Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الرابع والعشرون 24 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت الرابع والعشرون 24 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الرابع والعشرون 24 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الرابع والعشرون 24 بقلم جهاد عبدالرحمن

دارين : اصبري يماما انا مستنيه الوقت المناسب بس 
سهام : أما اشوف دماغك دي هتودينا لفين بس 
دارين بثقه : هتشوفي كل خير يماما اصبري بس وشوفي 
سهام بزهق: ماشي هنشوف 
.????
.????
.????
في بيت تقي 
أسر بيكلم تقي في الفون 
أسر: عامله ايه دلوقتي 
تقي : تمام وانتا 
أسر : انا الحمد الله … طيب انا هسالك سوال ؟؟وترودي بصراحه 
تقي : اكيد اتفضل 
أسر : طيب ايه مشاعرك نحيتي 
تقي بتفكير: شوف انا اول مقبلتك مكنتش وخده عنك اي فكره غير انك صاحب أدم يعني مكنتش مهتمه في أول مره لاكن لما شفتك كذا مره بعدها مش عارفه حسيت اني مشدودالك ولما حياه قلتلي انك عايز تجي وفقت بمردايا مش زي كل مره علشان بابا وماما ولما اتكلمت معايا اعجبت بتفكيرك وارتحت ليك وعلشان كده وافقت اما بالنسبه للحب انا فعلا لسه محستش اني بحبك بس انا كل احساسي هوا كان اعجاب وارتياح ودي الحقيقه بكل صراحه 
أسر معجب بكلمها وتفكرها وصراحتها جدا 
أسر : مصدقك وعارف انك لسه محبتنيش بس كنت عايز اسمع الرد منك مش عارف ليه…
تقي : اممم طيب وانتا 
أسر : انا ايه 
تقي بخجل : خلاص مفيش 
أسر : هههههههههههه 
تقي ووشها آحمر : بتضحك علي ايه 
أسر: متخيل وشك دلوقتي اكيد قلبتي طماطم 
تقي بانزعاج وخجل : ليه يعني عادي 
أسر : طيب عموما هقولك يستي واريحك 
تقي : علي فكره عادي يعني كنت بسأل مجرد فضول 
أسر : همشيها فضول واقولك انا يستي من اول يوم شوفتك فيه وانا مش عارف حصلي ايه حسيت بااحساس غريب صراحه اول مره احسه لاكن كان إحساس حلو فحبييته وبعدها بقيت كل لما اشوفك افضل ابوصك كتير فسرت الاحساس ده بمجرد اعجاب وبعدين بعدها لما شوفت اخلاقك وكده قولت انك اكتر وحده مناسبه ليا بس لما كلمت أدم وحياه قالت انك متقدم ليكي عريس كنت هتجنن صراحه ولما عرفت انك رفضتيه حسيت ان الروح رجعت فيا وهنا عرفت اني بحبك مش مجرد اعجاب 
تقي كلام أسر حسسها بفرحه وخلا قلبها يدق(.. علي فكره ده طبيعي اي بنت لما ولد يقولها انو بيحبها بتحس بكده خصوصا لو مش متعوده علي كده ومحترمه زي تقي واول مره حد يقولها كده وبعض البنات بتفسر الاحساس ده بحب وهوا مش بيبقا حب ابدااا … نرجع للروايه )
تقي : امممممم 
أسر : امممم ايه بقولك بحبك مفيش اي حاجه كده 
تقي بخجل : اقول ايه يعني 
أسر بحنق : لا متقوليش 
وفضلو يتكلمو شويه وكل واحد يتكلم عن نفسه ويشرح شخصيته وبعدين انتها الحوار وقفلو وكل واحد حاسس بفرحه وسعاده 
في قصر ادم البنهاوي ( ابطلنا الي هنخلل جمبهم بزمتكو مزهقتو منهم????????????) 
ادم: حياه انتي النتيجه بتعتك هتطلع امتا 
حياه : الاسبوع ده انا خايفه اوي والله 
أدم بحنان : متخفيش انشاء الله خير 
حياه: انشاء الله 
أدم: طيب انتي بتعرفي تعومي 
حياه: لا بتسأل ليه 
أدم: اعلمك اصل انا هوايتي السباحه وبحبها جداااا 
حياه بخجل : تعلمني اي …لا شكرا 
أدم: مالك عادي يعني مش انا جوزك فيها ايه 
حياه بخجل : لا انا مش عايزه اتعلم 
أدم مستمتع بخجلها: ليه بقا 
حياه قامت من قدام ادم علشان تداري خجلها الي ظاهر علي وشها 
حياه : كده سبني بقا ياأدم 
أدم مسك ايديها ومخلهاش تطلع بره الاوضه 
أدم بضحك : مالك انتي مكسوفه مني ولا ايه
حياه: علي فكره انتا رخم 
أدم: وحلو بردو بوصي هعلمك العوم لما افضا..غصب عنك كماان 
حياه:.____ سكتت مش بترود وبتبص في الأرض 
أدم بيحبها بكل ما فيها وبيحب خجلها وضحكها أصبح مدمن لاابتسمتها وعيونها الي بتسحره وكان بيبصلها ومتابع كل تحركتها في الاوضه اما حياه فكان نظراته بتوترها بس كانت بتحس بفرحه من قربه ومعملتو ليها حتي بتحس بحبه ليها بس مش متاكده 
>>>>>>>بقلم / جهاد عبد الرحمن >>>>>>>>●
أدم: طيب انا جعان يحياتي 
حياه: يلا ننزل ناكل 
ادم: يلا 
أدم وحياه نزلو تحت وحياه عملت اكل وقعدو يكلو وصوت ضحكهم وغزل أدم بحياه كان عالي ودارين كانت وقفه علي بابا المطبخ ومتابعه كل حاجه وكانت عايزه تروح تموت حياه وتبوظ فرحتها مش طايقه فكره ان أدم لوحده غيرها بتحبه من وهيا لسه طفله عايزاه ليها لوحدها عايزه تمتلكه ويكون ادمها هيا بس.. لاكن هوا قبله مع غيرها وده بيموتها 
دارين بقهر : مش هسيبك يحياه هندمك علي كل ده 
ومشت من المطبخ وطبعا أدم وحياه مش واخدين بالهم من وجودها 
دارين طلعت فوق علشان تكلم كمال 
دارين : الو
كمال : ايوه هنعمل ايه قررتي 
دارين : مش انتا عايز حياه تكون ليك 
كمال : اكيد 
دارين : يبقا تعمل الي هقولك عليه بس مفيش تنفيذ غير في الوقت الي انا احدده تمام 
كمال : ماشي 
عند حياه وأدم 
أدم: انتي اكلتي اكلي يحياه 
حياه بتبرير طفولي: منتا جوعتني ياأدم وكمان الاوملت طعمه حلو 
أدم بضحك علي طفولتها : طيب اعملي كمان ????????
حياه : اوكي 
حياه عملت تاني وهما بياكلو حياه خلصت صحنها وأدم كان بياكل بااستمتاع حياه اخده من ايده الاكل واكلته 
أدم: ايه ده ده اكلي 
حياه بضحك : انا الي عملاه ????????
أدم : انتي اكلتي الاكل كله كده 
حياه اخده الصحن وبتهرب ادم مسكها واخد من ايديها الصحن وحطه ومسك اديها رجعها لورا 
أدم: هربانه رايحه فين 
حياه بخجل : مش رايحه اوعا ياأدم كده 
أدم: لا انتي اكلتي اكلي تبقا تتعاقبي 
حياه : لا انا الي عملاه وكمان انا جعانه 
أدم وهوا مسمتع بكلمها وتبريرتها الطفوليه 
وقرب منها وطبع قبله خفيفه علي جبنها حياه وقلبها بيدق بسرعه مش معقوله وفضلت ساكته ومتحركتش 
أدم فضل يضحك عليها وهيا هربت من قدامه وطلعت فوق في الاوضه 
اما ادم فاكل باقي الاكل لانو كان جعان وبعدين طلع فوق 
أدم دخل الاوضه لقا ملاكه نايم راح غطاها وفضل يبص علي ملامحها الي ادمنها وبيحس انو بيستمد منها الحياه وبعدين نام هوا كمان 
في صباح يوم جديد علي ابطلنا 
أدم بيفتح عينه لقا حياه رايحه جايه في الاوضه وبتكلم نفسها 
حياه : يربي يربي… يارب يكون تقدير حلو انتا عارف اني تعبت كتير والله مكنت بنام 
ورايحه جايه في الاوضه وهيا مسكه الفون مستنيه يحمل بعد مدخلت الكود ( رقم الجلوس ) 
أدم قام من السرير وبيضحك عليها وهوا بيمسح وشه ووقف قدمها 
>>>>>>>بقلم / جهاد عبد الرحمن>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>■????
أدم: ها يشطوره عملتي ايه نجحتي ولا سقطي 
حياه بنرفزه: تف من بؤك ياأدم سقط ايه بس 
أدم: هههههههههه متخفيش خير ان شاء الله يحببتي 
مر وقت قصير جدا وأدم واقف بيرجع شعره الكثيف ورا …
حياه صرخت مره وحده …
ادم انخض ..
أدم بخضه: في ايه يبنتي 
حياه جرت عليه وحضنته تلقائيا من دون تفكير وهيا بتضحك بصوت عالي 
حياه : نجحت يدومي نجحت بتقدير جيد جدا مرتفع 
أدم بصدمه من تصرفها الي عمرو متخيلها تعمله وفتح عينه وبرق …بس كان مبسوط جدا ولف ايدو حوليها وشلها ولف بيها 
حياه حست علي نفسها فبعده بعد م وشها انصبغ باللون الاحمر 
أدم بضحك علي تصرفتها : مالك مكنا حلوين يفرولتي 
حياه بخجل : اسفه والله انا كنت مبسوطه بس فمعرفتش انا عملت ايه 
أدم بيقرب من حياه 
أدم بخبث: اسفه ايه مش انا جوزك طبيعي يعني ده حضن مش حكايه هيا يعني انا المفروض ليا حجات تانيه كتيررر 
حياه من كتر الخجل دفنت رأسها في صدر أدم 
حياه : خلاص ياأدم بالله عليك 
أدم وهوا ميت من الضحك عليها شلها ولاف بيها وكان مبسوط جدا وحياه بردو كانت مبسوطه 
أدم نزل حياه 
حياه قعده تنط علي السرير ومبسوطه جدا 
أدم فضل مراقب تصرفتها العفويه وجننها بعيون عاشق عايش علي امل انها تقبله وتسمح لقلبها يبادل حبه ليها 
بعد فتره من التهليل الي عملته حياه كل واحد اخد دش ونزلو وفتطرو وبعدين أدم راح الشركه وحياه اتصلت بتقي وناديه علشان تفرحهم ومر اليوم بسعاده غارمه علي ابطلنا ولاكن هل سوف تدوم هذه السعاده ام لا؟؟؟؟ 
 ( نعم احببت حياتي ) 
_____________
بعد فتره من التهليل الي عملته حياه كل واحد اخد دش ونزل وفتطرو وبعدين أدم راح الشركه وحياه اتصلت بتقي وناديه علشان تفرحهم ومر اليوم بسعاده غارمه علي ابطلنا ولاكن هل سوف تدوم هذه السعاده ام لا ؟؟؟ 
■■>>>>>>بقلم / جهاد عبد الرحمن >>>>>>>■■
_____________
في بدايه يوم جديد ????????
في الشركه بتاعت ادم البنهاوي 
أدم: طيب انا عايز اعمل لها اي حاجه تفرحها مفجائه مثلا 
أسر: اممم هتعترف بحبك يدومي ????
أدم: اه وكمان هحتفل معاها بسبب نجحها بتقدير كويس 
أسر: هتعمل ايه 
أدم: هعملها حفله صغيره انا وهيا بس وهيكون النهارده يوم حلو و هقولها اني بحبها وعايز اكمل حياتي معاها لأني هيا خلاص بقت حياتي الجديده بعيدا عن الضلمه والقرف الي كنت عايش فيه عايز ابدا حياه معاها حياه هيا الي ادتهالي حياه اكون مبسوط فيها بعيدا عن الحزن الي كنت فيه 
أسر بحب : ربنا معاك يصحبي وانشاء الله كل حاجه هتبقا تمام واتمنا ليك السعاده الي انتا مفتقدها من سنين من يوم حادثه ممتك وماذن ( أسر ميعرفش الي حصل لاأدم ميعرفش ان مآذن ميت مقتول وان صادق هوا الي قتل ناريمان ولا يعرف الحقيقه محدش يعرف الي حصل غير صادق وأدم أسر مفكر انهم ماتو في حادثه زي بقيت الناس ) 
أدم بحزن : ربنا يرحمك يمازن وحشني اوي 
أسر: وانا كمان والله ربنا يرحمه 
أدم: يارب انا بس خايف من رد فعل حياه لما اقولها اني بحبها انا حتي معرفش هيا بتحبني ولا ايه 
أسر: امممم بوص ياأدم هوا ده الصح اعترف ليها بحبك وبعدين شوف ردها مش هتفضل قاعد كده ميمكن تكون بتحبك يبني 
أدم: ويمكن لا عموما اساسا عمري مهسبها هيا خلاص بقت بتعتي انا وبس ومتحملش اني اسبها وهخليها تحبني وهستناها لحد متقولي انها فعلا بتحبني وعايزاني بس هعترف ليها بحبي النهارده اكيد 
أسر: امممممم 
وبعدين أدم وأسر كملو شغلهم المعتاد 
عند حياه 
حياه : اه يداده انا هعمل كيك???????? للبيت كله بنفسي وهودي كمان لتقي وخلتو لأني مبسوطه جدا من النتيجه
داده فاطمه: ماشي يبنتي هسعدك بقا 
حياه : ماشي 
فضلو حياه وفاطمه في يعملو الكيك 
حياه وهيا بتحضر الكيك افتكرت أدم الصبح لما شلها ولف بيها وكان فرحان لفرحها ابتسمت بفرحه ممزوجه بخجل وبعدين كملت الكيك هيا وفاطمه 
لحد مالفون رن 
حياه غسلت اديها وبتشوف مين لقت أدم 
حياه فتحت 
حياه : الو.. ايوه يدومي..
أدم: ايوه ..يحياه انا هاجي اخدك بليل كوني جاهزه 
حياه باستغراب: ليه هوا احنا هنروح فين 
أدم : مفاجئه 
حياه : والله ليا انا 
أدم: امممممم 
حياه باابتسامه : بمناسبه ايه بقا 
أدم: حجات كتير هتعرفي لما اجيلك اخدك 
حياه : طيب هنروح فين بس 
أدم: تؤتؤ… مش هقول هتعرفي بليل يحياتي 
حياه بزعل طفولي : لسه بليل ياأدم قول دلوقتي 
أدم: لا بليل بس اجهزي انتي 
حياه : اوكي 
أدم: ماشي يلا باي 
حياه : باي 
حياه : ياترا عايز ايه يمكن علشان نجاحي طيب بيقول حجات كتير …أوووف خلاص يحياه هتعرفي كل حاجه بليل انا هكمل الكيك ????وهطلع اشوف هلبس ايه ????
عند تقي 
تقي: ماما عايزه اروح لحياه ابارك لها علي نجحها واقعد معاها شويه لأنها وحشاني اوي 
مامه تقي : طيب يتقي انا مالي اسألي ابوكي وخطيبك 
تقي : طيب بابا ماشي اسأل أسر ليه 
مامه تقي : اله امال لازم تسأليه يتقي هوا خلاص بقا شريك حياتك لازم تخدي رئيه في كل حاجه 
تقي : بس لسه مجوزنيش 
مامه تقي : بس خطبك وهيبقا جوزك لازم تخدي رائيه 
تقي : اممممم طيب 
____________
في قصر ادم البنهاوي 
حياه : انا خلصت يداده هطلع البس علي ماادم يوصل 
داده فاطمه: ماشي يبنتي روحي 
حياه طلعت تشوف هتلبس ايه 
دخلت الاوضه وفتحت الدولاب 
حياه : طيب هلبس ايه بقا 
وفضلت تقلب في هدومها ومش عارفه تلبس ايه وقاست هدوم كتير بس مفيش حاجه عجباها حتي الهدوم الجديده الي ناديه كانت شرياهم مش عايزه تلبس منهم
حياه بضيق : مش عارفه البس ايه مفيش حاجه عجباني 
الباب خبط 
حياه : مين 
داده فاطمه: انا يحياه 
حياه : ادخلي يداده 
فاطمه دخلت ومعاها أكياس في اديها 
حياه : ايه دول يداده 
داده فاطمه: أدم بيه بعت الحجات دول مع واحد من الحراس 
حياه : وريني كده 
حياه فتحت واحد من الأكياس لقت فيه فستان غايه في الجمال من اللون الأزرق 
داده فاطمه : مشاء الله الفستان جميل اوي 
حياه بفرحه : اه روعه 
حياه فتحت باقي الأكياس لقت فيهم متعلقات الفستان 
حياه بفرحه : أدم زي ميكون حس بيا والله كنت محتاره هلبس ايه الفستان تحفه 
داده فاطمه: لما تلبسيه هيكون احل 
حياه باابتسامه : شكرا يداده 
>>>>>>>>>> بقلم / جهاد عبد الرحمن>>>>>>> >>>>>>>>■♡♡♡????
عند ادم 
أدم كان واقف في مكان جميل علي البحر كان متزين وكان مليان ورود من جميع الالوان وكان في وسط المكان تربيزه وفي كرسين موجودين 
وكان في راجلين مع أدم بيكملو في زينه المكان زي ماادم عايز 
أدم: كملو ولما تخلصو رنو عليا 
رجل : تمام ياأدم بيه كل حاجه هتبقا زي منتا عايز 
أدم: تمام 
أدم بعد عنهم وراح وقف قدام البحر غمض عينه واستنشق الهوا 
أدم: عايز ابدا حياه جديده مع حياه ومش عايز اكتر من كده وجود بابا وحياه كافي بالنسبه ليا عايز ابدا حياتي واحاول انسا واتاقلم علي فكره انك مش موجود وفكره اني معرفتش انقذك يماذن… ليتنهد تنهيده حزينه كل ده بسببها هيا …عيشتني في دوامه فجاه لقيت امي واحده خاينه واخويا اتقتل ومات اقدام عيني .. مش هكذب انتي كنتي بتوحشيني اوي حنانك وحضنك كان بيوحشني … بس كل مفتكرك كنت بتعذب اكتر … انتي واحده خاينه وماذن هوا الي دفع تمن زنبك وانا وبابا الي انصدم ومن يوميها وصحته في النازل … حتي مفيش مبررر ليكي انك تخونيه .. لي كده ..انا فقت الثقه في كل الستات لا حياتي كلها كرهتها .. أدم اتنفس بخنقه.. وكمل .. خلاص ياادم انسا كل ده حياه مش زيها حياه انضف انسانه شفتها عمري مهحب ولا حبيت غيرها هيا حياتي كلها 
_______________
عند حياه 
حياه طلعه من الحمام كانت بتاخد دش ولسه هتلبس الباب خبط 
حياه: مين 
الممرضه : انا يحياه 
حياه باستغراب فتحت الباب 
حياه : هوا في حاجه 
الممرضه بخوف : الحقيني صادق بيه تعبان جدا ومش قادر ياخد نفسه وحالته صعبه اوي 
حياه بخضه : انتي بتقولي ايه 
حياه طلعت تجري علي اوضه صادق والممرضه وراها حياه دخلت الاوضه 
حياه بخوف : بابا مالك 
حياه حط جهاز التنفس لاكن صادق كان فاقد الوعي حاولو يفوقوه معرفوش 
حياه بعياط : اعمل ايه دلوقتي يربي ..وراحت جابت التلفون واتصلت باادم 
أدم كان سايق العربيه من غير الحراث 
أدم: الو 
حياه بعياط : الحقني ياأدم بابا تعبان جدا ومغمي عليه ومش عارفه افوقه 
أدم برعب : طيب اهدي يحياه اهدي.. انا انا جاي دلوقتي في السكه 
أدم قفل مع حياه وذود من سرعه العربيه وبعد 10 دقايق كان في القصر 
أدم دخل القصر وطلع يجري علي فوق ودخل الاوضه 
أدم برعب: بابا 
حياه : لازم يروح المستشفي بسرعه 
أدم بتوتر: طيب طيب 
حياه : انا اتصلت بالاسعاف وهما جاين 
سهام هيا ودارين دخلو 
سهام بعياط : الإسعاف وصلت تحت 
أدم: حياه روحي الاوضه دلوقتي ..
حياه بعياط : انتا بتقول ايه مش هسيب بابا هروح معاك 
>>>>>>>> بقلم / جهاد عبد الرحمن>>>>>>>> >>>>>>>>>>????????
أدم بعصبيه: امشي يحياه روح الاوضه من هنا بوصي لنفسك كده يلا امش ..
حياه بتبص لنفسها لقت نفسها لبسه بجامه شفافه والتيشرت بتعها مش واصل لاخر بطنها حتي حياه شهقت ومكنتش واخده بالها انها طلعت كده 
أدم مسكها من ايديها وطلعها بره وداها الاوضه ونزل سمح للرجاله الي في الإسعاف يطلعو وشالو صادق وودوه المستشفي وأدم ركب معاهم في الإسعاف 
وبعد 15دقيقه كانو في المستشفي كل الممرضين والدكاتره اتجمعو عند صادق وكلو كان مهتم جدا لانو صادق والد أدم البنهاوي من أكبر رجال ألاعمال في العالم 
صادق دخلوه العمليات 
أدم برعب : دكتور شريف بابا ماله 
دكتور شريف باستعجال: أدم بيه والد حضرتك مريض حالت قلبه متاخره غير الأمراض التانيه ادعيلو 
أدم مسك رأسه : لا لا مش ممكن.. مقدرش استحمل ان بابا يضيح مني 
أدم: انقذه لازم تنقذه باي طريقه 
دكتور أشرف : هحاول ياأدم بيه 
دكتور اشرف دخل لصادق بعد مجهزو اوضه العمليات 
___________
عند حياه 
حياه غيرت هدومها ونزله بسرعه 
سهام ندهت عليها 
سهام : رايحه المستشفي 
حياه: ايوه مش هسيب أدم هوا اكيد مش حاسس بنفسه حتي بيحب بباه جدا وكمان خايفه علي بابا 
سهام : طيب تعالي معايا انا رايحه انا كمان 
حياه : ماشي 
سهام وحياه طلعو وركبو عربيه سهام ودارين ركبت عربيتها وطلعت وراهم 
بعد وقت قصير….
حياه وسهام ودارين وصلو المستشفي ودخلو لقو أدم قاعد علي الارض قدام العمليات وكان وشه احمر وكان تايه مش شايف قدامه حالته كانت صعبه جدا 
حياه اول مشفته قلبها وجعها وراحت عنده 
حياه بحزن : أدم 
أدم اخد باله منهم 
أدم: انتو جيتو ليه 
سهام : اكيد مش هسيب اخويا في الحاله دي يعني 
أدم: حاله ايه بابا كويس هوا شويه تعب زي العاده وهيصحي عادي يعني 
حياه مسكت ايد أدم وقعده جمبه 
حياه بحنان : إنشاء الله هيقوم لينا بالسلامه 
أدم بص لحياه كانت عنيه مليانه خوف ووجع 
أدم: ايوه هوا مش هيسبني اكيد 
حياه: إنشاء الله 
بعد ٢ ساعه من الوقت 
دكتور شريف طلع من العمليات 
أدم قام وراح عنده 
أدم : عملت ايه بابا كويس 
دكتور شريف: للاسف ياأدم بيه حاله صادق بيه صعبه جدا ادعولو مقدرش اقول حاجه يعتبر دي سعاته الاخيره انا اسف جدا علي الكلام ده لاكن ده قدر ربنا ولازم نرضا بيه 
أدم بعدم استيعاب : لا بابا كويس انا عارف انتا بتقول ايه اي الهبل ده . لا لا.. طبعا
أدم بصوت عالي : انتا بتقول ايه انا هوديه أكبر مستشفي في مصر لا هسفره بره يتعالج هوا هيتعالج وهيبقا كويس 
حياه راحت عند ادم 
حياه بعياط : أدم اهدي تعال اقعد بس كده 
حياه قربت منه وبكل حنان اخدته وفعلاراح قعد معاها علي الكرسي وهوا كان مش مستوعب الي بيحصل 
أدم: لسه ممتش بابا لسه عايش مش هيموت دول بيخرفو مش عارفين حاجه مش هيموت انا عارف 
حياه بعياط مسكت قربت منو وحضنته وفضلت جمبه 
عده الوقت وكانت الساعه وحده بعد نص اليل والكل في المستشفي حياه هيا وسهام بيعيطو أدم منزلش ولا دمعه ساكت بس وعينه علي الاوضه الي صادق فيها اما دارين كانت وقفه ومش همها اي حاجه غير انها تتخلص من حياه عايزه هيا الي تكون مكنها ووقفه جمب أدم دلوقتي ( تخلف هنقول اي تخلف ????????‍♀) 
>>>>>>>> بقلم / جهاد عبد الرحمن >>>>>>>>>
>>>>>>>>????◇
أدم فونه رن قام من جمبهم وراح بعيد ورد 
حارث : أدم بيه حضرتك قولتلنا نستنا هنا نحرص المكان لحد محضرتك تجي هوا حصل معاك مشكله 
أدم : الغي كل حاجه وسيبو المكان وارجعو القصر تاني انا مش هاجي 
حارث : تمام ياأدم بيه 
أدم : تمام 
أدم قفل وبعدين بص لحياه وبعدين رجع نظره لااوضه صادق تاني 
بعد مده من صمت في الاجواء الممرضين مره وحده بيجرو ودكتور أشرف جه بعد الممرضين 
صادق قلبه وقف ودكتور اشرف حاول كتير يرجع النبض لاكن من غير فايده ________ 
أدم: في ايه يدكتور 
دكتور اشرف باسف : البقيه في حياتك
سهام صرخت واغمي عليها ودارين بخوف راحت عندها 
أدم بصدمه : انتا كداب بابا مش هيسبني انا متاكد ومسك دكتور اشرف من قميصه 
أدم: انتا ازاي تقول كده بابا ممتش
حياه راحت مسكت ايد أدم 
حياه بعياط : احنا اسفين يدكتور 
دكتور أشرف بااسفعلي حاله أدم: ولا يهمك يحياه 
أدم سابه ودخل اوضه صادق 
أدم: بابا اصحي كلهم بيكذبو اصحي وريهم انك ممتش بابا بابا …أدم بصوت عالي 
أدم: بابا انتا مش بترود عليا ليه مش هتسبني وتمشي زي ماذن
الممرضه : أدم بيه كفايه مينفعش الي بتعمله ده 
حياه بدموع : أدم ده قدر ربنا لازم نرضا بيه أدم… تعال معايا بابا دلوقتي في مكان احسن بكتير من هنا ..
أدم: ليه سبني هوا كمان يحياه انا مقدرش اعيش من غيره فهميهم هوا كان كل حاجه ليا بعد مآذن كان احل حاجه في حياتي 
حياه بعياط : انا عارفه بس ده قدر ربنا لازم نرضا بيه
>>>>>>>>بقلم / جهاد عبد الرحمن >>>>>>>>
>>>>>>>■■■■■????????
بعد محاولات من الممرضين وحياه وأسر الي جه باتصال من دكتور اشرف أدم ساب صادق وطلعوه بره لاكن الغريب أن أدم منزلش ولا دمعه كان تايهه منهم بعد مطلعوه من عند صادق الكل كان خايف عليه جدا 
أسر: حياه لو سمحتي خدي أدم القصر علشان يرتاح وكمل برجاء/ ولو سمحتي خليكي جمبه هوا محتاجك جدا …
حياه بتفهم : حاضر متخفش عليه 
أسر: تمام 
..طنط سهام ملكمش لازمه دلوقتي خدي دارين وامشو انا هخلص الاجرات هنا وهطلع صادق بيه علشان الدفنه 
دارين : يلا يماما تعالي البيت علشان ترتاحي 
سهام بعياط : ماشي 
الكل طلع من المستشفي وأسر اتصل بحراث أدم علشان يجو يخدوه هوا وحياه القصر 
أدم: انا مش همشي من هنا 
أسر: أدم روح ارتاح شويه مفيش فايده من قعدتك هنا خلاص ياأدم 
حياه : يلا ياأدم تعال نام في البيت شويه علشان ترتاح 
بعد وقت من إقناع أدم انو يمشي من المستشفي وافق وراح هوا وحياه القصر 
أدم وحياه وصلو القصر 
حياه : #######
يتبع..
لقراءة البارت الخامس العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!