Uncategorized

رواية الساحر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمينا

وسام بغضب : انتو اتجننتو 
ريان ابتسم وفاجاه شخص اده لي وسام حقنه في رقبتو وشهد صرخت وجريت عليه وسام كان حاسس انو قوتو بتروح 
عاصم بغضب : وساااام 
ريان : دي حقنه هتخليك مش قادر تتحرك ابدااا يعني سحرك ده مش هتقدر تعملو علينا 
وسام حس انو مش قادر يقف علي رجلو ووقع في الارض وشهد سندتو 
شهد بدموع : وسام 
وسام بص لي عاصم لقه مربوط بسلسله حديد وباين عليه الضرب وبص علي سيف نفس نظام أما ريم كان نايمه في الارض فقده الواعي وعليا كانت مربوطه ومضروبه 
وسام بضعف : عايزين ايه 
جعفر : الآثار 
وسام : مش معايا 
ريان شاور لي راجل من رجلتو ورجل ده كان معه حديده فضل يضرب بيها وسام شهد بصت لي شخص ده بغضب وحاولت تزقو بس هو مسكها من شعرها وسام كان بيحاول ينقذها بس كان حاسس ان روحو بتطلع ومش قادر يتكلم ولا يتحرك 
ريان بخبث : فين بنتك 
وسام بضعف : في احلامك مش هتوصلها 
ريان مسك وسام من رقبتو وقال : انطق فييييين الآثار وفين بنتك 
وسام مردش عليه ريان شاور لي رجالتو وجم شالو وسام وربطوه بسلسله حديد 
عاصم بغضب : سيبوووووووو 
وسام غمض عينو مشفش غير صوره ياسمين و ابتسم
وسام في سرو : اكيد هتحس بيا اكيد 
وسام فتح عينو وشاف ريان وهو معه سكينه وقرب من وسام وضرب السكينه في بطن وسام وريان أنصدم لما لقه وسام مبتسملو ريان اتعصب وضربو بسكينه 
????عند ياسمين ????
ياسمين قامت من نوم وهي بتصرخ : باااااابا 
اريان قام مخضوض : مالك 
ياسمين بدموع : بابا عايزه اكلمو 
اريان : اهده 
ياسمين بصريخ : مش ههده 
ياسمين طلعت تلفونها وحاولت تتصل علي وسام مفيش شبكه 
ياسمين بدموع : مستحيل انا مش مطمنه 
اريان بحزن : اهدي بس 
ياسمين بصتلو وقالت بدموع : افتكر اي حاجه انت كنت بتعرف كل حاجه وبتختفي كمان ارجوك افتكر 
اريان قعد علي سرير وحط ايدو علي راسو وغمض عينو وحاول يفتكر وياسمين قعدت جمبو وحطت أيدها علي راسو بهدوء 
ياسمين : اهده وحاول 
اريان بغضب : مش قاااااادر
ياسمين بدموع : خلاص 
اريان فرض ضهرو علي سرير وغمض عينو وقال : قوليلي كنت بقولها 
ياسمين قربت منو وقالت : انت ازاي عملت كدا 
اريان بتلقائية : انا اسمي ايه 
ياسمين : الساحر 
اريان : يبقا عيب تسألني سؤال ده 
اريان فتح عينو وبص لي ياسمين وقال : يلا نمشي من هنا 
ياسمين : افتكرت 
اريان مردش عليها وراح علشان يحرك المركب 
ياسمين : طب نمشي ليه لو انت مفتكرتش هيبقا خطر عليك 
اريان ببرود : الرغي الكتير مبحبوش
ياسمين بضيق : تمام بس قولي افتكرت حاجه
اريان : شويه 
ياسمين : بجدد 
اريان : سيد هتخرس ولا مش هتخرس
ياسمين يتصلو بقرف ومسكت تلفونها وحاولت ترن علي وسام 
_________________________________________
????عند وسام ????
