Uncategorized

رواية مالك قلبى الفصل التاسع 9 بقلم بسكوتة

 رواية مالك قلبى الفصل التاسع 9 بقلم بسكوتة
رواية مالك قلبى الفصل التاسع 9 بقلم بسكوتة

رواية مالك قلبى الفصل التاسع 9 بقلم بسكوتة

وكمل كلامه مالك وقال :رنين انا عاوز اصرحك بحاجه مش عاوز حد يعرفها غيرك انتي وبس 
رنين باهتمام وشوق :قول يا حبيبي 
مالك مبسوط انها احبته وقالها : لما انت كنتي لسه مولوده كان عمري اربع سنين وسعتها فرحت جدا فرحه مفرحتهاش قبل كدا بس كنت صغير مش عارف اي هو الاحساس دا بس كان احساس جميل جدا واول ما ابتدي تضحكي ضحكتيلي انا وكانت امك بتخليني اشيلك اوقات كنت بحس فيها بقلبي وهو بيرقص من الفرحه وفاتت ايام وشهور وسنين وكبرتي حسيت اني بشيل مسؤاليتك اكتر يا رنين  لما كان حد بيديقك في المدرسه كنت بعلمو الادب وبضربه ولما كبرتي ودخلتي الجامعه كنت خايف عليكي وكنت رايح اتقدملك وعرفت ساعتها ان حازم جالك وانتي وافقتي طبعا فقدت الامل ومقدتش وفضلت مكتأب لفتطره طويله لحد مرجعلي الامل ويوم ما حازم سابك في طريقه ومشي انتي عارفه انا عملت في حازم اي يا رنين 
رنين بتوتر:اي
مالك بيكمل كلامه وقلها :خطفتو واخدتو في مكان بعيد وفضلت اضرب فيه وكأنها كانت فرصه ليا ربنا بعتهالي عشان انتقم منه عشان يسيب مهجت قلبي تمشي في نصاص اليالي لوحدها واتنين يتعرضولها بالشكل دا 
مالك لاحظ ان رنين خافت من كلامه وقالها :انا بحبك يا رنين بس الي هيقربلك هقتلو انتي ملكي وانا مبحبش خد ياخد حاجه ملكي فهماني 
رنين:مالك
مالك:نعم يا حياتي 
رنين :ممكن اطلب طلب
مالك:اتفضلي يا روحي 
رنين:عاوزه ارجع الكليه واشوف صحابي ولا انت ناوي مكملش تعليمي وابقا حاجه 
مالك بابتسامه خفيفه:ماشي من عنيا ومين قلك اني هحبسك في البيت يعني 
رنبن ضحكت ومسكت ايد مالك وقالتله بحبك مالك تاه في الكلمه وقالها
مالك:هاااا …….. قولتي اي
رنين:انا ب ح ب ك انا بحبك يا مالك 
مالك بفرحه قام من ع الكورسي وحضن رنين وقبلها قبله حب وحضنها بحب وقلها انا بعشقك مش بحبك بس 
رنين كانت مبسوطه اوي من كلامه وحضنته وفضلو يرقصو ع انغام الفرقه رقصه بحب 
مالك:تعالي يا رنين عاوز اهديكي حاجه كدا 
رنين :اي هي 
مالك:طب بس تعالي وغمضي عنيكي 
اخدها مالك من اديها ووصلو عند العربيه وطلع لها علبه من منها ونزل علي ركبته وقالها
مالك بحنيه:رنين
رنين بفرحه :هااااا
مالك :فتحي عنيكي 
رنين فتحت عنيها وكانت مش مصدقه الي بيحصل كان عباره عن طقم الماظ كامل شيك
رنين بفرحه بينا في عنيها:وداعلشاني 
مالك :اكيد 
رنين بكت بكاء فرحه واخده مالك في حضنها 
مالك جاله تلفون :الو هاخلصتوه ولا لسه 
الشخص:خلاص يا مستر مالك كل حاجه تمام 
مالك بارتياح :ماشي وقفل المكلمه
مالك :رنين
رنين :نعم
مالك :يلا عشان نتعشا وبعد كدا في مفاجأه تالته 
رنين :تاني اقصد تالت اي هيا 
مالك :اصبوري يا فضوليه وهتشوفي كل حاجه
رنين:بفرحه:ماشي
راحو واتعشو وبعدها ركبو العربيه وروحو 
رنين:احنا رحين فين 
مالك :رحين بيتنا
رنين :بس دا مش طريق بيتنا 
مالك:لا دا طريق بيتنا 
رنين:لا مش هو انت رايح فين 
مالك بصلها ومبتسم :شويه وهتعرفي
رنين ضحكه :طول ما انا معاك بكون مطمنه 
مالك بصلها وضحك وبسها من خدها وبعد شويه وصلو قدام بيت كبير مزين بالورود ساعه ما مالك وقف العربيه قصاد البيت نزلت رنين وشافت البيت 
رنين بانبهار:اي دا 
مالك:بيتك يا حبيبتي وطقطق صوابعه …….. وفجاه ظهرة برواز كبير مكتوب عليها بالنور بحبك وظهر في السما صواريخ من الي بتنور 
رنين لسه هاتتكلم وعنيها بتلمع من كتر الفرحه شالها مالك ودخلها البيت وطلعو اوضت النوم السرير عليه قلب بالورد وصور رنين وشموع في كل مكان 
رنين مش عارفه تبكي ولا تفرح ولا تعمل اي من الاخر مش عارفه تتكلم من كتر الفرحه مالك شدها عليه وقبلها قبله رقيقه وبعد حبه عشان تاخد نفسها ورنين في زهول وفرحه واحتيار ولوم ع نفسها انها مكنتش عطياله فرصه من الاول انو يعبر لها عن شعوره المدفون وفاقت للحظه وقالت لمالك 
رنين ببكي:مالك
مالك:بيمسح دمعتها ….. اي يا حبيبي مالك 
رنين اترمت في حضنه :وقالتله :انا اسفه متزعلشي مني انا غلط في حقك 
مالك:بيمسح دمعتها وقلها :ولا يهمك يا حياتي ما انتي دلوقتي اهه وفي حضني 
وكمل كلامه وقالها:رنين
رنين؛نعم
مالك بخبث:انا عاوز اكل 
رنين ببرائه:احنا لسه واكلين انت لحقت
مالك ضحك عليها وقام وفتح الدولاب وطلع لها بيبي دول 
رنين:اي دا
مالك: انتي شايفه اي 
رنين:بس يا مالك 
مالك قاطعها:مفيش بس يلا ورانا حجات كتير  وشدها عليه وقبلها وسبها 
دخلت رنين الحمام ولبست البيبي دول وطلعت ووقفت بكسوف 
مالك قام وقبلها …….. نسيبهم باه في بحر غرمهم ????????
“”تاني يوم””
مالك:رنين 
رنين:اممممم
مالك:يلا ياروحي قومي عشان تروحي الجامعة وانا اروح ع الشغل 
رنين:حاضر 
قامتو رنين ومالك واخدو شاور وفطرو ومالك وصلها علي الجامعه بتاعتها وراح شغله
(عند مالك في الشغل)
مالك دخل عند اللوأ بتاعو 
مالك :صباح الورد ع احلي لواأ في الدنيا 
اللواء (محمد):احلي عريس واللهي  .. ها الجواز عامل اي 
مالك:تمام يا حضره اللوأء 
محمد:طيب روح باه علي شغلك عندنا مهمه مستعجله 
مالك:……
يتبع ……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا 
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى