روايات

رواية قلب النمر الفصل الأول 1 بقلم بنت الجمل

رواية قلب النمر الفصل الأول 1 بقلم بنت الجمل

رواية قلب النمر الجزء الأول

رواية قلب النمر البارت الأول

رواية قلب النمر الحلقة الأولى

كانت تجري فى الظلام الحالك وتصرخ وتبكي بكل صوتها ولا تري اي شئ ولا تسمع سوي صرخات ولدتها بأن ينقظها أحد من يد ذالك الوحش وترجري اسرع وصوت صرخاتها تزيد وكلن فاجأه انصدمت فى ضوء على هيئة شاب اخذها داخل أحضانه ودفنت وجهها فى صدره وهو يردد متخافيش انا جنبك وفاجاة تستيقظ بفزع وهي تصرخ وتقول ماااما ماااما
تدلف اختها اللى الغرفه وهي ترقد ناحيتها وتردد بعض الكلمات لكي تطمانها وبعد أن هداة قالت اختها مالك يا رهف فى ايه
رهف/نفس الحلم يا حور
حور/أن شاء الله خير يا حبيبتي قومي البسي وخلصي يلا وانا هستناكي تحت علشان الفطار
رهف/تمام يا حبيبتي
ثم ذهبت حور وقامت رهف اغتسلت وصلت اردتت ملابسها اللتي كانت عباره عن دريس نبيتي كاتم ببعض الورود الصغيره البيضاء بى حجاب مناسب وحذاء مناسب ونزلت إلى الأسفل لتجد الجميع على طاولت الفطور اللى عمها ذهبت وجلست بجانب ابنة عمها
رهف/صباحووو
نجمه/صباحووو فل
احمد/انا قاعد مع سواقين تكتك

 

 

حور/هو احنا كده ملكش دعوه انت
رهف/مالك يا ابو حميد قارش ملحتنا من الصبح ليه روق كده
احمد بى زهول وبعض العصبيه /نعم يختي ابو ايه واقارش ايه
رهف/هدي أعضاءك يا سطا احسن يطقلك عرق ولا حاجه
احمد وهو يقوم من أجل الرحيل /عليه العوض ومنه العوض يارب عيله هبله انا ماشي وسيبهلكو
نجمه لى رهف/هامشي انا هتيجي معايا ولا ايه
رهف/لا انا عايزة اتمشي شويه
نجمه وهي تقوم من أجل الرحيل/تمام هروح انا واستناكي فى المستشفى يلا يا حور واصلك فى طريقي
حور/تمام يا ابو الصحاب جايه وراك
نجمه/يلا يا ختي يلا
رهف/والله مجانين 😂
وذهبو جميعا اللى أعمالهم وحور اللى الجامعه
**************بقلم بنت الجمل
فى فيلا راقيه جدا داخل غرفه معظم ألونها غامقه يستيقظ بطلنا على ضوء اشعة الشمس يقوم يغتسل ويصلي فرضه ويتمرن شويه وبعدين يرتدي بدله رصاصي غامق وقميص أبيض ويرتدي ساعته الرولكس ويضع عطره المميز وينزل اللى الاسفل لى يجد جميع عائلته على طاولت الفطار
سيف بجدية/صباح الخير
الكل صباح الورد
فاطمه ولدت سيف/تعالى أفطر يا حبيبي يلا
سيف/لا يا ماما انا وريا اجتماع مهم لازم امشي
فاطمه/ماشي يا حبيبي بس ابقى كل اي حاجه بره
سيف/ماشي يا حبيبتي ثم نظر اللى أخته وقال بنبرة حنونه لا تظهر سوى لى عائلته فقط …الجميل زعلان ليه
روميساء بزعل طفولي/علشان انت مجبتش ليا شيكولا امبارح
سيف بابتسامة خفيفه/وانا مقدرش على زعل رومي ابدا ثم أخرج من جيبه قالب كبير من الشيكولاتة
قبلته روميساء من وجنته ثم قالت انت احسن اخ فى الدنيا

 

 

ادم بتمثيل الصدمه/هو احسن اخ وانا ايه خلاص يا آدم راحة عليك يا صغير على البهدله يا آدم
روميساء بضحك/هو انا اقدر يا دومي ده انت قلبي
ادم/قلب دومي ياناااس
سيف/انا همشي أنا مع السلام
الكل سلام
وذهب سيف اللى عمله
**************بقلم بنت الجمل
عند رهف تمشي فى الطريق وهي تلعب فى هاتفها وتذكرت أنها احضرت شيكولا معها ففتحت الحقيبه تبحث عنها ولا تنته اللى ذلك السيارة التي اقتربت منها جدا
عند سيف بيكلم صاحبه مازن فى الهاتف ويقع منه الهاتف فى أرض السيارة ويوطي علشان يجيبه ولم يره تلك الفتاة التي على وشك الانصدام فى السيارة وحس أنه خبط حد نزل بسرعه يشوف مين
عند رهف العربيه خبطتها وقعت مغشيا عليها نزل صاحب العربه اللى كان سيف طبعا ولفها علشان يشوفها فايقه ولا لا ويعرف هي مين وصدم بشده حين رآه وجهها
سيف بصدمه وزهول/لالالا مستحيل ………مستحيل تكون هي اكيد لا …….
*************************
ياترى سيف مصدوم ليه من رهف هنعرف أن شاء الله البارت الجاي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!