ريان : تعرف هعمل فيك ايه 
وسام مقدرش يرد عليه وريان  بصلو بخبث وقال : ايه رأيك نشوه وشك القمر ده 
سيف : تعرف انت معرفتش تجلنا وش الوش علشان انت جبان 
ريان : تعرف مشكلتكم ايه  انكم بتفكرو في الانتقام مش بتفكرو تكبرو نفسكم ويبقا معاكم فلوس كتير 
عاصم بسخريه : ياحبيبي انا معايا فلوس توزنك انت ورجالتك بدهب 
ريان : طبعا من ابونا صح 
عاصم بصدمه : ابونا ازاي 
ريان : مش دلوقتي أما بنسبه لي ميرا دي هعمل عليه حفله هي  ومراتك 
عاصم بغضب : والله لقتلك 
ريان : هشششش
ريان قرب من عاصم ودلو نفس الحقنه الي خدها وسام وقرب من سيف ودالو نفس الحقنه 
ريان : كدا تمام نقدر نتقتلكم بسهوله 
جعفر : ازاي 
ريان : مفيش شويه مواد كدا هنحطها علي جسم اي واحد فيهم وبخ هيتبخرو مش هيتبقا منهم غير عضمهم بس كدا وانتو شيلو البنات دي جوا في الاوضه 
رجاله ريان شالو ريم وعليا دخلوهم في اوضه الي كانت فيها ميرا مربوطه 
ميرا بدموع : عملتو فيهم ايه ياكلاااب 
ميرا حاولت تقرب لي ريم الي كانت تقريبا مغمه عليها 
ميرا : ريم ردي عليا 
عليا حاولت تقوم بضعف وقالت : اريان اريان انا واثقه انو هيجي  وينقذنا 
ميرا بدموع : ياريت 
عليا بدموع : هيقتلو وسام 
ميرا : اهدي 
عند شهد ريان قرب منها بخبث وقال : ايه القمر ده 
شهد بصتلو بكره وقالت : تعرف الي واثقه منو ايه 
ريان : ايه هو 
شهد بغضب : أن اريان هيجي دلوقتي وصدقني انتو الي هتبقو مكانهم وهتشوف 
ريان مسكها من شعرها وزقها وقعها علي وسام وقال : لا لسانها طويل 
شهد بغضب : هنشوف بعينك هيجي ومش هيرحمك 
ريان اتعصب اوي من كلامها وبص لي جعفر وقال : ايه رأيك نموتهم كلهم دفعه واحده 
جعفر بأبنسامه : موافق 
ريان بزعيق : هااتو البنات الي جوا يلاااااا
رجالة ريان جابو البنات وقعدوهم جمب وسام وعاصم وسيف  شهد مسكت ايد وسام لقتها سقعه اوووي 
شهد بدموع : وسام 
ريان جاب ازاز كتير اوي وقال : جاهزين تعرفو المواد دي حلوه اوي لأنها بتاكل الجسم كلو ومش بيخليه ليه اثر ها ايه رايكم ابدا بمين 
وسام رفع راسي بتعب وقال : اناااا 
شهد بدموع : لااااااا
عاصم : لا انا
وسام بغضب : اسكت 
عاصم بزعيق : لو راجل ابدأ  بيا انا 
ريم مسكت ايدو وقالت : لاااا 
ريان بضحك : انا هبدا  بكبير 
ريان فك وسام 
شهد : لاااا مستحيل 
ريان قعد قدامو ومسك ازازه وفتحها وقال : انا هاخد حقي منكم مش اريان كان المنقذ بتعكم طب هو فين دلوقتي وانت هتموت كدا 
فاجأه النور اتقطع وسمعو صوت ذئب وبعدين النور بدأ يجي ويتقطع في نفس اللحظه 
وسام بسخرية : اهو جاه قابل 
ريان بص قدامو لقه الساحر واقف وجمبو اريان الذئب وجمبهم ياسمين  واقفين بثقه 
الساحر : بقالي فتره كدا مبقتلش حد وحشني القتل الصراحة اريان شوف شغلك 
اريان الذئب جري علي رجاله ريان أما اريان قرب من ريان بهدوء وقال : مهما فكرت ومهمها عملت ف انت مش اشطر مني 
ريان بسخرية : ولا انت تعرفني 
اريان بثقه : ريان شبيهي كامليا هانم هي الي خطفتك من ماما يوم ماتولدنا احنا الاتنين اصلا ماما مكنتش تعرف انها خلفت توأم سعتها مكنش ظهر الكنذ الي كلنا بنقتل بعض علشانو بس كامليا هانم بتكره كنده زاي مانت بتكرهني كدا ف خطفتك وربتك لغيت لما ظهر الكنذ ودتك عن جعفر جعفر الي هو أبو سيف 
سيف قطعو بصدمه : نعم 
اريان تجاهلو وقال : حتي جعفر الاب روحي بتاعك مش عارف انو ابنو اتربيت معا جعفر وعلمك كل حاجه 
ريان سقفلو وقال : مفروض اقولك شابوه صح 
اريان تجاهلو وقال : تعرف انا هندمك علي اي حاجه عملتها ولعلمك انا عارف انك اول ما هتوصل للآثار هتقتل جعفر 
ريان بصلو بصدمه والساحر قال: ايوا دخلت افكارك وعرفت انت عمرك ما قولت لي حد انك عايز تقتل جعفر وانا عرفت  
ياسمين في سرها : ايه ده هو ازاي عرف كل ده وهو فاقد الذاكره 
اريان :  انا اسمي ايه ياياسو 
ياسمين بصتلو بصدمه وهو قلع القناع وغمزلها 
اريان : اريان خلص علي رجالتك اكلهم كلهم معلش كان جعان بقالو فتره مكلش
جعفر بضيق : انت عايز ايه 
اريان : انت الي عايز ايه جيت بكل سهوله قتلت اهلي المهم بقا فاكر لما قتلت ابويا 
اريان قرب من جعفر وياسمين قربت من وسام وسندتو وشهد فكت سيف وعاصم  واريان الذئب كان واقف جمب ريان علشان ميتحركش ووسام وقف جمب اريان بهدوء 
اريان : جاهز 
وسام : جاهز 
شهد : جاهزين لي ايه 
اريان اده لي وسام سكينه وجعفر اترعب 
جعفر : هتقتل واحد قد ابوك 
وسام بسخرية : لا ما احنا مش هنقتلك 
جعفر : اومال ايه 
اريان ووسام مسكو السكينه جامد وبعدين مسكو ايد جعفر واريان قطع ايدو اليمين ووسام الشمال جعفر كان بيصرخ من الوجع ووقع في الارض وريان بدأ يحس بلخوف أما سيف كان بيبص لي جعفر بشماته وياسمين حطت أيدها علي عينيها مكنتش قدره تشوف منظر ده اريان لف لي ريان وخبطو بسكينه علي راسو وفقد الواعي 
وسام ابتسم وحضن اريان وقال : اخيرا رجعت 
اريان بابتسامه : اه رجعت ومحدش هيفلت من ايدي 
وسام : هتعمل ايه في جعفر وريان 
اريان : ريان مش هقدر اقتلو بس هقدر اعذبو أما جعفر ف زاي ماتفقنا 
وسام بخبث : بظبط 
ياسمين بغضب : عايزه افهم احنا جينا هنا ازاي وازاي عرفت كل معلومات دي 
اريان : سكت سيد ده علشان مش فضيلو
عاصم بغضب : انا عايز امشي من هنا 
سيف بضيق : وانا واه ياريت تخلص من جعفر ده بسرعه 
اريان : طب ايه رايكم نسافر سفاري
عاصم بغضب : لا مش هنسافر تاني لااااا 
اريان : اسمع مني داحنا هنبسط اوووي 
سيف بضيق : هو ده وقتو مش شايف شكلنا 
اريان بضحك : مسخره الصراحه 
سيف بغضب : انت اتاخرت ليه 
ياسمين : السؤال الاهم احنا جينا هنا ازاي 
اريان : انا اسمي ايه 
ياسمين بغضب : اسكتتتتتتت
اريان : ممكن تبقي تعدلي نبرة صوتك اصلي مش عارف افرق ده صوتك ولا صوت سيد 
ياسمين بغضب : اخرس 
وسام : اهاااا اقعدو اتخانقو وانا بموت 
اريان : خلاص تعال اسندك ياأخر صبري وانا الي كنت بحسبك اقوه مني 
ياسمين : وبنسبه لي ناس دول 
اريان : رجالتي هتجي تخدهم
ياسمين قربت من عليا وستدتها وسيف حط ايدو علي كتف ياسمين
ياسمبن : لا ياحبيبي انا كدا مش هقدر 
سيف : شيلي وانتي ساكته أحسلك 
عليا : مش تزعل ياسيف مانت عارف ان ابوك مش كويس مش مهم بقا طلع مين 
سيف : والله انا مش زعلان بس مصدوم بس المهم انك كويسه 
عليا بحب : انا معاك دايما  
سيف : اصلا انا مش عايز غير كدا 
ياسمين شالت ايد سيف وسابت عليا وقالت : لا حبو بعض بعيد عني
سيف حط ايدو علي كتف عليا وقال : ناس حقوده 
ياسمين بسخرية : علي اقل مش بتاعت محن 
سيف : مانتي لو كنتي لقيه حد يلمك مكنتيش جتي تكلمي معانا 
ياسمين بصتلو بضيق وبعدين مشيت وسبتو وراحت تسند وسام 
ياسمين : وسع كدا دا ابويا مش ابوك 
اريان : ايوا صح سيد اقوه مني 
ياسمين بضيق : بابا طلقني منو 
وسام بضيق : اسكتووووو هموت بجد 
اريان : شوفتي رغيك عمل فيه ايه
ياسمين بغضب : رغي انا ولا قلة ادبك انا تعبت منك طلقني 
اريان : كويس  جدا روحي بقا وانتي 
وسام بزعيق : ربنا يخدكم بقولكم تعبااااااان مش شايفين الدم الي نازل مني ده 
ياسمين : بابا 
وسام بغضب : اخرررررسي 
اريان بضحك : انتي مهزقه الناس كلها بتهزقك 
وسام : اخرس انت كمان 
ياسمين بسخرية : انت مهزق الناس كلها بتهزقك 
شهد قربت من وسام وسندتو 
وسام : والله انا ماليا غير مراتي 
شهد بأبتسامه : طبعا 
شهد ركبت وسام العربيه وسيف وعليا ركبو معه وشهد هي الي ساقت أما العربيه تانيه كان فيها اريان وياسمين وعاصم وريم وتحرك 
عاصم : انا لازم انزل القاهر شغلي واقف 
اريان : ماشي نروح بس مستشفي ونطمن عليك 
عاصم بحزن : هتعمل في ريان 
اريان : متخفش ده اخويا هعلمو الادب بس وخلاص متخفش مش هموتو 
عاصم : تمام كدا
وبعد ربع ساعه وصلو مستشفي واريان وكشفو علي وسام واريان سبهم وراح لي كافيه المستشفي وياسمين مشيت وراه وسمعتو وهو بيتكلم معا حد في تلفون 
اريان : الو
شمس بلهفه : ادهم 
اريان : اريان مش ادهم انا ذكرتي رجعت 
شمس بحزن : بجد 
اريان : ايوا حابب اشكرك علي كل حاجه عملتها معايا 
شمس بحزن : لا مفيش حاجه
اريان بأبتسامه : اليوم الي قضتو معاكي كان احسن يوم في حياتي 
شمس : بجد 
اريان : اه والله 
ياسمين بغضب : ارياااااااان 
اريان بصلها وقفل التلفون وقال : مالك ياسيد
ياسمين بغضب : كان احسن يوم في حياتك
اريان : اه 
ياسمين جايه تمشي من قدامو هو مسك أيدها وقال : كنت ناسي انا مين والاهم كنت ناسي الماضي بتاعي كنت عايش ومكنتش شايل هم 
ياسمين بغضب : بردو مكنش ينفع تقول كدا 
اريان : ايه نستي انك من ضمن اليوم ده 
ياسمين بضيق : اه
اريان : اقعدي خلينا نعرف نتكلم 
ياسمين : بس متقولش ياسيد تاني 
اريان بضحك : ماشي 
ياسمين قعدت وقالت : عايز ايه 
اريان : عايز اتكلم 
ياسمين : اممم عايز تعترفلي بحبك تاني 
اريان : ايه ده هو انا كنت بحبك 
ياسمين بغضب : والله لقوم 
اريان بضحك : خلاص 
ياسمين : انجز عايز ايه 
اريان بابتسامه : ايه رأيك اعمل فرح 
ياسمين بسعاده : بجد 
اريان : ايوا بس بعد ما اخلص انتقامي 
ياسمين : اشطا 
اريان مسك تلفونو وقال : يلا بقا اقنعي شمس 
ياسمين بستغراب :  وهي مالها ألبومه دي 
اريان : مش هي العروسه 
ياسمين بغضب : لا انت مش هتسكت غير لما اديك بجزمه 
اريان بضحك : الجزمه دي الي هي شبه وشك معلش اعذريني اصل  انا فاقد الذاكره 
ياسمين بزعيق : لااااااا بقا كدا كتيررررررر اووووي ايه ياروح امك خفت الدم دي 
اريان بضحك : خدتها من ابوكي 
ياسمين : بص يااريان انا اصلا استحملت معاك كتير دانت حتي محبتليش خاتم 
اريان حط ايدو علي عين ياسمين وطلع علبة صغيره من جيبو وقالها : خليكي مغمضه 
ياسمين : طيب
اريان مسك أيدها  وطلع من العلبه خاتم ولبسو لياسمين
اريان : يلا فتحي عينك 
ياسمين فتحت عينيها وبصت علي خاتم بسعاده : جبتو منين 
اريان بثقه : ماقولت عيب تسألوني سؤال ده ياجدعان 
ياسمين بأبتسامه : طيب ياسيدي جبت الخاتم ناقص الورد والاغاني تشغلها ونرقص وتقولي كلام حلو
اريان : ايه ايه كل ده يابنتي هو حد قالك اني روميو 
ياسمين بغيظ : اه صح مانت حمار مش هتعمل الحاجات دي 
اريان بابتسامه : وانتي سيد قلبي 
ياسمين : والله لو قولتلي الاسم ده تاني لهزقك 
اريان ابتسم وقال : غمضي عينك 
ياسمين بضيق : طيب 
ياسمين غمضت عينها واريان مسك أيدها ووقفها قدامو بهدوء وبعدين الموسيقي بدأت تشتغل وياسمبن ابتسمت 
اريان : افتحي عينك يلا
ياسمين فتحتها بسرعه ونصدمت لما شافت اريان غير لبسو ولبس لون ابيض 
ياسمين بصدمه : مش معقول ازااااي
ياسمين بصت حواليها ملقتش حد في الكافيه 
اريان بضحك : بصي علي نفسك 
ياسمين بصت علي نفسها لقتها لابسه فستان لونو ابيض 
ياسمين بصدمه : لااااااا مستحيل ازاااااااااي
ياسمين حست انها هيغمه عليها اريان سندها وقال بضحك : اهدي 
ياسمين : ازااااي كل ده في دقيقه ازاي 
اريان مسك أيدها وبدأو يرقصو وهي كانت مصدومه 
اريان بأبتسامه : مانا عفريت بقا 
ياسمين : لا جن وربي مستحيل سحر يعمل كل ده 
اريان بحب : بحبك 
ياسمين : احم احم 
اريان بضحك : مالك 
ياسمين : مش هينفع اقول بحبك 
اريان : نعم ليه
ياسمين بضحك : اصل وسام ممكن يموتني
اريان ساب ايد ياسمين وقال : لا خليكي معا وسام 
ياسمين : خلاص خلاص ياعم انت قفوش كدا ليه 
اريان : هششش فصلتيني
ياسمين بأبتسامه : وانا بحبك 
اريان مسك ايد ياسمين وقال : ايوا كدا بلا وسام بلا زفت 
ياسمين : راعي انو ابويا 
اريان : اتنيلي هو ده اب ده 
ياسمين بضيق : لا بقا انت ناوي تنكد علي اهلي
اريان بغضب : بعد الي عملتو ده كلو بتقولي هنكد علي اهلك 
ياسمين بزعيق : عملت ايه زياده عن الباقي الكل بيعمل كدا 
اريان : تصدقي انك مش بتحمدي ربنا علي حاجه ياغراب البيت انتي 
ياسمين بغضب : انا غراب 
اريان : انت اصلا الرومانسيه مش ليك ياسيد 
ياسمين بغضب : سيد تاني 
اريان بغضب : غوري من وشي 
ياسمين بغضب : اريااااان اتهد بقا علشان يومك يعدي علي خير وبعدين انت مالك بأبويا 
اريان : غوري انتي وهو 
ياسمين : متغاظ منو ليه علشان اجمل واحلى منك 
اريان مسكها من هدومها وقالها : يابنتي دانا كل الاجانب بتعشقني انتي متعرفيش انا مين ولا ايه 
ياسمين : انت وجزمه واحد
اريان مسك شعرها وقال : لا انتي شكلك عايزه تتربي 
ياسمين زقت اريان وقالت : توووووووور 
اريان بغضب : غوري من وشي أحسلك 
ياسمين قعدت في الارض وقالت : مش همشي
اريان قعد جنبها وقال :  ايوا ايوا الزقي في امي 
ياسمين بضيق : كلب 
اريان : حيوانه
ياسمين : تووور 
اريان : سيددد 
ياسمين سكتت بغضب 
اريان : ياسمين 
ياسمين : ها 
اريان بحب : بحبك 
ياسمين ابتسمت وقالت : والله وانا بموت في امك بس بتعصبني 
اريان بضحك : مش هعمل كدا تاني 
ياسمين بحب : ماشي بحبك 
اريان : وانا بحبك 
ياسمين لقت ورد كتير نازل عليها وكان ورد الياسمين اريان قام ومسك أيدها وبدأو يرقصو 
اريان : بحبك لانك انتي الوحيده الي فهمتيني وحبتني بصدق 
ياسمين : وانا بحبك علشان انت اماني وساحري العزيز 
اريان حضن ياسمين وقال : قريبا هخلص انتقامي واعيش حياه هاديه ومعاكي انتي وبس ….
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى