Uncategorized

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هدير بدر

 رواية عندما يعشق القاسي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هدير بدر

فتحت العلبه لاقيت فون ايفون 
نطت من الفرحه دا علشاني 
اثر : امال علشان مين مبارك عليكي ياروحي كان نفسي اديهولك من زمان بس قلت اما اشوف مستواكي????طلعتي شاطره لحبيبك
جوري نطت في حضنه: ربنا يخليك ليا ياحلى اثر في الدنيا وباسته من خده 
بعدين باصتله تاني 
جوري : بس دا غالي اوي رجعه وهاتلى واحد تاني 
اثر : بس يابت قلتلك ميت مره بتعب علشانك كل حاجه بتاعتي ملكك 
جوري دمعت : ربنا يخليك ليا يارب ????
اثر باس دماغها: ويحفظك ليا يانن عيني 
شهد.خبطت علي الباب 
اثر: مين 
شهد : انا يا اثر 
اثر بص لجوري وجوري هزت دماغها انه يفتحلها
شهد: عايزه اتكلم مع جوري لو سمحت 
اثر استغرب : تمام انا هاقعد مع ياسين تحت يا جوري 
جوري : ماشي 
ونزل 
شهد بصيت لجوري وبعدين اترميت في حضنها 
جوري : اهدي ياروحي مالك
شهد بعياط: مع انك أصغر مني بكتير بس برتاح اما بشوفك ممكن اطلب طلب 
جوري : اتفضلي 
شهد: ممكن يعني تعلميني ازاى اصلي وعايزه البس زيكم 
جوري نطت من علي السرير وسقفت : ايوا بقا هو دا الكلام تحيا شهد تحيا
يالا نبدأ 
وفعلا بدأت تعلمها ازاى تتوضا وعلمتها الصلاه براحه 
شهد جات تصلي اول ماسجدت: فضلت تعيط 
بعد ماخلصت صلاه حسيت براحه رهيبه قامت حضنت جوري 
شهد: ربنا يخليكي ليا ياحلى جوري واتمني تسامحيني 
جوري: ششش انتي اختي الكبيره طبعا يالا بقا هاستاذن اثر وننزل نشتري 
نزلت لاثر 
جوري بخوف وأثر لاحظ كدا وقفت ادامه بتفرك في ايدها
جوري : اثر 
اثر : نعم مالك خايفه كدل ليه 
جوري : عايزه اروح مع شهد اشتري حاجات بالله وافق علشان خاطري 
اثر كان خايف الا شهد تعمل فيها حاجه : ماشي يا جوري وخدي بالك من نفسك 
مشيت مع شهد 
اثر : الو خلي عينك عليهم إياك يغيبوا عن عينك 
الشخص: تحت امرك يافندم 
راحوا اشتروا كل حاجه وفعلا شهد كانت قمر في الحجاب 
روحوا البيت 
كلهم اتجمعوا علي العشا 
اثر : حد ناقصه حاجه تاني علشان الفرح كمان اربع ايام 
كلهم: لا الحمدلله 
جوري كانت قاعده مكسوفه تقوله انها ماشترتشي فستان للفرح فا قالت هاتلبس حاجه من عندها
اثر : خلصتي ياروحي يالانطلع ننام علشان مدرستك 
جوري :  اه الحمدلله 
عن اذنكم وطلعت معاه 
اثر جيه من ورا ضهرها حضنها وهي واقفه في البلكونه سرحانه: حبيبي سرحان في ايه
جوري : بحمد ربنا انه رزقني بواحد زيك بجد ربنا عوضني بيك وعوضني بعيلتك حقيقي بحبك اوي 
اثر : وانا بحبك ياعيون اثر.يالا ننام بقا 
وناموا 
تاني يوم 
اثر وصل جوري زي كل مره وبعدين طلع علي شركته 
اول مادخل مكتبه لقي معتز دخل عليه جري 
اثر: ياحيوان مش فيه باب 
معتز: بقولك ايه اخلص اسيل وافقت 
اثر : لسه هاسالها انهارده 
معتز: بقولك ايه فرحي مع العيال اللي هاتتجوز دي اشمعنا انا 
اثر : حيلك حيلك دا كدا فاضل تلت ايام 
معتز: هاخلص كل حاجه ابوس ايدك تقولى ردها النهارده سلام بقا علشان بقيت عريس ورايا حاجات  واه مش جاي الشغل النهارده انت متجوز سلام 
اثر : يابن اله…بله والله العيال دماغها فوتت 
وخلص شغله طبعا وخد جوري وروح 
علي السفره 
اثر: فكرتي يا اسيل 
اسيل وشها احمر وبصيت في الارض : اللي تشوفه يا اثر 
كلهم زغرطوا 
ناديه : بس يا اثر 
اثر قاطعها: عارف ياماما اللي هاتقوليه بس انا واثق في معتز عمره ما هايجرحها مهما حصل 
ياسين : خلاص علي بركه الله 
خلصوا اكل ولسه هايقوموا 
لقوا معتز داخل 
معتز: بصي يابت كدا كدا هاتبقي مراتي تمام وانا جبتلك الفستان وكل حاجه جاهزه خلاص فرحنا بعد تلت ايام ولو اتكلمتي هافتح نفوخك 
كلهم بصدمه 
اثر : ولا بتكلم مين
معتز: خليك جنب مراتك 
اسيل بصتله بصدمه: ها تلت ايام 
معتز: انا عارف ياروحي انك شيفاهم كتير تحبي بكرا 
كله مات من الضحك 
البنات خلصت وطلعوا فوق  
جوري وهي طالعه: شهد تعالي معانا يالا
شهد : اجي.معاكم 
كلهم : ايوا وشدوها 
طلعوا لسه هايقعدوا 
جوري: انتو لسه هاتقعدوا يالانصلي العصر 
كلهم قاموا اتوضوا وجوري وقفت أمام 
ملاحظه ينفع أمام امرأه بس المختلف ان الست لما تبقا أمام المامومين جنبها بالظبط ماينفعشي يتأخروا عنها ورا لازم الكتف فيةالكتف تمام 
خلصوا صلاه 
وقعدوا يضحكوا ويهزروا 
جوري : الا قوليلي يا اسيل بتحبي معتز 
اسيل بكسوف : بحبه من صغري بحبه من لما كان بيجي عندنا 
كلهم : ايوا بقا وقضوا سهرتهم وكل واحده راحت لاوضتها 
عدا التلت ايام وجيه اليوم الموعود بقا اليوم اللي كله مستنيه
كله اشتغل علي قدم وساق 
والبيوتي سنتر جات تجهز البنات 
جوري واقفه مش عارفه تلبس فستان ايه 
اثر خبط علي الباب 
جوري طلعتله : ايوا جاي ليه ها 
اثر : ما براحه يابت هاتلبسي ايه 
جوري: هالبس دريس 
اثر : طب تعالي بس 
جوري راحت معاه وهو حط ايده علي عينها وبعدين دخلوا جوا 
شال ايده 
جوري بتفتح لاقيت فستان قمر اوي كان عباره عن 
فستان ضيق من الوسط ونازل بوسع لونه رمادي غامق مرصع بالالماس حاجه كدا تهبل 
جوري فتحت بؤها : ايه دا دا لمين 
اثر : لقلبي وروحي 
جوري : عيطت من الفرحه كدا كتير عليا اوي 
اثر: بس ياهبله عايز اشوفك اول واحد بيه يالا خشي البسي 
دخلت تلبسه وكان علي مقاسها بالظبط 
لبست خمار بدرجه قريبه من الفستان كانت غايه في الجمال 
اثر فضل متنحلها 
جوري: ايه 
اثر : يخربيت جمال امك 
جوري اتكسفت 
اثر جري عليها خدها في حضنه وشالها لف بيها وبعدين نزلها باس دماغها 
اثر : بحبك بحبك اوي 
جوري: وانا بحبك هاروح للبنات بقا
اثر : بنات ايه كل واحده هاتيجي مع جوزها يالا نروح احنا علشان لازم اكون هناك اسلمهم لعرايسهم 
جوري: طب يالا 
وراحوا 
البنات جهزت 
ياسين دخل اول واحد لقي مني 
مديره لفها ليه عيط من الفرحه : ايه الجمال دا اللهم بارك اكيد مش هاحضنك علي لما اكتب الكتاب وغمزلها 
مني بصيت فيةالارض بكسوف 
مني كانت لابسه فستان ابيض ضيق من الوسط ونازل بفصوص الماس برضو ماهما اغنيه????وعليه خمار ابيض وكان الميكاب بتاعها يعتبر مش باين
دخل معتز : عروستي فين عروستي 
كله ضحك عليه 
شافها انبهر بجمالها 
معتز: ايه الحلاوة دي يالا يابت ادامي علشان ماعملشي حاجه هاموت واعملها واحنا لسه ماكتبناش الكتاب 
اسيل كانت لابسه فستان شبه مني برضو بس الرسمه مختلفه يعتبر كلهم لابسين زي بعض دا فستان دخله ????مش هانخترع بس كلهم لابسين خمار 
دخل يوسف 
لقي حياه باصه في الارض 
لفها ليه 
يوسف بدموع: اخيرا جيه اليوم دا ايه الجمال دا اللهم بارك وشالها وحضنها وفضل يلف بيها 
معتز وياسين : طب اعمل اعتبار للمش عارفين يعملوا حاجه 
كلهم ضحكوا ومشيوا 
بعدين دخلوا القاعه من مدخل غير بتاع المعازيم 
ونزلوا وكل واحد ماسك عروسته علي اغنيه طلى بالأبيض 
نزلوا وأثر سلمهم لعرسانهم 
اثر: عارفين ان دمعه نزلت منهم هايبقا اخر يوم في عمركم 
يوسف ومعتز : دول في عنينا 
والد مني بدموع: مش هاطلب منك حاجه غير انك تحافظ عليها 
ياسين حضنه: دي في قلبي قبل عنيا 
الماذون جيه 
وكتب كتاب ياسين الاول 
اول ماسمع بارك الله لكما شد المنديل وحضن مني 
ياسين : مبروك عليا انتي وباس دماغها 
بعدين جيه دور معتز 
اول ماسمع الجمله 
قام سجد.
وبعدين شالها لف بيها وحضنها 
وفاجاه لقوا 
مجهول: اشمعنا انا وانا عايز اكتب علي شهد النهارده 
كله بصدمه …..
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى