Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم حبيبة حسن

 رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم حبيبة حسن 

استيقظت حور لتجد نفسها نائمه في حضن جاسر

حور بصدمه:نهار ابوك اسود انت بتعمل اي جمبي

بيضحك جاسر عليا وهو يرد بصوت كله نوم : لو مبطلتش كلام كتير هقوم اعمل اللي انتي خايفة منه وانهي كلامه بغمزة تدل علي وقاحته

حور بعصبيه:Allah cezasını versin inşallah يعني ليعطيك الله جزاءة انشالله بالتركي

جاسر :ben anlamadım sen يعني أنا فهمتك بالتركي ثم أكمل انا معايا 8لغات يحوريتي يعني متفتكريش اني مش هفهمك ابدا تمام

حور :طيب يا اخويا

لتذهب الي الحمام الملحق بغرفتها حتي تنعم يشاور دافئ وتنزل ليكملوا يومهم حتي المساء فهم سوف يغادرون هذا المساء

كانت جميع العائلة تستعد للرجوع الي بيوتهم وعائلة جاسر قررت البقاء في الاسكندريه لفترة طويلة حتي تتحسن اسيا❤️

___________________________________________

م١:الو احنا اهو هنرجع النهاردة بليل انشالله

م٢:اول ما يسافروا عرفني

م١:تمام

______________________________________________

ملك وموج بيحضروا الشنط موج:انا هنزل شويه اتمشى خلصت خلاص بس هشم هوا شويه

ملك:تمام يكتكوته

نزلت موج وكانت ملك لوحدها الباب كان بيخبط ملك:مين محدش بيرد ملك راحت تفتح الباب لقت حد دخل وقفل الباب

ملك :في اي يمالك في حد يعمل كدا مالك وهو ينظر لها بحب وحشتيني فيها حاجه ملك بتوتر:طب لو سمحت اطلع كدا عيب حد هيشوفنا

مالك جذبها في أحضانه ملك :يخربيتك ودا وقته لتدفعه بيديها الصغيرتين :خلاص طيب مش فرح امك هو????????

مالك وهو ينظر لها بصدمه:يبنتي دا أسلوب بنت

ملك:أيوة مالك وهو ينظر لها مبتسما:وحشتيني اويي علي فكرة ملك:وانت كمان امشي بقا الدفعه إلي الخارج وتدخل الي الشاليه وهي تنظر في المرآة تجد وجهه مشتعلا من كثرة الخجل من ما فعله ذلك المنحرف الوسيم لتتوجهه الي غرفة تبديل الملابس وتبدل ملابسها الي بنطلون بوي فريند جينز وتيشرت ابيض oversize لتبدوا في غايه الطفوله والجمال

عند سيرا ???? استيقظت تلك الجميلة من النوم لتذهب الي الحمام الملحق بغرفتها لتنعم بشاور دافئ ثم بعد فترة قصيرة تخرج من الغرفة وهي تلف منشفة علي جسدها لتتفاجاء بهذا اللطيف في غرفتها يزن وهو ينظر لها بوقاحه:اوبااا اي الجمدان دا سيرا بغضب: انت ازاي تدخل…

عند سيرا ????

استيقظت تلك الجميلة من النوم لتذهب الي الحمام الملحق بغرفتها لتنعم بشاور دافئ ثم بعد فترة قصيرة تخرج من الغرفة وهي تلف منشفة علي جسدها لتتفاجاء بهذا اللطيف في غرفتها

يزن وهو ينظر لها بوقاحه:اوبااا اي الجمدان دا

سيرا بغضب: انت ازاي تدخل هنا انت بتستعبط يا يزن اتفضل أخرج ومتدخلش عليا كدا تاني لو سمحت عشان متخسرش بعض

يزن ببعض من الحزن:ماشي يا سيرا انا اسف

لتذهب سيرا الي غرفة تبديل الملابس وتبدل ملابسها حتي تذهب إليهم فهم يستعدون الي السفر والرجوع الي بلادهم

______________________________________________

علي الشاطئ????

موج وهي تجلس وتنظر الي البحر وتفكر في مستقبلها وماذا ستفعل عندما تتخرج من الجامعه وكيف ستكمل حياتها

ليقاطع تفكيرها هذا الصوت الرجولي الجذاب ساجد: عامله ايي لتنظر له موج بتافف:وانت مالك ساجد بغضب مكتوم:الحق علي اللي رمى عليكي السلام انا ماشي ليسير الي طريقة موج وقد غضبت من نفسها قليلا فهي لماذا فعلت ذلك ولم تجب عليه دخلت في صراع مع قلبها وعقلها

قلبها:هتفضلي لحد امتي كدا

عقلها:لغايه اما الاقي اللي يستاهلني

قلبها:بس دا غيرهم

عقلها: بيتهيئلك

صمتت قليلا موج ثم تنهدت وقالت:كل الأشخاص الغلط بيبقوا مثاليين في البداية????

ثم لملمت اشياءها الموضوعة أمامها وذهبت باتجاه الشاليه الخاص بهم

______________________________________________

عند مليكه كانت تمسك هاتفها وهي بالشرفه الملحقة بغرفتها التي تطل علي البحر مباشرة وتضع الهاند فري في أذنيها وتسمع إحدى اغاني مسار اجباري “فاكرة أما كنا” وهي تنظر إلي صور أصدقائها القدماء وتبداء في البكاء وهي تشاهد جميع صورهم سويا وهو يضحكون وينامون بجانب بعضهم البعض وهم يرقصون علي إحدى الاغاني الشعبيه ويصورون بعضهم مليكه وهي تتحدث من بين شهقات بكاءها: هما اللي بعوني مع اول غلط ليا واقنعوني اني متحبش وانا لازم أتجاوز كل دا والاقي حد يحبني ويتقبلني زيي مانا انا خلاص ضيعت كتير من توقعاتي وحياتي مع أشخاص غلط كتير لازم افوق وابدء حياة جديدة مع ناس نضيفة وكوايسه

لتحدد جميع صورهم سويا وتمسحهم ثم مسحت دموعها وتنهدت ثم قالت: يعز عليا اعمل كدا بس دا اللي كان لازم يتعمل من زمان بس انا اللي غبيه وكنت بحن للماضي والمفروض اني اركز في الحاضر واخطط لمستقبلي واركز في حياتي لان مش هضيع سنين من عمري مع شويه أشخاص غلط

لتتوجه إلي حيث ما تتجمع العيلة وهي عزمت علي أن تتغير كليا❤️

____________________________________________

“لتأتي الرياح بما تشاء…فلم تعد سفننا تشتهي شيئا”

في مكان التجمع تجمعت جميع العائلة وظلوا ينتظرون مليكه وجاسر وحور أيضا

جودي بصدمه :مين ديي

ليجدوا تلك الجميلة ذات الجسد الكرڤي وهي تنزل علي الدرج وترتدي فستان ضيق يبرز تفاصيل جسدها وتركت شعرها منسدل ووضعت ميكب صارخ لتبدو في غايه الجمال

والأنوثة فهي عزمت بداخلها أن تتغير فهذا العالم اللعين يجذبه المظهر ليس الجوهر وهي أرادت أن تفعل ذلك لينظر إليها الجميع بدهشه ممزوجه بإعجاب أيضا لتنزل من علي الدرج وتقف بجانبهم لينظر إليها عمار وهو لا يبالي بها محمود:اي الجمال دا يمليكه مليكه:ربنا …

والأنوثة فهي عزمت بداخلها أن تتغير فهذا العالم اللعين يجذبه المظهر ليس الجوهر وهي أرادت أن تفعل ذلك

لينظر إليها الجميع بدهشه ممزوجه بإعجاب أيضا لتنزل من علي الدرج وتقف بجانبهم لينظر إليها عمار وهو لا يبالي بها

محمود:اي الجمال دا يمليكه

مليكه:ربنا يخليك يحبيبي

جودي وهي تحتضنها:كنتي مخبيه الحلاوة دي فين

مليكه بضحك :عند امك

ليضحك الجميع علي مزاح هذه الفتاة الجميلة ❤️

______________________________________________

عند حور وجاسر

حور :لبست اهو مش عاجبك دا كمانن ولا اييي

جاسر متعليش صوتك لاهلي يومك اسود

حور بتافف:متيلا بقا معنديش حاجه تانيه انا طيب

جاسر وهو يدقق النظر :تمام كدا يلا بينا

ليذهبوا جميعهم الي الاسكندريه أو بمعني اصح منزلهم رجع الجميع الي منزلة

سليم: والله كان اجازة سعيدة جدا ولطيفة كل مرة وانتوا طيبين

لتذهب ملك وموج الي احتضان حور

ملك:اشوفك في الجامعه

موج: أيوة عشان في موضوع عايزة احكيهولكوا

حور:تمام يبناتيت يلا باي

ليأخذ مالك ملك وموج يوصلهم الي منزلهم وتذهب عائلة جاسر الي منزلها وذلك جاسر أيضا الي بيته

______________________________________________

في غرفة اسيا

كانت جالسه شاردة حزينه وتفكر في ما حدث لها وهي تتصفح الانترنت لياتي لها الخبر المفزع حقا

“رجل الأعمال الشهير فهد الدمنهوري يخلى سبيلة من التهمه الموجهه له “

اسيا ببكاء وعياط: حسبي الله ونعم الوكيل طب وحقي فين حقي راح فين

لتأتي فكرة بعقلها وقد عزمت علي تنفيذها ولكن لا احد يعلم ماذا ستفعل تلك الفتاة؟!

______________________________________________

عند عمر وفيروز

عمر :احنا هنتجوز الجمعه الجايه

فيروز بفرح وحماس :بجد الله فرحانه جدا طب ايي انا مش محضرة حاجه ازاي كدا

عمر بحب:انا مرتب كل حاجه وبكرة خدي الفيزا وشوفي نفسك اي وتعملي يحبيبي

فيروز بحزن: اروح لوحدي

عمر بتفكير:خدي حور وصحابها معاكي طيبين جدا ومش هيقولوا لا كلميها بكرة وكل حاجه هتبقي تمام

فيروز :تمام يحبيبي

______________________________________________

م١: انفذ امتي

م٢: دلوقتي

ليدوى صوت الرصاص في كل مكان وليعلن موت الكثير من ابطال روايتنا ولكن لا احد يعلم من هم الذين ماتوا….

(حكاية جوري ودينيز)

في احدى المطاعم الفاخرة

دينيز ارتدي بنطلون اوف وايت وقميص كحلي  وشوز ابيض الذي جميعها تتكون من ماركات عالميه مما يدل علي أنه شخص ثري

دا دينيز

في احدى المطاعم الفاخرة دينيز ارتدي بنطلون اوف وايت وقميص كحلي  وشوز ابيض الذي جميعها تتكون من ماركات عالميه مما يدل علي أنه شخص ثري دا دينيز 

نزل دينيز من منزله حتي يتوجهه الي بيت تلك الجميلة ليصطاحبها الي أحدي المطاعم عند جوري ارتدت تلك الجميلة فستان قصير من اللون الابيض وتركت لشعرها العنان ووضعت القليل من الميكب ليرن هاتفها جوري :قمه الكسوف احم احم هرد اهو الو دينيز :انا تحت بيتك انزل…

نزل دينيز من منزله حتي يتوجهه الي بيت تلك الجميلة ليصطاحبها الي أحدي المطاعم

عند جوري

ارتدت تلك الجميلة فستان قصير من اللون الابيض وتركت لشعرها العنان ووضعت القليل من الميكب ليرن هاتفها

جوري :قمه الكسوف احم احم هرد اهو

الو

دينيز :انا تحت بيتك انزلي

جوري:حاضر

دي جوري

نزلت جوري من منزلها لتتفاجاء ببوكيه ورد كبير جدا من عباد الشمس الذي تفضله دينيز ماسك بوكيه الورد و واقف جمب العربيه ومتفاجاء من جمالها جوري وهي تنظر له بخجل دينيز بحب:هو انتي كنتي جميلة كدا ديما جوري وشها احمر دينيز مقاطعا  اياها خلاص خلاص اركبي ل…

نزلت جوري من منزلها لتتفاجاء ببوكيه ورد كبير جدا من عباد الشمس الذي تفضله

دينيز ماسك بوكيه الورد و واقف جمب العربيه ومتفاجاء من جمالها جوري وهي تنظر له بخجل

دينيز بحب:هو انتي كنتي جميلة كدا ديما

جوري وشها احمر دينيز مقاطعا  اياها خلاص خلاص اركبي

ليذهبوا الي أحدي المطاعم الشهيرة بلندن

جوري وهي تدلف الي المطعم تسقط عليها الكثير من الورود الحمراء لياتي النادل بثمانية بالونات وهو يقول لها أن تفرقع هذة البلونات لتنظر له جوري بعدم فهم

لتمسك بالدبوس الموضوع به أمامها لتفرقع اول بلونه لتجد ورقة سقطت من اللازمه ومكتوب بها i لتستمر في تفجير جميع البلونات الموجودة لتجمع جميع الطرقات و قرأ أنه مكتوب بداخلها i love you لتخجل جوري ثم تذهب الي الطاوله المجاورة التي زينها بالورود الكثيرة لأجلها

جلست جوري علي الطاوله حتي أتت الحلوي

دينيز وهو يفتح لها الغطاء من علي قطعه الملتون كيك وهو مبتسم لتجد جوري أنه قد كتب لها بالشوكولاته البيضاء “تتجوزيني” وموضوع بها خاتم من الماس لتخجل جوري ثم قالت باحراج :بس انا مش بحبك ثم قال دينيز:هتلبسي العباية السودا وهتلفي الطرحة ع السريع ، هستناكي علي اول الشارع هتيجي جري وف ايدك محفظتك الجلد وموبيلك ..

هتتسربعي عشان الوقت هيسرقنا ، هنروح نفك حجز الهدوم اللي كنتي حجزاه

هتفضلي تمشي بخطوات سريعة وانا ماشي اجري وراكي ، وهتخشي ع الصيدلية هتجيبي غسول الوش بتاعك وازازتين شامبو شعر وعلبة مناديل عشان اللي العلبة اللي كانت ف الصالون خلصت ..

بعدها هروح اقابل صحابي علي القهوة لحد الساعة 12 عشان اروح اسحب فلوس م المكنة ..

هكلمك هلاقيكي بتغسلي هدومك علي ايدك  وبعدها الكوتشي الابيض، وهتنشري الهدوم ،عقبال ما تكون مية السخان سخنت ، هكون وقتها روحت هلبس وهقابلك علي اول شارع بيتكم معايا البلالين وشكولاتك ، هشوفك جاية من بعيد زي القمر عنيا مش هتتشال من عليكي ..

اول ما تبصي ف عيني هتلقيني مركز هتتكسفي ، هبتسملك بكل لطف واقولك كل سنة وانتي العيدية وكل السنين اللي جاية تبتدي بيكي ، كل سنة وعنيا مبتشوفش غيرك ستات بحبك ..

وقتها هبوس راسك وهديكي البلالين والشكولاتة  ، وهمسك ايدك اللي حاضنه دبلتك وخاتم وايديا اللي حاضنه دبلتي الفضه ..

طب بذمتك مش كل التفاصيل دي ، تخليكي توافقي تحبيني ؟! ⁦♥️⁩(لاحمد الشامي❤️)

ثم ابتسمت له جوري وقالت :موافقه لتمد له يدايها لكي يلبسها ذلك الخاتم ألبسها الخاتم ثم طبع قبلة جانبه علي يديها تدل علي حبه لها

خرجوا من المطعم ليذهب كل منهما اي منزله فهو قال لها أنه سيتزوجها غدا ذلك المجنون العاشق

ذهبت الي منزلها جوري ثم التقطت الهاتف حتي تخبر أخاها

جوري:ولاا سجائر دانا هموتك مبتسالش ليي ي واطي

جاسر بضحك:يبنتي بقا مش هتكبري بقا

جوري :احم احم انا هتجوز بكرة

جاسر بعصبيه: نعم ي روحمك

جوري بخوف: والله جت بسرعه

جاسر:انا اتجوزت

جوري:اي الهبل اللي احنا في دا يجماعه انت هتجلطني والله

جاسر :تمام هاجيلك علي اقرب طيارة انشالله بكرة الصبح

جوري تمام يحبيبي

أخبر جاسر حور أنهم يجب أن يسافروا في المساء لأجل فرح أخته وهو يلزم أن يكون معها وافقت حور استاءذن جاسر عائلته ثم أحضرت حور الشنط وكل ما يلزمهم

جاء وقت اقلاع الطائرة عن الاسكندريه وذهب جاسر وحور الي جوري

عند جوري

ارتدت جوري فستان عرس من اللون الابيض وكان طويل وذو ذيل طويل وكانت في غايه الجمال ووضعت ميكب خفيف ليبرز جمالها الطبيعي

عند حور وجاسر

ارتدت حور سلوبت من اللون الاسود وتركت لشعرها العنان ووضعت ميكب خفيف وارتدا جاسر بدلة سوداء اللون وكان غايه في الوسامه????

جاسر :وريني شكلك كدا

لتنظر له حور:حلو كدا

جاسر بغضب وهو يحاول التحكم في أعصابه:امسحي الزفت اللي في وشك دا

حور :نعم يا اخويااا انت عبيط ولا ايي

جاسر بزعيق:لمي نفسك بحور الا والله ما اوديكي اخلصي شيلي اللي علي شفايفك لاشيلوا انا

حور بعند:مش هشيل حاجه

ليجذبها جاسر وهو يقبلها بشدة حتي شعر بطعم الدماء في فمه ثم ابتعد عنها وهو يلهث بشدة : تمام اتشال اهو

لتخجل حور من فعلته هذا ثم جريت علي أحدي الغرف لتصلح ما افسدة

عند جوري نزلت هي ودينيز الي القاعة التي أقيمت في افخم فنادق لندن وكان حفل زفاف رائع يليق بعائلة الالفي

في المساء الجميع كان يودع العروسه والعريس ويرسلوهم الي بيتهم

حور احتضنت جوري :انتي لطيفة جدا وانا حبيتك اويي وربنا يتمملك علي خير

ذهبت جوري الي منزلها مع زوجها وكل من كان بالفرح كان يتمني لها حياة سعيدة وكان دينيز فرحا جدا بها وكان ينظر لها وكأنها من أعظم انتصاراته❤️

(ممكن الحاجه أما تضيع منك تزعل اويي وتعيط وتقعد تقول ليه بيحصل معايا كدا اكيد العيب فيا احب اقولك لا انت جميل العيب مش فيك هو بس كان اختيارك مش مناسب مع قدراتك ومش نفس مستوي تفكيرك و دا سواء شغل متقبلتش فيي اكيد ربنا رايدلك الخير في حاجه تانيه ربنا قال إني عند حسن ظن عبدي بي يعني ربنا دائما هيحطنا في الحاجه والمكان اللي في خير لينا سواء شغل دراستك و كمان الصحاب مش معني أن صحابك خذلوك أو اي حاجه من دي انك شخص وحش ومتتحبش لا بالعكس ممكن يكون دماغك وتفكيركوا مع بعض مش متقارب فدا ممكن ياذيك نفسيا أويي عن تجربه شخصيه بس عادي يجماعة هتقابلوا شخص يفهمكوا شخص يخاف عليك من الاذي شخص يحبك ومكان عمل كويس وتنجح فيه ليه لان دا مجالك انت مينفعش تعمل حاجه انت مش حاببها اعتزلوا ما ياذيكوا يجماعه اي حاجه تاذيكوا ومش علي مزاجكم سيبوها اهربوا منها وانا عرفت دا متاخر جدا للاسف اتمني تكون قدرت افهمكوا تعملوا ايي في اي مشكله وتتعاملوا معاها ازايي وكمان الاكونت بتاعي موجود ممكن تكلموني في ايي مشكلة وانشالله هساعدكوا واتمني دا بحبكم كتير )

وبكدا يبقا حكايه جوري ودينيز خلصت وهيظهروا في الاخر خالص وانشالله هنزل الباقي في اقرب وقت ????❤️

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!