Uncategorized

رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أمل السيد

 رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أمل السيد

رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أمل السيد

رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أمل السيد

ادهم: تعرفي انك بتشبهي ريم
رنا: افتكرش ان انا زيها 
ادهم: فيكي حاجات بتشبها 
رنا: بجد ممكن تحبني زيها 
ادهم: ايه! 
رنا: انا باحبك 
ادهم: !
رنا: باسيتو 
ادهم: بيعتها عنه ايه اللي انتي عملتيه ده 
رنا: ايه انا 
ادهم: انتي ايه انت ولا حاجه بالنسبه لي مين اداكي الحق تعملي كده انا لا مش عشان قربت مني بقيت صديقتي تبقى تاخدي مكان ريم ما فيش احد يقدر ياخد مكان ريم عشان بعدت عني انا فرحان عشان هيكون لها مستقبلها مش معنى كده ان احنا بعدنا عن بعض خالص بتقدري تاخدي مكانها انا كنت غلطان لما قلت لك انك بتشبه ريم بس انتي عمرك ما تشبهيها انا هنسى اللي حصل دلوقتي يا ريت ما تتكررش تاني 
رنا: اوعدك ان ريم مش هتعرف حاجه 
ادهم: يا ريت ما تتكررش تاني عشان ما تبقيش شبه طليقك سلام 
ادهم مشي بس كان متضايق من نفسه كان داخل اوضه بس حاس ان هو عايز يشوف ريم اتجه الاوضه ريم ودخل ريم كانت نايمه على المكتب ادهم  راح ناحيتها وشالها نايمه على السرير واخدها في حضنه 
ريم: ممم 
ادهم: نامي ما فيش حاجه 
ريم: ادهم انت هنا 
ادهم: ايوا شششش نامي اسف 
اخد ريم في حضنه باصص السقف
ليه انا عمري ما فكرت كده اني اكون خائن العمري هافكر طب اخرتها توصل لايه هتهرب اللي بيهرب يكون جبان لا يا ادهم اوعى تخلي الماضي يتعاد جرح صعب قوي وانا عمري ما اخليكي تجرح يا ريم عشان عارف ان هو صعب الخيانه اصعب هاحاول حافظ عليكي لاني عارف قد ايه الجرح صعب موت وجعي في سبيل ذكرياتي وقد يختفي خلف ابتسامه جميله حزن كبير! عشقتك مع صراع الهواء تصبح على خير يا اجمل هديه  
في الصباح 
سلمى وهند كانوا في المطبخ 
هند كانت تخطط لشيء كبير 
سلمى كانت تنفذ اللي كانت بتقوله هند 
هند: كانت تفكر ان تخلص من سلمى ماشي لما نشوف اخرتها معكي مفكره ان انا بحبك فكري براحتك تكه واحده بس اخلص منك 
سلمى: انا حاسه ان البتاعه دي مش ناويه على على خير  
هند ابتسامه مزيفه: خدي انتي حطي الاكل
سلمى: ماشي 
هند: اصبري على بس اما وريتك 
سلمى: انا مش مرتاحه لها
عند ريم
ريم فتحت عينيها لقيت ادهم جنبها فضلت تبصله شويه وبعدين صحته ممكن اعرف ايه اللي دخلك اوضتي 
ادهم: اسمها صباح الخير 
ريم: احنا متخاصمين 
ادهم: قولي صباح الخير احنا متخاصمين ههه
ريم: ادهم بطل هزار 
ادهم: انتي قلت اسمي يبقى مش متخاصمين 
ريم: اوف ممكن تطلع من اوضتي 
ادهم: ليه 
ريم: ليه ايه عشان اغير هدومي عشان اروح كليتي 
ادهم: عادي غيري 
ريم: لا
ادهم: ابتسم وكان حاجه خطرت في دماغه يا سلام من امتى ده 
ريم: من النهارده 
ادهم: خلاص هاطلع بس في شرط 
ريم:  من غير شرط هتطلع 
ادهم: ما كده كده هيتنفذ من غير ما تعرفي شفتي سهل ازاي
ريم: ادهمممم 
ادهم: باسها من خدها ومشي 
ريم: حطت يديها على خدها وابتسمت وبعدين سمعت خبط على الباب نعم
ادهم: هستناكي نمشي مع بعض 
ريم: لا 
ادهم: هو ايه اللي لا هستناكي
ريم: طيب ماشي 
ادهم: انتي بتعملي ايه 
ريم: ما لكش دعوه قفلت الباب في وشه ابتسمت يا ربي لا مش هضعف لازم اكمل اللي بدات فيه 
عند ادهم في اوضه 
ادهم: خليك تسامحيني شويه وقت يا ريمو سامعه صوت الباب بيخبط اعتقد ريم قرر ياخدها وفجاه اطلعت في وشي رنا
رنا: انا اسفه على اللي حصل امبارح ما كانش قصدي 
ادهم: ادهم كان هيرد بهدوء بس رد بعصبيه اسفه على ايه اللي عملته ده مصيبه اتفضلي مش عايز منك اسف مش عايز اشوفك هنا تاني اوضتي متدخلهاش خالص فاهمه 
رنا: حاضر عن اذنك
ادهم: انتي شكلك مش هتبعدي عني بسهوله كده لازما بعدك عني باي طريقه مش لازم اضعف لازم ارجع ريم لحضني تاني اكيد هتستغل بعاد ريم عني لازم ابعد رنا عن هنا باي شكل  
..صباح الخير 
ادهم: صباح النور يا ماما هي ريم لسه مخرجتش من اوضتها 
مليكه: ريم مشت من زمان
ادهم: ايه انا قلت لها تستناني 
مليكه: هههه مش هسامحك بسهوله لازم تتعب شويه مش انت اللي اخترت لازم استحمل بقى 
ادهم: هتستحمل لما تيجي هجيبها من شعرها
فاطمه: لا بالراحه كده هههه هات لها لعبه هي تسامحك ههه 
ادهم: لعبه!
فاطمه: اه هي بتحب الالعاب 
ادهم: اه في لعبه طالعه جديده حلوه بترقص 
فاطمه: انا عارفاها بس ناسي اسمها 
ادهم: الصباره الرقاصه اجيبها لها
مليكه: استغفر الله العظيم الاسم رقص ايه يا ابني وكلام فارغ 
ادهم: ههه يا ماما انا هاجيب رقاصه بصحيح
مليكه: انت بتقول رقاصه بلاش تضيع فلوسك على حاجه حرام 
ادهم: بتتكلم وتغني 
فاطمه: بلاش فضائح ده رقاصه فضحيه 
مليكه: كمان فضحيه استغفر الله العظيم لا يا ابني بلاش فضائح لما ريم تيجي انا هكلمها
ادهم: يا ماما انت محسساني انا هاجيب رقاصه ده لعبه بتقول هاهاها وخلاص 
مليكه: وانا ايش ضمني بتعمل ايه تاني 
ادهم: ناقص بس تبوس في الهواء 
مليكه: مشي شوف انت رايح فين قال بترقص رقصه عفريت 
في الكليه عند ريم
ريم: ممكن افهم طلبتيني ليه 
ادهم: مش قلت لك استنيني 
ريم: محبتش اعطلك يا دكتور 
ادهم: لا والله مش كفايه كده ولا ايه
ريم: ايه ادهم ابعد احنا مش في البيت 
ادهم: وايه يعني مش هيهمني احد 
ريم: هههه ايه اللي هناك ده 
ادهم: ههه مش هيمشي على العبي غيرها 
ريم: طب ابعد كده عشان انا مخصماك 
ادهم: هصالحك 
ريم : لا
ادهم: طب اغانيك 
ريم: والله
ادهم : ثالث يوم تالت يوم ما قدرتش رابع يوم حنيت اصل انا ماتعوتش ابعد لو حبيت قولت رجعنا لبعض اكيد هاينسينا خصمنا اوام قبل ما مرار البعد يزيد نرجع تانى لاحلى غرام تالت يوم ما قدرتش رابع يوم حنيت اصل انا ماتعوتش ابعد لو حبيت ابعد عنه ليه والشوق مالينى ده الى حلمت بيه ولا يوم نسينى ابعد عنه ليه والشوق مالينى ده الى حلمت بيه ولا يوم نسينى قولت رجعنا لبعض اكيد هاينسينا خصمنا اوام خت فى بعده ايه غير شوق وحيره ده الى حلمت العمر بيه احلام كتير تالت يوم ما قدرتش رابع يوم حنيت اصل انا ماتعوتش ابعد لو حبيت
ريم: لا حلوه صوتك يا حبيبي قمر 
ادهم: يعني خلاص 
ريم: افكر 
..كان في حد واقف على الباب صوتك حلو من يومك 
ادهم: انتي 
… لسه فاكرني 
ادهم قرب ريم منه جدا
… شكلك مش فاضي هاجي في وقت تاني 
ادهم: وقت تاني ليه اتفضلي عايزه ايه ما فيش احد غريب دي مراتي
… مراتك ؟
ريم: ادهم مين دي 
ادهم: دي دي 
.. انا ..
رنا هتبعد عن ادهم؟
ادهم بيفكر يعمل ايه في موضوع رنا؟
ومين دي اللي بيتكلم ادهم؟
وادهم هيقول ايه؟ 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى