Uncategorized

رواية عذراء ولكن الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمة

 رواية عذراء ولكن الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمة

رواية عذراء ولكن الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمة

رواية عذراء ولكن الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمة

فجر اتصدمت من ردت فعلو مكنتش متوقعها ده وبصت ل نور بخوف
نور بخوف:انا
فهد بخطوه كان لازق في نور وبينقل عينه بين عيونها الي بلون السماء وكور ايدو:حقيقيه انتي صح
نور بتترعش وهي بتعيط وبتبص ل فهد بخوف:انا
فهد كان هيشدها لي ويحضنها بس
نور رجعت خطوه لي وراه
فهد عقد حاجبو وبصلها:انتي
نور بتمسح دموعها:انا ست مجوزه دلوقتي ورفعت عينيه تبص ل عيون فهد المذهوله
فهد:متجوزه
نور بعيط وهي بصه في الارض:انا عايزك تسمحني انا غلط في حقك وبطلب منك انك تسمحني انا ممكن اكون جرحتك بس غصب عني انا وتشهق
فجر بتبصلها بحزن ومستنيه نشوف ردت فعل فهد
فهد حاسس الدنيا بتلف وقرب منها بثبات:اتجوزتي
نور بعيط وهي بصه في الارض:انا اسفه
فهد ابتسم:علي اي
نور اتصدمت من ردت فعلو وبحزن:اني كنت كنت مقدرتش تبصلو اكتر من كده بصت غي الارض كنت بضحك عليك وعشك انا مثلت اني بحبك عارفه اني جرحتك واذيتك وسببتلك مشاكل بس
فهد بسخريه:بس انا مكسرتش ويقرب منها خطوه وهي ترجع ل وراه بخوف
فهد:بس انا متكسرتش وشدها من ايدها وهو بيسحبها ل جوه
فجر ماشيه وراهم ببرود كانها معملتش حاجه وعينيه مليانه غموض
فهد زق نور في نص الصالون وبعصبيه:الواد الي كان معاكي ابن مين
نور بتترجف ورجعت ل وراه:انا معرفش
فهد بصوت عالي وعصبيه:نوررر اتقي غضبي
نور بصت ل فجر بخوف الي وقفه مبتتحركش والكل اجمع علي صوت فهد
عمار بصدمه:نور
نور خافت من نظراتهم وقاعدت تعيط
فهد هزها بعصبيه:الواد كان ابن مين
مالك بص ل فجر بغضب وكان رايح يشد فهد لكن
فجر مسكت ايدو وهزت راسها انو ميدخلش وفي سرها:لما نشوف مين الحضن الحنين
فهد بغضب وعروقه بدات تبقا بارزه:ابن مين ده يا نور
نور بصراخ وخوف:معرفش معرفش
عمر بصوت جوهري وهو حطت ايدو في جيوبه:ابني انا
نور بصت ل عمر وعينيه اتعلقت بيه
عمر بص لعينيها نظرات جموت كنت متغلفه بالحب والخوف خوف عليها من فهد من عمار ومن الكل
نور جريت علي عمر ارتطمت بصدرو وحضنتو جامد وبصوت ضعيف:ونبي متسبني
عمر رجع خطوتين ل وراه من قوت الدافعه وقلبه معلن خفقانو في حضرتها
فهد بص ل عمر ونور وحس بغليان وقرب منهم بعصبيه
عمر ك ردت فعل خبها وره ضهرو وبصلو ببرود:خير
فهد بغضب:عمر اوعي من وشي الساعه دي طلعها هنا
نور بتترعش ومسكه في ضهر عمر وشبه حضنه
عمر بصلو بغضب:ولو مطلعتهش
فهد بذهول:انت بتحمي دي
عمر بصرامه:دي مراتي وام اولادي
فهد بعدم استعاب:اولادك
عمر بص ل منه:خدي انتي ومروة نور فوق
