روايات

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمين مصطفى

جاك بصدمه:اييييييه….ازاي مش بنتهم…وانتي متسجله ب اسم عدي…
سيرين بحزن وغل:انا فعلا مش بنت رسيل لان رسيل تبقي عمتي….انا بنت مصطفي…
جاك:لا لا انا مش فاهم حاجه عايز اعرف كل حاجه….
سيرين:هحكيلك…..انا سمعت من امي ان ابويا مات بمرض وحش..وان ليا عمه غنيه جدا….او ب الاحري اتجوزت واحد غني….ابويا كان متجوز امي بس مكنش ناس كتير يعرفوا واللي عرفته برده ان مره واحده ظهر محامي وفتح وصيه  ابويا التانيه…
فلاش باااك……
……….:احم استاذ عدي ممكن اتكلم مع حضرتك شويه….
عدي:ها اتفضل ممكن اتشرف ب اسم حضرتك….
……….:انا سعد زاهر المحامي….المحامي اللي الاستاذ مصطفي كلفني اني افتح وصيته بعد ما يموت…وانا لسه عارف قريب انه توفي لاني كنت برا البلد……
عدي:امممم وحضرتك جاي بعد اكتر من 10 سنين عشان تنفذ الوصيه كلام ايه دا…..
سعد:انا مكنش اعرف انه اتوفي…..وكنت دائم الاتصال مع زوجته وكانت بتقولي انه مريض…..وانه علي قيد الحياة
عدي بصدمه:زوجته….مصطفي مكنش متجوز….
سعد:لا كان متجوز….وطلب مني ان انا افتح الوصيه قدامك انت وزوجتك…..
عدي:تمام….ودا عنواني…اتفضل ***********
سعد:متشكر جدا….وهاجيلك بكرا ان ساء الله ع الساعه 3….والسلام عليكم….
عدي:وعليكم السلام….وخرج سعد لكن.
عدي:طب ليه مظهرتش مرات مصطفي لحد دلوقتي وايه الهدف من الظهور متأخر كدا…انا لازم اخد بالي…….
***********”*******
بااك….
جاك: ها كملي…..
سيرين:وبعدين….
فلاش بااك….
وف فيلا عدي….ف اليوم التالي….فعلا وصل المحامي…..
سعد:احم…نبدأ يا استاذ….
عدي بثبات:اتفضل…..
سعد فتح الوصيه:احم..بسم الله الرحمن الرحيم….الي اختي الفاضله…بنتي اللي انا ربيتها…انا عارف اني كنت دايما بقسي عليكي بس انت اختي لو كنت عملت كدا ف كان دا من دافع الخوف مش اكتر…..انا عمري ما اتمنيتلك الشر ابدا انتي اكتر حاجه حبيتها ف حياتي او ب الاصح انتي النقطه البيضه ف حياتي السودا…فرحتلك جدا لما لقيت شخص مناسب ليكي زي عدي…..عدي هيصونك وهيحافظ عليكي….ومهما حصل اعرفي اني كنت بحبك اووي والله….واذكرينيي ب الخير دايما واترحمي عليا واطلبي من ربنا انه يسامحني…..والاستاذ عدي…انت شخص محترم جدا…ومن انضف الشخصيات اللي قبلتها ف حياتي….وبتمني انك تحافظ علي اختي….وشكرا ليكوا …سلام ياحبيبتي…..
رسيل ببكاء:وانا كنت بحبك والله يامصطفي بس انت كنت وحش بس انا عارفه انك طيب…..من الحب اللي كنت بشوفه ف عنيك….
عدي:ها فين الوصيه يا استاذ…..
سعد:الصبر ياعدي بيه…..نكمل….”انا عارف انك هتتصدمي يا رسيل…بس سامحيني…انا كنت متجوز…..اه كنت لاني طلقتها….هي السبب ف كل اللي حصلي….وصيتي ليكي يارسيل انت وعدي انكوا تخدوا بنتي وتربوها….وتعلموها معني الجو الاسري الصحيح….لان للاسف الست اللي اتجوزتها عينها فارغه….عملت كل حاجه لاجل نفسها ومفكرتش فيا انا وبنتي…..خدي بالك منها يارسيل….ودا اخر حاجه هلطبها منك….وادعيلي بالرحمه كتير…..وكدا يا استاذ عدي الوصيه انتهت……..
رسيل ببكاء:عدي هات البنت…..لازم انفذ وصيه  اخويا مهما كلفني الامر…..
عدي:ودا اللي هيحصل….
رسيل:بس…بس مامتها…..
عدي:اللي احنا سمعناه انها مش بتفكر غير ف نفسها ممكن قرشين يسكتوها….
رسيل:عدي اعمل اي حاجه لازم بنت اخويا تبقي ف حضني…..
عدي حاضر….
************
وب الفعل عدي فضل يدور كتيير علي سيرين بنت مصطفي…..واخيرا وصلها….وروح البيت لرسيل….
عدي:احم رسييل….رسييل….
رسيل:حاضر ياحبيبي جايه…..وخرجت بسرعه لكن اتصدمت لما لقت معاه بنت صغيره جميله جدا….
رسيل بدموع:هي دي بنت مصطفي…..
عدي:اه….
رسيل جرت عليها وحضنتها وفضلت تعيط كتير ف البنت قالتلها….
سيرين:خلاص ياطنط كفايه….عشان متتعبيش….
رسيل باست خدها:قوليلي ياماما….
عدي:رسيل…
رسيل:قوليلي ياماما…..
شدها عدي للاوضه وقفل الباب وقال….
عدي:اي اللي انتي بتقوليه دا….ازاي تقولك ياماما…انتي مش امها….فاااهمه…وانا مش عايز اي حاجه تأثر علي فرح…..
رسيل:بس دي بنت اخويا يعني انا زي مامتها…
عدي:اديكي قولتي زي…..
رسيل:اوعدك ياعدي مفيش اي حاجه هتأثر علي بنتنا بس دي يتيمه وملهاش حد….متبقاش اناني….
عدي بصدمه:اناني….انا اناني….شكرا…ومشي وساب البيت كله….ومخدش باله ان البنت البريئه بتسمعه وهما بيقولوا عليها يتيمه..اد ايه الكلام دا بيوجع…
البنت كانت بتعيط….ف لقت ايد صغيره بتشد ف هدومها وكانت ايد فرح….ذات ال 8 سنوات….
فرح:انت ليه بتعيطي…حد زعلك….
سيرين بحزن:لا مفيش….
فرح:انتي اختي اللي كنتي مسافره….
سيرين ب استغراب:لا انا مكنتش مسافره انا كنت….
رسيل:اه ياحبيبتي دي اختك اللي بابا كان مسفرها برا واديها رجعت….عيزاكوا تبقوا زي التوأم متتفرقوش عن بعض وتحبوا بعض اووي يا فرح فاهمه….
فرح بطيبه:حاضر ياماما….تعالي معايا عشان اوريكي اوضتنا….
سيرين:اوضتنا……
************
باااااك
جاك،:هاا ايه اللي حصل…اللي انا سمعته منك ان عدي ورسيل دول طيبين جدا…صرفوا عليكي وعلموكي….ومبخلوش  عليكي بحاجه كانوا ممكن يسبوكي ف الحته اللي انت كنت عايشه فيها لوحدك….
سيرين بغضب:ياااريت كنت عيشت هناك ولا قابلت الناس دي….
جاك:اهدي ياسيري وكملي…
سيرين:مرت الايام…والشهور والسنين وكبرنا وكان عدي دايما يعمل فروق بيني وبين فرح ويبصلي بصه اللي هو دا مش مكانك…وكان دايما يحضن فرح وانا لأ…..يجيب الهدايا لفرح وانا لأ….يجيب اللبس لفرح وانا لأ……حتي حب عمري….حبي الوحيد…لما فرح طلبته اتجوزها…وانا لأ…انا مخدش حاجه انا عايزها ف الحياه القذره دي….
جاك:وناويه علي ايه….
سيرين:ناويه اني افرق بينهم بس هما يحسوا ان هما اللي بيفرقوا بين بعض…..عايزه احسسهم انهم غرباء وسط بعض…وف الاخر جاسر هيبقي ليا…..
جاك:بس دا جوز اختك…..
سيرين:شهرين تلاته وهيطلقها ويتجوزني……
جاك:ايه الثقه دي…..
سيرين:انا مرتبه كل حااجه….
جاك:بس انتي كدا مش بنته ب التبني….لانه متبنكيش….
سيرين بحزن:دي كانت الكلمه اللي عظي بيقولهالي عدي علطول “انتي بنت بالتبني…..
جاك:هو وحش للدرجه دي….
سيرين:انا بكرهه…وبكره امي الحقيقه وبكره رسيل وبكرهم كلهم…وهعمل المستحيل عشان اخلص من كل واحد اذاني وهاخد فلوسهم كلها……
جاك تليفونه رن:طب سلام يا سيري هجيلك وقت تاني…..
