روايات

رواية لماذا انا الفصل السابع والعشرون 27 بقلم حنين محمود

رواية لماذا انا الفصل السابع والعشرون 27 بقلم حنين محمود

رواية لماذا انا الجزء السابع والعشرون

رواية لماذا انا البارت السابع والعشرون

رواية لماذا انا
رواية لماذا انا

رواية لماذا انا الحلقة السابعة والعشرون

صلو علي النبي ويلا نبدا
.
.
.
يارا ضحكت و قالت : ما أنا معايا تسجيل ليه و هو بيقول أن هو عايز يقتل واحد اسمه جاسر
اسماء : و انتي تعملي ايييييه تااااني حرام عليكي
يارا : اخرسي مش عايزه اسمع صوتك انتي فااااهمه
اسماء بعياط : هسكوت هسكوت حسبنا الله ونعم الوكيل فيكي حراااام اللي انتي بتعمليه والله حرام انتي دمرتيها و جايه تدمري جوزها حرام عليكي سيبيها تفرح شويه
يارا : انا معملتش حاجه غير اني باخد حقي حقي اللي بقالي سنين بحارب علشان اخده
اسماء : انتي انانيه و هتفضلي كده و مره واحده اسماء : ااااااااه كانت طبعا يارا ضربت اسماء كف و قالت في منتهى البرود
يارا : يلا أنا مش فضيالك لازم اجهز نفسي علشان بعد ساعه أنا ماشيه يلا وانتي جهزي نفسك ل ههههه كتب كتاب اختك هههههههه
في مكان تاني
مريم : طيب ياربي أنا اعمل ايه دلوقتي هو جبلي فستان و أمه جابت فستان البس انهي واحد فيهم 🤦🏻‍♀️ سمعت صوت من وراها و كان بيقول بتاعي أنا طبعا سيبك من ماما
مريم بخضه : ادم انت انت بتعمل ايه هنا
ادم : مفيش كنت جاي اكمل معاكي الكلام بتاع الصبح اللي امي الله
ميرو : ها يا آدم امك ايه
ادم في نفسه :ياليله طين هو أنا مش مكتوبلي اتكلم معا البت شويه
ميرو بحده : ماترد يا دوما
ادم بغيظ : عيون دوما قلب دوما سيبيني معا البت شويه حرام عليكي يا امي
ميرو : لا مش هسيبك بعد كتب الكتاب اعمل اللي انت عايزو الله وبعدين انا جايه اجهزها و اخليها تلبس الفستان اللي أنا جبته
ادم : لا هتلبس بتاعي أنا
ميرو : لا أنا بتاعي احلي
ادم : لا أنا احلي هتلبس بتاع جوزها
ميرو : انت من أمته عندك زوق هي هتلبس بتاع امها يا حبيبي
ادم بغيظ: لا أنا قولت كلمه و هتتنفذ ولا ايه يا مريومي
ميرو : مريومك لا هي مريومي أنا
ادم : الله دي مراتي ياناس
ميرو : مالك يا مريم ساكته كده ليه اتكلمي يا حبيبتي متخافيش قولي انك هتلبسي فستاني
ادم بصلها بحده و منتظر ردها
مريم كان واقفه مصدومه و مكسوفه و كل حاجه خلاص خلو البت مش قادره تتكلم حطت وشها في الارض و ساكته و وشها زي الطماطم 🙂🤦🏻‍♀️
محمد خبط علي الباب و فتح و قالت
محمد : مريم يا حبيبتي أنا جبتلك و تفاجئ ب ادم و ميرو موجودين و كل واحد متعصب اكتر من التاني و مريم حطه وشها في الارض و مش بترد و وشها زي الطماطم
ادم بحده و غضب قال
ادم : مريم ايييييييييه
محمد : أنا انا انا مش قصدي دي دي دي زي اختي وانا جايب ليها فستان
ميرو حطت ايديها علي وشها و قالت كده تبقي كملت
ادم : نعععععععم يا روح امك و جري وراه
محمد ساب الفستان من أيده و بقي يحاول يجري و بقي يتنطط زي الارنب علشان رجله اللي في الجبس و بقي يقول
محمد : أنا آسف انا ابن كلب متربتش والله اعمل معروف أنا مش عارف هحضر كتب كتابك ازاي و انا ب الجبس ده ادم اعقل ابوس ايدك ادم بلاش ونبي تكمل علي رجلي التانيه
ادم : ورحمت ابويا ل أعلمك الادب ده أنا لسا مقولتلهاش حبيبتي و لسا مش عارف اتكلم معا البت و كمان انت جايبلها فستان اي ده الفستان و رجع يجري علي غرفت مريم و خلفه محمد و وجدو ميرو بتقول ل مريم الفستان هيكون حلو عليكي يلا البسيه
محمد و ادم في بوق واحد لااااااااااااااااااااا هتلبس فستاني أنا
ادم بغضب طفولي : لا هتلبس بتاعي أنا
محمد بغضب : لا بتاعي أنا
ميرو بحده : أنا قولت هتلبس بتاعي انااااا يلا انتو الاتنين براااااا
بص محمد ل ادم و ضحك علي شكل وشه ادم اتعصب و طلع يجري وراه تاني و ميرو قفلت الباب و بدأت في تجهيز عروستنا مريوم 💃💃
في مكان تاني
اسماء طلعت من غرفتها و كانت زي القمر اسلام كان واقف معا الضيوف اللي وصلت بس اول ما شاف اسماء انبهر ب جمالها لدرجة أن هو ساب الضيوف و راح عندها مكنش قادر يتحكم في رجله راح علي طول وقف قدامها
اسماء بخجل : نعم يا يا
اسلام : اسلام اسلام يا قمر
احمر وجه اسماء أكثر و قالت : نعم يا اسلام حضرتك عايز حاجه
اسلام : اه عايز القمر
اسماء سبته و مشيت و كان وجهها مثل حبت الطماطم 🤣🤦🏻‍♀️
اسلام في نفسه : متقلقيش يا قمر هخلص بس من امك وبعد كده افضالك
في مكان تاني تحديدا عند العريس 🤵🏻
ادم كان مز جدا بس كان زعلان ف محمد قاله
محمد : مالك يا آدم
ادم بحزن : مفيش
محمد : عليا
ادم : كان نفسي ابويا يكون معايا كان نفسي اشوفه فرحان بيه زي ما اي اب بيكون فرحان ب ابنه
محمد : هو في مكان احسن ادعيله ب الرحمه
ادم : ربنا يغفرله ويرحمه
محمد : يلا بقي علشان كتب الكتاب
يلا نروح عند عروستنا بقي الله 👰🏻
ميرو : بسم الله ماشاء الله لولولولولولييييييي لولولولولولييييييي الله اكبر الله اكبر ربنا يحفظ من العين الله اكبر
مريم كانت مكسوفه اوي سمعت صوت خبط علي الباب و كان ادم و أحدها و نزل و اول ما نزل كل العيون كانت عليهم وعلي جمالهم ورقتهم مريم كانت حرفيا جميله جداااا و كله كان بيمدح في جمالها راحوا عند المأذون و المأذون قال فين الشهود
ادم : موجودين اهم محمد و اسلام
اسلام بمشاكسه : ينهار ابيض و حط أيده علي وشه
ادم : في ايه مالك
اسلام : اووووف علي الفصلان أنا نسيت البطاقه بتاعتي
ادم مسكه من البدله وقال بصوت عالي : نعععععععم يا روح امك انت هتستهبل
محمد باستفزاز : اهدي يا دومي انت مستعجل ليه كده الله ده نسيها في الشركه
ادم : نعععععععععععم
اسلام بخوف : وربنا ما نسيت حاجه البطاقة اهي يا عم الشيخ سلام عليكم
ادم مسكه من قفاه و قاله : انت رايح فين اترزع هنا وبث ل محمد
محمد بخوف : اهي اهي وربنا اهي ات اتفضل يا عم الشيخ و انا والله مرزوع و مش قادر اتحرك اصلا 🙂😂😂
ميرو و اسماء و مريم و كل اللي كان موجود كان عمال يضحك عليهم ولا كأنهم اطفال 😂😂
بعد ما المأذون انهي كلمته الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ادم حضن مريم حضن كبير جدا و محمد قال باستفزاز
محمد : ايوا يابا انت تحضن و انا و الغلبان ده و بيبوص جنبه ملقاش الغلبان بيبوص لاقي الغلبان راح عند اسماء و بيقولها
اسلام : اسماء أنا بحبك و استنيت لحد ما نخلص من امك و اخطبك من ادم
اسماء بحزن : انتو عملتوا ايه فيها
اسلام : فلاش باك
اسلام استني بس اخلص من امك و بعد كده افضالك فاق من شروده علي صوت يارا و كانت بتقول
يارا : اسلام فين الفلوس…
**عايزين تفعال حلو عشان ننزل بارت الاخير انا نزلت قصه دي نايبه عنيها عشان هي تعبان..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لماذا انا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى