روايات

رواية زفاف خادع الفصل الخامس 5 بقلم سهيلة عبدالله

رواية زفاف خادع الفصل الخامس 5 بقلم سهيلة عبدالله

رواية زفاف خادع الجزء الخامس

رواية زفاف خادع البارت الخامس

رواية زفاف خادع
رواية زفاف خادع

رواية زفاف خادع الحلقة الخامسة

تصعد لين للغرفه وهي لا تري امامها من دموعها وتغلق باب الغرفة وترمي نفسها علي سريها وتبكي وتقول كان نفسي تبقي حنينه عاليا عمرك ما حستيني انك امي نفسي مره تخديني في حضنك زي بقيت الأمهات
ليان ورفعت كانوا خارج الغرفة عند الباب وسمعوا لين ليان كانت تبكي على حال أختها ورفعت كان متحسر وحزين علي حال إبنته لين
تتقدم ليان وطرق باب الغرفة
ليان: افتح يا سمسم ايه بس الي مزعلك
لين: تقوم بصوت باكي من علي سريرها وتقول ليان لو سمحتي سبيني شويه لوحدي
ليان:طب والله لو مفتحتي الباب هكسره ميغركيش اني لحد دلوقتي بكلمك بحترام وعلي فكره هطلع عليكي كام حركة الي تعلمتهم مع الكابتن وبعدها هتخل اعجنك
تبدأ ليان بعد 1 2ولم تكمل للعدد3وتجد باب الغرفة يفتح ولين رافعه يديها ل اعلي واكنها مستسلمه
ليان: بضحك ايوه كده ناس متجيش غير بالعين الحمره
لين:علي فكرة انا مبخفش بس كنت خايفه علي الباب بس😂وبعدين كده كده كنت هفتح علشان تدخلي تنامي وانا مبتهدش
ليان:طب يلا ياعم الشجاع علي جوه وتنظر لوالدها رفعت شوفي بقا انتي غاليه ازاي ده لحد الحج رفعت بنفسة جيه يطمن عليكي ويطيب خطرك
رفعت:يبتسم وينظر لين بحنان ويحضنها ويضع يده على خدها ويمسح دموعها ويقول علي فكره بقا العيون الحلوه ديه تعيط ازاي وانا عايش انا بقا زعلان منك
لين تنظر له وهي في حضنه وتبكي

 

 

 

رفعت: يطبطب علي ظهرها سامحيني يا بنتي انا الي اخترت غلط وسبتكوا تعانوا مع ام مش همها حد غير شكلها بس ونفسها
ليان: بمشاكسه ايوه بقا ياحج رفعت مهو نهاية الاختيار المتعب ده بنتين زي القمر 😂😂😂 بيحبوك وبعدين خليك باصص لنص الكبايه المليان مش كده ولا ايه
رفعت:بس يالمضه 😂😂😂
لين:طب علي فكره يا ليان الكلب انتي مش مقدره هرمونات الحزن عندي 😂😂 وبعدين احنا مش توأم وروح وحده اوماااااال مش حزينه زي ليه
ليان:ليه هو علشان توأم عايزه تعيطيني معاكي اها انا اخاف على نفسي اروح اعيط كل شويه واكبر بسرعه لا انا اضحك علشان افضل شباب وبعدين التجاعيد والجو ده يتاخر انا خايفه علي جمالي
لين :😒 حقا انتي جاموس البحر
ليان:بس تدري ايش
لين :ايش
ليان:اني بحبك يا جموسة قلبي
رفعت: بضحك هو انتوا قالبتوا علي المزرعه السعيده كده ليه
ليان: متشغلش بالك يا حج هي كده لين شويه وهتاكل برسيم
لين:😒عادي مهو انتي هتاكلي معايا
ليان:طب بس خلاص احنا نشرنا غسلنا قدام الحج كده وفضحنا نفسنا
لين: تصدقي عنك حق خلاص بقا كفايه
رفعت:بس يولاد انا صدعت كان يوم 🥲 يوم لما اتجوزت امكوا ربنا كرمني بعيال مصايب
لين: الله يسامحك شكر الله سعيكم يا حج ربنا يجعلها اخر الاحزان وتسلم علية ربنا معاك يابطل ويعينك علي الحجه سوزي
ليان:ياللهوي لو سمعت كلمه حجه ديه هتخلص عليكي
لين :😂😂 تلاقيها اصلا في سابع نومه
رفعت:وهو يخرج من الغرفة سلاموا عليكوا انا لو كملت هروح علي المستشفي
ليان متخليك قاعد واروح اعمل فشار ونسمع فيلم ونجيب البت قمر معانا من تحت
رفعت:ليه هو انا اهبل لا سلام متنسوش تنزلوا تطيبوا خاطر البت قمر تصبحوا علي خير
لين وليان:تصبح على خير 🤍
لين يلا يابنت يا ليان روحي نادي قمر علشان نعرف ايه الي حصل وايه الي جاب الحربايه تمارا هنا واعملي فشار وحاتي شبسي وعصير وانا هروح ادور على فيلم حلو رعب نسماعه اشطا
ليان اشطا يلا هروح صواريخ واجي في ايدي كل حاجه
تنزل ليان تحت طرق باب غرفه قمر
قمر تفتح ليان ايه عايزه اعملك حاجه
ليان لا تعالي نعمل فشار ونطلع نسمع فيلم رعب
قمر:بخوف رعب لا مش زي كل مره انا مبعرفش انام
ليان متخليكيش جبانه يلا بقا

 

 

 

قمر:انا جبانه ملكيش دعوه بيا روحي الله يسهلك بعيد عني
ليان يلا يابت قدامي هو انتي فاكره اني هسيبك ولا ايه انجري يلا
قمر: عارفه يلا حكم القوي علي الضعيف
ليان:ايه بتقولي ايه
قمر:بقول يلا هنسمع فيلم ايه
ليان بتصفير ايوه هو ده يلا يا بطل
ذهبوا ليجهزوا الفشار والعصير
……………………………………………….
عند فيلا عبدالله
مريم: اصحي يا عبد الله
عبدالله: ايه بس مالك يا حبيبي
مريم :مش عارفه حاسه انوا حصل حاجه للياسمين قلبي وكلني عليها اوي
عبدالله:اهدي بس رني عليها تلاقيها كويسة
مريم تمسك الهاتف ترن علي مريم ولا يوجد رد
عبدالله وقد بدأ القلق يسير الي قلبه
مريم بصوت مختنق مش ترد
عبدالله يحاول ان يطمنها اهدي بس
مريم :انا تعبت هي تغيرت مش عارفه ليه حاطه نفسها في عالم مش عالمها ليه ابن سوزي ده مش هيجي من وراه خير انا عارفه
عبدالله: اهدي بس هو اه ابن سوزي بس ابن رفعت صاحبي عمر ما يضرر بنتي
مريم: فوق بقا يا عبدالله رفعت اتغير معدش صحبك بتاع زمان فوق كله من الحربايه سوزي حسبي الله ونعم الوكيل فيها
عبدالله:مصير الحق يظهر صدقيني ورفعت يعرف الحقيقة وكل حاجه تتغير
وانا افوق بس واقوم وكل حاجه تتغير ياسمين انا سبتها تعمل الي نفسها في بس معدش حاجه هتحصل من ديه من النهارده وكل حاجه هتتغير وترجع زي الاول
مريم يارب بس اطمن عليها بس الاول
عبدالله: يمسك هاتف يرن علي رحمة صديقه ياسمين

 

 

 

رحمة: السلام عليكم
عبدالله ؛وعليكم السلام يا بنتي
رحمة:كنت لسه هرن علي حضرتك
عبدالله :بستغراب ليه
رحمة:اصل ياسمين فاتت عاليا كنت عايزها في حاجه وهي هتبات عندي
عبدالله:حسيت كده اصل مش بترد علي فونها
رحمة:لا مهو هي في الحمام وانا كنت تحت وشفت رنه طنط مريم كنت لسه هكلمها بس حضرتك سباقت
عبدالله :شكرا يا بنتي لما ياسمين تخرج قولها تكلمني تمام
رحمة: تمام حاضر يا عمو سلام بالغ سلامي لطنط مريم
عبدالله :الله يسلمك سلميلي علي ولدك مع السلامه
رحمه:حاضر مع السلامه
تغلق الهاتف وتتنفس الصاعد الله يسامحك يا ياسمين خالتيني اكذب 😩
ادهم:من خالفها الله الله يا هانم
رحمة:بخضه ادهم
أدهم:بس تصدقي عجابتيني كذابه بس كلوا في مصالحه البت ياسمين
رحمة اوماااااال اروح اخض عمو وطنط ولا ايه
أدهم:طب علي فكره روحي بقا الحقي صاحبتك علشان كانت بتقول هتكلم عم عبدالله دلوقتي
رحمة بصدمة يالهوي هتخرب بيتي
وتجري لغرفة ياسمين
رحمه:مكانش يومك يا رحمة الحج عبدالله هينفخني ويعملني بطاطس لو عرف اني كنت بكذب
رحمة:تفتح باب الغرفة وتقول بصوت عالي ياسمين لا
ياسمين:تنظر بصدمة ل منظر رحمة
وعلي ينظر بستغراب ل رحمة
رحمة: تقول في نفسها الله يخربتك يا أدهم فضاحتيني فضيحه اللحمة في السوق
رحمة:احم وتقول ب أحرج ازيك يا علي
علي:ازيك يا دكتوره رحمة

 

 

 

ياسمين:تقول بستغراب وضحك على شكل رحمة المحرج خير يا بنتي مالك خضتيني
رحمة تنظر وتقول بصوت منخفض ماشي وكمان بتضحكي
علي طب انا هتاذن عقبال لما دكتوره رحمة تقول هي عايزه اي علشان شكلة موضوع مهم جدا عن اذنكوا
ياسمين: اتفضل
رحمة تنظر لياسمين بغضب وتقول
وده اللي هنعرفة البارت الي جاي باذن الله
ياتري رد فعل علي ايه لما يخرج برا ويكلم بابا ورحمه هتعمل ايه في ياسمين و أدهم ورده فعل لين وليان لما يعرفوا سبب وجود تمارا من قمر

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زفاف خادع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!