Uncategorized

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثاني والعشرون 22 والأخير بقلم أسما محمود

 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثاني والعشرون 22 والأخير بقلم أسما محمود

وتاني يوم سليم راح البيت لاملاك 
ملاك بدلع/كدة تتاخر عليا كل دة اخص عليك 
سليم/هو انا اقدر بردو 
ملاك/وحشني اوى يسليم 
سليم/انتي اكتر انت كنت ظلمك يارتني ما سبتك المخابرات استغنت عني وروح علي علاقه بي ادم انتي الوحيدة اللي حبتيني بجد 
ملاك/شفت يحبيبي محدش حبك قدي مش كنت بقولك طلعني من السجن واشتغل معايا احسن من جو الظباط دا وانت بتقولي لا 
سليم/الحمدلله رجعت لعقلي قبل ما اكون مخدوع فيهم كتير 
ملاك بدلع/موحشتكش ايام زمان ولا اي 
سليم/طبعا وحشتني امال انا رجعت ليه 
وبعد ساعه تلفون ملاك رن 
ملاك/لا هو معانا خمس دقائق وتكون عندي عشان العمليه الجديدة 
وقفلت الفون ووجهت كلامها لسليم/انت يعتبر دلوقتي لسه ظابط فا هتظبط دخول الشغل وخروجو دى مهمتك وسيب الباقي عليا 
سليم تصنع العصبيه /وانا اي جوز الست لا طبعا كل حاجه هكون معاكي 
ملاك/خلاص يحبيبي اللي انت شايفو براحتك عشان بس تكون فاهم سيف دا دراعي اليمين بعتمد عليه هيجي دلوقتي ومعاه شغل وهنسلمو علي الطريق الصحراوي وطبعا اي كامين انت هتعدينا منو 
سليم/بس كدة  دي سهله اوي 
ملاك/انت شايفها سهله احنا بنتعامل مع اخطر عصابه يعني المرادي مهمه تقيله ولازم كل خطوة بحساب 
سليم/خلاص يملاك فهمت 
ورن جرس الباب وكان سيف 
ملاك/ها كل حاجه جاهزة 
سيف/كلو جاهز ويلا عشان منتاخر دا مش اي حد 
ونزلو وسليم معاهم وبداو يتحركوا بالعرييات وكان معاهم حرس كتير 
نروح عند روح 
الجد/ببنتي اهدى في اي لي دة كلو 
روح/مش عارفه يجدو قلبي وجعني جدا حاسه ان في حاجه هتحصل 
الجد=لي كدة يبنتي فال الله ولا فالك ان شاء الله خير 
روح/هتصل بسارة واعرف فين ادم 
الجد/يبنتي هتقلقيها وهي عروسه انهاردة 
روح/،انت صح يجدو خلاص انا هبقا كويسه وههدا خلاص 
نرجع لسليم تاني 
ووصلو عند مكان التوصيل 
ملاك/عتمان بيه بنفسو اهلا بيك 
عتمان/ شايف ناس جديدة معاكي 
ملاك/،دا سليم ومن رجالتي 
عتمان/جبتي المطلوب منك 
ملاك/كلو جاهز 
ولسه بيسلمو الشنط فجاءة البوليس هجم عليهم وضرب النار اشتغل 
عتمان/بتسلميني يا ملاك موتك علي ايدى 
سليم/انت اللي موتك علي ايدى انت وهي فكرني هبقا زيكو 
وفاجاءة جت طلقه في كتف سليم 
ادم/سليم انت كويس 
سليم/متقلقش انا كويس 
وبعد ضرب نار من كلا الطرفين استسلمو كلهم 
سليم/اي ياملاك فكراني حنيت ولا اي بس عجبني غباءك متعبتنيش 
ملاك/هندمك علي كل حاجه ياسليم 
سليم/نتقابل في المحكمه تكير ياروحي 
طبعا عاوزين تعرفو الاتفاق يبن سليم وادم
Flash back 
ادم/متاكد انك عاوز تعمل المهمه دي بنفسك وتروح معاها 
سليم/هتشك فيها لو بعدت ودي اكبر عمليه ليهم فالازم اعرف المعلومات دي بنفسي 
ادم/خلي بالك من نفسك والرجاله في كل حته 
سليم/اسمع بس الرجاله حولين البيت الاجهزة محطوطة في بيتها اي كلمه او ااي حركه هتعرفها انا معايا جهاز عشان لو حصلي حاجه تعرف مكاني 
ادم/سليم انا قلقان عليك بلاش المهمه دي 
سليم/بعد اي المكان اللي هينسلم فيه طبعا هتعرفو لو هي مقلتهوش يبقا هتعرفو عن طريقي وياصحبي لو حصلي حاجه روح في عينك هي واللي في بطنها وجدها يلا لااله الا الله 
وسلمو علي بعض وادم كان خايف وقلقان 
Back 
ادم/حمدلله على السلامة يصحبي 
سليم/الله يسلمك مش قولتلك متخفش عليا 
ادم/الحمدلله يلا بقا سارة قرفاني اتصالات وبتقولي اتاخرت مع ان لسه فاضل ساعتين 
سليم/هما كلهم كدة تيجي بدري يزعلو تيجي متاخر يزعلو بردو   يلا يعم دراعي في طلقه وانت بترغي 
ادم/يلا يعم دا انا نسيت 
وراحو المستشفي وشالو الطلقه وربطو دراعو وادم وصلو البيت 
روخ/يالهوي مالك ياسليم دراعك كويس فيك اي حاسس بي اي 
سليم/اهدي يبنتي مش كدة انا كويس بس كنت في مهمه 
روح/مش قولتلك يا جدو قلبي حاسس ان في حاجه ومقولتليش ليه 
سليم/عشان متوجعيش دماغي زي ما وجعتي دماغي دلوقتي 
روح/انا بوجع دماغك انا غلطانه 
الجد/كدة يبني تقلقنا عليك حمدلله على سلامتك يبني 
سليم/الله يسلمك يجدو 
الجد/ارتاح انت يبني وانا هدخل اوضتي شويه 
سليم/تعالي انا عاوزك 
ودخلو اوضتهم وطلع تلفونو 
سليم/بصي كدة الفديو دا 
روح/دي البنت اللي كانت معاك بس ليه متبهدله كدة 
سليم/اتفرجي بس 
روح/انا اسفه بس غصب عني اللي شفتو مش قليل كان وضعكو وحش اسفه 
سليم حضانها /انا عارف يحبيبتي عشان كدة مكنتش بزعل منك 
وحكالها كل اللي حصل بالتفصيل 
روح بدموع/يعني كان ممكن تضيع مني 
سليم/ليه دموعك دي دلوقتي انا كويس قدامك اهو وكمل بخبث????انا موحشتكيش ولا اي  
روح بكثوف/بس يسليم بقا 
ونسبهم مع بعض بقا???? 
نروح عند سارة وليلي 
سارة/شايفه يا ليلي اتاخر ازاي مش عاوزة ام الجوازة دي 
ليلي بضحك/لما دي قرايه فاتحه امال في الفرح هتعملي فيا اي يمجنونه انتي فينك يا روح سيباني كدة 
سارة/ماشي يا ليلي ما مين يشهد لاستاذ ادم 
ليلي كلمت ادم وقالها نص ساعه وهكون عندكو 
وسليم وروح جهزو بردو 
ووصلو عند سارة 
ام سارة/اهلا وسهلا اتفضلو يحبايبي 
روح/ازيك يا طنط وحشتيني 
ام سارة/انتي زي سارة قوليلي يا ماما وانتي كمان وحشتيني ياقلب ماما 
سارة/كل دا تاخير يا ادم من دلوقتي بتعمل فيا كدة امال لما نتجوز هتعمل اي 
ادم/انا فعلا غلطان واتاخرت جدا ازاي اجي الساعه 7 
وضحكو كلهم عليهم وقرو الفاتحه الباب خبط 
سارة بخضه/بابا 
ابو سارة/اي يا هانم نسيتي ان ليكي اب وبتتجوزي 
ام سارة/ابعد عننا يا مسعد احنا نسناك كفايه اللي عملتو فيا انا وبنتك 
ادم/في اي حد يفهمني 
وفاجاءة سارة اغم عليها 
ام سارة/بنتي منك لله يا شيخ ابعد عننا بقا 
ادم/انا مش فاهم حاجه حد يفهمني 
ابو سارة/انا افهمك الهانم هربت هي وبنتها مني ليه معرفش 
سارة فاقت كداب انت كنت بتعذبني وبتحبسني في الضلمه منك لله انا بكرهك كفايه تعذيب امي بسببك 
سليم/تعالالي بقا عشان انا ساكتلك من الصبح 
ادم/وانا روحت فين تعالالي انا كمان 
وسلمو مسعد للجاردات 
سليم/يروح المخزن مفهوم 
وكملو اليوم عادي مع فرح وضحك ودفا اسري حلو 
وبعد 9شهور الحقني يا سليممممم 
سليم/في اي البيت وقع حصل اي 
روح/بولددددد الحقني 
سليم/حد يخض حد كدا وبليل كمان 
روح/انت هترغي وديني المستشفي بسرعه 
وبسرعه سليم شال روح وراح بيها المستشفي وكان بهدوم البيت 
اتصل بي ادم 
ادم/يعم حرام عليك انا عريسسسس بقالي اسبوع بس 
سليم/سيب سارة دلوقتي ولا هاتها معاك روح بتولد 
ادم/جي ما انا مكتوب عليا اشيل مصايبك 
سارة/في اي 
ادم/روح بتولد 
سارة/بجد البس بسرعه يلا 
ادم/اي دا يبنتي انتي عروسه سليم طبع عليكي صح 
وراحو المستشفي وكان سليم والجد وسارة وليلي وادم 
سليم/افرد وشك يا ادم 
ادم/اسكت يا سليم ماانت لو مكاني مكنتش عبرتني اصا 
الجد/اهدو يا ولاد 
ليلي/لا ازاي لازم يتخانقو ويلمو المستشفي علينا 
وفاجاءة سمعو صوت بيبي صغير 
سارة بفرحه/البيبي وصل هيييييي 
والدكتور طلع 
سليم/ها يا احمد اي الاخبار روح كويسه طمني 
احمد/كويسه حدا جبتلك بنوته قمر مبروك عليك يصحبي 
وراحو اوضه روح والبيبي كان شبه سليم 
سليم/يا قلب بابا هسميكي اي مش عارف 
ليلي/علي اسمي طبعا 
ادم/لا سميها سارة عشان يبقا عندي اثنين قمر 
الجد/اخيرا شفت بنتك ياروح قبل ما اموت 
روح بتعب/بعد الشر عليك يا جدو متقولش كدة تاني 
وبعد مرور 7سنين 
فريدة/مامي خلي ادم يديني اللعبه بتاعتي 
روح/فريدة حبيبتي ادم اخوكي الصغير العبو مع بعض 
ادم/يا مامي كل ما امسك لعبه تاخدها مني 
روح/سليم شوف عيالك 
سليم/اي يا ولاد مزعلين مامي ليه 
فريدة/ادم بياخد لعبي 
سليم/معلش حبيبتي العبو مع بعض وخدو زين معاكو 
ادم/العيال كبرونا يصحبي 
سليم/سنه الحياه هنعمل اي 
واجتمعو كلهم علي سفرة واحدة 
سليم/انا فرحان بلمتنا كلنا وان قدرنا نعمل عيله كويسه وطبعا دا بفضل جدي ونصايحو ليا علي طول 
عاوزين تعرفو ليلي فين 
ليلي اتجوزت صاحب سليم كان بيحبها وطلب اديها وهي في شهر العسل دلوقتي اما ادم خلف زين بس 
وسليم خلف فريدة و ادم وسماة ادم علي  اسم صاحب عمور 
ودي كانت النهايه وتوته توته خلصت الحدوته????❤

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!