Uncategorized

رواية الساحر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ياسمينا

????في المساء ????
اريان وياسمبن رجعو القريه ولقو وسام وشهد مولعين ولعه وقعدين قدامها ياسمين قربت من وسام وقعدت جمبو 
اريان : انا عايز اغير هدومي كلها تراب
وسام : روح لوحدك 
ياسمبن بضحك : ايوا طريق السلامه 
اريان بضيق : طيب متبقيش ترجعي تلزقي فيا 
ياسمبن حضنت وسام وقالت : لا هلزق في بابتي 
اريان مشي من قدامهم بغضب  اما شمس كانت بتراقب كل ده ومشيت ورا اريان بهدوء اريان دخل الاوضه علشان يغير هدومو وساب الباب مفتوح وشمس دخلت وراه وقفلت الباب 
شمس : ادهومه 
اريان بص وراه بصدمه ولقه شمس لابسه فستان احمر وقصير 
اريان بغضب : ايه الي جابك هنا 
شمس قربت منو وقالت : مفيش بس انا مش عارفه انام ممكن بقا توريني القريه دي ……
????عند وسام ????
سهام قربت منهم وياسمين اول ماشافتها بصتلها بقرف 
سهام بضيق : ممكن لوسمحت تبعد عني انت وبنتك 
وسام جاي يرد بس قطعو رد ياسمين : اه احنا الي جينا وراكي صح
سهام : انتي بتكلميني كدا ليه 
ياسمين بغضب : اتكلم زاي مانا عايزه انتي مالكيش دعوه بيا 
سهام بسخريه : شكلك متربتيش 
ياسمين :  بصي انا مش عايزه اشوف وشك هنا فاااااااااهمه امشي ومتخافيش ولا انا ولا بابا هنقرب منك ليه بقا لأن احنا قرفانين منك اصلا انتي مشيتي وجالي ابويا وانا مش عايزه غيرو فاهمه ولاومش فاهمه الي زايك مينفعش يبقا ام 
وسام قرب من ياسمين وحضنها من ضرها وقالها : اهدي 
ياسمبن كانت هتعيط بس مسكت نفسها بلعفيه وقالت : انا داخله جوا 
ياسمبن مشيت من قدامهم بغضب ووسام بص لي وسام بقرف 
????في اوضه اريان????
اريان بضيق : انتي ازاي تقفي قدامي بلبس ده 
شمس : ومالو ايه مش عجبك 
اريان : ياحبيبتي انا راجل متجوز ايه القرف ده 
شمس بسعاده : قولت حبيبتك 
اريان بضيق : تريقه تريقه افهمي مينفعش كدا
ياسمين دخلت في لحظه دي 
اريان : اهاااا مراتي جت اهي طبعا لو قولتلك انك فاهمه مش هتصدقي 
ياسمين بغضب : ايه ده دي لابسه احمر 
اريان بسخرية : دي كل مشكلتك يعني
شمس : اصلي بخاف انام لوحدي واريان عرض عليا نسهر سوا 
ياسمين بصت لي اريان وهو قال : بصي الموضوع مش كدا صدقيني 
ياسمين بغضب : طلقنيييييي 
شمس بدلع : انتي مش واثقه في جوزك ولا ايه 
ياسمين بغضب : ماتتعدلي يااابت وانت بتبعني علشان ايه دي منظر بنت اصلا بذمتك سيد احسن ولا دي 
اريان بسخرية : مفيش مقارنه اصلا 
ياسمين بغضب : نعمممم 
اريان قرب من ياسمين بهدوء وقال : طب انا مالي هي طريقة لبسها كدا انا مالي 
ياسمين بضيق : اريان تعال عايزاك وانتي يختي اشبعي بلاوضه 
ياسمين خدت اريان وطلعت برا الأوضه وشمس كانت متعصبه 
ياسمين بغضب : بتخوني 
اريان : ابداااااا 
ياسمين مسكتو من هدومو وقالت : اقسم بالله ماهخليها تكسب عليا  الحربوئه دي مش كفايه جت ورانا انا هسبها تاكل في نفسها
اريان : احم طب سيبي هدومي 
ياسمين بضيق : هو انا كنت نقصها هي وأمهاااا
اريان : دي امك
ياسمبن : اخررررررررس 
اريان بضيق : انا هبتي راااااااحت علفكره
ياسمبن بغيظ : همووووووت هطق مشيني من هنااااااااااااا
شمس طلعت من الاوضه وقربت من اريان وقالت : ها مش هتوريني القريه دي 
اريان بعد عنها ووقف جمب ياسمين وقال : احم يعني انشاء الله 
ياسمين كان وشها احمر من الغضب 
اريان : ياسمين مالك اهدي يلهوي هتنفجري ولا ايه 
ياسمين : تعالي بقااا دانتي يومك اسود 
ياسمبن مسكت شمس من شعرها وفضلت تضرب فيها 
اريان بصدمه : ياسمين 
ياسمبن بغضب : سبني امووووووووتها الحربايه بنت الحربايه دي 
شمس كانت بتصرخ ووسام وسهام وشهد سمعو صوتها وجريو علي أوضة اريان سهام اول ما شافت ياسمين بتضرب شمس قربت منهم وزقت ياسمين بعيد عن شمس 
سهام بغضب : انتي اتجننتي
ياسمين بغضب : بقولك ايه انا مش عايزه اسمع ولا كلمه لولا بس انك امي كان هيبقا في تصرف تاني 
وسام : ياسمين عيب كدا 
ياسمين بزعيق : مش عيب دي واحده متعرفش يعني ايه امومه بنت حضرتك ياهانم لا سوري بنت جوزك ياهانم عايزه تخرب بيتي وبتعمل حركات مستفزه علشان انا واريان نسيب بعض بس لاااااا مش هيحصل 
اريان بأبتسامه : عاش يابطل
سهام بغضب : انتي حقوده بتحقدي عليها وبتكرهيها
ياسمين ضحكت بسخرية وقالت : ليه كان عيني علي جوزها دي واحده مشافتش يوم ربايه الحمدالله انك مربتنيش 
شمس بزعيق : انتي شايفه نفسك علي ايه ها قوليلي 
ياسمين : وربي انتي جبتي أخري ف تستاهلي الي  هعملو دلوقتي 
شمس بغضب : هتعملي ايه 
ياسمين وهي بتقلع الكتشي بتعها : هديكي بجزمه 
ياسمبن قربت منها وفضلت تضربها ووسام واريان بيضحكو 
وسام بضحك : خدها وطلع برا 
اريان بضحك : عسل والله 
اريان قرب من ياسمين وشالها من ضهرها
ياسمين بغضب : سبني عليها 
اريان بضحك : مش قادر 
ياسمين بغضب : اهاااا ياحربايه ياخطفة  رجاله ياأم عين واسعه 
اريان خد ياسمبن وطلعو برا المبنا كلو 
اريان : تعالي نقعد علي جبل ده 
ياسمين بضيق : استنا البس الكوتشي 
اريان بأبتسامه : حلوه عصبيتك والله 
ياسمين : لا انا مش هلبس الكوتشي شكلي هحتاجو تاني
اريان بضحك : بحبك يانكديه 
ياسمين : احم وانا كمان 
اريان بضحك : بس والله شمس بتفهم لابسه احمر وحاطه ميك اب مش شبه سيد صحبي 
ياسمين مسكت الكوتشي تاني وقالت : انا قولت ان انا هحتاجو تاني 
اريان بضحك : بهزر ياسيد 
ياسمين بصريخ : همووووت هطق محدش فهمني 
اريان : والله انا فاهمك انا عارف انها احسن منك وانتي طبعا زعلانه بس متخافش ياسيد قلبي ملكك 
ياسمين خلاص جابت آخرها وقالت : والله لموت نفسي والله لطلع الجبل ده وأرمي نفسي 
ياسمين جايه تطلع الجبل اريان مسك أيدها 
اريان بضحك : خلاص والله
ياسمين : اخرس 
اريان قرب منها وباسها 
اريان : ايه ده انتي سخنه ليه
ياسمبن : لما بتعصب ببقا كدا 
اريان بأبتسامه : لا يبقا أفضل ابوسك بقا لغيت لما تهدي 
ياسمين : اه مهو احنا نفتحها مبوسه بقولك ايه طلقني
اريان بضحك : هموووت 
اريان قعد في الارض ومسك ايد ياسمين وقعدها علي حجرو وقال : اهدي بقا 
ياسمين بضيق : اريان انا مخنوقه مش قادره 
اريان حضنها بحنان وقال : اهدي 
ياسمين بدموع : بكرهااا دي مش ام 
اريان بحزن : عارف والله
اريان كان قدامو جبل كبير وكان مستخيي فيه القناص الي بعتو فرعون وكان بيحدد هدفو علي اريان 
ياسمبن طلعت من حضنو وقالت : بص يااريان مش معنا اني بعيط تقعد تحضن وتلزق عيب عيييييييييييب 
اريان بضحك : وربي مجنونه 
ياسمين قامت وقالت : رايحه انام 
والقناص قدر يحدد هدفو في قلب اريان أما اريان مسك ايد ياسمين وحضنها بحب وفاجاه سمعو صوت ضرب نار اريان وياسمبن بصو لبعض بصدمه وبعدين  ياسمبن غمضت عينها  واريان بص علي ايدو لقه فيها دم وبص علي ياسمبن لقها فاقده الواعي 
اريان بصدمه : ياسمين 
وسام طلع علي صوت ضرب النار وشاف ياسمين وهي في حضن اريان وغرقاته في دمها وقف في مكانو بصدمه مكنش قادر يتحرك ولا يستوعب أما شهد جريت علي اريان وحاولت تفوق ياسمبن 
شهد بقلق : لازم تروح المستشفي 
اريان حس أن شريط حياتو بيتعاد تاني وكل اهلو بيموتو تاني 
شهد بصريخ : ارياااان 
اريان بصلها وقال : هتموت 
شهد : لا متخافش لازم ننقذها 
اريان بص لي ياسمين بخوف وقالها : مش هسيبك تروحي مني ابدا 
شهد بصت علي وسام لقتو واقف في مكانو 
شهد بصريخ : وساااام 
وسام فاق من صدمتو وبص علي ياسمين وقال : ياسمين
وسام قرب من ياسمين برعب وقال : اوع انا هشلها 
وسام شال ياسمبن واريان جري علي عربيتو ووسام ركب ياسمين العربيه وركب معها هو وشهد 
أما سهام وشمس كانو بيتبعو ده من بعيد 
شمس بسعاده : يارب تموت 
سهام بضيق : بعد شر 
شمس بسخرية : مالك اكنك امها 
سهام بصتلها بضيق وسكتت…..
__________________________________________
????في مستشفي في القاهره????
ريم ورامي وعليا كانو بيتكلمو معا دكتور 
الدكتور : المدام حامل بس الحمل صعب عليها لأنها ضعيفه لازم تفضل مرتاحه طول الوقت ومتعملش مجهود 
ريم وعليا بصو لبعض بصدمه  ودكتور مشي
رامي بستغراب : مين ميرا دي وفين جوزها 
ريم بصتلو بحزن وسكتت 
رامي بغضب : انطقووووووووووووو 
ريم بخوف : طيب 
ريم بدأت تحكي لي رامي قصة ميرا وجوزها من ريان 
رامي : كل ده حصل وانا نايم 
ريم : اه 
عليا : المشكله دلوقتي لو ميرا عرفت انها حامل من ريان ممكن تنزل البيبي 
ريم : انا هتصل علي عاصم وحكيلو
ريم اتصلت علي عاصم  وعاصم رد 
ريم : عاصم ميرا تعبت وودنها المستشفي 
عاصم : ايه طب هي عامله ايه دلوقتي 
ريم يحزن : طلعت حامل من ريان 
عاصم بص قدامو وقال : حامل من ريان 
ريان بصلو بسخرية
عاصم قفل تلفون وقال : حامل منك 
ريان بضحك : منييي لا هو انا اتجوزتها اصلا 
سيف وعاصم بصو لبعض بصدمه 
عاصم : ازاي 
ريان بضحك : اصل مأذون الي جاه وجوزنا كان مزيف وانا مش بتاع جواز اصلا 
عاصم بغضب : نعمممم
ريان بسخرية : هو اه ابني بس هات دليل مفيش دليل 
عاصم قرب من ريان وفضل يضربو 
ريان بسخرية : اضرب اضرب بس الي حصل حصل مش هيغير حاجه ضربك ده 
عاصم بعد عنو بغضب 
سيف : والحل
عاصم : تعال نروح نشوف ميرا 
سيف وعاصم خرجو من البيت وتحركو ….
__________________________________________
????عند اريان ????
اريان وصل قدام المستشفي ووسام شال ياسمبن بسرعه ودخلو المستشفي والممرضين خدو ياسمين من وسام ودخلوها اوضة العمليات 
وسام : انا هدخل معاها 
اريان : مش هينفع 
وسام بغضب : مستحيل اسبها 
اريان : ولا انا مستحيل اسبها بس ده احسن ليها 
شهد : اهدو
اريان بغضب : انا واثقه ان رصاصه كانت ليا انا 
وسام بصلو بحزن وقعد علي كرسي وكانت جمبو شهد أما اريان سند ضهرو علي حيطه بص علي هدومو الي فيها دم ياسمين وقلبو وجعو 
اريان : مستحيل تسبيني مستحيل مش هسيب الموت يخدك مني زاي ماخد امي وابويا 
أما وسام سند راسو علي حيطه وغمض عينو وفتكر ذكرياتو معا ياسمبن اول لقاء بنهم ويوم ما ضربها عينو دمعت وبعد ساعه الدكتور طلع من اوضه العمليات ووسام واريان قربو منو بخوف 
الدكتور بحزن : البقاااء لله ………..
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!