سعيد قرب من عمر وضربو بالقلم قدام الكل
عمر حط ايدو علي خدو وبصلو بذهول:بتضربني
سعيد بعصبيه:الواضح اني انا واخواتي معرفنش نربيكم مش دي الي وقعت بين اخوك وبن عمك والله اعلم جابت الولد ده منين ولبستهولك الضهر امال معرفتش تربيك
عمر بحده وعينيه اتملت بدموع الي بيحاول متنزلش:متجبش سيرت امي مربيني احسن تربيه وستحملت انها يكون ليها ضره وكنت صابره وسكتها وبزعيق علمتني احب اخواتي الي هما من ست تاني وكنت صابره وسكت وبص ل ابوه بوجع وبداء ينفعل كنت مستحمله مرضه ومش محملك حاجه وتقول الي فيك مكفيك وماتت بهدؤ وانت اصلن مش فاضي من الست سريا ولا ست زهره وانا لحد دلوقتي مش عارف انت بتحب مين انا امال علمتني اكون راجل ونور انا نش هسبها
عمار بعصبيه:انت اي الي بتقوله ده
عمر بص ل وعينيه احمرت من الدموع المحبوسه:متدخلش انت في الكلام انت اكبر اناني هنا كنت بتحب دي ويشاور علي يارا وبعصبيه حب الطفوله دي وكانت خطبتك ولا لا وانت عارف ومتاكد انها بتحبك وبتجري وراه واحده مش ليك(يقصد فجر)
يارا دموع بدات تنزل وهي بصه في الارض
عمار بغضب:انت عارف الي بتتخانق مع الكل عشانها شغاله في اي
فجر اتخلت عن هدؤها:كباريه
نور غمضت عينيه بالم
وعمر لف بص ل نور بصدمه لانو لما جي مسمعش اول الكلام
فجر كملت:اه مش ده الي عايز تقوله بتقعد علي تربيزات وتفتح ازايز خمور وتتكلم مع الزباين وتستحمل نظرتهم المقرفه عشان تقدر تصرف علي علاج امها
عمر حاسس قلبه بينغزه عليها
فجر بصت ل عمار وفهد:مهي مش بنت سعيد سالم يا عمار الراجل الغني الي سبلها فلوس تعلاج امها ولا هي فهد سالم فهد اصغر واغني احفاد الفهد يا فهد بيه هي بنت كنت عايزه توفر العلاج ل امها الي لو ماتت هتلقي ناس تنهش فيها ومش بعيد البنت دي كنت ضاعت لوله ان ربنا زق في طريقه عمر الي قاعدين مش عارف تحسبو علي اي
فهد بغضب:انت بتبرر ليها الي عملت
فجر وقفت قدامه:ومين قال اني ببرار ولا اني هسكت انا جبت نور هنا عشان الي طلب منها كده وبصت ل ادم بسخريه اي رايك يا ابن عمتي
ادم اتوتر:تقصدي اي
فجر بصت ل ادم بحده:مش انت الي طلبت من نور تمثل علي فهد انها بتحبو مع انك عارف ان عمر بيحبها
ادم بعصبيه:اي الكلام ده انا معرفش حاجه
فجر:صح انت مكذبتش انت متعرفش حاجه عشان جدي الي طلب منك كده
فهد وعمار بصو لجدهم ومستنين اي ردت فعل
فهد الجد بغضب:انتي اتجننتي صح
فجر:اه اتجننت عشان بقول الحقيقه
عمار بغضب:لو كلامك صح اي جابها شقة فهد معايه ومع فهد ده كمان جدي
عمر بغضب وصوت عالي:انا مسمحلكش دي مراتي
عمار بغضب:هطقها وترميها برا البيت
نور اتعلقت في ايدو اكتر وهي بتشهق:ونبي متسبني انا مليش غيرك
عمر جابها من وراه ضهرو وحضنها وهو بيتبطب عليها:متخفيش مش هسيبك
فهد حس قلبو بيغلي من جوه
عمار بغضب:نفسي افهم لي بتعمل كل ده
عمر ببرود:قولتلك عشان مراتي
عمار بغضب:يعني اي مراتك مش فاهم بعد كل الي عملتو
عمر بعصبيه:انت مالك انت مش بتحب فجر
عمار بغضب وهو بيبص لنور:عشان انا مكنتش عايز واحده زاي دي تتجوز ابن عمي ما بالك بي اخويا
عمر يحضن نور بتملك ويبصلو بحده:وانا مش هسبها علي موتي
نور رفعت وشها تبص ل عمر وتفتكر نفس المشهد من تلت سنين بس الفرق ان فهد كان سيبها ل واحده دفنت راسه في صدر عمر وقاعدت تعيط
عمر حط ايدو علي راسها:قولتلك متخفيش
فجر ابتسمت ان عمر مبقاش زعلان من نور ولو في خلاف هيروح مع الوقت
سعيد:كلمه واحده البنت دي مش هتقعد هنا
عمر ببرود:يبقا هخدها ومشي
فهدالجد:هتقعد
كلهم استغربو من كلام فهدالجد
فجر بشك:ايو مكنتش متوقعه دي ردت فعلك
فهد الجد قاعد ببرود:ان الاون نفرح وطلما عمر بيحبها وهي بتحبو خلاص
عمار بغضب:انت هتمشي علي مزاجو
فهدالجد:مش سليم بيقول اني بفرق بين الاحفاد عشان امهم انا هقف جنب عمر وعملو فرح كبير علي نور والليله
فجر بفرح:بجد
فهدالجد ابتسم:ايو طبعا عندي كام عمر
فجر جريت حضنت عمر ونور بفرحه:لولولوي هنلبس سوري
فهد بصلهم بغضب وطلع وعمار طلع وراه وهو متنرفز
عمار بعصبيه:فهد استني
فهد طنشو وماشي عمار جري وسحبو
فهد بغضب:انت عايز مني اي
عمار بعصبيه:انت بتكلمني كده لي والله مكنت اعرف انها عايشه
فهد بنفعال:متحلفش انت واخوك لعبتوها كويس وانا الحمار الي لبستها صح
عمار بغضب:يا متخلف انت الي دخلت فينا بالعربيه و
فهد قاطعو بغضب:التمثليه خلصت لحد هنا في الجي انا مش معاك وركب عربيتو ومشي
عمار زفر بضيق وهو بيلعن حضو
فهد كان بيسوق وهو متعصب وقف العربيه قدام نايت كلوب وقاعد علي البار
فهد:عايز كاس قاعد يشرب وهو بيفتكر نور وقاعد يضغط علي الكوبيه لحد متكسرت في ايدو ودم اخطلت بالمشروب
الواد الي علي البار:ايدك
فهد بغضب:وانت مال اهلك هات كاس كمان
فهد حاسس راسو تقلت قام وهو بيترنح من الخمر وماشي بخطوات مهزوزه وراح نحيت العربيه جي يفتح الباب وقع علي الارض
فهد سند ايدو علي رجلي وحط راسو عليها
لقي حد بيخبط علي كتفو رفع راسو بتقل بص ل عيونها الرمادي
ايات مدت ايديها تقومه
فهد شاط ايديها بغضب:ابعدي عني وحاول يقوم وقع تاني
ايات بصتلو بحزن ومدت ايديها تاني
فهد بعصبيه وعينيه حمرا:جيه شمتانه فيا كلكم كدبين تفضلو ورانا لحد ممتملكو من قلوبنا وبكل جحود تكسرو
ايات بصلو بحزن وسكتها
فهد بعصبيه:عجبك منظر كده صح مبسوطه
ايات مسكت كتفو وحاولت تقومه
فهد قام معها وبص ليها بضعف:لي بيعملو فيا كده انا ذنبي ايييييي حد يقولي
ايات حضنتو بدون اي مقدمات ودفنت راسها فيه
فهد سكت تماما مش بيتحرك:ممتتش هي عايشه
ايات بصتلو بحزن:نور
فهد رجع راسها تاني علي صدرو:نور اتجوزت ومين صحبي الي هو زاي اخويا وعندو عيال ويضحك وانا الحمار الي كنت حاسس بالذنب
ايات وهي لسه في حضنو:لسه بتحبها
فهد بحيره:مش عارف
ايات بحزن:امال مضايق لي انها رجعت
فهد بوجع:يمكن عشان رجعها ضايقني
ايات:تعالي اوصلك
فهد بضيق:مش عايز اروح البيت
ايات:طب تعالي سندتو لحد العربيه وركبة هي ساقت
عمار كان قاعد ماسك الموبيل وبيقراء الرساله بضيق”يعني انت زعلان انها عايشه ولا هيتجوزها”
عمار كتب”الاتنين مش حابب وجوده”
يارا كتبتلو”لي عشان كنت بتحبه”
عمار بضيق”مكنتش بحبها بس كنت ببعدها عن فهد لاني كنت عارف هي شغاله فين”
يارا كتبتلو”لا انت كنت بتحبها ولغيت خطوبتك بالبنت الي بتحبها عشان كده حصل ولا لا
عمار كتب بعصبيه”انت مكدبني لي بقولك مش بحبها ولا لغيت عشانها لغيت عشان هي بتحب حد تاني
يارا كتبتلو بغيظ:بتحب حد تاني مين الي بحبو ده انشاء الله بصت ل الرساله بصدمه وجت تمسحها كان شفها خبت عينيها:احيييييييه
 عمار شاف الرساله وبعتلها بصدمه:يارا
يارا ققلت الموبيل وقاعدت تعض ضوفرها:عرف لييييي لقت الباب بيترزع قامت انتفضت
عمار شدها بغضب:بقا بتلعبي عليا بطريقه الزباله دي
يارا بعيط:اه ايدي يا عمار
عمار بغضب:انتي اي مفيش دم معندكيش احساس بقولك مش بحبك
يارا بعيط وعصبيه:ايو لي متحبنيش لي
عمار بعصبيه شدها لي اكتر:عشان انتي واحده متتحبيش
يارا بعيط:بس انت قولت بتحبني و
عمار قاطعها بغضب:احبك لي بصتي ل نفسك في المرايه
:عماااار
التفت عمار ل فجر الي وقفه عند الباب وبتبصلو بغضب قربت منو وزقتو بعيد عن يارا وضربتو بالقلم
فجر بتحذير وغضب:انا ضربت فهد قلمين قلم لما غلط فيك وقلم لما غلط في عمرو عشان كنت فكره انكم اخوتي ومستعده اضربك ميت قلم عشان اخواتي
عمار قرب منها بغضب وبصلها وبص ل يارا بعدين طلع
فجر لفت ل يارا وحضنهتا
يارا بعيط:لي بيعمل فيا كده هو كل ده عشان حبيتو
فجر بحنيه:بكره يندم ويكون وقت الندم فات
ادم:انت بجد هتعملهم فرح
فهدالجد بضحك:مشكلتك ان ذكاءك محدود ومين قال كده
ادم عقد حاجبه:انت
فهد الجد بغل:ركز معايه في الي هقول ليك ده انت……..فهمتني
ادم بخبث:الله عليك ياجدي بس البنت دي عايشه ازاي
فهد الجد بصلو بقرف:عشان انت مبتشوفش شغلك لما نقلتها من الفندق قولتلك اقتلها في الشقه
ادم بضيق:مانا قولت لما عمار وفهد يفوقه واحد فيهم هيقتلها
فهد الجد:ملحوقها المره دي غير
كان مالك وعمار بيرقبو الشحنه الي وصلت
عمار بهمس:انا بقول نتصل بدعم ونمسكهم متلبسين
مالك:لا كده مش هنقدر نثبت حاجه علي جدك كل حاجه باسم فهد
عمار بضيق:والحل
مالك:نرجع دلوقتي نشوف في اي ونحضر نفسنا يوم التسليم
عمار:طيب يلا
فجر وهي شايله فستان:عروسه يا عروسه
نوى بعيط:عمر فين
فجر قاعد جنبها وهي بتضحك:يابنتي انتي علطول بتعيطي هو ابوكي
عمر كان داخل وقف لما سمع صوت فجر وكان هيلف يمشي بس وقفو صوت نور
نور بتمسح دموعها:اكتر عمر مش ابويا ده كان صحبي وحبيبي وعوضني عن حاجات كتير كانت نقصني تلت سنين فكر اني عميه عمرو مزهق ولا تعب كنت دأيما اشوفو وهو داخل وشه مبتسم واحد غيرو كان ممكن يكشر ويقول هي مش شيفاني قلبي بيوجعني لما كنت اشوف معملتو ليا وانا بضحك عليه وخدعو
فجر حطت ايديها علي كتفها:خدي بالك بقا انا جبتك الفستان بنفسي هتزعلي انتي حره بنات عمو كتير و اوله بيه
نور ضحكت علي عفويتها
وعمر ابتسم من برا وخد بعضو ونزل تحت
مازن وعمرو قاعدين علي السلم ايديهم علي خدهم
عمر:انتو قاعدين كده لي
مازن:معنسين
عمرو بحزن:مش مجوزين
مازن بيندب حظو:ولا مخلفين ولا متهببين
عمر برفع حاجب:بتلقحو عليا بالكلام
عمرو قام مسك ايدو:اشمعنا انت انا كمان عايز اتجوز
مازن قام مسك ايدو التانيه:وانا وانا
عمر برفع حاجب:اعملكم اي
مازن وعمرو بصوت واحد:كلم جدو نجوز سواء
عمر زقهم بضيق:انسو
مازن بخبث:هتروح ولا اقول الي فارس قالهولي الصالون ها ها
عمر بغضب:مستحيييل
بعد شويه عمر بيخبط علي مكتب جدو
فهدالجد:ادخل
عمر دخل وهو متوتر:جدي انا
فهدالجد قلع النضاره:جي تعتذر
عمر عقد حاجبه:علي اي
فهدالجد بجمود:امال جي لي
عمر:مازن وعمرو عايزين يجوزه وبنقول يعني نفرح كلنا بما انها عائليه
فهدالجد ببرود:ماشي
عمر بصدمه:بجد
الجد ابتسم:ايو هو انا عندي اغلي منكم
عمر ابتسم:هروح اقولهم وطلع برا
الجد كشر وهو بيبص ل قدامو بغموض
عمر طلع وهو حزين
مازن بحزن:موفقش
عمرو:اوعي تقول قال لا
عمر بصراخ:قال اه يولا اللزيننننه
مازن حضنو بفرح وعمرو نط عليهم
مازن بصدمه:ثواني احنا اصلن مقولناش ل البنات ولا الي في البيت
عمرو بخبث:مين قال ان احنا هنقولهم
مازن:واحيات امك امال هنجوز نفسنا
عمرو بضحك:لا انا وانت هنجيب الفساتين ونقول ل الكل الا منه ومروة ولما يطلعو يشوف الفستان نحطهم قدام الامر الواقع
مازن بحماس:هجيب فستان برقبه مفهوش فتحه ل الكمام حته
عمرو وعمر ضحكو عليه:هتلبسو ازاي دي
مازن بضيق:معرفش اي مش هنحلق ولا اي
عمر بضحك:تؤ تؤ هجيب هديه ل نور
عمرو ومازن:ياااموحني
بليل كنت الجنينه متزينه والكل كان موجود الا فهد
فجر بضيق:مالك متهزرش سبني اطلع
مالك بيبص ل الفستان:بداه
فجر برفع حاجب:وحش
بص مالك ل الفستان الي كان كلو خيوط وكب ولحد الركبه شد الخيوط قطعهم
فجر بصدمه:ليييييي
مالك طلع علبه من وراه ضهرو:البسي ده
فجر ابتسمت وتعلقت في دراعو:عشاني
مالك ببتسامه:ايو
فجر:طب اطلع البسو
مالك بخبث:مخليني شويه
فجر بغيظ:تحت يا مالك هنزل مع البنات
مروة بغيظ:شايفه الفستان مفهوش فتحه توحد ربنا
منه بعيط:وبكم اي ده والله مهتجوز هييييي
يارا بضحك:مخلاص منك ليها ابقو نكدو عليهم بعد الفرح
مروه تمسح عينيها:عندك حق الميك اب هيبوظ
عمر وقف هو ومازن وعمرو بيستقبلو الناس وكانو لابسين بدل بيضه
دينا بتسؤال:هو عمرو لابس زي عمر لي
ادم بلا مبﻷه:عشان صحاب مانتي عرفاهم
نزلو التلاته عرايس وقفو علي السلم
فجر قربت ببتسامه:بما ان نور ملهش حد وعمر يبقا في مقام ابني
البنات ضحكو
فجر بخبث:هقدمها انا
طلعت السلم ومالك وبيبص عليها بغضب مش ده الفستان الي جابو
كنت فجر لابسه فستان طويل من وره وقصير من قدام وبكم والنحيه التانيه عريانه وطلعت ل نور ومسكت ايديها
نور بتوتر:مش عارفه حسه خايفه
فجر:ده توتر مش كاكتر وقفت قدام عمر
عمر جي يخديها
فجر رجعت ل وراه:اي هو بلوشي كده اطلع بكل الي في جيبك
عمر بصدمه:ها
فجر ربعت ايديه:مفيش  فلوس مش هديك نور
عمر طلع المحفظه ودهالها
فجر طلعت الي فيها ورجعتها:خد حلا عليك
طلعت عند مروة:بما ان بباكي مش هنا واخوكي عريس احم هقدمك انا وخد المهر
مروة ضحكت:بنص
فجر بضحك:يلا طيب وقفت قدام عمرو تدفع كام
عمرو بغرور:من جنيه ل جنيه ونص
فجر بضيق:لا انت بتهزر صح يلا نرجع
عمرو بسرعه:مالك قفوشه كده لي خدي قلبي
فجر بضحك:لا خلهولك وهات فلوسك
عمرو بغيظ:خدي مش مسامح
فجر طلعت عند منه وبصت ليها ببتسامه:قمر يغواتي
سليم طلع عشان يسلمها
فجر بصتلو:ممكن نسلمها انا ويارا
سليم ابتسم بحنيه:ممكن
نزلت يارا وهي لبسه فستان  شبه الي فجر لابسه بس كب وفرده شعرها
وقفت جنب منه وفجر وهي مبتسمه
نزلو منه لحد عند مازن جي يديهم المحفظه
فجر بصتلو بحده:لو زعلتها هنكهربك
يارا بنص عين:ونشعلقك
فجر:هنحطلك سم في البيبسي
يارا:هنخنقك بكيس بلاستك
مازن بصراخ:اي انتو عايزين تموتوني وخلاص
منه بوزت:وملبسني فستان وحش
فجر شدتها لوره:انا بقول نلغي الجوزه من الاول
مازن جري شدها:معلش
يارا وفجر كانو بيضحكو
وعمار ومالك بصين عليهم بغيظ
فجر مسكت الميك:كل اتنين يقفو قدام بعض هنرقص سولو
مازن مسك ايد منه وعمرو ومروة واخيرا عمر ونور ويارا كنت وقفه بتبص عليهم قرب واحد منها
منصور بصلها بعينيه الخضراء:هو في الغالب انا تقيل ومبرقص مع حد بس عايز ارقص معاكي
يارا بضيق:هش من هنا
منصور شدها:كنت عارف انك مش هتكثفيني
يارا بصتلو بصدمه وكنت هتزعقلو بس سكتت لما لقت عمار مركز معاها
فجر قربت من زهره قومتها ورحت نحيت سليم وبهمس:ارقصو عشان ميقولوش عليكم عوجيز
فجر كنت هترجع خبطت في مالك
مالك بغضب:بقا ده الفستان الي جبتو
فجر لفت ايديها حولين رقبتو:احنا امته هنجوز
مالك بضيق:متغيريش الموضوع
فجر بخبث:انت خطيبي جوزي
 مالك بضيق:لا
فجر بخبث:يبقا متقوليش البس اي
دينا كنت في الحمام بتنفض الفستان الي ادلق عليه عصير وجت بصت ل عمر الي بيرقص مع مروة بصدمه قربت منهم بغضب وشدتو:اي المهزله دي
عمرو ببرود:انتي شايفه اي بتجوز
دينا بغضب وعصبيه:تتجوز اي وابنك الي في بطني
عمرو اتصدم وبص ل دينا وبعدين بص ل مروة و……..
يتبع……
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

‫22 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!