ومشي بعيد وفتح الخط وقال:اظن انت سمعت كل حاجه….4
………:**************
جاك:شكرا جدا مع السلامه……
************************
اما ف بيت قاسم…..
قاسم:ياشباب عشان صلاه التراويح….وانتي ياعشقي اجهزي بسرعه بقا…..
عشق:حاضر ثواني…..
قاسم:لا استني….ومشي معاها للاوضه وفتح الدولاب وقال:خدي البسي دا…..
عشق:يااااااااه دا انت تلبسه ويبقي واسع عليك….
قاسم:نظبط كلامنا ياعشق…..وبعدين انتي عايزه تلبسي حاجه ضيقه…..
عشق:ياقاسم ياحبيبي…البس حاجه ضيقه ليه…..هو انا لسه شابه…احنا كبرنا ياقااسم كبرنااا…..
قاسم:بس مش بابن علينا….البسي بسرعه ياعشق…سلام….
ومشي بسرعه قبل عشق ما تتكلم…..
عشق:عمره ما هيتغير…….
**************
ف اوضه ادم
مراد:والعريس اهووو…اهووو اهوووو……لا لا استنا عريسنا راجل جدع…مهو نن عين امووووممموووه
يزن:بس…بسسسس ياتلوث….
مراد:ييني انا صوتي جااامد…..
يزن:ادم غني….
ادم:لا مستحيل…..
جاسر دخل هو وفرح بسرعه….
جاسر:يالا يا بني سمعني….
ادم:لا ياجاسر….
جاسر بشموخ:هتغني ايه….
ادم:بقولك لا وانت بتقول هغني ايه….
نور دخلت وحضنت ادم:ادووومي…غني عشاااني بلييز….
ادم:ليه بس كدا يانور….خلاص حاضر…
يزن:كل دا عشان ست هانم….وبصلها بصه وحشه ف حطت نور راسها ف الارض بحزن لكن لقت حد بيحضنها
يزن:علي فكرا انا بهزر معاكي وراسك دي متتوطاش لحد ابدا يا نوري…ولو مكنش غني كنت خليته يغني غصب عنه…..
ادم:احم…هغني وغني بالفعل بصوته الجميل اللي يدوب الحجر…..
احنا بقينا لبعض حقيقي…
يعني طريقك هو طريقي….
نفسي اصدق
اللي انا فيها
مش احلام انتي معايا وايوه انا ليكي
والدبل منوره في ايديكي
يعني اتحقق
وينعش حلم الايام
بشكر ربنا من جوايا
اني معاك وانك ويايا
واللي في قلبي مش هيكفي
أي كلام كل سنيني الجاية معاك هتكون اجمل.
يزن:الله علييك يا ادم يااجااامد
ادم:ودلوقتي دورك بقا…..
يزن:لا مستحيل…..
نور بعيون زي القطط:وعشان خاطري….
يزن:خلاص هغني عشانك ياقمري…..
يزن:احم….
عيونك شايفها وحاسس ان انا عارفها سبينى برحتى
اوصفها مكسوفة ليه
كأنك معايا بقالك عمر ويايا بنفس جوايا
من قد ايه
سنين شيفك فأحلامى بنادى عليكى ضمينى
ليالى كنت مش عايش
ومستنيكى تحينى
وحشتينى وحشتينى
سنين بعدك على عينى ليالى كنت مش عايش
ومستنيكى تحينى
يا اجمل هديه بعتها القدر ليا
يا قمر فعز لياليا اوصفلك ايه
والله والدنيا بقت فعنيا حاجة تانية هواكى قبلته
وفى ثانية جريت عليه
بحبك هقولها
ياريت قبل ما اكملها
تعالى فحضنى ونقولها
ايه حكيتك ايه
نور:الله عليك يااجااامد…الله….
اما الاوضه اللي قصادهم روضه ومي كانوا واقفين يسمعوا صوتهم وحرفيا كل واحده حست ان الكلام ليها…….
مي بتوهان:صوته حلو اووووي…..
روضه:ويزن كمان صوته حلوووو…..
رضوان:يااااابناات انا نازل اصلي التروايح سلام…..
مي وروضه:……….
رضوان دخل الاوضه لقي كل واحد اخده المخده ف حضنها وسرحانه……
رضوان:انا نازل….
مي وروضه:……….
رضوان:ربنا يشفيكوا….ونزل
****************************
اما ف بيت جمال…..
جمال:لازم الشقه دي تبقي ملك لجمال عز الدين بكرا فاهم وقفل ف وشه…..
زينه:مستعجل اووي كدا انك تسيبنا ياجمال…..
جمال:يا امي انا بتعب جدا….والله من الطريق….
زينه:من الطريق بردو ماشي…انا هعمل اللي عز قالي عليه واسيبك ف حالك لانك مش صغير  ياجمال…بس ياريت متعملش حاجه غلط…..
جمال:حاضر يا امي….وخرجت زينه……
جمال ببسمه عاشقه:اخيرا هبقي قريب منك يانوري واشوفك كل يوم…
*******
وبعد التراويح ف المسجد…..
رضوان:يالا ياجماعه اتفضلوا….
قاسم:اتفضل….
ومشوا ورا رضوان لحد ماوصلوا لشقته…..
رضوان:اتفضلوا…..
عدي:يارب ياستير…..
ودخل قاسم وولاده وعدي…..
رضوان:اتفضلوا استريحوا…..
قعدوا كلهم ويزن عينه بتدور ف الشقه كلها علي روضه
قاسم:احم…بص كدا يا عم رضوان من غير مقدمات كتير انا جاي النهارده عشان اطلب ايد روضه ليزن ابني….
رضوان:والله ياقاسم بيه…ليا الشرف اني اناسب حضرتك لكن ف الاخر القرار لصاحبه الشأن….لازم اخد برأيها….
قاسم:حتي لو معملتش كدا ياعم رضوان كنت انا هعمل كدا…وهي لو مش موافقه مش هيتعرض لها ابدا….بس ان شاء الله خير…..نادي لنا العروسه بقا….
رضوان:ههه حاضر…يارووضه…
روضه من جوا:حاضر يابابا….
يزن ف نفسه:عقبال متقولي حاضر ياحبيبي…..
وخرجت روضه وهي شايله المشروبات والحلويات…..وقدمت لهم ووقفت عند يزن اللي فضل باصص لعيونها….
روضه:احم استاذ يزن….
يزن:عيونه….
ضربه جاسر ف رجله…..
يزن:احم…شكرا….
رضوان:الاستاذ قاسم ياروضه طلب ايدك ليزن….انتي اي رأيك…..
روضه بخجل:اللي تشوفه يابابا….
يزن:اهي وافقت….يالا بقا نقرأ الفاتحه…..
الكل ضحك وقال رضوان:انت مستعجل كدا ليه….
يزن:خير البر عاجله…ورفع ايده عشان يقرأ الفاتحه .بسم الله الرحمن الرحيم
وقرأوا كلهم الفاتحه…..وقال يزن….
يزن:اميين….ان شاء الله كتب الكتاب والخطوبه…مع جاسر….
قاسم:يبني انت مستعجل ليه….
يزن:قولت ان خير البر..عاجله يا والدي….انت ايه رأيك ياعم رضوان…..
رضوان:والله انا موافق….وبص لروضه…ف شاورت راسها بمعني ااه….خلاص علي خيره الله….
مي:لولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولي
ادم:اي يا شيخه كل دي زغروطه…..
مي:الله اكبر…صلي ع النبي يا اخويا….
ادم:اخوكي…..
الجميع:عليه افضل الصلاه والسلام…..
وفضلوا قاعدين شويه ومشوا…….
**************************
وبعد شويه روح قاسم وولاده وعدي راح شقته
عند عدي كانت رسيل بتحاول تكلمه لكن هو كان تقيل عليها وعامل.نفسه مخاصمها عشان تعرف غلطها….
وقاسم نام بعد ما حكي لعشق كل حاجه…وعشق كانت فرحانه جدا عشان ابنها….
جاسر راح الجهاز تاني…لكن عدي لأ…
يزن طلب من ادم انهم يبدلوا الاوض….وفعلا وافق
وراح ادم اوضه يزن ونام علي طول…….
**********
يزن كلم مي فيس وطلب منها….
يزن:مي عايز منك خدمه صغيره…..
مي:اتفضل يا استاذ يزن….
يزن:خلي روضه تروح الاوضه اللي قصاد اوضه ادم….
مي:حاضر حاول….
يزن:معلش بقا يامي….
مي:لا عادي…لقد خلقت لاجمع بين روحين….
يزن:ماشي يختي….
***********
ف اوضه روضه كانت قاعده علي مكتبها وبتفكر ف يزن….وهي مبتسمه….
مي:روضه…روضتي….روضه…روضه .روضه….روضه
روضه:اييييه يا شيخه….
مي نامت علي سرير روضه:روحي نامي ف اوضتي…..
روضه  :قومي يابت من علي سريري
مي وهي بتدعي النوم:لا خلاص انا قررت وشدت المفرش تصبحي علي  خير يادودي….
روضه بغيط:رخمه…ومشت وسابت الاوضه وراحت ل اوضه مي….
مي مسكت موبايلها وبعتت ليزن رساله “تمت العمليه بنجاح يا قائد…..
يزن:شكرا جدا….
وقفلت مي التليفون وافتكرت ادم وصوته وبعدين نامت وهي مبتسمه…
___________
اما ف اوضه مي اللي روضه قاعده فيها…..
روصه بغيظ:ماشي يامي الكلب لما تصحيلي بس…..
سمعت صوت خبط نسبة الروايه والله ع الشباك…
روضه قامت وهي خايفه….
وفتحت الشباك
يزن:سااعه ياهانم عشان تفتحي…..
روضه:يخربيتك خضتني….
يزن بمرح:احنا لسه ف البدايه وبتقولي يخربيتك…امال لما نتجوز هتعملي ايه
روضه:طلعت غصب علي فكرا….وبعدين خيرعايز حاجه….
يزن بصوت حنين وجميل ودافي:
ومهما ف قربو دوبني…. ومهما ف بعدو عذبني
بحب الدنيا ف وجوده… واحب عذابي في غيابه..
وروحي تملي بصالو… وسيباني ريحالو…
وقلبي بخوف بيتمني… ثانية يعيشها بوصالو
مابين الميل….. ونار الويل
بقالي سنين انا والليل….. بنستنى هواك ياجميل علينا يفوت.. لاعدي هواك ولا شفناك
ومهما قسيت ومالو فداك….
لاعمري نسيت ولا هنساك لحد الموت….
بعمري شاريك…. وعيني عليك
بعيش علشان…بموت ف عنيك… وفيك حيران
مشغول بيك وعلي بالي..
معاك الشوق اخدنى لفوق….و كنت بضيع لقتني بفوق…
رجع وياه زماني يروح ويحلالى….
ماشوفتش قبلوا في الدنيا… ولا يمكن هشوف بعديه….
مفيش غيرو مالي عنيا ولا بغيرو حلمت انا بيه…..
ياليلي حقيقي انا خايف… يطول بينا الحنين والشوق…
لامتي بجد مش عارف…. هبات عاشق نسيه المعشوق.
وكنت غريب لقيت لي حبيب…. وروحي دوا ولقلبي طبيب..
نفسي معاه يكون لي نصيب…. وحضن وبيت..
وليه انا بيك حلمت كتير….
وليه انا ليك لقتني اسير….. مفيش اسباب ولا تفسير غير اني هويييييييييييت ااااااااااه…..
روضه بدموع:صوتك حلو اووي يا يزن…..
يزن مسك اديها:انا بحبك اووي ياروضه….
روضع بدموع:وانا بحبك اكتر…..
يزن:بجد….
روضه:والله العظيم….
حد خبط علي باب الاوضه وكان رضوان….
رضوان:روضه يبنتي….
روضه سابت ايد يزن بسرعه وقفلت الشباك…وقالت بتوتر…..
روضه:نعم…يابابا….
رضوان:انتي لسه صاحيه ليه…
روضه:هااه انا هنام اهوو….
رضوان:طيب يحبيبتي اقفلي النور ونامي…..
روضه قفلت النور:حاضر يابابا تصبح علي خير….
رضوان:وانتي من اهل الخير ياحبيبتي….
راحت روضه ع السرير وهي مبسوطه جدا….ان يزن غنلها..ووصلتلها رساله “متفكريش فيا كتير ونامي….
روضه:ههه حاضر
__________________________
مرت الايام لحد ما بقا 27 رمضان……
قاسم كان دايما بيحتوي عشق واي مشكله بتحصل وحاسس ان فيه حاجه هتحصل…
يزن وروضه بدلوا اوضهم مكان اوضه ادم ومي ومراد اللي كان بينام مع ادم بقا ينام ف اوضه جاسر لانه لسه ف الخدمه….وكل يوم بيفضلوا سهرانين مع بعض…..
جمال كان متعصب جدا من المساعد بتاعه…وانه غبي لانه مش قادر يجيب الشقه وان كمان نور مش بتروح الكليه…
ادم بدأ يحس بشعور حلو ناحيه مي ومي كدا بردو….وكل لما يشوفها يحس نفسه طاير ف السما من السعاده….
سيرين بتخطط لحاجه هتودي قاسم وعلته ف حته تانيه خالص…..
جاك كان دايما بتواصل مع الراجل المجهول وبيقولوا كل اخبار سيرين……
اما عدي لسه مقاطع رسيل اللي عايزاه يسامحها….لانها غلطت لما وصفته ب اانه عديم الشخصيه…هو عشان بيحب صاحبه وبيقف جنبه يبقي عديم الشخصيه ….
وطبعا فارس بيحاول بشتي الطرق ان يقنع حسام ابوه وميار انهم يرجعوا مصر عشان يشوف حبيبته لكن حسام رافض نهائي لانه شاكك ف حاجه وبيتمني انها تطلع غلط….
اما مراد اخو عشق فهو قرر انه يبقي خارج البلد ونقل امريكا…ولسه متجوزش….3
اما الداده انعام ف توفها الله ودا زعل عشق جدا وسبب لها انهيار رهيب….وب النسبه لعمر داده انعام مش كبيره لان هي اتجوزت وهي عندها 16 سنه وجابت نور ام عشق وهي عندها 18 سنه وام عشق اتجوزت وهي عندها 20 سنه وام عشق جابتها وهي عندها 21 سنه يبقي عمر داده انعام يعني قولوا عندها 80 سنه…….
(دماغكوا عملت ايرور معلش)
اما ب النسيه لمعتز ف كان مكتئب بسبب موت انعام لانها كانت ب النسبه له امه التانيه…..ومازال عايش ف الرياض….
اما ب النسبه ل فاروق ابو مي….مصمم انه هيجوزها لهشام بعد رمضان….
فرح كانت زعلانه لان جاسر لسه ف الخدمه ومشافتهوش من زمان…..
اما ب النسبه لجاسر….ف كان بيأدي شغله علي اكمل وجه وكان زعلان انه مش بيشوف مراته وعيلته…..
اما مراد ف لسه عبيط…2
*********************
اما ف بيت قاسم……
قاسم:حبيبتي….خلاص بقا…داده انعام كانت ب النسبه ليا حاجه كبيره جدا وانتي عارفه دا….بس الدنيا دي فانيه…..وكفايه بكا بقا اكيد مش هتكون مبسوطه…وهي شيفاكي بتعيطي…
عشق بعياط:لتاني مره ياقاسم اواجه نفس الموقف…الموقف صعب اووي…
قاسم:الموقف صعب علينا كلنا….داده انعام اتوفت ف شهر مفترج….و ادفن ف احسن مكان ف العالم اتوفت ف بلد النبي عليه الصلاه والسلام ادعيلها ياحبيبتي…..
عشق:ربنا يرحمهااا ياااارب….
قاسم:نقرأ الفاتحه ياولاد….
الجميع:امييييين….
قاسم:خلاص يحبيبتي….
يزن باس راس مامته:امي…العياط مش هيفيد بحاجه….
نور:ياماما ادعيلها ب الرحمه وبس…..
مراد:ادعيلها يا امي…..
عشق:اخيرا قبل ما اموت شوفتك بتقول كلمه حلوه…..
مراد:العبيط مسيره يعقل يا امي….
قاسم:يزن دخل اخوك جوا لاني مش طايقه….
مراد بتسبيل:ليه بس ياوالدي ياقمر ياجميل يمز انت…..
قاسم بحده:ادخل اوضتك بدل ما اهزقك….
مراد وهو بيحط ايده ف جيوبه…:هزأ…هزأ ياحج انا اصلا اسمي الحقيقي مهزأ…..
قاسم:لا انا هقوملك بقا….
مراد:لاالا خليك مكانك انا هدخل بكرامتي….وطلع يجي ع الاوضه….
قاسم:حبيبي كفايه بقا الموت علينا حق “والذين اذا اصابتهم مصيبه قالوا انا لله وانا اليه راجعون….
عشق:ونعم ب الله….
قاسم:ممكن النهارده تبقي ليله القدر لانها لا كانت امبارح ولا اوله….اكيد ان شاء الله هتبقي النهارده….كا واحد يتمني امنيه من قلبه لعلها تستجاب….
______________________________
ياتري هيتمنوا ايه؟
ياتري سيرين بتخطط لايه؟ومين المجهول؟
ورأيكوا ف البارت….ايه.؟
وطبعا عرفتوا حقيقه سيرين الاحداث كلها بتيجي ورا بعض…
يتبع …..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا

‫11 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى