Uncategorized

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منه محمد

 رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منه محمد

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منه محمد

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منه محمد

ندي: مش عايزاكي تستسلمي بسهوله انتي مش عاليا الي انا اعرفها
عاليا: مش عارفه اعمل ايه ياندي مش عارفه مش قادره افكر في اي حاجه لازم ابقي لوحدي افكر بهدوء علي الاقل في الوقت الحالي
اثناء كلامهم دخل صوت بينادي عليها لقته عاصم واقف بكل آسف وحزن جعد ملامحه
عاليا: بابا
عاصم كمل وهو بيقرب منها: ممكن اتكلم معاكي شويه
عاليا: اه طبعا
ندي: عن اذنكم اعملكم شاي
عاصم هزلها دماغه: ندي قالت لي انك هنا فجيت
عاليا: اشتقت للمكان الي اتولدت فيه امي المكان الي كانت بتحبه اسمحلي افضل هنا شويه ارجوك يابابا
عاصم: هسمحلك بس لحد امتي الوقت ده
عاليا ارتجف صوتها: لحد ما تمشي نهله من البيت او حتي كريم يوافق علي الطلاق
عاصم برجاء وتوسل: عاليا ارجوكي اوعي تتكلمي تاني عن الطلاق لازم الاول تتكلمي مع كريم
عاليا غمضت عيونها بحسرة: مفيش كلام مابنا تاني ممكن يتقال كريم اتجوزني لانه عايز ينتقم عمل كل ده لانه بيكرهني مش لانه بيحبني ليه عايزني اتحمله وافضل مكمله معاه
عاصم: طيب وانتي بتحبيه؟؟!!
عاليا بصتله بنظرة سلبية جدا: مشاعري مش مهمه دلوقت
عاصم: جاوبيني الاول بتحبي كريم؟!
عاليا: لو مش بحبه مستحيل كنت اتجوزه بس حاليا انا الي بحبه من طرف واحد
عاصم مسك ايدها اتك عليهم: عاليا محتاج منك تتحملي الامر لان انا واثق ان كريم اتجوزك بدافع الحب لكن انتقامه عماه فلو كنتي بتحبيه عايزك تستخدمي حبك وتقللي الشر والغضب الي قلبه عمال يستهلكهم وتنقذيه وتنقذي نفسك قبل فوات الاوان
عاليا عقدت حواجبها بأسي: حبي ولا هيغيره يابابا ده شايل قلبه وحاطط بداله دبشه
عاصم : عاليا بنتي انا واثق ان حبك هيلين الدبشه وانا مش بضغط عليكي لان شكلك مش جاهزه تسمعي اي حرف حاليا بس لو سمعتي كلامي اوعدك هترتاحي ولو عايزه تسافري تغيري جو انا هرتبلك الامور
عاليا بين شهقات دموعها : بابا انا خايفه اوي من الايام الجايه
عاصم بحنان وعطف ابوي: اظن قولتيلي قبل كدا لو خايفه اجي احضنك
عاليا بسرعه اترمت جوه حضنه وهو باس دماغها: حقكك عليا
ندي واقفه وسمعت كل الحوار وقامت من مكانها بسرعه وقررت تروح وتنفذ!!!!
…….منه محمد……..
في المكتب قاعد صحيح  بجسمه لكن لا دماغه ولا عقله معاهم!!!!
حسن: انا كتبتلك كل تكاليف تصليح المطعم روح بص عليه بنفسك لو تحب نأجره ملكش دعوه انا هتكفل بـ أمره
خالد بعدم اهتمام: لا مفيش داعي بس متشكر ياحسن
حسن مسد علي ركبته: لا ولا يهمك انت غرمان حاجه بس اهلك عرفوا انك بتشتغل هنا؟!
خالد: لا لسه بس هيعرفوا قريب
حسن: تمام بس امك واخوك تأدبهم سريع اوي بقولكم ايه ده وقت غداء يله ننزل ناكل في المطعم الي في وش الشركه
كريم قفل الجهازالي قاعد بس قدامه منظر: لا عندي مشوار مهم
حسن كشر: اي مشوار
كريم: مش لازم تعرف
حسن: كدا يبقي تخرج معايا وانت كمان ياخالد لان انا عزمكم بمناسبه وظيفتك الجديده
كريم قام وسابقهم في الخروج لقاه الي طلعت في وشه!!!
حسن: انتي ليه جايه هنا جايه تشوفي عاليا ولا عرفتي اني هنا فجيتي تشوفيني
ندي كل نظراتها متصوبه ناحيه كريم الي علي طول بعد نظراته عنها!!! 
حسن بألش يهدي الحرب الي هتحصل قدامه : طيب لما وحشتك ليه مقولتليش
ندي: الامر مش مضحك خالص حبيت اشوف كريم بيه
كريم بحزم: عايزه ايه؟؟
ندي: حبيت اتكلم معاك بخصوص عاليا لو مش بتحبها طلقها ليه متمسك بيها خليها تقابل شخض افضل
كريم بنبره حد الجحيم: مالك انتي؟
ندي بعصبيه: لاني مقدرش اشوف صاحبتي واختي تعبانه بعد دلوقت وانت السبب
كريم بنبره جافه: بس ده مش من اختصاصك
ندي من غيظها وشده غضبها رفعت ايدها تضربه: اه يا حقير
حسن جري بسرعه مسكها: ليه العنف اتكلمي بلطف
ندي بأعلى صوت: اتكلمت معاه بلطف بس شوف اسلوبه يحرق الدم ده ولا بيهتم بمشاعر الناس ( ولفتله ) وانت افضل فكر في الانتقام وبس اما عاليا انا متأكده انها هتفوز عليك لانك استخدمت طريقه قذره انت ياكريم مش راجل سامع مش راجل
كريم وقف متجمد بعيون مخيفه وفضل يضيق نظراته لحد ما اختفت عن عيونه!!
حسن شد ندي ع برا: لا امشي معايا
ندي بتحاول تتحرر: اوعي ياحسن اكمل عليه
حسن مسكها من وسطها بأحكام: كفايه كدا وتعالي هنا
ندي بتهديد ووعيد لكريم: هتندم علي كل الي بتعمله في يوم وابقي قول ندي قالت!
………منه محمد…..
ندي بصراخ: اوعي سبني اروح اللكم وش صاحبك
حسن: يادي النهار تعالي هنا فرهدتيني !
ندي من غيظها جن جنونها ومسكت حسن مع شعره الطويل شوي وشدته
حسن شدها من وسطها واخدها علي رجله: ليه بقيتي زي الكلب المجنون
ندي مستمره شد شعر وركلات كأن فيها طاقة حزن فظيعه محتاجه تفرغها في كل الاشخاص الي حوليها!!!!!
حسن: كفايه وبطلي جنون بقر بقي
ندي: لا لسه ولا اقولك كفايه شكلي هبط (وقامت من علي رجله) انت واقف مع نهله وكريم عشان كدا منعتني اخلص عليه
حسن: لا مش كدا انا سحبتك هنا لان كريم كان فضله شويه ويبلغ عنك الامن بتهمه الاعتداء علي ادارتهم ثانيا عايز اعرف اخبار عاليا
ندي: عاليا ميته لكن عايشه في جحيمه اه كنت سبني اديلو شلوط يفوقه من خطته الشريره مع ام سحلول (وبحسره) اه يارتني منعت عاليا تتجوزه اي ان كان الي خسرته لازم تنسي امره احسن من وجع القلب وتواجهه الشر الفظيع الي عمله هو وام حاجب صاحبتك
حسن: والله لو كنت لحظت ولا لمحت خطتهم كنت هعمل اي حاجه
ندي: ودلوقت عرفت عملت ايه قولي
حسن: عايز اعمل لكن كريم وعدني انه هيصلح الوضع ده في اقرب وقت!
ندي: اه امتي حضرتك الوقت القريب ده يا سيدي الفاضل الوضع المظبوط هو الطلاق بس صديقك الدكتاتوري الظالم رافضه وانت متأمل ومستمر في التفائل
حسن: اسمعيني مستحيل اقف واسمح لكريم يعمل شئ سئ اكبر
ندي  بنفاذ صبر : وانا كمان مش هسمح ولو معملتش خطوه هضربك انت كمان
حسن: خلاص اصبري ونشوف
ندي بصتله بتعالي : نشوف والكره في ملعبك
……منه محمد…….
راجع البيت لقاها بتستقبله صد عنها بقرفه
نهله: ازيك يا اونكل تحب تاكل اصلي طلبت اكل من الفندق النهارده اطلب من سعاد تجهزه
عاصم بدون ما يبصلها: لا اكلت في الشغل كلي انتي سعاد ممكن فنجان قهوه وجبهولي في المكتب
سعاد: اكيد ثواني ها يا نهله هانم هتاكلي
نهله: لا هستني كريم
سعاد بتريقه: استريحي واستني استني استني يما كتير
نهله اتغاظت ورجعت تبص في الساعه زي المجنونه وفضلت تتصل بيه بس مش بيرد عليها!! بتلف شافت عاصم طالع لفوق: اونكل عاصم هو كريم ليه مرجعش البيت لحد دلوقت
عاصم بهدوء: مستنيه ايه انتي كويسه مش كدا ليه متريحيش نفسك 
……..منه محمد…….
تاني يوم في الشركه
عاصم: لازم تسافر تحضر اجتماع بالنيابه عني انا رتبت كل حاجه
كريم وشه اتخطف: ليه اتفاجئ بالمنظر ده
عاصم: كنت المفروض انا الي اسافر بنفسي بس عندي شغل مهم هنا فمقدرش اسيبه واسافر وكمان شركنا الجديد حابب يتعرف عليك وخالد هنا هيساعدني عشان كدا قررت تروح بالنيابه عني
خالد بابتسامه لطيفه : تحت امرك يا عاصم بيه
كريم بستسلام: تمام هسافر بس ده المطلوب مني؟؟!!
عاصم هز دماغه بـ اه
كريم عقد حواجبه   وقام  ثم طلع بدون ولا كلمه
وعاصم رجع بنظراته علي خالد وبصله بغموض!!!
………منه محمد………
قاعده في غرفته بتجهزله الشنطه وهو واقف قدامها علي بعد!!
نهله: كريم امتي هترجع
كريم مربع ايده حوالين صدره: اسبوع واحد وراجع
نهله: اجي معاك؟!
كريم: انا رايح شغل ولو سافرتي معايا هتفضلي قاعده لوحدك وهتزهقي خليكي هنا
نهله بتكشيره: السفر كدا فجأه اعتقد اونكل عاصم عاوز يبعدني عنك
كريم اتنهد: معرفش بس حتي لو ده غرضه فنجح يفرقنا لمده بسيطه
نهله مسكت ايده: اياك تنسي تشتاق لي
كريم ابتسم نص ابتسامه: نهله يله روحي نامي وانا هكمل الشنطه بنفسي
نهله: مقدرش انام معاك الليله عايزه اشبع منك
كريم بسحبها تقف: لما ارجع هنبقي سوي يله
نهله وقفت بتأفف : يوووه خلينا الليله
كريم: نهله انا قلت ايه
نهله باسته من خده: تصبح علي خير حبيبي
كريم فتح الباب وخرجها: وانتي من اهله
ورجع أأعد مكانه يرتب باقي ملابسه وبعدين سابهم وراخ فتح موبيله يتأمل صوره هو وعاليا واخدها في حضنه لحد ما نام!!!!
…….منه محمد………..
عاصم علي التلفون: شكرا ليك بجد مستر عمر واسف لو كنت مضطر ازعجك بغض النظر عن الي بتعمله بس ارجوك جهزلهم برنامج رائع لشهر العسل تمام تسلم يارب
قفل وبص لـ احمد) كل شئ تمام وفي محله  عمري ما كنت اتخيل الف وادورواقوم بدور كيوبيد الحب شكرا يا احمد انك نصحتني بأن كريم كريم وعاليا يروحو شهر عسل سوي
احمد: كل تفكيري لو قدروا يبقوا الاتنين سوي ويكونوا بعيد عن اي عزول هيكون اسهل يتفهموا ويوصلوا لحل
عاصم: اه اتمني ينفهموا وابني يلين دماغه رسم الخطه المره دي مش سهل بجد
احمد ضحك: فعلا وصاحب الفندق اتعاون معانا انهم ميهربوش من بعض!
