Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

فجاءه وجدت يد تضع على كتفها ويقول بصوت رجالي:ملك بتعملي ايه هنا في الوقت ده
نظرت ملك فوجدته اسر فنفضت يديه بحده كادت تذهب فقال اسر بتردد:عايز اتكلم معاكي شويه
وقفت ملك وقالت بتردد:بس…بس
اسر برجاء:خمس دقايق بس احكيلك فيهم يا ملك علشان خاطري
تنهدت ملك وقالت:وانا موافقه بس مش مستعده دلوقتي سدقني اديني شوية وقت
اسر بابتسامه:خدي كل وقتك
ملك بخفوت:عن اذنك
اسر بفرح:اتفضلي
صعدت ملك للأعلى ودخلت لغرفتها وجلست تفكر باخيها اسر
#######بعد عدة ساعات######
كان اسر وآسيل وملك وفارس يجلسون ويتناولون الإفطار 
فقال اسر:اه صحيح اتجوزتوا انتي 
صمتت ملك فقال فارس بابتسامه:من يومين 
اسر بتردد:م.. مبروك ليكوا
ملك بتردد:ا.. الله يبارك فيك عقبالك 
اسر بابتسامه:انا كمان خاطب انشاء الله هعرفك عليها قريب انا متأكد انك هتحبيها 
ملك بابتسامه صادقه:انشاء الله 
ولكن كانت اسيل تشلت عن الحركه ماذاا انه ملك لأخرى كيف حدث هاذا ومتى 
اسر بابتسامه:تحبي تشوفي صورها 
ملك بحمحمه: احم احم أفضل اشوفها على الحقيقه احسن 
ابتسم اسر بإحراج فقال فارس لتصحيح الموقف وهو يعبث في شعر ملك:كملي اكلك يا روحي 
اومات له ملك بابتسامه 
فنظر لهم اسر بسعاده فرحه لأجل شقيقته 
اسر:وانتي اذيك يا أسيل عامله ايه 
اسيل بقلب مكسور ولكن اخفته بمرح:كويسه يا باشا وانت اخبارك ايه 
اسر بسعاده:كويس يا صغننه 
اسيل بضيق:مبلاش صغننه دي دا حتى اختك أصغر مني 
صمت الجميع بسبب كلمة اختك احست ملك أن هذه الكلمه غريبه عليها قليلا
وقفت وقالت:عن اذنكم 
ذهبت سريعا للخارج فجاء فارس ليذهب ورائها فقال اسر:سيبني انا هروحلها
فارس بتردد:ماشي
################
كانت تجلس وهي تفكر في الكلمه التي قالتها اسيل “اختك” كم كانت تفكر انها عندما ترى اخاها ستاخذه باحضانها ولكنها لم تفعل ذالك لأنها عندما رائته تذكرت انهم هم من القوها وهي صغيره
سمعت صوت فجاءه:لسه مش جاهزه تمسمعيني
ملك بحزن:سمعاك
جلس بجانبها وامسك يدها وقال:وانا صغير كان نفسي في اخ جدا ولما عرفت ان ماما حامل فرحت اوي اوي كنت متوقع انه ولد بس لا دا بنت مكنتش متقبل فكره اني هيبقى عندي اخت بنت وفارس من وهو صغير لما كان يجي عندنا كان يقعد عند بطن امي ويقول دي هتبقى بنت
“Flash back”
فارس يجلس عند بطن اماني ويقول:بنت
اسر بطفوله:لا ولد
فارس:بنت
اسر:ولد
اماني بتعب:خلاااص إلى يجيبه ربنا كويس
احتضن فارس بطن اماني وقال:بنت
ابعده اسر وهو يقول:قولت انه ولد
فارس:وانا حاسس انها بنت
اماني بضحك:يا أمير
أمير بمرح:ايه يا حبيبتي مالك
اماني بضحك:ابعد العيال دول عني هيولدوني بدري
فارس بنبره أشبه بالبكاء:دي بنت صح
اماني بحب:ايوه بنت
اسر بغضب:انا عايز ولد مش عيزاها
“back”
اسر بحزن:لما عرفت انك بنت زعلت اوي وقعدت اكسر في كل حاجه قدامي وبعد اتولدتي ماما قالتلي اشيلك انا في الأول اترددت بس لما شيلتك فرحت اوي مع اني كنت عايز ولد بس لما جيتي فرحتيني كلنا وانا الي كنت مهتم بيكي من الكبيره الصغيره علشان ماما كانت تعبانه ومكنتش هتقدر تهتم بيكي
ملك بدموع:وبعدين
اسر بحزن:بعديها بتلات ايام بابا كسب صفقه كبيره اوي مع شركه بس مكنش يعرف ان ورا الشركه دي ناس بتوع مخدرات وسرقت أعضاء وحاجات تانيه كتير ولما ولعوا في الڨيلا اكمل بدموع:اخر حاجه امي قالتلها اني اخدك ونخرج من هنا بسرعه
خرجت وانتي في أيدي بس هم عرفوا ومشيوا ورايه كنت طفل لسه عندي ١٢ سنه معرفتش اعمل ايه دخلت شارع ضلمه وخبيتك فيه وبعد ما توهتهم عني لما. رجعت علشان اخدك ملقتكيش
حاولت كتير ادور عليكي بس بس ملقتكيش تاني كأنك فض ملح وداب حتى اني افتكرت انهم قتلوكي بس انتي كنتي اختفيتي خالص كبرت واتربيت لوحدي واهتميت بشركات ابويا إلى قدرت انقذها وبنيت شريكاتي لحد ما فيوم عرفت ان صديق ليا هيتجوز هنا قولت اهي اجازه اسبوع ارتاح فيها من الشغل ولما شوفتك اول مره على الشط حسيت انك هيه بس رجعت قولت ان اختي ماتت ولما شوفت السلسله لما جيتي الحفله حاولت اركز اعرف هيه السلسله ولا لا لأن السلسله دي انا الي لبستهالك اول ما اتولدتي
مسكت ملك السلسله وهي تقول:يعيني يوم ما الاقي عيلتي يبقوا كلهم ميتين
اسر بدعم وهو يكور وجهها في يده:انا دايما معاكي وعمري ما هسيبك ابدا انتي اختي فاهمه
اومات له ملك واحتضنتها وهو يقول في نفسه:اخيرا يا ملك لقيتك اوعدك اني هعمل اي حاجه في الدنيا إلا أني اشوف الدموع في عنيكي
جاء فارس بمرح فوجده يحتضنها فقال بغيره:إن لاقي احبابه نسي صحابه
ضحكت ملك وحركت بشفتيها دون أن تتكلم:بحبك
فارس يحب:انا اكتر
بعد ثواني فقال وهو ينزعها من حضنه ويدخلها احضانه:ما كفايه أحضان بقى يا عم اسر
اسر بضحك:أنت مجنون بتغير من اخوها
 فارس بضحك وحب:اغير من أي حد
وفجاءه وألقى فأرس قنبله بقوله.:…
يتبع..
لقراءة البارت الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!