Uncategorized

رواية حب وعذاب البارت الرابع والعشرون 24 بقلم آية السيد

 رواية حب وعذاب البارت الرابع والعشرون 24 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الرابع والعشرون 24 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الرابع والعشرون 24 بقلم آية السيد

في شرم
رحيم ساب وعد عشان تلبس وهو راح لياسين ولسه بيفتح الباب اتصدم
رحيم بصدمه واستغرب /ياسين
ياسين اتخض لما شاف رحيم
ياسين بارتباك وتلعثم /ر.. رحيم… ازيك عامل ايه
رحيم برفعه حاجب/الحمد لله بس ايه اللي جابك هنا
ياسين بارتباك /ا.. انا
رحيم /ايوة انت هو فيه غيرك هنا
ياسين بتنهيده / ابدا كنت جايلك بس عديت من علي اوضه وعد فقولت اشوفها كويسه ولا لا… هي وعد كويسه
رحيم /امممم.. اطمن هي كويسه وكويس انك جيت كنت لسه جايلك عشان نخرج كلنا
ياسين بفرحه /بجد يا رحيم
رحيم /اه بجد و…
قاطعهم صوت وعد
وعد باستغراب /فيه ايه يا رحيم
ياسين ابتسم اول لما شافها ووعد اتوترت من نظراته
رحيم /دا ياسين يا وعد كان جاي عشان نخرج
وعد باستغراب /ايه دا هو لحق ياجي
رحيم /لا ياستي كان جايلك وبعدين تعدوا عليا عشان نخرج
وعد بصت ليه لقتيه لسه بيبص ليها واتقابلت عيونهم
رحيم لاحظ راح داس علي رجل ياسين
ياسين بالم /اه يا بن ال**
وعد نزلت عيونها في الارض وضحكت علي منظرة وياسين بص لرحيم بغيظ
رحيم /خلاص يا وعد انا وياسين هننزل نستناكي تحت لغايه ما تجهزي
وعد /ماشي
رحيم شد ياسين من ايده ونزل ووعد دخلت عشان تلبس
ياسين /ماشي يا رحيم انا هوريك
رحيم برفعه حاجب /نعم؟؟؟
ياسين /لا لا يا باشا انا بقول انا هفديك… يعني هفديك بروحي وكده يعني
رحيم /اه بحسب
ياسين /لا اجمع أحسن
رحيم /ماشي يا ظريف
ياسين /ها هتكلم وعد أمته بقا
رحيم /يبني اهدي شويه دا البت كانت مخطوفه وحياتها كانت في خطر انت ايه نو استيعاب
ياسين /يبني والله مستوعب وكل حاجه بس انت عاوز اطلعها من اللي هيا فيه… يبني والله مش قادر ابعد عنها بقا افهم بحبها يا جدع
رحيم /يبني احترمني شويه واحترم اني اخوها حتي
ياسين /يبني والله بحترمك في غيابك وفي وجودك وعارف اني مش قصدي حاجه بس وعد بالنسبه ليا بقت كل حاجه وحياتي كلها بقت متمثله في وعد و بس
رحيم بتنهيده /عارف بس
ياسين /مبسش يا رحيم فاتح وعد بقا لان من الاخر كده مش هنروح من هنا غير ووعد مراتي
رحيم وهو بيرفع حاجبه الشمال /نعم يا اخويا
ياسين /اه زي ما بقولك
رحيم /طاب ادبا ليك بقا هيبقي فيه خطوبه لمده تلت سنين وبعدين نكتب الكتاب وبعدين تلت سنين تانين وبعد كده نعمل فرح
ياسين /نعم يا ادلعدي دا انا ارتكب جريمه هنا
رحيم /يبني اصلا كل دا هيحصل بعد ما وعد توافق عليك مش يمكن ترفض
ياسين وهو بيعدل ليقاه قميصه بتثقه /لا متقلقش انا متأكد انها هتوافق
رحيم /ماشي يا عم الواثق
ياسين /يعني هتكلمها النهارده
رحيم /بلاش النهارده علي الاقل خليها بكره
ياسين /ماشي بس بكره تكلمها
رحيم بنفاذ صبر وهو يسحبه /ماشي يا اخويا يلا
ونزلوا هما الاتنين يستنوا وعد
_________________
أما عند وعد في الاوضه
وعد فتحت الدولاب وفضلت محتاره تلبس ايه
وعد بحيره /وبعدين بقا انا حاسه اني مش لاقيه حاجه البسها وبعد كده بصت ولقت دريس لونه اسود وكان شكله جميل
وعد بفرحه /انت شكلك حلو وكمان لوني المفضل فأنا قررت اختارك
وعد لبست الدريس وحطت عليه حزام جملي وطرحه جملي وشوز اسود ولبست عليه سلسله طويله وكانت فعلا تستحق مقوله الأسود لا يليق الا بك
(الفستان موجود في التعليقات)
وعد خلصت لبس ونزلت لرحيم وياسين
وعد راحت علي الترابيزه بتاعتهم ورحيم كان ضهره ليها وياسين كان ناحيتها واول لما شافها فضل متنح وباصص عليها وهي اتكسفت
رحيم باستغراب وهو بيبص لياسين /فيه ايه يبني مالك متنح كده ليه…
ياسين /لا رد…..
رحيم /انت يبني فيه ايه انت مالك عامل كده ليه وبتبص علي ايه
وبعد كده رحيم بص وراه ولقي وعد جايه
رحيم خبط ياسين في ايده
رحيم /يبني اتلم بقا دا انا حتي اخوها
ياسين /والله يا رحيم اصبر بس اول لما تبقي مراتي هطلعه عليك
رحيم فضل يضحك عليه
وعد راحت ليهم وكانت مكسوفه
رحيم بخبث وهو بيبص لياسين /ايه يا قلبي الجمال دا
ياسين بصله بغيظ
وعد بضحك /انت اللي قلبي والله
ياسين اتغاظ اوي منهم
ياسين لنفسه /والله يا رحيم الكلب لاوريك وانتي يا وعد ماشي اصبري بس عليا
رحيم /طاب ايه يلا بينا
وعد باستفسار /هنروح فين
رحيم /هنروح نتعشي وبعدها نتمشي شويه
وراحوا هما التلاته سوا وقضوا اليوم وياسين كل لما يبص لوعد رحيم يقوم خبطه وكان بيغيظ فيه كل شويه
وبعد كده روحوا هما التلاته وكل واحد دخل اوضته ونام من كتر التعب
____________________
زين بعد ما خرج من القسم راح علي مكتبه واخد ورق مهم وبعد كده روح بيته
في بيت زين
زين دخل وكانت مامته بتتفرج علي التليفزيون
زين بابتسامه /مساء الخير يا ست الكل
مرفت بابتسامه حب /مساء الفل يا حبيبي
زين دخل ونام علي الكنبه وحط راسه علي رجلها
ومرفت فضلت تمسح علي شعره بحب وحنيه
مرفت /مالك يا حبيبي
زين بتنهيده/انا كويس يا حبيبتي بس محتاج دعواتك
مرفت بحب /دايما بدعيلك يبني هو انا ليا غيرك
زين مسك ايدها وباسها /ربنا يديمك ليا يا ست الكل
مرفت /ويديمك ليا يا حبيبي… ها استني بقا احضرلك العشا ونتعشي سوا
زين /ماشي يا جميل
مرفت قامت تحضر الاكل وزين فضل يفكر
زين /نهايتك قربت اوي وهتكون علي ايدي وعلي ايدي انا وبس
بعد فتره مرفت جهزت الاكل واكلت هي وزين وبعدين كل واحد راح اوضته وناموا
__________________
حنان خلصت شغلها وكانت راجعه البيت وقابلت محمد علي السلالم
محمد بهيام /ازيك يا انسه حنان
حنان بكسوف /احم الحمد لله وانت
محمد بابتسامه /الحمد لله بخير طول ما انتي بخير
حنان بكسوف وخدودها بقت حمرا /ط.. طب عن اذنك
محمد حاول يكتم ضحكته علي كسوفها /اتفضلي
حنان طلعت بسرعه ودخلت بيتهم
محمد بضحك بعد ما هي مشت /هههههههه هتجننيني يا حنان انتي وكسوفك دا…. يلا هانت وكلها كام يوم واجي أتقدم رسمي وتبقي معايا دايما لاني مش هسمحلك تبعدي عني ولا حتي سنتي واحد حتي في أحلامك هتلاقيني
وبعد كده طلع بيته هو كمان
__________________
في بيت محسن والد حنان
حنان طلعت بسرعه ودخلت البيت واول لما دخلت قفلت الباب ووقفت وراه وفضلت تضحك
جني اختها شافتها واستغربت منظرها وهي واقفه كده
جني باستغراب /فيه ايه يا حنان وواقفه كده ليه
حنان بارتباك/ها لا ابدا لسه جايه وداخله اوضتي اهوه وسابتها ودخلت اوضتها
جني باستغراب /البت باين عليها اتهبلت يلا انا مالي اما ادخل بقا أكلم زوجي وقره عيني
وجني دخلت كلمت سليم
حنان دخلت اوضتها وغيرت ونامت علي السرير وكانت بتفتكر محمد وبتبتسم وفجأه افتكرت موضوع العريس اللي هياجي بعد كام يوم وادايقت وقررت تنام
____________________
في بيت حسن والد ريم
محمد دخل البيت وسلم علي والده ووالدته
محمد /السلام عليكم
هيام وحسن /وعليكم السلام يا حبيبي
حسن /حمد لله علي السلامه يا محمد
محمد بابتسامه جذابه /الله يسلمك يا بابا
هيام /احضرلك العشا يا حبيبي
محمد /يا ريت يا حبيبتي والله لحسن واقع من الجوع
هيام /من عيوني يا حبيبي
محمد /تسلميلي يا ست الكل…. أمال فين البت ريم
هيام /في اوضتها من ساعه ما جت مطلعتشي منها وحتي وقت العشا مردتش تاكل
محمد باستغراب /طب انا هروح اشوفها واجيبها تاكل معايا
هيام /ماشي يا حبيبي
محمد راح اوضه ريم وخبط بس مسمعش رد ففكر انها نايمه وكان هيمشي بس سمع صوت
محمد فتح الباب بسرعه ودخل واتصدم
محمد بصدمه /ريم؟؟؟……….
يتبع..
لقراءة البارت الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت عفيفة للكاتبة آية السيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى