Uncategorized

رواية عاشق المحامية الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم منه وائل

رواية عاشق المحامية الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم منه وائل 

نور :يارب امي ومعرفش هي فين ومعرفش اي دخل عم ياسين بالموضوع وامي اللي في البيت ماتعرفش حاجه ااااااه انا تعبت بجد تعبت 

ادم :طب ازاي طب ومين جوزها ومين بنتها دي وفين طيب بابا كان يعرف وساكت اااااه يا دماغي مش فاهم حاجه 

نور:عااااااااااااااااااااا 

ادم:حسبي ،حسبي يا انسه العربيه كانت هتخبطك 

نور:معرفش اما مااخدتش بالي…. 

ادم:نور انتي اي اللي منزلك في الوقت ده 

نور:ها مخنوقه شويه فنزلت اتمشي شويه 

ادم :انتي كمان مخنوقه زي 

نور:طيب انا نزلت اتمشي جنب بيتنا انت اي اللي جابك المسافه دي كلها وجيت ازاي 

ادم :معرفش انا جيت اتمشي بالعربية شويه لاقت نفسي وقفت العربيه واتمشيت ورجلي جابتني لحد هنا 

نور:طيب انت اي اللي خنقك ادم :مفيش شويه مشاكل كده في البيت 

نور:اه 

ادم:وانتي اي اللي خنقك 

نور:شويه مشاكل في البيت 

ادم :هههههههههه بردو 

نور:ههههههههههه اه 

ادم:انتي عمرك حبيتي قبل كده 

نور:اه كانت مره واحده 

ادم:واي اللي حصل 

نور:كل الحكايه انه كان اناني مش عاوزني اكمل دراستي عشان مبقاش احسن منه فسبته من ساعتها بقا وانا كل اللي في دماغي ان اي راجل عايز يحطم اي ست 

ادم:لا علي انا ماما سياده اعمال وبتعمل جمعيات مع صحابتها لحقوق المراءه وبابا بيدعمها جدا فيمش كله يعني 

نور:اه علي رايك ،وانت ماحبتش قبل كده 

ادم :بصي انا مش بحب حد يسالني في الماضي بس عادي هقولك انا ياستي كنت خاطب زميلتي في الجامعه و حبيتها اوي كانت بالنسبه ليا مميزه جدا عن اي بنت وسبحان الله طلعت مميزه فعلا 

نور:طب كويس 

ادم :ههههههه مميزه بس من ورا 

نور:ازاي 

ادم :اكتشفت انها كانت عامله علاقه مع اعز صديق ليا 

نور:معتصم 

ادم :اكيد لا معتصم كان صاحبي بس مش اوي عمار هو اللي كان صاحبي طلعت غلطان معتصم هو فعلا اللي  من احسن الاصداقاء انما عمار ده كان حيوان كانت عامله معاه علاقه وجيبالي ورق بيثبت انها عملت حادث خلاها فقدت عذريتها لولا كان ليا دكتور صاحبي كان زماني متجوزها وشارب المقلب 

نور:ياساتر هو في كده 

ادم :من ساعتها وانا بعامل كل الستات علي انهم خاينين 

نور:مش شرط علي فكره 

ادم :عارف بس اهي بقت عقده عندي

نور:اه ، اي ده احنا بعدنا اوي يلا نرجع

ادم:تمم تعرفي تجري 

نور:اها 

ادم:يلا 1 2 3 

نور: اسبقني هههههههه 

ادم:اسبقني انتي 

نور:لا يا بابا انا اشطر منك 

ادم:ههههههه 

نور:ااااااه 

ادم:اي مالك 

نور:رجلي 

ادم:استني كده وريني 

نور:هوب هوب 

ادم :بقا كده انتي مكره بتضحكي عليا 

نور:هههههههههههه 

          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

            في منزل ادم 

اماني:في اي يا يارا مالك وفين ياسر 

يارا:ها مفيش حاجه ياسر شويه وجاي 

اماني:ماشي يا حبيبتي 

يارا :انا طالعه اوضتي 

ياسين:ماانتي لسه قاعده 

يارا:معلش تعبانه شويه 

اماني:ماشي ياحبيبتي تصبحي علي خير 

فريده :هي يارا مالها 

اماني:مش عارفه انا خايفه يكون ياسر رجع الهباب ده تاني 

ياسين :طب يرجعله كده وانا وديني ما هخليه يلمس شعره منها 

ياسر:انتوا لسه صاحين

ياسين :مابدري يا بيه 

ياسر:في اي يا بابا كنت في مصلحه وخلصتها 

ياسين :مصلحك كترت ،طيب انت لو لسه بتلعب بديلك بلاش تخلي البنت تحبك عشان اقسم بالله لو فكرت بس تكسرها او تاذيها مش هرحمك 

ياسر:اي يا بابا كل ده عشان مشوار روحته 

ياسين:انا بحذرك بس 

ياسر :طيب ، تصبحوا علي خير 

فريده:براحه علي الواد يا ياسين شكله مش زي ماانتوا بتقولوا 

اماني:انا حسيته فعلا اتغير بس انا خايفه يرجع للكان فيه 

فريده :لا ان شاءالله خير 

………….. في غرفه يارا 

يارا :هئ هئ هئ هئ 

دب دب دب 

يارا:مش عايزه اشوف حد 

ياسر :حتي انا 

يارا:وانت بذات 

ياسر:انا بذات اي ده في اي يارا افتحي الباب 

يارا:لا مش فاتحه 

ياسر:يارا بقولك افتحي الباب ماتخلنيش اتصرف بطريقتي 

يارا:مش فاتحه يعني مش فاتحه

ياسر:طيب خلاص براحتك 

دب 

يارا:عااااااااااااااا 

ياسر:بس وطي حسك ده في اي هو انا بغتصبك 

يارا:اوعي بقا عاااااا يا عمو 

ياسر:بس بقا شغل العيال ده 

يارا :روح عشان تلحق للسهره بتاعه بكره 

ياسر :سهره بكره؟ انتي بترقبني بقا 

يارا:يعني فيه سهره فعلا 

ياسر :اه مع بنوته زي القمر مفيش في جمالها 

يارا:طب انت عايز اي دلوقتي اطلع براااااا عاااااا 

ياسر:بس بقا يامجنونه اي انتي مضايقه لي 

يارا:انا مش مضايقه ولا زفت 

ياسر:لا مضايقه ونار الغيره بتاكل فيكي 

يارا:مفيش غيره مفيش زفت 

ياسر:هههههه طيب بكره هبقا اعرفك علي البنوته الحلوه اللي هتكون معايا في سهره بكره بون وي يا قمر هههههههه 

يارا :عااااااااااااااا بكرهك 

    .      بقلمي منه وائل  

????????????????????????????????

 .           عند منزل نور 

نور:هههههههه سبقتك 

ادم :ههههههههههههه علي فكره انا اللي سبتك بمزاجي 

نور:ماشي ياعم ، بقولك انا عايزه اقابل عمو ياسين عايزاه في حاجه ضروري 

ادم:تمم بكره هاجي اهدي عليكي واوديكي ليه 

نور:شكرا جدا ، اتفضل 

ادم : لا انا يادوبك اروح هموت وانام 

نور:اوكي تصبح على خير 

ادم:وانتي من اهل الخير 

.          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

           في منزل معتصم 

ايه:اي ده طب انت عرفت الموضوع ده ازاي 

معتصم:من عمي 

ايه:ده ولا الافلام 

معتصم:المشكله في كل ده ان ادم لو عرف ده هيبقا البيت ولعه 

ايه:اه صح 

معتصم:ربنا يستر 

 .         بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

   في الصباح في منزل نور 

نور:الو يا ياادم معلش لو هتعبك معايا انا عايزه اجي لباباك تمم مستنياك 

……وبعد ساعه 

ريم:نور استاذ ادم برا مستنيكي 

نور:حاضر جايه اهو 

ادم:جميله اوي يا حبيبتي 

تاليا :المره الي جايه هرسمك بقا بتيشرت مش بدله 

ادم:انتي حابه تشوفني من غير بدله 

تاليا:اه يا ابيه ياريت 

ادم :حاضر 

نور؛مش يلا بينا 

ادم:اه يلا 

.          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

           في منزل ادم 

ياسر:يعني مش هتنزلي تفطري 

يارا:لا وامشي بقا 

ياسر:يعني هو حصل اي لكل ده بصي يا يارا لو عايزه تعرفي مين اللي هستر معاها النهارده خدي اللي في العلبه ده ومستنيكي تحت انما لو مش عاوزه يبقا براحتك 

يارا :عااااااااااااااا اوف بقا 

اي ده فستان ماشي اما شوف مين الغندوره دي 

……………

ياسين:فين يارا 

ياسر :شويه وهتنزل 

اماني :اوعي تكون زعلتها 

ياسر:ياستي مازعلتهاش 

فريده:خلاص بقا انت وهي تعالي ياقلب عمتو اقعد جنبي 

ياسين :والله انتي اللي مدلعاه 

ادم :صباح الخير علي الجميع 

اماني:انت نزلت بدري يعني النهارده 

ادم :عشان نور كانت عايزه بابا في حاجه 

ياسين:نور 

نور:السلام عليكم ، عمي انت قريت الجواب 

ياسين :ها 

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت زينة للكاتبة ميسون عبدالمجيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!