روايات

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم مروة موسى

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم مروة موسى

رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء الثاني والأربعون

رواية  طفلة هزت كيان فرعون البارت الثاني والأربعون

رواية طفلة هزت كيان فرعون
رواية طفلة هزت كيان فرعون

رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة الثانية والأربعون

وحد اللي ما بيغفل ولا بينام ❤️

عادل : موقف نور اي لما تعرف حقيقتك كدا

فرعون: لازم اشوف صبرها اي ولقوا الجرس بيرن

سمية : لسه هتشوف صبرها اي لاء هي من ناحية صبرت فهي صبرت قوم شوف مين ي عادل

عادل: حاضر وفتح الباب

 

 

 

 

 

خالد بغمزه: مطولناش ومقعدناش يومين اصل السنيورة هترجع بيتها

عادل بسعادة: الاخبار الحلوة كلها بتنزل مرة من زمان الواحد مفرحش كدا

نور: بقولكوا اي اسكتوا عشان اعرف اتصرف مع فرعون لازم اخليه يحس اني لسه زعلانه منه

عادل : المسامح كريم ي نور وانتي قلبك ابيض

خالد : يلا ي نور روحي لجوزك ومتعمليش مشاكل

نور: هو انا بتاع مشاكل يعني

خالد : لاء طبعا

عادل : قصده انتي المشاكل نفسها

نور: اييييي وعادل وخالد ضحكوا

 

 

 

 

سمية : مين اللي بيخبط انا هروح اشوف

فرعون: خالي بالك لحد يدخل عليا وخصوصا وانا كدا

سمية : متقلقش وكان فرعون قاعد ونور دخلت

نور بحب : السلام عليكم

فرعون وسمية : عليكم السلام

سمية : عاملة اي ي بنتي

نور: الحمد الله

فرعون: نورتي بيتك ي نور

نور بابتسامه : البيت منور بأحبابه

سمية : طب انا هستأذن انا واسيبكوا شوية

 

 

 

 

 

 

نور: لاء اقعدي معانا ي طنط

فرعون: لاء هي وراها شغل كتير ولازم تسيبنا

سمية بغمزه: خالي بالك هفضيلك الاوضة بمزاجي وبس وطلعت

نور: عامل اي ودراعك عامل اي

فرعون: مش مهم انا المهم انتي قررتي انك تفضلي هنا

نور: مليش حد هنا غيرك وحياتك بقت حياتي ومن ساعة ما دخلت حياتك مبقاش ليا ام ولا اخ غيرك وخالد هروح فين ولا لمين

فرعون: اوعي اشوفك تكوني ضعيفه كدا تاني انتي الدنيا كلها ملكك

نور: دراعك بقي كويس

فرعون: الحمد الله بقت احسن من الأول

نور: حياتك خلصت من المشاكل ي فرعون

 

 

 

 

 

 

فرعون: من هنا وجاي حياتي مستقرة ومبقاش في فرعون خلاص بقيت عز الحفناوي

نور: احلي حاجة في دا كله ان مبقاش في فرعون

عز : بقي في عز وبس

نور وهي بتبوسه من خده: ربنا يريح قلبك

عز وهو بيمسك ايديها: انا اللي عليا الدور ادوق خدك

نور: والله ي عز لو حصلت لق*تلك

عز : خلاص خلاص انا حرمت يباشا

عز : يلا نخرج برا في الصالة شوية

نور: يلا واتلموا كلهم

 

 

 

 

 

 

عادل: بقولك ي فرعون

نور: تؤ تؤ مبقاش فرعون من هنا وجاي عز وبس

سمية: ايوا كدا يولاد انا عوزاكوا تكونوا مبسوطين وبس

عادل: بفكر اسيب الفلة زي ما هيا واشتري ليا وعيالي شقة في العمارة

عز: خير ما فكرت وتبقي جمبي وجمبهم

نور: هيبقي جميل جدا تحت خالد واحنا فوق وفوقنا ملك وادهم وآدم وأنتوا فوق هتبقي العمارة بتاعتنا

صحيح بقالي يومين مشوفتش آدم ولا أدهم

فتحت الباب وندهت : أدهم أدهم

ملك من فوق؛ ايوا ي نور

 

 

 

 

 

 

نور: ابعتيهم شوية

ملك : دول لسه بيذاكروا

أدهم وهو بيجري علي السلم : انا هنزل لنور

ملك : ولد تعالي هنا

نور بضحكة : خلاص فلت منك

ملك : طيب متأخرهوش ي نور والنبي

نور : عنيا ي ست الكل ابعتي آدم

ملك:مش هيسيبي لوحدي

نور: طيب ماشي

 

 

 

 

 

عز : أدهم أدهم

أدهم: نعم ي عمو

عز: أي رأيك اجيب ليك لعب كتير

أدهم: وااااو جميل جدا

عز لعادل: حاسس ان اعرف صوت مامته

نور: تعرفها منين ي عز

عز: لاء لاء دا مجرد احساس بس يمكن مألوف

نور برفع حاجب: تمام المهم تركز هنا مش برا فاهم

عز : حاضر يباشا انا تحت امرك

سمية : ايوا كدا متخليهوش يبص لبرا خالص

عز : مبقاش ينفع ي دادة خلاص كفاية نور منورة حياتي اهي

أدهم: انت بتحب نور ي عمو

نور: أدهم تعالي نلعب

عز : مش هتهرب من السؤال علي فكرة

 

 

 

 

 

 

نور وهي بتتهرب منه: بقولك ي عادل اطلب لينا اكل من برا النهاردة يكون علي ذوقك كدا

سمية : خليها بكرة

نور: اشمعنا

سمية : فرعون هيعرفك بكرة

نور راحت مع أدهم تعلب ومعاهم سمية

عز: مناسبة اي بكرة دي

عادل: عيد الحب

عز: ايوا فهمت تمام لازم اجيب هدية ليها بقي

عادل : جمب الهدية كلمتين حلوين عارف عارف انك مش متعود بس هقولك كلمتين تقولهم

عز: الكلام لو مكنتش حاسس بيه مش هيوصلها اي احساس مني

 

 

 

 

 

 

عادل: دا شكلها شقلبت كيانك

عز: دا هزت كيان فرعون نفسه

سمية : برافوووو ي دوما

ادهم: بكرة هجيب لماما قلب احمر عشان عيد الام بس مش عارف اجيبه منين

نور: ليه بكرة

عز: عشان عيد الحب بكرة وانا بحبها

نور: فكرة حلوة اني اجيب لعز هدية حلوة

سمية: طب روحي انزلي هاتي ليهم ولعز

ادهم: وآدم عاوز يجي معانا كمان لانه عاوز يجيب ليها

 

 

 

 

 

نور: يلا نروح وطلعت جابت آدم من ملك بعد محاولات كتير علي اساس انه يقعد معاهم تحت ونور وهي نازلة فهمته انهم خارجين يجيبوا هدية لمامته

آدم بسعادة: بجد ي نور انا بقيت بحبك اوي متعرفيش كنت عاوز اجيب ليها هدية ومش عارف

نور: يبقي بقينا صحاب زي أدهم

آدم: يلا بينا ننزل

سمية لنور وهي علي السلم: استني خودي فلوس

نور: عز دايما سايب معايا فلوس كتير ي دادة

 

 

 

 

نزلوا من غير علم ملك وعز

آدم: هجيب لماما اي ي نور

نور:آدم هتلها ساعه فضة انا لحظت انها بتحب الفضة جدا

آدم: دي بكام

نور: انت معاك كام

آدم: انا فضلت احوش من مصروفي كتير اوي لحد ما جمعت ٨٠٠ جنيه كلهم اهم

نور لاحظت حبه لامه واصراره علي سعادتها: دا يدوب حق الساعه انت شاطر ي دوما

ودخلت للمحل واختارت افخم ساعه دهب وفصوص فضة فيها وكانت معدية ١٠ آلاف جنيه وطبعا آدم ميعرفش

آدم: اتفضل ي عمو دول الفلوس تمن الساعه

نوى وهي بتسحب ١٠٠ جنيه: عمو قال هينزل لينا في سعرها كتير

ادم: يعني انا لسه معايا ٧٠٠ جنيه

 

 

 

 

 

أدهم: انا مش حوشت حاجة لماما ي نور

نور: انا هساعدك تجيب حاجة ليها

آدم: لاء انا معايا لسه فلوس

نور عشان متتحسسهوش انه مدفعش ويشك في الموضوع لانه ذكي جدا: خلاص هناخد من اخوك وانت تجيب برفان سي الأحمر لماما دا جميل

وجبوا فعلا ساعه فضة وبرفان لملك مامتهم

آدم: لسه فاضل فلوس معايا

نور: خليهم معاك عشان لو احتجت حاجه ليك

ادهم: هتيجي اي لعمو عز

نور : مش عارفة صدقني

 

 

 

 

 

 

آدم: لو منك اجيب حزام وشوز وجاكت لون واحد

ادهم: واجيب برفانات كتير له

نور: واجيب كمان صوره له ولوالده في برواز واحد

آدم: يبقي اتفقنا يلا نعمل الحاجات دي

وفعلا عملوها وجبوها ورجعوا البيت بسرعه ونور دخلت من غير ما عز يشوفها

سمية: جبتي اي

نور: اتفرجي لحد اطلع العيال لامهم

وطلعت فوق وملك فتحت

ملك : دا كله تحت

آدم: اسفين مامي بس القعدة مع نور حلوة اوي

 

 

 

 

 

 

ملك : طيب ادخلوا

نور: سلام وخالي بالك من نفسك والاولاد

بقلم مروة موسي

عز : كنتي فين ي نور

نور وهي بتسنده: كنت في مشوار تحت البيت وجيت

عز : في حاجة ولا اي

نور: لاء كنت بس بجيب لأدهم لعبة

عز : طيب بكرة ان شاء الله بعد المغرب هيوصل ليكي فستان البسيه

نور: رايحين فين

عز: هنتعشي برا

 

 

 

 

 

نور: بس..

عز: مفيش بس يلا

عادل: انا رتبت لنور وعز شقة النيل

سمية: وانا هبعت حد يزينها ويملاها بالبلونات الهيليوم

عادل: بالمرة ابعت هدية فرعون هناك عشان نور متشوفهاش

سمية: وانا هبعت كذلك هدية نور

عادل: نور عملاه هدية

سمية : وهو انتوا احسن منا

 

 

 

عدي اليوم ولكل طرف مع التاني هدية يقدمها له

أدهم الصبح: سباح الخير ي مامي

آدم: صباح الجمال ي مامي

ملك : صباح النور ي كتاكيتي عاملين اي

آدم: احنا كويسين تعالي كدا وغمضي عيونك

ملك: اغمض عيوني ليه

ادهم: عشان احنا عاوزين تشوفي حاجة يلا ي مامي

ملك غمض عيونها وقعدوها علي كرسي

أدهم وآدم جابوا الهدايا

 

 

 

 

 

 

آدم: فتحي عيونك ي مامي

ملك وهي بتفتحها: الله اي الهدايا القمر دي

ادم: عجبتك الساعه

ملك: ايوا بس جبت فلوسها منين دي كلها

ادم: انا حوشت كتير وجبتها وفاض كمان معايا فلوس تاني

ملك : بس دي غالية اوي مين جابها معاك

آدم: صحبتي نور

ملك : تقصد نور االي تحت

ادهم: ايوا ي مامي شوفي انا جبت أي

ملك : الله الله البرفان تحفه

ادهم: نور قالتلي انه حلو ويعجبك

 

 

 

 

 

 

ملك : بجد نور كويسة اوي ربنا يخليكوا ليا

وفتحوا الهدايا وهي اتبسطت بيها جدا

وقررت تنزل تحت تشكر نور

سمية: حاضر ياللي بترن الجرس

ملك : سلام عليكم نور موجودة

سمية وهي بتفتح: ملك ؟

ملك: دادة سمية؟؟

سمية: تعالي ي بنتي

ملك : شكرا هي نور موجودة

سمية: لاء برا

 

 

 

 

 

ملك : طيب لما تيجي اشكريها علي الهدايا دي وانا عوزاها كمان

سمية: حاضر ي بنتي جوزك فين

ملك : احنا منفصلين ولو كنت اعرف من الاول ان عز هنا مكنتش اشتريت الشقة بس علي قد ما اقدر مش هيشوفني

سمية: ربنا يهديكي وتفرحي بعيالك .

عادل :يلا ي نور اطلعي

نور: احنا جاين شقة النيل ليه

عز: انزلي بس افتحي لحد ما عادل يركن ويطلعني

نور: حاضر ونزلت

 

 

 

 

 

 

عادل: يلا ي عز اسيبكوا براحتكوا وطلعه وقعده علي الكرسي ورن الجرس

نور فتحت ودخلته وقفلت

عز : من هنا للمغرب كلها ساعتين ادخلي البسي الفستان اللي جوا

نور: طيب انت عاوز حاجة

عز: لاء تسلمي نور دخلت لقت فستان لونه أحمر

نور: الله جميل اوي شكله ولونه وبدأت تلبس

عز: يالله نسيت اجيب شمع لازم انزل اجيبه حالا

بعد فترة

 

 

 

 

 

نور لبست وحط برفان ولمت شعرها ديل حصان عالي ووضعت احمر الشفاه وخرجت لقت الصالة نورها هادي وجو من الشموع والورد

نور: عز انت فين

عز وهو علي الكرسي: انا هنا بس مكنتش متخيل انك هتبقي جميلة كدا

نور: عيونك الحلوة تسلم

عز: دا بوكيه ورد عشان النهاردة عيد الحب ودي هدية مني ليكي

نور: حد يهادي حد طقم ألماس كدا

عز: معنديش اغلي منك

 

 

 

 

نور: اتفضل دي هديتك

عز بإعجاب: جميلة اوي بجد

نور: عجبتك

عز:ايوا بجد جميلة

نور: هتتعشي

عز: لاء مش جعان ووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة هزت كيان فرعون

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى