روايات

رواية بسمة الفهد الفصل الثامن 8 بقلم زينب نبيل

رواية بسمة الفهد الفصل الثامن 8 بقلم زينب نبيل

رواية بسمة الفهد الجزء الثامن

رواية بسمة الفهد البارت الثامن

رواية بسمة الفهد الحلقة الثامنة

نارين نزلت اشترت ازازه ميه واكل وهي ماشيه شافت جث”ه واقعه علي الارض قدامها سايحه ف دم’ها والصدمه انه كان ابوها ؛(
نارين بصت عليه بصدمه وقربت منه وهي بتترعش: ه ههو هو انت مم مين….ا ا اوعي تكون بابا” ضحكت بجنون” اكيد لاا مش انت يابابا لا ماتهزرش معايا انا عرفاك بتحب تهزر ” كملت بقهره ” باباااااا لاااا ااااه
____________________________
“في البيت”
فهد بصوت مخيف: اللي هيلمسس شعره منها هكسر الدنيا فوق دمااااغه
باسم : عامل فيها راجل انت ” كمل بسخريه ” وانت لبان الدكر ارجل منك
فهد بيحاول يتمالك عصابه ومقدرتش ومسك الفازه اللي قدامه كسرها بعصبيه
…………………….
داده كريمه بتسرع: يبنتي ادخلي ف الاوضه ددي عشان ماشفووكيش
بسمة : ميين دول اصلا فهميني طيبب
داده كريمه: ادخليييي يابسمهه
بسمه دخلت الاوضه الصغيره وداده كريمه قفلت عليها بسرعه وسندت ضهرها علي الباب بخوف …وفاجأها دخول المقنعين وهما بيدوروا علي بسمه
داده كريمه واقفه بغيظ: مش موجوووده هنا ماتتعبوش نفسكم
شك انها واقفه قدام باب غريب: ااه…طب ماتوسعي عشان نشوف شغلنا
داده كريمه: لا مش ه ” قاطعها المقنع وزقها بعيد وهي واقفه هتموت علي بسمه ….فتح الباب بس ملقهاش
داده كريمه بصدمه فسرها: يانهار ازرق البت راحت فين
_________________________

 

 

” ف الاسكندريه ”
نارين : لااااااااااااااااا
: في ايه يا انسه ايه اللي حصل
“نارين فاقت علي صوت سواق التاكسي “فاروق” بأستغراب وخوف”
نارين : ب باباا فييين ….ايييه اللي حصل
فاروق : بابا ايه يا انسه احنا مسافرين القاهره وحضرتك كنتي نايمه وشكلك صحيتي علي كابوس
نارين بخوف : لااا انا عايزه اروح اشوف بابايا ياريت تروحني القاهره بسرعه
فاروق بأستغراب: طيب يا انسه
“نارين قلبها بدأ يدق جامد وحست ان في حاجه هتحصل غريبه وان دا مش كابوس دا حلم يبين دا”
__________________________
“ف الشركه ”
عمر : خليه يدخل يا علي
“دخل انور لعمر بكل برود واستفزاز”
عمر حط رجل علي رجل وبصله : خير؟
انور : هو فين فهد باشا
عمر : مش انت داخل مكتبه؟…يبقا في حاجه خاصه بالشغل انت عايز منه ايه
انور بخبث : كل خير….طالما انت موجود بقا يبقي اقولك ايه اللي حصل
عمر بإستغراب: في ايه؟
انور ابتسم بخبث : لو حابب تلحق ابو نارين عشان هو دلوقتي ياااعييني ف المستشفي (…….) وبيموت
عمر قام وقف بصدمه: نعم ؟؟..انت عملت فيه ايه؟؟

 

 

انور بيلف ويتجه للباب : معرفش بقا …باي يعمر بيه
عمر اتعصب وراح مسكه من التيشرت بتاعه : انت عملت فيه اييييه
انور بإستفزاز وبرود : اعمل فيه ايه يعني….ما تقريبا المرض اللي عنده انتشر ف جسمه
عمر : طب هو متسجل بإسم ايه طيب .
انور بخبث: ابو ناارين
عمر قلبه وجعه وخاف عليه مع انه ابو نارين مش ابوه….ابوه دا اللي اتخطف منه وللأسف معرفش يرجعله تاني كان نفسه حتى يشم ريحته
_________________________
“ف البيت”
بسمة : ينهار ازرق ايه المكان الغريب دا
” بتبص حواليها بتلاقي مكان منظم وبسيط جدا ومليان كتب كل انواع الكتب”
بسمة : الله شكله حلو اوي ….بس هو مقاليش ع المكان دا يعني
“تحت ف الفيلا”
فهد شويه وكان هيضربه من كتر العصبيه اللي كان فيها لف بعصبيه واتجه للأوضه وباسم يبتسم بخبث
“طلع الاوضه والعصبيه بتبان ف كل حركه حته رجله وهو طالع”
فهد دخل الاوضه وبص عليهم بصه خلتهم اترعبوا : انتوا عملتوووووووووا فيييييهااااا ايييييييييييه
داده كريمه راحتله بخوف : يافهد بيه انا خبيتها هنا “شاورت علي الاوضه ” لما فتحوا الاوضه ملقوهاش معرفش البت راحت فين

 

 

فهد بص للأوضه واتطمن خلاص بس كمل بعصبيه: مش انتوووا ملقتوهاشش….غوروا بقااا
باسم ء: ملقوااش ازاي
فهد قربله : تعرف انت لو مكنتش راجل كبير كنت موتتك وخلصت منك…بس انت اهو راجل كبير معادك يعتبر قرب ومسيرك تندم….اطلع برا انت ورجالتك قصدي انهم مش رجاله….براااا
باسم بغيظ: ماش يافهد حسابك معايا قرب اوي ….يلا يارجاله
” رجالته راحتله ومشوا من الفيلا وفهد راح بص عليهم ورجع الاوضه تاني”
داده كريمه بعياط : البت راحت فين هئ هئ
فهد : اهدي ياداده بسمة ف امان
داده كريمه بلهفه : بجد يبني
فهد : ايوه ياداده…روحي انتي دلوقتي
داده كريمه: ح ح حاضر يبني
” داده كريمه خرجت وفهد قفل الباب واتجه للغرفه ”
___________________

 

 

فاروق : انسه يا انسه نارين
نارين فاقت : اممم
فاروق: احنا وصلنا القاهره يلا
نارين : ايه بجد…طب يلا انت هتيجي معايا عشان تاخد فلوسك
فاروق : طب يامسهل الحال…بيتك فين
نارين : في (…..) يعني قريب مش بعيدد…المهم اني اطمن علي بابا بسس
فاروق: ماشي يابنتي يلا هنطلع ع البيت وربنا يستر.
نارين بقلق : يارب
________________________
” عمر راح بسرعه المستشفي دي عشان يشوف ابو نارين”
عمر دخل بهيبته : محتاج اعرف حالة ابو نارين
الممرضه : الحالة الخطره هنا…محتاجين نعملله عمليه ب مليون جنيه ودي اللي هتلحقه
عمر بإستغراب: عمليه ايه؟؟
الممرضه : زرع كبد….بس محتاجين دلوقتي ياعمر باشا لأن هو بين الحياه والموت
_______________________
في الفيلا
فهد اتجه علي الغرفه دي وقلب الخشبه ولقى بسمه قاعده بتقرأ….مشفش قدامهوجري عليها اخدها فحضنه”
بسمة : انا كنت خاايفه اووي ….انت كنت فين
” فهد ساكت وحاضنها جامد لدرجه انه هيدخلها بين ضلوعه ”
فهد بخفوت : قلقتيني عليكي يابسمه

 

 

 

بسمه بتعب : خلاص يافهد انت حاضني جامد ومش قادره
“فهد استوعب انه حاضنها جامد بعد عنها وقعدها جنبه علي الكنبيه البسيطه وحاوطها ب ايده”
فهد : كويس انك دخلتي المكان دا
بسمة: ماقولتليش ان عندك مكان سري
فهد : المكان دا يابسمه لما الدنيا كلها تضيق عليا بدخله وببعد عن الناس…بفضل اقرأ الكتب دي وانسي”كمل بحزن ” واهو اديكي عرفتيه
بسمه بصتله بإستغراب: وانت زعلان اني عرفته ولا ايه؟
فهد بحزن: الصراحه اه ….. مكنتش عايزك تعرفيه عشان لو زعلنا من بعض ادخله واخليكي تنسيني
بسمه : انساك ؟؟…دا انت كل ما ليا ف الحياه دي يافهد انا بحبك اووي
فهد سمع الكلمه دي وبصلها بفرحه : بجد بتحبيني؟؟
بسمه : اووي . …وبتمنيتكون انت كمان بتحبني
فهد بصلها: بحبك بس..؟ دي كلمه بحبك قليله عليكي
بسمه فرحت وحضنته جامد وهو حضنها

 

___________________
” فاروق ونارين وصلوا البيت ونارين طلعت الشقه وخبطت جامد بس محدش بيفتح”
نارين نزلت بسرعه: ممكن تديني فونك بسرعه
فاروق : حاضر…اتفضلي
نارين اتثلت برقم المستشفي اللي بيروح فيها ابوها رد عليها واحد
نارين : الو….انا نارين بنت ابراهيم….عايزه اعرف هو موجود عندكم؟؟
: ايوه موجود
نارين : طيب هو كويس ؟؟
: للأسف الاعمار بيد الله يا استاذه نارين
نارين سمعت الخبر من هنا غابت عن الوعي تماما ؛(

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية اضغط على : (رواية بسمة الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى