Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم جنى السيد

  رواية عشقت خادمتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم جنى السيد

مراد :انا كدا الحمدلله اكلت….هروح انا بقا الشركه….
چرمين:خدني معاك ياابيه….
فهد:وتبقي بلغني بكل جديد…
حسام:ونا هروح اقعد في المكتب شويه عاوزك يحسن …….والجميع انصرف ولم يتبقي سواهم …….
فهد بقلق:نا مش مطمن ليهم ازاي فاجئه يحصل كدا اكيد ده وراه حاجه …..
قمر وهي تحاول أن تطمئن فهد ولكن في الحقيقه هي تطمئن قلبها:في اي يفهد ماهما قالولك أنهم قعدوا مع نفسهم وشافوا أنهم غلطانين …متكبرش الموضوع واطمن…..
فهد :مش عارف اطمن حاسس ان في حاجه هتحصل ربنا يستر ….
قمر بداخلها: والله ونا حاسه بكدا اصل مش معقوله يتغيروا في يوم وليله وحاسه ورا التغير ده لعبه ولعبه كبيره اووي بس اوعدك يفهد محدش هيقدر يقرب مننا ………..وظلا هكذا كما هو الحال لفتره من الزمن …….الجميع يحاول أن يقرب من قمر حتي تطمئن لوجودهم …أما فهد فقد كان يحاول أن لا يختلط  الحديث معهم …. خوفاً مما يخططون ………….حتي جاء اليوم الموعود يوم تنفيذ الخُطط ….اليوم المشؤوم …………….
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
في صباح اليوم التالي المعلن عن بدأ يوم جديد وتأتي الشمس بأطلالتها المُحمله بالاحداث المشؤمه للجميع…أنه يوم تنفيذ الخُطط …يوم الانتقام ….ولكن هل سينتهي اليوم بسلام …؟……
##########$$$$$$$$$
في قصر السيوفي…. وتحديداً في..جناح فهد وقمر ……
فهد بحُب وهو يتأمل ملامحها بدقه شديده : تعرفي ونتي نايمه بتبقي شبه الملاك نا بقيت احب اصحي بدري عشان افضل ابصلك قبل ما تصحي ….ثم أكمل بقلق:بس مش عارف لي انهارده قلبي مقبوض  …حاسس انها اخر مره اشوفك فيها مش عارف الاحساس ده جالي لي اول ما صحيت . انا اساسا معرفتش انام من كتر ما قلبي مقبوض. كل يوم قلبي بيتقبض بس مش زي المره دي المره دي حاسسها بجد ومش يبقي راضي اقولك عشان متخافيش بس المرادي  ..حاسس ان فيه حاجه هتحصل… …….لاول مره قلبي يتقبض بالطريقه دي ….خايف ….خايف اخسرك ……….لتستيقظ قمر ببطئ …..
قمر بأبتسامه:صباح الخير ….اي الي مقعدك قعده 
فهد بحُب:صباح النور يقمري……ثم أكمل بقلق:انا اساسا منمتش 
قمر بأستغراب وهي تعدل حالها:لي …!
فهد بخوف:مش عارف قلبي مقبوض اوووي حاسس ان فيه حاجه هتحصل …..
قمر بقلق:لي في اي ان شاء الله خير ….
فهد بخوف شديد:مش عارف ..قلبي كان كل يوم يتقبض لكن المرادي قلبي مقبوض اوووي…حاسس ان حاجه هتحصل …..حاسس ان في حاجه وحشه هتحصلنا …….ربنا يستر ….
قمر محاولا اطمئنانه:متقلقيش أن شاء الله خير متشغلش دماغك بس وان شاء الله خير هيحصل اي يعني …
فهد بأبتسامه:أن شاء الله ….ثم أكمل بداخله:مش عارف اطمن يقمر مش عارف …ربنا يسترها ……ثم أكمل بصوت مسموع:روحي نتي اغسلي وشك عشان ننزل نفطر ……..
قمر :حاضر ……ثم دلفت الي الحمام ….وبعد وقت خرجت …..
فهد بأبتسامه:يلا نصلي 
قمر بأبتسامه:يلا ….ثم أدوا فروضهم…أما فهد فكان يدعي ربه أن يسلمه من كل شر وان يريح قلبه …………………………لينزلوا ليجدوا الجميع مجتمع ……….
فهد :صباح الخير 
الجميع:صباح النور …
مرڤت بخبث:معلش بقا يحبيبتي هاخدك من فهد انهارده 
قمر بأبتسامه:اكيد طبعا بس هنروح فين 
مرڤت بخبث:هنروح بس المول اشتري شويه حاجات وكمان عاوزاكي تساعدني …
فهد بشك:طب ما تاخدي چرمين يعني 
چرمين بخبث:ما نا مش فاضيه عندي امتحان انهارده 
حسام بخبث:متقلقيش يبني هي هتاكلها ده هيروحوا شويه المول وهيرجعوا …
قمر بأبتسامه:ايوا فعلا متقلقش يعني مش هنتأخر 
فهد بعدم تصديق:ماشي ……ونا كدا كدا رايح الشركه انهارده كفايه المُده الي قعدتها …
مراد :طب عقبال ما تيجي اكون نا سبقتك عشان فيه كم حاجه المفروض كانوا امبارح عشان هيتسلموا انهارده هروح الحق بقا اخلصهم….
فهد:تمام ونتقابل في الشركه….
مرڤت بخبث:طب يلا احنا يحبيبتي ثم اكملت بمرح مصتنع:لأننا هنلف كتير هههه
قمر بأبتسامه: هههه يلا ….وكادت أن تنهض لكن أوقفها يد فهد قائلا بقلق:خلي بالك من نفسك ….
قمر بتَفهُم:متقلقش والله …سلام …….. ثم غادر الجميع ولم يتبقي سواهم………….
فهد بشك:نتي مش هتروحي  الجامعه …
چرمين بتوتر:اه اه هطلع بس احضر حاجاتي …..صح مدوقتش العصير لي مش عجبك ولا اي ده نا عملته مخصوص علشانك…..
فهد بشك :لا لا مش عاوز ….
چرمين بأسف مصتنع:فهد انا عارفه أن انت شاكك في كل واحد فينا بسبب الي عملناه بس والله متقلقش احنا فعلا زي ما قولنالك رجِعنا نفسنا من الاول وفهمنا بس للأسف بعد وقت متأخر اننا ملناش دعوه بحياتك وبنحاول نصلح كل الي عملناه معاك..ونا عن نفسي ما بعتذرلك عن الكلام الي صدر مني قبل كدا مكنتش فاهمه ان ده مش حب وإني متعلقه بوجودك بس مش اكتر فتعالي نبدأ صفحه جديده كلنا مع بعض ونسامح بعض ينفع ……
فهد بأبتسامه…. فقد اطمئن قليلاً:  ينفع ..بس اعذروني الي شوفته منكم مش قليل الي يخليني ارجع اكمل معاكم وكأنها شئ لم يكن اكيد هاخد وقت لما ارجع لكم …..ثم أكمل بمرح:وادي يستي اهو العصير اعتبرها اول الصُلح …..
چرمين بمرح:هههه ماشي عقبال ما تخلصه اكون جيبت حاجاتي وبالمره توصلني ……….. ثم ثواني وغادرت…….وبالفعل قد تظاهر بأنه يتناول العصير …..ولكن سكبه علي الارض …….وبعد وقت قليل ..أتت چرمين ……..
چرمين بأبتسامه:اي رأيك في العصير اول مره اخش مطبخ واعمل حاجه ههههه …
فهد بأبتسامه مصتنعه: لا طعمه حلو اووي الي يدوقه يقول مش اول مره تعمليه… تسلم ايدك …..ثم أكمل بخُبث:.طب اي مش هوصلك ….
چرمين بتوتر:اه …اه ..بس نا نسيت حاجه بس ..هطلع اجيبها……وبالفعل تظاهرت بالصعود ….أما فهد فقد كان يتظاهر بأنه يفقد الوعي …..لتأتي چرمبن مسرعه إليها ….
چرمين بخوف مصتنع:فهد مالك ….
فهد بتعب مصتنع:مفيش …حاسس….حاسس ان دماغي …ت..تقيله..مش ع..عارف لي ……
چرمين بخوف مصتنع:طب استني هساندك لحد اوضتك ……وبالفعل قد استسلم لها …..وساندته اي جناحه ……….چرميين وهي تضعه علي الفراش :استني هجيلك مايه بسكر ….وبالفعل قد دلفت خارج الجناح لتأتي بمُرادها ……..
فهد بغضب: يولا****** بقا عاوزين تخدروني …أما وريتكم مبقاش نا فهد السيوفي …….ولحظات ثم أتت ومعها مُرادها ……وبالفعل قد تجاوب معاها …….ثم بعد قليل …..تظاهر فهد بأنه فقد الوعي …….أما چرمين فقد هاتفت شخص ما……
چرمين بخبث:ايوا يا ماما دلوقتي نايم قدامي اهو علي السرير…..
مرڤت بخبث:تمام عقبال ما تخلصي اكون نا خلصت مع البت الجربوعه دي …..
چرمين بخوف:ماما حاسه الي احنا بنعمله ده لو فهد حس بحاجه مستحيل يغفر لينا …..
مرڤت بخبث:مهو حتي لو مغفرش هتبقي مراته كدا كدا…اقفلي بسرعه البت جايه ..سلام ……ثم أنهت چرمين الخط …. لتتفاجئ چرمين بأيدي مُمسكه بها …..ماذا ….!أنه فهد…!كيف هذا….كيف….!..اُقسم انني اضَعت الحبات ….!كيف هذا…!…..ولكن قاطع شرودها فهد قائلا بغضب:بقا نتو يولاد****** عاوزين تخدروني ……
چرمين بخوف:..ا..ا..اهدي هف..هفهمك ….
فهد بعصبية شديده قد رَچت أرجاء القصر:تفهميني اي ..تفهميني اي تفهميني انكوا كنتو عاوزين تخدروني عشان الي في دماغكم…قال يعني نا كدا هتجوزك …عاوزه تفهميني انكوا كنتو بتحاولوا تقربوا مني ومن قمر عشان غرضكم مش حباً فينا يعني …عاوزه تفهميني انكوا اتغيرتوا …عاوزه تفهميني انكوا شيطان عاوزه تفهميني كدا ..ثم أكمل بصوت اعلي:عااااااااوزه تفهمييييني ايييييي ……..
چرمين بخوف شديد:و… والله.. والله العظيم انا ..انا عملت كل ده .ع..عشان بحبك ……
فهد بسخريه:ههه والمفروض اصدق انا بقا صح …..
چرمين بدموع وبدون وعي:عشان نت لازم تصدق… لازم ومن وان صغيره بحبك…بحب اهتمامك ليا بحب خوفك عليا ..بحب كلامك معايا …..من ونا صغيره نت السبب انت الي ربيت في قلبي حُبك …نت الي خلتني اعمل اي حاجه عشان بس تكون بتاعي ومعايا ….نت السبب …نت السبب الي خلتني افكر التفكير ده وانزل لمستواه انا عمري ما كُنت عاوزه انزل ليه بس حُبي ليك خلاني اعمل كدا …نت السبب الي خلاني انتقم منها …نت السبب في كل حاجه ….ثم بدأت في الانهيار ……
فهد :مش انا السبب تربيتك هي السبب نا لو كنت بخاف عليكي أو بهتم بيكي ..فكان مجرد بس خوف واهتمام اخ علي اخته ..نا ديما كُنت شايفك اختي وعمري ما شوفتك غير كدا …وعلي فكره انا كنت عارف انك بتحبيني بسبب تصرفاتك ..بس كُنت بقاوح نفسي واقول عيله صغيره مش فاهمه حاجه …مش فاهمه أن انا الي ربيتك بأيدي …….ف لو علي السبب فأبوكي وامك هما اكبر سبب ..اكبر سبب لجشعك وتمرُدك …وغرورك وكبريائك …دول اكبر سبب في حياتك مش انا …لو عاوزه تحاسبي حد فحاسبيهم هما مش انا ……
چرمين بضحك هستيري: هههههههه بس برضو مش هتعرف تتهني بيها لأنها زمانها دلوقتي بتتحاسب ههههه بتتحاسب هههههههههه 
فهد بغضب:نتي واحده مريضه مريييييضهههه ….ثم غادر مسرعااا ………….ثم  هاتف صديقه ….
فهد بعصبية:مراد تعرف المول الي هما راحوا 
مراد بعدم فهم:لي في اي 
فهد بعصيه شديدة:يمراد اخلص حيات قمر في خطر 
مراد بلهفه:اه اه عرفه اسمه******* هسبقك علي هناك …ثم انهي الخط…….أما فهد فقد كان مثل الثور الهائج ….مثل الوحش ……كان يقود سيارته بسرعه مطلقه ….وكاد أن يفعل حادث اكثر من مره ولكن استطاع ان يتفاده ………وقد حاول الاتصال بها عده مرات لكن دون جدوي ….انها معشوقته….معشوقته في خطر …معشوقت الفهد …!وقد أقسم أنه سيمزق من يمس بها … لن يدعه حي قط…!……..واخيرا قد وصل إلي المكان المُراد ……وقد كان شبيه الثور الهائج الذي يبحث عن معشوقته …..ولكن لم يكن لها أي أثر ………وبعد بحث استغرق أكثر من ساعتين …لم يجدها كان بدون جدوي ……..وبعد قليل ليتفاجئ بمردا يأتي خلفه ويقول بلهفه:قمر يفهد قمر لقيتها.
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!