الناس علي حسابها.
احمد دخل الاوضه وهي قعدت وعنيها مد*معه لانها غلطت وهو معاه حق في كل كلمه.
________
(بعد اسوعين)
كان احمد واقف بيجهز الشنطه عشان مسافر وهيستقر هناك وكانت يمني واقفه وحاسه بحز*ن ف راحت عنده.
يمني بحز*ن: احمد انت هتمشي.
احمد: امال رايح اتفسح.
يمني: طب ليه هخليك يعني هتسبني لوحدي.
احمد ببرود: علي اساس بيهمك وجودي.
يمني بد*موع: اه.
احمد بسخريه:باين فعلا انوا يهمك انا لو بهمك مكونتيش كسر*تي قلبي عارفه اكتر يوم كنت بتمناه يوم فرحنا اخيرا بقيت مع حببتي ومراتي وحلالي بس حضرتك استخسرتي فيا الفرحه دي وكسرتي قلبي لا وكمان مش جاهزه ولا عشان تحافظي علي نفسك لحبيب القلب عموما يا بنت الناس انا مسافر وهستقر و ورقت طلاقك هتوصلك بحقوقك وكل حاجه.
يمني:احمد ارجوك اسمعني.
احمد سابها ومشي من غير ما يرد.
يمني اول ما هو مشي انها*رت وراحت اتصلت ب مامتها وحكت ليها ومامتها قالتلها تيجي وراحت واول ما وصلت لاقت خالد في وشها.
خالد بقلق: مالك بتعي*طي ليه هو احمد عمل فيكي حاجه.
ام يمني طلعت ساعتها ويمني اول ما شافتها اترمت في حضنها.
يمني: مشي يا ماما وسابني ارجوكي خليه يرجع انا قلبي مقبوض.
علياء: اهدي وتعالي احكيلي.
يمني حكت لاما وخالد كان موجود واتصدم وعلياء ضر*بت يمني.
علياء ازاي تقولي ليه كده خالد ذي اخوكي مش حاجه تانيه.
يمني ببكاء*: عارفه اني غلطانه اعملي فيا ال عاوزه بس خليه يرجع.
يمني راحت عند خالد ببكا*ء: ارجوك يا خالد انا قلبي مقبوض روح هاته ارجوك.
خالد بعصبي*ه: انتي ازاي اصلا تقوليله كده وأنا اقول هو متغير كده ليه.
يمني ببكا*ء: ارجوك يا خالد مفيش وقت ارجوك رجعهولي. وانهار*ت.
خالد راح يدور علي احمد بس عرف أن احمد سافر وكان حاجز طياره ف روح واول ما وصل لاقي يمني بتجري عليه .
يمني جريت عليه: طمني يا خالد احمد كويس صح. (وطلعت تدور ورجعت تاني).
_خالد ساكت مش بيكلم.
يمني: خالد اتكلم ساكت ليه طمني.
خالد بحز*ن: للأسف احمد سافر وملحقتهوش .
يمني بصدمه ودمو*ع:لا احمد مستحيل يمشي ده بيحبني احمددد.(قالت كده واغمي عليها)
يمني من الصدمه اغمي عليها واخدوها علي المستشفى.
بعد شويه الدكتور طلع وطمنهم وقالهم أن هي عندها انهيا*ر بسبب صدمه أو حز*ن ولازم راحه
في غرفة المستشفي يمني كانت مفتحه عينها وبتيع*ط وبتقول في نفسها بندم:اسفه يا احمد جر*حتك وكسر*ت قلبك وبعدتك عني بغبا*ئي ارجعلي وانا والله معنتش هعمل كده انا بحبك يا احمد.
علياء دخلت بيمني وقالت بسخرية:ارتحتي يا ختي اهو مشي وسابك قبل ما تكاملي شهر بسبب غبا*ئك ده ارتاح انا ما صدقت تمشي من وشي عمري ما حبيتك طول عمري مش طايقا*كي وابوكي مكنش طا*يقني بسببك منك لله ربنا يا*خدك انا مش بحبك هو معاه حق يسيبك انتي محدش هيحبك ابدا
يمني بد*موع وقهر:ليه بتقولي كده انا بنتك حرام عليكي انتي ليه بتكر*هيني كده ليه .
علياء: عشان مكنتش عاوزه بنات ابوكي بعد ما جبتك معاملته اتغيرت وبقا يكر*هني انا مش طايقاكي من قبل ما تتولدي وكان نفسي اقت*لك بس لو لا مرات عمك ال انقذتك كان زمانك ميت*ه وانا مرتاحه منك
يمني مقدرتش تتحمل ف صر*خت بو*جع:…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يكن من نصيبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!