عاصم: تمام تعال نتكلم بقي في الشغل ونتابع 
احمد: تحت امرك
……منه محمد…….
عاليا وصلت الفندق وشايفه الدنيا اسود في اسود وصلها مستر عمر بنفسه لحد الجناج دخلت وحست براحه لما شافت منظر البحر الازرق الصافي الحاجه الوحيده الي بتقدر تسحبها من العتمه تطلعها للنور راحت خلعت كل فستانها ويادوب بتلف تدخل الحمام لقت الي طالع في وشها ولافف فوطه علي وسطه ومندمج في تجفيف شعره!!
عاليا صرخت  وجريت بسرعه كأنها خايفه منه يادوب راحت علي الباب كريم بسرعه البرق طلع فوق السرير ونزل علي الارض وقفل الباب بضهره!!!
عاليا: اوعي
كريم شدها وقعد علي السرير واخدها فوق رجله ومسكها من وسطها بتملك: جيتي هنا ازاي
عاليا بتعارف تخرج:جيت بطياره امال هاجي في مكروباص
كريم شقلبها واعتلالها: ما تجوبي عدل
عاليا رجف جسمها من قربه: طيب قوم الاول من فوقي
كريم بغلاسه بيملس علي شعرها: لا لو مجوبتيش هفضل نايم فوقك كدا
عاليا: جايه اجازه فتره نقاهه
كريم: وملقتيش غير المكان الي انا موجود فيه ولا بعد ما هربتي من وقحتك قولتي ارقبه واجي وراه انتي غاويه تعمليلي قلق صح
عاليا : بطل هوس بنفسك انا مش طايقه ابص في وشك يبقي ارقبك بابا الي رتب كل حاجه
لفت بدمغها في كل ارجاء الاوضه: انت جيت مع مين؟؟!
كريم: وانتي مالك يا حشريه
عاليا دفعته وطلعت فوقيه: رد
كريم ضحك: ولو ماجاوبتش هتعملي فيه ايه
عاليا: انا بقولك رد مش تسألني
كريم شدها تحته: لو عايزه تعرفي انا جيت مع مين وازاي جيت روحي اعرفي الاجابه بنفسك بس قبل ما تسألي خليني اقطف شفايفك
عاليا دفعته بسرعه البرق: لا هروح اسأل بابا بنفسي
وخرجت برا الجناح وكريم قرب يتسمع علي كل كلمه دارت ما بينهم!!
عاليا فاتحه اسبيكر: بابا ليه عملت كدا انت عارف اني مش عايزه اشوف وش ابنك
عاصم بخبث: انتي متأكده انك مش عايزه تشوفي وش ابني
عاليا بتردد: انا
عاصم قطعها: بلاش تخدعي نفسك مش مهم المسافه الي هتهربي ليها طالما لسه بتحبي كريم
عاليا: انا مش بهرب لكن كل مره بشوفه فيها بتألم انا موجوعه منه اوي لدرجه مش قادره اتحمل بعد كدا
كريم قلبه وجعه عليها !
عاصم بدفئ: عارف يابنتي عشان كدا عملت الامر ده لاني عارف بل متأكد اني مش هقدر اغير الماضي بس هعمل كل شئ واخليكي انتي وكريم تعيشوا الحاضر وجهزت شهر عسل لاني عايز اثبت ان الحب بينتصر علي الشر الي كريم بيستخدمه عشان يدمر بيه الحب وانتي استخدمي الحب ودمري بيه الشر الي عند كريم,, كريم يابنتي شاب كويس طريقته وتركبته اختلفت للتربيه الغلط انا نفسي اعرف الست امه دي كانت فعلا بتحبه رجعيه يابنتي رجعيه لكريم
عاليا: حاضر يا بابا
قفلت معاه وفضلت محتاره وفضلت تردد كلام عاصم الي قررت تنفذه حتي لو ع حساب كرامتها لان مفيش كرمه بين الزوجه والزوج وطالما بتحبه لازم تساعده يتغلب علي شره
اما كريم واقف ونر قايده جواه من كلام عاصم علي امه!!!!ا
اما عاصم بعد ما قفل معاها برتياح بيلف لقاه خالد واقف سمع كل المكالمه!!
……………منه محمد…………
عاليا فتحت الباب تاني ودخلت بكل هدوء!! 
لقته خارج لابس كامل هدومه قالها: لو حابه تروحي مكان تاني اتفضلي انا هفضل هنا ومش هروح اي مكان
عاليا: لا هفضل هنا أأئرفك في نفس الاوضه لاني لسه مراتك
كريم: وانا مش عارف الي بتحاوليه تعمليه انتي وابويا
عاليا: طيب روعه انك عارف حتي مستهلكش بؤي في الرغي الكتير وتصدع
كريم: متقدريش تقومي بيه يا مدام
عاليا وابتسمت ابتسامه حلوه : لا هقدر لاني بحبك
كريم رفع حواجبه وبصلها بطرف عينه وطنشها !!
عاليا راحت ضمته من وسطه ونامت علي صدره: وحشتني اوي ياتري وحشتك
كريم رفع ايده نفسه يضمها نفس الضمه ويدخلها بين ضلوعه لكن لما افتكر هروبها منه وكلام عاصم عن امه ده غير علاقتها مع خالد نزل ايده مكانها
عاليا: اظن وصلتني اجابتك(باست شفايفه) اني وحشتك اوي بس زعلان عشان طفشت من وشك العكر
كريم بينه وبين نفسه بستهزاء ….. بقي كدا طب والله لربيكي انتي وابوكي الي فرحانه بيه
……………منه محمد………..
راحله بكل هدوء
عاصم: محتاج يكون كريم وعاليا لوحدهم وعشان كدا عملت خطه صغيره وبغض النظر عن الوقت الحالي انت هتشتغل معايا بالنيابه عن كريم
خالد بهدوئه المعتاد: مفيش مشكله الموضوع هيفضل سر ما بينا
عاصم ابتسم: لا مش مهم لان كريم وعاليا جوازهم الحقيقي بدء حاليا ومش غريبه يسافروا شهر عسل
خالد: انا اقصد نهله
عاصم: بخصوص نهله امرها عندي انا لكن ياخالد انت مش هتبقي زعلان مني في حاجه مش كدا يعني لو أذيت نهله ومشاعرها لانها لازم تتحاسب لانها ارتكبت خطأ فادح ولازم تتعاقب عليه لني مش عايزها تغرق في الذنب
خالد: انا كمان مش عجبني الي بتعمله ولو محتاج مساعدتي في اي حاجه انا موجود ممكن تقولي بدون تردد
عاصم ابتسم: شكرا ليك ياخالد اتفضل شوف شغلك
……………..منه محمد………
واقفه فاتحه الشاشه فيديو كول وعمال تحكلها عن المفاجأه
ندي: اتجشعي وانا من مكاني هذا بدعمك اوعي تسمحي لـ ام حاجب تسرقه 
عاليا: بس انا خايفه منجحش وارود الوحش وخايفه عقده الانتقام تتغل عليه واضطر استسلم قدامه
ندي: خلاص العبي دور البنت الصعبه ااامممم اقولك اقبضي عليه وتانوبي اغتصابه
عاليا شهقت: انتي مجنونه
ندي بتشجيع: ليه ده جوزك وبعدين انا اسمع ان عادي اي اتنين بيتصالحوا لازم بعد الصلح بوسه وضمه وهوب يتشقلبوا علي السرير مش مظبوط كلامي
عاليا بؤبؤ عيونها طلعوا: وربنا مجنونه رسمي
وفضلت تضحك علي ارشادات ندي لقته فايت من جنبها خارج علي برا
عاليا: ندي هكلمك بعدين
ندي: استني اوعي تقفلي في وشي عاليا ثقي فيها مفيش طريقه تانيه
عاليا بربكه: طيب ماشي سلام
ندي: سلام
وبعد ما قفلت  بدعاء من القلب…. انشاء الله تغتصبه ومش بعيد تخلف لحظه كدا هي نهله ام حاجب لوحدها ياسلام
…………منه محمد………..
عاليا طلعت تجري وراه عايزه تسبق خطواته ولحقته وشدته من ظهره: انت رايح فين هروح معاك
كريم بعصبيه: انتي مزعجه واحد خارج لوحده مالك انتي
عاليا: لا مالي ونص وبلاش تأمرني لاني مش هسمع كلامك
كريم: مفكره ان الي بتعمليه هيبقي الي بينا افضل
عاليا: معرفش بس كل الي اعرفه اني ببقي مبسوطه وانا جنبك وبقرف فيك وعارفه انك انت كمان تبقي مبسوط للقرف ده انطق بقي ياحجر
كريم: لا الانسانه الوحيده الي بتخاليني سعيد هي نهله وبس اما انتي فمش عايز اشوف وشك ابدآ ولا عايز اكون حبيبك
عاليا: وانا مش مصقاك
كريم: عنيده وسابها ومشي
عاليا راحت وراه وانكشت ايده بتملك وعماله تضحكله وتعمل حركات بوشها بسيطه 
عاليا شدته قدام محل: كريم ممكن ندخل المحل الحلو ده
كريم بغلاسه سابها وراح قعد علي دكه قدام المحل وشاورلها بدماغه  بمعني تدخل!!!!
عاليا: ممنوع تروح اي مكان
دخلت بفرحه كأنها طفله وهو قعد متابعها بعيونه لحد ما طلعتله ولابسه جاكت كحلي جلد شيك…وتحته بنطلون واسع وطرحه مدمجه بنفس اللونين بصلها لدرجه تاهه في تفاصلها ووسرح في جمالها الي بيخطفه من قسوته وانتقامه وعقابه القاسي الظالم!!
عاليا: بتبص علي ايه عينك
كريم كشر وافتكر انه لازم يعاقبها علي هروبها قربت منه ولفت كوفيه رصاصي شيك حوالين رقبته: عشان البرد
وهما ماشين لقوا محل للتح والانتيكات عاليا جريت عليه بفرحه وسحبت تحفه جميله وكريم وقف يولع سيجاره ومتابع كل حركتها الشقيه الي كلها براءه مسكت كوبايه فيها مجموعه ورد مجففه بكل الوانه وكل شويه تحط ورده وري ودنها وتغمزله وهو الابتسامه مرسومه علي شفايفه وراحت لمسدسات ميه وفضلت ترش عليه وبعدين راحت جابت تحفه عباره عن عروسه وعريس وفضلت تقرب شفايفه من بعض وتبصلوا يبصلها ويكشر لما افتكر هروبها منه
عاليا بتشاورله بمعني شوف بيحبها!
كريم بصلها بغضب وسابها ومشي طلعت تجري وراه ومسكت ايده عافيه وجايه تدخل مكان تاني شدها جامد عليه واضطرت تمشي معاه شويه وقفته بالغصب قدام مكان
كريم: ايه؟؟!!
عاليا ببتسامه خلابه: عايزه التحفد الام وبنتها
كريم: لا مش هستناه بعدين
عاليا برجاء: استني ثانيه ارجوك
كريم: انا مالي
عاليا: لا ليك انت مش فاكر اشترتلي واحده قبل كدا
كريم: لا مش فاكر اني اشترتلك اي امور تافهه
عاليا: اعمل بهلول بقي لا اشترتلي وده كان شئ مهم بالنسبه لي بس اتكسرت في يوم الي عملت فيه الحادث
كريم بيلمح علي خالد: اه عشان كدا عايزه تحفد جديده تحل محل القديم مش كدا
عاليا هزت دماغها بنعم
كريم بعصبيه: لو كان شئ مهم بالنسبه لك كان لازم تحفظي عليه وتعتني بيه مش تسبيه ينكسر لان الشئ لو انكسر حتي لو اشتريتي غيره لا يمكن تبدليه نفس المشاعر ياهانم لو اتكسرت مش هترجع تاني نفس الاول
عاليا: رغم انها اتكسرت بس ممكن نصلحها لحد ما تكون اجمل انت سامعني
كريم بدون ما يبصلها حط ايده في جيوبه وكمل طريقه
عاليا جريت وراه شدته من ظهره: كريم
كريم: عايزه ايه من زفت
عاليا: انا جعانه ندخل ناكل
كريم: بس انا مش جعان
عاليا وقفت قصاده: لا لازم تاكل ليه لانك جعان ولو جعت هتهبط بليز كريم ناكل وبعدين نجري وري بعض ونتقابل في ارض محايده بس بعد الاكل ولو مش عشاني عشانك انت يله بيبي انت من اول ما وصلت مكلتش انا بجد قلقان عليك
كريم: بجد بس مش محتاج قلقك
عاليا: خلاص مش عايزه ادخل بس لازم انت تاكل لانك لو اكلت وشبعت هبطل اقلق بليز كيمو
كريم: تمام لانك تعبتي اعصابي بس ناكل وننتهي من طلباتك وشدها بكل غل دخلها المحل
……..منه محمد…….
ماشيه ماسكه ايده وهو ماشي وراها وبعدين اول ما وصلوا ضربته: انت لازم  توقف نهله عند حدها وتوضح لها الامر
حسن: طيب مش وصلتيني اتفضلي ارجعي الاول
ندي كشت فيه: ليه خايف متحملش اقوم اضرب صحبتك بس اوعدك لازم اضربها لو استفززتني
حسن: لا مفيش استفزاز ندي حطي نفسك مكاني كنتي هتعملي ايه لو صديقك جابك ناس تانيه تتكلم معاكي في حاجات اخلاقيه بتعمليها وقتها هتحسي بالاهانه والغضب انتي صديقه عاليا وانا صديق نهله لو وقفتي قدام نهله هتحس بالاهانه بغض النظر مدي غضبك من نهله بس لازم احمي اصدقائي 
ندي: اوك وحذرها لازم توقف العك الي بتعمله
حسن مد الخنصر: يله وعد
ندي:الوعد ده عشان العيال
حسن اصر ومد الخنصر: يله وعد
ندي: وعد
حسن: لازم تثقي فيا وانشاء الله تتحل الامور
ندي: انا واثقه فيك بس المره دي وبس 
حسن دخل وندي لنفسها ……انا وعدتك مدخلش بس موعدتكش ما تسمعش وانت مش هتزعل مني
صوت من وراها :مين ده الي مش هيزعل منك
ندي بخضه :سعاد فزعتيني
سعاد كشرت :انا زعلانه لا انا مقهوره عشان كدا اسمحيلي اتجسس معاكي
ندي تعالي
………………منه محمد…………
فرب وو وقف قدامها وهي بصاله
حسن: نهله انتي وكريم عاملين خطأ فادح وكبير واظن انتي عارفه كدا
نهله: يمكن انتم بس الي شايفينه غلط
 بس انا ولا بهتم انا وهو بنحب بعض قبل ما عاليا تدخل حياته
حسن: كريم قالك كدا
نهله: ايوه قال وصرح
حسن: انتي صديقته يمكن اكون انا معرفش ان انتي وكريم بتحبه بعض قبل كدا ولا لأ بس كريم حاليا متجوز يبقي وجودك جنبه وهنا غلط لو كريم فعلا بيحبك كان المفروض صرح بده قبل جوازه من عاليا مكنش الامر وصل لمشكله كبيره بالشكل ده فوق ده كله هو رافض الطلاق فلو قلت كريم بيحب عاليا هصدق الامر اكتر
نهله بعصبيه وحده: حسن لو جاي تقولي كدا امشي
حسن: بتطرديني والبيت مش بيتك لكن خاليني اسألك سؤال لو كريم مطلقش عاليا مدي حياته هتعملي ايه تقدري تعيشي عشيقه في نفس البيت مع مراته طول حياتك بجد وضع مقزز
نهله بصرخه: انا مش عشيقه انا الست الوحيده الي بيحبها كريم
حسن بغضب: الي بيحبوا بعض ميوصلوش لمرحله الدنائه وكريم قال هيوضح الامر في اسرع وقت ياتري قالك هيوضحه ازاي
نهله: كريم هيفضل معايا للابد وحكون انا الست الوحيده في حياته 
حسن بتهكم: ولوطريقه كريم بحل المشكله يكون حذفك من حياته واختار يفضل مع عاليا هتعملي ايه؟؟
نهله:كريم مستحيل يعمل معايا كدا انت واقف جنب واحده غريبه ده بدال ما تقف معايا
حسن: لاننا اصدقاء لازم افوقك من الغيبوبه القذره الي انتي فيها مقدرش اقف واسيبك انت وكريم تعملوا امور شاذه مقرفه نهله ارجعي لبيتك وسيبي كريم في حاله
نهله: لو خلصت شكار لنصحتك وقلقك بس انا اخترت مش هروح اي مكان
حسن: تمام طالما مسمعتيش كلامي لو اتأذيتي في يوم هتبقي لوحدك لاني مش هساعدك بأي مساعده
نهله: مش هيجي اليوم ده ابدا ياحسن
حسن بصلها بقرفه وسابها ومشي
سعاد: ايه ده بجد جلدها طخين معندهاش خشا ولا خجل لا مقدرش اتحملها بتجب لي توتر
ندي بصتلها بحزن وراحت وراه حسن
………..منه محمد……..
بياكل فتحت الكاميرا وعماله تصوره
كريم بصلها بستغراب: بطلي تصوريني بجد تفاهه ؟!
عاليا ضحكت:فاكر لما اكلنا الدره المشوي قبل كدا واتخانقنا بعد كدا وبعدا ادتني فرصه
كريم بصوت خفيف : مش فاكر
عاليا : بس انا فاكره فاكره كل كلمه وكل حرف قولته
كريم: بس انا بقي مش عايز افتكر
عاليا: انا هفكرك هنروح انا وانت من بعضنا فين
كريم سابها ومشي بكل عصبيه!!!!
عاليا:كريم كريم مالك انت ليه زعلان مني مين المفروض يزعل من التاني
كريم بهجوم عنيف وصوت عالي: انتي عندك دم لسه بتسألي ايه الي مزعلني وعشان اريحك مش عايز اتكلم عنه بس انا الغلطان اني دخلتك حياتي عشان تدمري كل حاجه ملكي ولما عايزه تهربي وتخرجي برا حياتي ليه جيتي ليه ممشتيش واختفيتي ليه عشان اتعلق بيكي وبعدين تختفي عاليا اقفي مكانك لاني بجد مش طايق اشوفك ولا اتعامل معاكي
عاليا: لا مش هقف ولا هتحرك لحد ما تعترف انك بتحبني انا انت بتقول بتحبني كلامك اسلوبك دموعك بس انت بتكدب وبتكدب علي نفسك قبل ما بتكدب عليا
كريم بصوت مخنوق مسحوب بوجع: انا مش بحبك سمعتي مش بحبك اكتبها يافطه انقشها علي الجدران مش بحبك ومش بكدب لانها الحقيقه انا بكرهك هي دي الحقيقه
 قالها وقلبه انشق نصين غرقت عيونه دموع من الجمله الاخيره وحاول بسرعه يخبيها  (ولف بسرعه وغادر المكان)  دة انا حالف لاردلك جرحك جرحين…….والبادي كان اظلم والعين بالعين….عاليا حست انها واقفه تدوب كأنها قطعة ثلج تحت اشعة الشمس بتنصهر مشت بشتات وضياع وأأعدت علي اقرب كرسي قاابلها: لا مش مصدقه نفسي كريم وصلت معاه لمرحله الجنون قامت وفضلت ماشيه ماشيه لحد ما قابلت بار دخلته بكل ضياع وفضلت تشرب دور وري التاني وري التالت كأنها محتاجه تدخل في غيبوبه عشان تقدر تنساه اهانته لحد ما حصل؟؟؟؟
تعالوا نعيش بارت مسخره بكل تفاصيله بعد رايكم ورجاء نحتفظ بالحكم علي الروايا في الاخر
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى