Uncategorized

رواية بحر الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أمنية الجزار

  رواية بحر الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أمنية الجزار

 رواية بحر الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أمنية الجزار

 رواية بحر الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أمنية الجزار

  اول ما وصل جري علي والدته 
قاعده بتعيط أو بمعني اصح منهاره 
زين بتهدئة 
بس ي حبيبتي اهدي وقوليلي ايه الي حصل 
والدته بدموع 
معرفش انا كنت في البيت فجأه لقيت التليفون رن 
برد لقيت واحد الي بيكلمني وبيقول أن ابوك عمل حدثه 
وراح المستشفي جيت هنا بعد ما اخدت العنوان 
والدكتور قالي أنه في العنايه وكمان رجله مكسوره 
كلمتك 
زين بقلق واسف 
طب اهدي وبطلي عياط هيبقي كويس والله انا اسف اني 
قاطعه خروج من عند والده جري عليه 
طمني ي دكتور 
الدكتور 
اهدي ي أستاذ والدك الحادثه اثرت عليه وهيفضل
تحت الملاحظة 24 ساعه الي جايين لو عدوا يبقي 
عدي مرحله الخطر 
زين بخوف 
يعني ايه 
الدكتور 
يعني ادعيله بعد اذنك 
الدكتور سابه ومشي وهو راح قعد جمب والدته 
الام بدموع وخوف 
ابوك ي زين ابوك هيروح مننا 
زين دموعه نزلت وحضنها 
بس أن شاء الله هيقوم منها وكمل بأسف وباس أيدها 
حقك عليا اني مكنتش جمبك 
الام 
ي حبيبي انت كنت بتشوف شغلك والمهم اني اول 
ما كلمتك جيت علي طول 
حضنها وفضولوا في المستشفى 
وافتكر لما والدته كلمته وقالتله 
Flash back
بعد ما مشي من عند بحر مضايق وحزين 
البنت الي بيحبها بترفضوا طب ليه 
فيه حد تاني لا عمر اكدله أن مافيش حد في حياتها
امال رفضاه ليه قطع تفكيره صوت الفون 
الو ايوه ي ست الكل 
الام بخوف 
زين الحقني ابوك في المستشفى الحقني 
زين بقلق 
طب اهدي وانا جاي 
قفل معاها وراح لجاسر المكتب 
جاسر 
ايه ي زينوا مالك 
زين بقلق وخوف 
جاسر انا راجع اسوان 
وسابه ومشي من غير ما يسمع رده 
back
عند بحر 
بعد ما قالت كل الي في قلبها ابوها وقع
عمر بسرعه طلب الإسعاف 
بحر وقفت مصدومه ابوها وقع بسببها وبسبب كلامها 
دموعها نزلت 
الإسعاف وصلت وأخدت ابوها علي المستشفى 
والكل وراه 
في المستشفى 
قاعدين مستنيين الدكتور يخرج يطمنهم 
بعد شويه الدكتور خرج 
جريوا عليه 
بحر بدموع 
طمني بابا كويس صح 
الدكتور 
اهدي هو بس جاله صدمه عصبيه احنا عملنا اللازم 
وهو شويه وقت ويفوق 
الجد 
يعني ابني كويس 
الدكتور 
الحمد لله انها جت علي قد كده بس ي ريت تبعدوه 
عن اي شيء يضايقه وسابهم ومشي 
بحر قعدت قدام الاوضه وحطت وشها بين 
أيدها وعيطت وشهقاتها عليت 
رحمه جريت عليها واخدتها في حضنها 
ريم وسمر بيعيطوا 
امها مع والدته عمر بتعيط جدها وعمها زعلانين 
عمر واقف واخد اخواته في حضنه وحزين علي بحر وعمه 
رحمه بتهديها 
بحر اهدي ي حبيبتي الدكتور طمني اهو الحمدلله 
عمي كويس 
بحر بدموع
انا …انا السبب لو مكنتش اتكلمت مكنش تعب 
رحمه 
ي حبيبتي ده قدره الحمد لله انها جت علي قد كده 
بحر ودموعها مغرقه وشها 
لا انت السبب ي ريتني ما اتكلمت 
عمر راح قعد قدامها 
بحر بصيلي 
بحر بصتله 
عمر بحنان 
اهدي عمي كويس شويه وهيفوق ماشي ادعيله 
متعيطيش امسحي دموعك وادعيله 
بحر 
حاضر 
فضلت في حضن رحمه وبتدعي لابوها 
جاسر ووليد قلقانين علي زين وبحر 
وليد 
لا كده مينفعش لا زين بيرد ولا حتي عمر 
جاسر 
انا هتصل علي زين وانت علي عمر ولو زين مردش 
انا هروحله 
وليد اتصل علي عمر وجاسر علي زين 
جاسر وزين 
جاسر بقلق
زين انت كويس 
زين بحزن 
ابويا ي جاسر عمل حادثة وهو في المستشفى 
جاسر بزعر 
ايه طب انا هجيلك هاخد قطر وجاي 
وقفل من غير ما يسمع رده 
عمر ووليد 
وليد 
ايه ي عمر انتوا كويسين
عمر 
احنا في المستشفى ي وليد عمي تعب وكلنا هنا 
وليد بقلق 
ايه طب عنوانها ايه 
عمر اداله العنوان وقفل 
وليد وجاسر 
جاسر وهو قايم 
انا رايح لزين ابوه في المستشفى وهو لوحده 
وليد بقلق 
ايه طب هو كويس 
جاسر 
معرفش انا همشي 
وليد 
استني بس عم عمر في المستشفى هو كمان 
وهما معاه 
جاسر 
ايه هو ايه اليوم ده بس ي ربي 
اسمع ي وليد انا مش هقدر اسيب زين 
انا هروحله علي أول قطر لاسوان 
وانت اطمن علي عم عمر وابقي طمني وقول لعمر
علشان ميزعلش 
وليد وجاسر مشيوا 
جاسر راح البت الاول يقول لوالدته 
جاسر 
ماما انا رايح أسوان لزين أبوه في المستشفى 
ولازم ابقي جمبه 
الام بحزن 
 ي حول الله طب انا هاجي معاك 
اخدها بعد ماخد شويه هدوم معاه ومشي 
وليد وصل المستشفى لعمر 
وليد 
ايه الي حصل ي عمر 
عمر بحزن 
مافيش عمي تعب والدكتور بيقول صدمه عصبيه
ولازم نبعده عن اي شئ يضايقه وشويه ويفوق 
وليد بمواساه 
متقلقش هيبقي كويس 
بص علي سمر لقاها واقفه جنب بحر وبتعيط 
بصلها بحزن 
عمر بتساؤل 
زين عرفتوا توصلولوه 
وليد بحزن 
اه اخيرا رد علي الفون وجاسر راحله 
عمر بقلق 
ليه ماله 
وليد 
والده في المستشفى 
عمر بحزن 
ربنا يقومه بالسلامه 
جاسر بعد وقت وصل أسوان وراح علي المستشفى 
الي اخد عنوانها من زين 
شافه جري عليه 
زين عمي كويس ايه الي حصل 
زين اول ما شافه اترمي في حضنه 
وعيط اكنه معيطش قبل كده 
وجاسر بيحاول يهديه 
ووالدته جمبةوالده زين 
جاسر 
اهدي ي صاحبي هيقوم ادعيله 
زين بدموع 
خايف خايف ي جاسر يروح مني ضهري 
هيتكسر 
جاسر بحزن علي صاحبه ولأنه مجرب شعور فقدان الاب 
ادعيله وان شاء الله يكون بخير 
احساس صعب لما تلاقي ضهرك وسندك في الدنيا 
بيروح بتحس انك تايه ضعيف ضهرك انكسر 
بس الي ممكن يخفف الاحساس ده حتي لو بنسبه 1٪
أن يكون جمبك حد بيسندك مقويك 
بيدعمك يحسسك انك مش لوحدك 
الي عنده صاحب من النوع ده الي بيقبي في ضهره 
علي طول يريت يتمسك بيه 
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
 نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى