Uncategorized

رواية منقذي البارت الرابع والعشرون 24 والأخير بقلم ياسمينا

 رواية منقذي البارت الرابع والعشرون 24 بقلم ياسمينا

رواية منقذي البارت الرابع والعشرون 24 بقلم ياسمينا

رواية منقذي البارت الرابع والعشرون 24 بقلم ياسمينا

البارت الاخير????
????بعد شهرين ????
????في صباح يوم جديد????
????في قصر العزيز????
الكل كان صاحي بدري واول مره يكونو مرتاحين بعد ماجبل اتعدم
????في اوضة ادم????
قمر بتعب : قوووووم هولد
ادم قام من علي سرير بغضب : نعم هتولدي في رااابع
قمر بضحك : لا بس انت نسيت انهارده فرح حازم وزياد
ادم بغضب : انا صابر عليكي ليه مطلقك واخلص
قمر بضحك : علشان نونو صح
ادم بأبتسامه : النونو امتا يجي بقا
قمر : هتحب نونو اكتر مني
ادم بضحك : لا طبعا هحبكم انتو الاتنين قد بعض
قمر بحب : حبيبي يادومه
ادم : يلا علشان نلحق
ادم قام علشان يلبس وقمر نزلت تحت
______________________________________
قمر نزلت تحت لقت فهد مستنيهم
فهد : هو انتو بهايم
قمر : ماتلم لسانك يابني
فهد بضيق : نستناكم كل ده ليه مش ورانا احنا حاجات كتير
قمر بابتسامه : لما ادم يجي هزقو هو انا مالي
ادم نزل وفهد كان جاي يتكلم ادم شاورو بأيدو
ادم : هشششش مش عايز صداع يلا بينا نروح
فهد بضيق : كان يوم اسود لما قبلتكم
ادم وقمر وفهد طلعو برا القصر لقو قدام القصر اتوبيس حجمو متوسط ولونو وردي وعليه روسمات اطفال ادم بص لي قمر
قمر : والله ماانا
ادم : اومال مين
نجمه نزلت من الاتوبيس : انا الي جبتو
فهد بضيق : والله مانا ركبو انا فهد الصياد اركب اتوبيس اطفال
ادم بغضب : هو انتي غبيه
فهد : متشتمش اختيبي
ادم بضيق : فهمني هنركب ازاي وهنروح الاوتيل ازاي كدا انا ادم عزيز اركب اتوبيس ده لا ياحبيبتي لو اخر يوم في عمري
قمر : انا هركب
نجمه تجاهلت ادم وبصت لي فهد وقالت
نجمه : فهد اموش من صبح تعبانه اووووي اووي وهي جوا كانت بتعيط
فهد دخل الاتوبيس بلهفه
ادم بضحك : مش هتقدري تضحكي عليا
نجمه بصتلو بثقه ورفعت أيدها وبدأت تعد بصوبعها
نجمه : 1 2 3
فاجأه ادم سمع صريخ قمر ركب الاتوبيس بخوف ونجمه دخلت وراه واسما كانت بتسوق وقفلت باب الاتوبيس
ادم دخل الاتوبيس لقه قمر قاعده بتاكل شوكولاته وضحكتلو وبعدين بص لي فهد لقه قاعده متعصب
ادم بغضب : اه يابنت الكدابه فين ادهم
نجمه بضحك : فلت منها للاسف بايت هناك في الاوتيل
نور بضحك : يلا بينا يااسما اتحركي
اسما : جاهزين
البنات : جهززززين
اسما بدأت تسوق الاتوبيس بسررررعه جدا والبنات كانو بيضحكو وفرحانين
ادم بغضب : سيبين حماره تسوق
زياد بضيق : والله تستاهلي الشتيمه هدي شويه كدا
فهد بغضب : معانا ناس حامل يامتخلفه
اسما بخبث : انا حماره ومتخلفه عنيا
نجمه : يلا سرررعي اكتررر
اسما بدأت سرع جدااا
قمر بسخرية : هدي شويه يااسما اصل البنات خايفين
ادم : شكلك ناويه اطلقك
البنات بدأو يغنو سوا : معجبه مغرمه انا بقا مش عايزه الي هو ضحكتو غمزتو يتحرك قلبي جواااااا وهيييييييييييه
فهد : حسبي الله ونعمه الوكيل
ادم : اشوف فيكم يوم
زياد : منكم لله
أبطالنا وصلو الاوتيل وكل واحد راح اوضتو علشان يجهزو
????في اوضة اسما ????
اسما وقفت قدام مرايتها وهي فرحانه كانت لبسه الفستان الجروح الي في وشها كلها راحت
نجمه : علفكره نور من يومين مض باينه
قمر : لتكون هربت
اموش دخلت عليهم وهي بتعيط
نجمه بخوف : مالك
اموش بدموع : جيت البس فستان لقتو ضيق عليا
نجمه بضيق : ياشيخه بحسب في حاجه
اموش بدموع : اتصرفو مش هيبقا شكلي حلو في الفرح وفهد مش هيبصلي
اسما بتفكير : بصي انا عندي فستان واسع شويه علشان بطنك بس يجنن لونو احمر غامق كدا صدقيني هتلخلي الفرح يولع وفهد يغير
اموش بسعاده : بجد طب يلا هاتيه
اسما جبتلها الفستان وقالت : علفكره ده من تصميم اركان
قمر بضيق : اركان اركان ايه القرف ده
نجمه : طيب يلا ننجز بقا ونشوف نور شكلها هربت من الفرح
نجمه دخلت لبست الفستان الي ادهم جبهولها كان طويل اوي
نجمه بضيق : علشان بيغير يعني البس اي زفت وخلاص ماشي ياادهم
نجمه طلعت لقت اسما حطت الميك اب وشكلها كان شبه الاميرات
نجمه : انا عايزه ابقا عروسه
قمر : وانا والله
اموش بحزن : اوف فرحنا باظ بسبب جبل الزفت
اسما بضحك : طب ماتعملوه معانا
اموش بحزن : خلاص الفرح هيبدأ
قمر بخبث : لا في وقت انا عندي فكره انا هخلي حد يجبلنا الفساتين الفرح بتعنا الي مكملش
نجمه : اشطا يلا
فعلا وبعد نص ساعه الفساتين وصلت ولبسوها
نجمه : هيموتو من الصدمه
اموش : وكمان الفستان واسع
قمر : يلا بقاااا
البنات طلعو من الأوضه ووقفو قدام باب كبير اوي هما الاربعه وقفو جمب بعض وبعدين جت من وراهم نور ووقفت جمبهم
نجمه بصدمه : نور انتي رجعتي شكلك
نور بأبتسامه: ايوا لازم اعيش لنفسي
قمر بسعاده : احسن والله عندك حق
اسما : ازاي متقولناش
نور : كنت لازم اعمل مفاجاه لي حازم وطلبت منو يسبني يومين لوحدي وروحت عملت العمليه ورجعت وشي الحقيقي وكمان علشان متغريش مني
اسما : انا اغير منك ليه
نور : علشان انا كنت شبه مرات زياد وطبيعي هتغيري من شكلي ف قولت لازم اغيرو وارجع نور
قمر بسعاده : مين كان متخيل النهايه دي
اموش : مين كان متخيل اني اتجوز فهد
نور : ومين كان متخيل اني احب غير ادهم
نجمه : ومين كان متخيل اتجوز ادهم واحبو ويحبني
اسما : ومين كان متخيل اني اطلع من سجن جبل وتجوز واحد بيحبني وبيثق فيا
نجمه : النهايه حلوه اوي وكلنا معا بعض
نور : وتعلمنا كتيررررر اوي
قمر وهي بتحط أيدها علي بطنها : وخلاص فاضل تكه ويجي ولي العهد
اسما : النهايه حلوه بس لازم نحاول بقا نخليها علطول حلوه
فاجأه الباب الي قدامهم اتفتح وسمعو صوت اغاني ولقو 5 فرسان واقفين قدامهم
قمر : اممم شكل فيه حد فتن علينا وقالهم ان احنا هنلبس فساتين فرح
ادم : طبعا مفيش حاجه بتخفي علينا
حازم بحب : كدا شكلك احلا بكتير
نور بحب : بحبك
حازم : وانا بحبك
زياد : احم احم احم
اسما بضحك : انت قولتلي بس حرفين ناقص حرفين قولهم يلا
زياد بحب : بحبك ياملاكي
اسما بسعاده : وانا بحبك اوي اوي اوي
ادم وهو بيحط ايدو علي بطن قمر : بحبك باولي العهد
قمر بغضب : نعم
ادم بضحك : بحبك ياقمر منور حياتي
قمر بحب : وانا بحبك اووي حتي وانت عصبي
ادم بثقه : انا اتحب اصلا
ادهم : نجمتي
نجمه : ها يامنقذي
ادهم بحب : بحبك وعايز نكبر ونعجز سوا وأيدي في ايدك
نجمه : وانا نفسي نفضل دائما مبسوطين
ادهم : طول مانتي معايا انا عمري ما هزعل ابدا
نجمه قربت منو وحضنتو بحب
اموش : فهودي
فهد : عيونو
اموش : مش هتقولي كلمه حلوه
فهد كان في ايدو ورده نزل علي ركبتو وقال : بحبك ياست البنات بحبك يلي حبتني بعيوبي قبل مميزاتي بحبك وعايز افضل طول عمري جمبك
وبعدين حط ايدو علي بطنها وكما وقال : وجمب نجمه صغيره
اموش بحب : بحبك يا احلا مجرم في العالم
فهد بضحك : مجرم
اموش : ايوا علشان سرقت قلبي
كل بطل خد بطلتو وشغلو موسيقي وبدأو يرقصو وكان الكل فرحان ومبسوط وعزيز جاب الكاميرا وصور اول ثنائي
????ادم وقمر????
قمر : دي النهايه سعيده بس يارب تدوم وخلاص اتجوزت حب عمري وهو ادم
ادم : مكنتش متوقع اني اتجوز اختي الي اتربيت معاها بس سعات بجد بتكون مغمضين عنينا علي حاجات مهمه في حياتنا انا حبتها حبي جنوني
الكاميرا اتحركت وجت علي تاني ثنائي
????نور وحازم????
نور : مش عيب انك تغلط وتعترف بغلط العيب انك تستمر في غلطك اعرف دايما أن ربنا جمبك لو عايز تتغير من قلبك
حازم : تقبلو الناس بعيوبها قبل مميزاتها تقبلو الماضي بتعهم بس لازم تتأكدو أنهم فعلا اتغيرو
الكاميرا اتحركت علي تالت ثنائي
????زياد واسما????
زياد : متبصش علي ماضي غيرك ولا تكلم علي غيرك خلي قلبك نضيف وصدق الي قدامك حتي لو كان ماضيه اسود
اسما : مش تستلم من اول وقعه لا قوم وعافر ولو كنت غلط مش عيب تتغير للاحسن وحب الي يدخلك معه الجنه
الكاميرا اتحركت لي رابع ثنائي
????اموش وفهد????
اموش : عادي تحبي مجرم بس المهم تكوني واثقه انك تقدري تغيريه تلعبي علي الوتر الحساس بتاعو سامحي وانسي الماضي بتاعو المهم اتأكدي أن قلبو نضيف
فهد : مهما عملت غلطات لازم تعرف ان ربنا هيسامحك لو توبت لازم تفهم أن ربنا دايما جمبك والخير الي جواك هو الي هينتصر
الكاميرا اتحركت لي خامس ثنائي
????ادهم ونجمه????
ادهم : سعات الصدف والمواقف الي انت بتكرها ممكن تبقا خير ليك وممكن صدفه واحده تغيرلك كل حياتك اوع تقول أنا ليه بيحصلي كدا لا اقعد وستنا وشوف الصدفه دي هتعمل ايه
نجمه : مش كل شويه حياتك هتبقا فيها سعاده لا الحياه فيها الحلو والوحش وفيها الناس الكويسه وفيها ناس الوحشه وكل بنت هتلقي منقذها زاي مانا لقيت منقذي ……..
كلهم اتجمعو وخدو صوره عائليه????????
______________________________________
ايه رأيكم في النهايه ونصحوني اعمل جزء تاني ولالا
تمت..
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى