Uncategorized

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بدور عاطف

 رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بدور عاطف

بداخل سيارة مصطفي المهدي كان يجلس يشاهد الاجواء و الشوارع من داخل سيارته و ها هي السيارة تتحرك في نفس المكان
مصطفي،،ياااه و الله زمان مع ان المكان اتغير لكن المكان دا بالذات عمره ما يغيب عن ذاكرتي ثم تفاجأ بالسيارة تدخل ذالك المنزل
مصطفي،،و الله زمان يا سالم يا وكيل مرت السنين و هرجع اشوفك من تاني و هشوفها هي كمان يا ترا شكلك اي دلوقت اكيد كبرتي بس في نظري لسه زي ماانتي يا روح القلب
دخلت السيارات و توقفت فخرج منها الجميع
دينا،،الحقوا قي اسطول عربيات تحت
بدر،،و مين دول كمان
دينا،،معرفش
ورد،،تعالي نشوف
بدر،،عندك انتي و هي لو وقفتي في البلكونه عمرو هيشلوحنا
تعالوا ورايا
خرجوا و نزلوا الي الاسفل و وقفوا خلف الستار
توجه الجميع للداخل و ها قد دخل اخيرا مصطفي المهدي و كان ينظر ينظر في جميع ارجاء المنزل الذي تغيرت ملامحه
عمرو،،البلد نورت بوجودك يا باشا
مصطفي،،منوره بأهلها سالم بيه عشره قديمه و بينا عيش و ملح
عمرو،،معقول
مصطفي،،طبعا
عمرو،،اول مره اعرف
البنات من خلف الستار
بدر،،مين مصاصين الدماء دول
دينا،،دول اهل جوزك يا عروسه
ورد،،شوفتي الراجل و حلاوته
بدر،،اهرسي انت و هي ابت
و ها قد دخلوا اخيرا أسر و فهد و كان مراد يقف معهم
دينا،،اوباااا
بدر،،اي
دينا،،بصي الي وقفين دول
نظرت بدر و ورد لهم
ورد،،يا لهوييي اي الجمال دا
بدر،،فعلا مشاء الله
ورد،،يا نهار الوان يا معلم اي العيون دي
بدر،،يابت اتلمي صوتك هتفضحينا
دينا،،اسكتي بقا احنا قريبين و ممكن يسمعونا
ورد دون ادراك،،لا انا خلاص هاخد ابو عيون لبني دا لا و ابو عيون رصاصي دا لا هاخدهم الاتنين
دينا،،تاخديهم فين ابت
ورد،،هتجوزهم
بدر،،ههه الاتنين طب و سعد
ورد بسهتنه،،سعد اااه من سعد لا لا انا هروح اتجوزهم
امسكتها دينا من يدها و بدر من الجهه الاخري
بدر،،اتهدي هتفضحينا
دينا،،افتكري سعد حبيبك مش انتي عاوزه تتجوزيه
ورد،،اه
بدر،،طب خليكي فيه بقا و سيبك من الاتنين دول هو واحد بس الي هتتجوزيه و هي سعد
ورد،،لا انا هتجوزهم الاتنين
دينا،،لا دي ضربت ع الاخر
بدر،،ابت المجنونه و سعد يا حببتي سعد
ورد،،هتجوزه هو كمان بس هخليه استبن اوعي اما اروحلهم
دينا،،هههههههه
هنا سمع الشباب اصواتهم فاذاح مراد الستار و وجدهم
مراد،،بتعملوا اي هنا
بدر،،انااا اناا ان
مراد،،علي فوق
ورد،،طب انا هروح اشوف الاستبن
سحبتها دينا و صعدوا و خلفهم بدر التي اوقفها مراد قائلاً ،،
تعالي اعرفك علي ولاد عمي
مراد،،اعرفكوا ببدر مراتي
أسر،،اهلا و سهلا ألف مبروك يا عروسه
بدر،،الله يبارك فيك
كان فهد ينظر لها بشده و هي تنظر له و قد احست بشئ غريب
فهد،،مبروك
بدر،،الله يبارك فيك
ثم صعدت الي الاعلي و كانت بين الحين و الاخر تلتفت و تنظر لفهد الذي لم يفارقها بنظراته
اخذهم مراد و دخلوا
عمرو،،والدي توفي من سبع سنين و انا الي مسكت كل حاجه و الحمد لله قدرت اعلي اسمي في السوق
مصطفي،،ماشاء الله
مراد،،حمد الله علي السلامه يا عمي
مصطفي،،الله يسلمك يا حبيبي امال عروستك فين عاوز اسلم عليها
عمرو،،العروسه بتجهز حضرتك عارف النهارده الفرح بقا و تحضيرات و كدا
مصطفي،،طبعا ثم قال في نفسه،،ياترا انتي فين يا روح
عند السيدات كانت تجلس امينه تتحدث مع فاطمه والده مراد
امينه،،نورتي يا حببتي
فاطمه،،دا نورك امال عروستنا فين عاوز اشوفها
امينه،،بتجهز فوق
فاطمه،،مش عاوزاكي تقلقي عليها انا ماليش غير مراد ابني هو كل حياتي و مالناش غير بعض من بعد وفات والده انا هاشلها في عيني
امينه،،طبعا،،الي تجيب واحد زي مراد لازم تكون اخلاق و انا ربنا يعلم اني حبيته اول ما شوفته و امنته علي بنتي و متأكده انكوا هتصنوها
في الاعلي تجهزت بدر 
جهاد،،ماشاء الله ليكي حق ماتلبسيش فساتين و لا تحطي مكياج كنتي عملتي انقلاب في البلد
دينا،،فعلا بدر و هي بدر
ورد،،ساكته لي يا بدر من ساعة ما طلعنا 
بدر،،ها لا ابدا
دينا،،لا اوعي تكوني خايفه و الجو دا فين بدر الجامد
ابتسمت بدر و قالت،،انا كويسه و الله بس كان نفسي بابا يكون معايا النهارده
جهاد،،ادعيله بالرحمه يا حببتي
ورد،،انا هروح اشوف مامتك عشان تيجي تشوفك
دينا،،لا خليكي انتي انا هروح انا اوعي تخرجي
ورد،،الله بقا
بدر،،اهمدي و اقعدي مش ناقصين فضايح يا بتاعت الاستبن
ورد،،طب اعمل اي العيال مززز اوي
بدر،،تقومي تاخدي الاتنين يا مفتريه
جهاد،،هههه دا انتي مصيبه يا ورد
بدر،،امال ياسمينا فين لسه ماجتش
ورد،،انتي عارفها مقضياها كيميا و تفاعلات لما ابويا هيطق منها
بدر،،كويس انها ماجتش كانت قتلتك
جهاد،،انا اتصلت بيها و زمانها جايه فانكتمي لا تلاقيها داخله عليكي دلوقت
و هنا دخلت امينه و معها فاطمه
امينه،،باسم الله ماشاء الله
فاطمه،،ماشاء الله بدر و انتي بدر يا حببتي
امينه،،سلمي علي حماتك يا بدر
فاطمه،،لا دي تقولي يا ماما من النهارده
بدر،،اكيد طبعا
انسد الليل و أضيئات الاضواء و خرج الجميع في جنينه المنزل
سعد،،يا عريس يا عريس
اسر،،ههههه باقي علي انتهاء فترة العزوبيه ما يقرب من ثلاث ساعات
محمد،،اه و الله و هتبقا شبه حازم
حازم،،لي و انا مالي يا زفت انت
اسر،،بابنك دا مالك و نص و تلات تربع
صلاح،،ههههه معاك حق و الله
حازم،،اتلم يا جزمه منك ليه و انت يا زفت احترمني شويا انا اكبر منك
اسر بطفوليه،،حاضر يا عمو
الجميع،،ههههههه
حازم،،بقا انت عايش في ايطاليا انت ما تخليك زي اخوك و اعقل شويا
محمد،،هو فهد فين صحيح
مراد،،واقف مع عمي و عمرو ثم ذهب اليهم و قال،،اي يا عمرو مش ناوي تجبلي عروستي و لا اي
عمرو،،هههه مستعجل علي اي بس كلنا كنا كدا في الاول
مصطفي،،طبعا
فهد،،عن اذنكوا تركهم فهد و ذهب الي مكان ما بعيدا و اخذ يعبث بهاتفه و فجأه اصتدمت به
….،اي دا مش تفتح
نظر لها فهد و قال،،انا اس ثم قطع حديثه قائلا،،نور
…،،نور مين انا…قاطعها بضمها اليه و قال،،حببتي وحشتيني اوي
أذاحته عنها و لم تعطيه فرصه للتحدث حيث وجهت له صفعه قويه و تركته و كادت تذهب فأمسكها فهد و أخذها الي زاويه بعيده فكادت تصرخ فأوقفها بقبله عنيفه و بعد ذالك تحولت لهدوء و حب
????????????????
????في مفاجأه كدا بس مع الوقت هكشفهلكوا
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!