Uncategorized

رواية دميتي الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد ونورا

 رواية دميتي الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد ونورا

رواية دميتي الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد ونورا

رواية دميتي الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد ونورا

منصور وهو باصص للفون : لأ 
نورا : اوك 
( لسة هتمشي ………… )
منصور : رايحة فين ؟
نورا : هروح اقعد طلاما انت مش عاوزني ????
منصور : لا انا عاوزك 
نورا : عاوز ايه ؟؟
منصور : خليكي واقفة معايا 
( تبتسم نورا )
نورا : اوكااااي ????
( يرجع يبص ل الفون ، تقف نورا تشبك ايدها الاتنين ف بعض وتفضل تلعب ف الزرع ب رجليها وتبص ل منصور من تحت ل تحت ، تلمح قطة بعيد )
نورا ب حب : الله قطة ????
( ينتبه منصور ، تقرب نورا ع القطة )
منصور : خلي بالك عشان دي قطة شوارع ????
نورا : حاضر 
( تقرب نورا ع القطة وتوطي عليا )
نورا ب صوت طفولي : هاااااي ???? ازيك ي حلوة ????
( يبصلها منصور ويبتسم ع طريقتها ، لسة هتحط ايدها عليها تخربشها ف ايدها )
نورا ب خضة : اااه ????
( يتخض منصور ويجري عليها )
نورا وهي بتبص ل منصور وع وشها ضحكة خضة : خربشتني ههههه ????????
منصور : قلتلك انا .. وريني ????
( توريه ايدها ، يمسكها )
منصور : شوفتي عورتك 
نورا : كانت باينة كيوت طيب ????
منصور : والله انتي الي كيوت ⁦???? 
( تبتسم نورا ب كسوف ، يمسك ايدها ويعدوا ع الباقي )
أية : رايحين فين ؟؟
نورا : القطة خربشتني ????????
أية : لا بجاااد !!!!!
نورا : والله ????
انجي ب ضحك : وانتى مالك فرحانة كدة ليه ????
نورا : م الخضة بس ????????⁦
الكل : ههههههه ????
( ياخدها ع جوة ، يدخلوا التواليت ، يحطلها ايدها تحت الماية )
نورا : ااااه لأ ????????‍♀
منصور : اه ولا لأ ؟
نورا : متضحكنيش بتوجعني ????????
منصور : معلش 
( ينشفهلها ب مناديل براحة )
نورا : بتحرقني اوي ع فكرة ????????????
منصور : طب استحملي الجاي بقا 
نورا : جاي ايه ؟؟
( يحط ع ايدها مطهر )
نورا ب وجع : اه اه اه ليه كدة اااااه ????
منصور : بدل م يجيلك مكروب وتروحي مستشفى تاخدي حقن دي قطة شوارع ومتلوثة 
نورا : ااااه مش قادرة ????
منصور : معلش استحملي 
( تسند دماغها ع الحيطة ب وجع وتنزل دموعها )
منصور : بتعيطي ليه دلوقتي ????
نورا ب عياط : بتوجعني اوي ????
منصور وهو بيطبطب ع ضهرها : خلاص طيب ????????
( تتخض نورا من جواها من لمسته ل ضهرها وتترعش وكأن قلبها اتوقف عن النبض ل ثانية وتنسى الوجع ، تفضل ايده ع ضهرها )
منصور : بطلي عياط بقا بسيطة بلاش دلع ????
نورا ب احراج وفرحة : حاضر ????????
( ترجع تقف كويس ، يشيل ايده من ضهرها ويمسك ايدها يطلعوا م التواليت ، يقعدوا ع الكنبة ويفضل ماسك أيدها )
نورا : اااااه كرهت القطط خلااااص ????????
منصور : عشان تبقي تسمعي كلامي بعد كدة ⁦☝️⁩
نورا ب ضحك : اه ????
( يحطلها عليها لازقة ويبدأ يلفلها عليها قماشة ، بصاله نورا ، شغال ع التي ڤي كرتون الجميلة والوحش ???????? )
*( اه مش امير حواديتي ، لكن جوه قلبو شيء كان نفسي الاقيه ، مخطرش ف بال ولا دار ف خيال ، مين كان يصدق قلبهم الأتنين يميل ، نستنى يومين ونشوف بالعين ، الحلم ده هو عمره قصير ولا طويل ، ع فكرة الحلم ده ممكن يبقى عمره طويل ، الحلم ده ممكن يبقى علم و علم جميل ???? )*
( وفجأة …………. )
اسر : مش عيب ناس ف سنكوا يتفرجوا ع كرتون والله عيب ????????‍♂
( يتخضوا ، يطفي اسر التي ڤي )
نورا : كان شغال م الاول ????
اسر : بتعملوا ايه ؟
نورا : داااا …………
منصور : وانت مالك ؟
اسر : بحب اتحشر ????
منصور وهو قايم : عيل غتت ????
اسر : ميرسي ????
( يطلعوا يقعدوا برة )
اية : طب قولنا النظام بقا ????
ساجد : هي شركة بابا مطلعة رحلة ل الغردقة تمام ؟
أية : تمام 
ساجد : ف احنا هنطلع بس مع حالنا يعني 
انجي : دي امتى هتبدأ صحيح ؟
ساجد : لا دي لسالها شهر او اكتر تقريباً ف لسة بدري 
أية : اشطا ????????
عمر : بس فيكي حاجة غريبة ي نورا !!! 
( يبصله الكل )
نورا ب استغراب : ايه ؟؟
عمر : مش عارف .. يمكن لبسك متغير .. انا شفتك من قريب ف كافيه مع شلة كدة كانوا بيشيشوا .. كنتي غير كدة خالص !!!!!
( تتخض نورا وتبص ل منصور الي باصص ل عمر وعيونه جمر م الغضب وضاغط ع شفايفه لدرجة قربت تتعور ???????? )
عمر : ايه الي غيرك كدة ????
ساجد : يهدي من يشاء ي عمر ????
عمر : اكيد طبعاً بس براڤوا ع التغيير الكامل دة .. مع انك كنتي الاول احلى ????
منصور ب غضب مكتوم وصوت واضح : وبعدين ف ام الليلة دي الي مش هتعدي ع خير ????
عمر : ايه ي عم مالك دي بنت خالي قبل م تكون خطيبتك ع فكرة ????????‍♂
منصور : بس هي خطيبتي دلوقتي ي عمر 
عمر : ي سيدي ماشي مقلناش حاجة احنا اسفين ✋
( يبص ل نورا )
عمر : متزعليش ي نورا مش قصدي حاجة وحشة 
نورا : ولا يهمك ????
( توصل مايا وفاطمة )
انجي : ايه المفاجأة الحلوة دي ????
مايا : ايه رأيكم ????
( يدخلوا يسلموا )
مايا : عمر ????
عمر : مايا عاملة ايه ؟
مايا : الحمدلله فينك ي بني ????
عمر : اهو موجود انتي الي فينك ليكي وحشة 
مايا : وانت والله 
( تقرب فاطمة تسلم ع منصور ، تبصلها نورا ب قرف ، تقرب تحضنها وتسلم عليها ونورا مش طيقاها ، يعدي الوقت ، كل واحد ف حتة ف البيت ، منصور ف اوضته بيشوف حاجات ع اللاب توب ، يخبط باب الاوضة )
منصور : ادخل 
( تدخل فاطمة ، يستغرب منصور أما يشوفها )
فاطمة : هي دي اوضتك انا فكرتها أوضة نورا معلش ????✋
منصور : لأ .. أوضة نورا الي جنبها 
فاطمة : اهااا 
( تدخل وتقفل الباب )
فاطمة : هو انت بتعمل ايه ؟
منصور : شغل ????
فاطمة : شكلك م النوع الي بتحب الشغل اوي 
منصور : اممممم ????
( تقرب تقف قصاده )
فاطمة : منصور 
( يبصلها )
فاطمة : هوااا .. انت بتحب نورا ؟؟؟
( يفهمها )
منصور : واشمعنا ؟! 
فاطمة : بسأل ????
( ميردش عليها )
فاطمة : مردتش يعني !!!
منصور : عاوزة ايه ي فاطمة .. وم الاخر ياريت ????
فاطمة وهي بتحط ايدها ع خده : تمام .. م الاخر انا بحبك .. من اول مرة شفتك فيها وانا حبيتك .. انا البنت الي بتكلمك ف الفون 
منصور : عارف 
فاطمة ب استغراب : عارف !!!!!
منصور : من اول مرة جيتي فيها هنا وانا عارف انها انتي 
فاطمة : انا عملت كدة عشان عارفة انك مبتحبش نورا ولا بتطيقها .. هي قالتلي كدة 
منصور : والمطلوب ؟
فاطمة : بقولك بحبك افهم انت ????
( تقرب عليه اكتر ، يشيل ايدها من ع خده يمسكها )
منصور : الي انتي بتعمليه دة غلط واشكالك متنفعش معايا ولا هتعرف توقعني تمام 
( يزق ايدها )
فاطمة : اشكالي ???? م انت خطبت اشكالي .. لا واوس**م كمان 
( يمسكها من رقبتها )
منصور ب عصبية : كلمة كمان وهنزلك م الشباك ????
فاطمة وهي بتزق ايده : متتحمقش عليها اوي كدة .. اشبع بيها .. زي الي قبلك ????
( لسة هتمشي يمسك دراعها )
منصور : قصدك ايه ????
يتبع..
لقراءة الحلقة الثانية والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حمزة للكاتبة ميمي عوالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى