روايات

رواية غرام الرعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رحمة أشرف

خرجت الدكتوره وهي متوتره
مروان جري للدكتوره.
الدكتوره بتوتر… فعلا طلع سم ..وتقريبا السم كسا معظم جسمها … انا اسفه بس العمليه … الي هنعملها ..مضمون نجاحها 50 %بس ….. بس أن شاءالله عندنا امل انها تبقا سهله وخصوصا أن السم موصلش ليه للقلب والعقل ..
مروان .. طيب واقفه ليه ما تعمليها
الدكتوره بخوف .حاضر
زهراء بتوتر  ازاي معرفتوش أن جسمها فهو سم من الاول
الدكتوره بشرح . السكين الي انضربت بيها كانت فيها سم والسم دخل على جسمها
السم الي دخل جسمها مش بتظهر أعراضه غير بعد 18 ساعه
مروان. اهدي يا زهراء….. طيب.  لو لازم تسافر بره مفيش مشكله
الدكتوره. لا لا مش لازم أن شاء الله…. هنعمل العمليه دلوقتي ادعولها…. ونداة على الممرضه ومشيت
زهراء قعدت مكانها وهي منهاره
مروان بخوف… لازم رعد يعرف
زهراء. لا…… مشنفعش انت ناسي رحمه قالت ايه
مروان بشرح… لا لازم هو لم يجي يشوفها …. ويشوف هيعمل ايه .. وكمان لم عرف انها في العمليات ومحدش قله هيقلب الدنيا
زهراء بدموع . ماشي انا هروح ارن على ريوان واقلها
مروان . تمام  وانا هرن علي رعد .وربنا يستر
زهراء خرجت الاوضه التانيه
مروان اخد نفس عميق ورن علي رعد
رعد. الووو ايوه يا مروان
مروان بتوتر … انتي فين
رعد باستغراب … في البيت شغال علي ملف … ليه
مروان . طيب
رعد بعصبية ..في ايه يا مروان
مروان بتوتر.. بص ….
رعد بجديه..مروان اخر مره هسألك في ايه
مروان بتوتر….. طيب ما انا مش هعرف اتكلم وانت متعصب كده
رعد بعصبية وزعيق ..مروان
مروان بخوف… رحمه تعبانه وفي العمليات دلوقتي
رعد بصدمه ووجه في قلبه ..نعم .وحصل أمته ده …. ما تنطق يا مروان في ايه
مروان. حكاله كل حاجه…. ده كل الي حصل والله لا حاجه أزيد ولا حاجه أقل
رعد فصل الخط من غير ميتكلم و جرى لبره ونسي كل حاجه
مروان. الووو . الو
زهراء دخلت.. في ايه
مروان بصلها .. ربنا يستر بقا.  صوته مش عجبني خالص
زهره ..تفتكر ممكن يعمل حاجه
مروان بابتسامه خبيثه ..قولي ممكن ميعملش ايه
عدي وقت وريوان جات وهي متوتره
ريوان بدموع. هي فين
زهراء. في العمليات
ريوان بتوتر .. ماما .. هنقللها ايه
زهراء. مش لازم نقللها … لم رحمه تطلع من العمليات يبقا يحلها ربنا
جه مراد عليهم
مراد. في مروان
مروان وهو خارج من الاوضه. انا هنا اهو
مراد بخضه ..في ايه خضتني
مروان بجديه.. خليك مع زهراء وريوان.هنا على ماجي
مراد باستغراب.   طيب… انت رايح فين كده
مروان . المطار الخاص…. رعد خلاص ركب الطياره
زهراء بصدمه . اييه هو جي
مروان بحنان .. ايوه يا حبيبتي
ريوان باستغراب . زاي… الطيران واقف دلوقتي…سمعت ده في التلفزيون
مروان بشرح .. طياره خاصه.. وبعدين مدما رعد قال هيجي يبقا هيجي
ريوان بتفهم .. اه. ماشي…. روح انت ومتخفش علينا
مراد بجديه… روح انت وانا معاهم
مروان. ماشي
ممرضه خرجت من عند رحمه بتجري .. مين فيكو زهراء
زهراء بتسرع.. انا
ممرضه بشرح  عايزين نقل دم وقالوو انهم اخدوو منك قبل كده
زهراء بخوف .. اه..طيب هيا كويسه
ممرضه.هي لحد دلوقتي كويسه أدعو تعدي عليها العمليه بخير
الكل . يارب
الممرضه طيب تعالي يا انسه زهراء معايا
مروان بجديه.. روحي معاها وانا هروح ل رعد
زهراء بموافقه.. حاضر
مروان خرج من المستشفى وزهراء راحت مع الممرضه
????????????????????????????????????????????????
في بيت ريتاج
الام بعصبية لسه جايه يا ختي
ريتاج بتعب . ونبي يا ماما سبيني انام انا تعبانه
الام ضربتها بالقلم .  انتي بين عليكي محدش عارف يربيكي .. بصي. يا بنت سيد .. اخر مره اقولها هتتحوزي عمر الي جيباه خالتك والا .. هتسافري عند عمك الصعيد وهو يتصرف معاكي
ريتاج بدموع. ليه هو انا معنديش اب يعني
الام بعصبية.  ريتاااج.اسمعي الكلام.
ريتاج دخلت اوضتها وهي بتعيط وبتحاول ترن علي رحمه تلفونها مغلق وكمان زهراء ..فصلت تعيط لحد ما نامت
????????????????????????????????????????????????
في المستشفى
ريوان قاعده ودموعها علي خدها
مراد كان بيحاول يهديها. اهدي هتكون كويسه أن شاءالله
ريوان بدموع . يا رب
بعد شويه الممرضه  دخلت لرحمه وزهراء وراها قعدت جنب ريوان
كلهم قعدوو وقت طويل ومروان لسه عند رعد
عدي تقريبا اكتر من 3 ساعات ورحمه لسه في العمليات … وزهراء وريوان عدي الوقت عليهم وبيت التوتر والخوف علي رحمه .. ام مراد فا بيحاول يطمنهم عليها ..
????????????????????????????????????????????????
أم عند مروان
مروان واقف في المطار مستني رعد
مروان. طيارة البش مهندس رعد باشا هتوصل امتى
.. تقريبا كده يا بش مهندس الطياره وصلت …. شويه كده وهتلاقي البش مهندس رعد وصل
مروان بجديه ..تمام روح انت
مروان قعد وقت صغير في المطار بين الخوف والتوتر من رد فعل رعد
.. باشا رعد باشا وصل
مروان. تمام
رعد جه يجري لمروان بجديه… رحمه فين
مروان ..اهدي هي في المستشفى الجارحي
رعد مسكه من مقدمت ملابسه .. مقلتليش من الاول ليه
مروان وهو يفك نفسه من ايد رعد ..يا بني. اهدي. كانت كويسه. بس بعد كده تعبت والدكتوره قالت إن السكينه الي انضربت بيها كان فيها سم. … وهي دلوقتي في العمليات
رعد بعصبية وعيونه اتحولت من رمادي هادي لي احمر داكن …. سم …. مين الي عمل فيها كده
مروان بخوف من نظرات رعد .. حامد المنياوي بعت واحد علشان يخطفها بس وهي بتهرب منه جرحها
رعد بحديه …. تعالي ورايا
مروان باستغراب .. هنروح المستشفى
رعد بعصبية … لا هنروح لحامد…. بقاا بيلعب على المكشوف.. ولازمله فركت ودن
مروان بتوتر. طيب طيب. هنروح بس كده طيب نطمن علي رحمه الول
رعد بعصبية. مروان مش هروح عند رحمه غير وانا واخد حقها فهمت
مروان بخوف من عصبيته . حاضر يلا
????????????????????????????????????????????????
في ڨيلا المنياوي
حامد بخوف وعصبيه ..يعني ايه رعد نزل من السفر
… والله يا باشا … ده الي حصل
حامد بعصبية … غور يا حيوان من قدامي …
بعد ما مشي الشخص
حامد بعصبية وصوت عالي .. سااااامح سااامح ..
سامح بخوف. نعم يا باشا
حامد بعصبية . تقفل كل المداخل والمخارج فاهم مش عايز حد يدخل ولا يخرج
رعد دخل من الباب بكل شموخ اعتاد عليه .. حد زي مين يا حامد
حامد بص علي الباب بخوف ..رعد
رعد بيبص للبيت بسخريه وهو ماشي بشموخ …. يعني يا حامد لم تحب تلعب مع البش مهندس رعد ادهم جابر الجارحي …فاكر ادهم الجارحي ولا افكرك بيه
مروان بهمس…. اهدي يا رعد
رعد. انا هادي خالص.. أهو .احنا لسه في الاول
رعد وجه كلامه لرجالته.. هاتوه
الرجاله مسكو حامد هو بيرتعش من الخوف
حامد بخووف. في ايه يا رعد
رعد وهو يضربه بالبوكس على وجهه.. اسمي رعد باشا الجارحي
حامد بسخريه … وانت يعني مفكر انك هتعمل كده وتطلع عايش
رعد بضحك… هههههههه وايه الي مش هيخليني اطلع من هنا عايش بقاا
حامد بحقد … رجالتي مستنين اشاره مني
رعد بص لمروان وضحكو سوا.. ههههههههه
رعد بسخريه وضحك علي زلك الغبي .. هم فين دول ركز في رجالتي كده
حامد بص على رجالت رعد لقاهم هم هم رجالته . اييييه..انتو ..انتو
رعد. وهو يمسكه من عنقه بعصبيه ويضغط عليها بشده .. حط في بالك اني منستش انك انت الي قتلت ابويا و امي قدام عيني….. كنت مفكر اني صغر معرفش حاجه…. بس لا …. مش انا يا حامد .. انا عارف انك انت الي قتلت ابويا وحطتني في ميتم ويتمتني ..وكل ده علشان الفلوس والشركات … وده حسابه جي جي ..لا محاله … بس انك تبعت واحد زباله زيك يمد أيده على. مراتي.. رقبتك قصاد شعره منها يا حامد  … .. حساب ابويا هخدو بس بعدين…. حق مراتي… مرات رعد الجارحي ده بقاا يتاخد دلوقتي
مروان.. رعد سيبه هيموت في ايدك
رعد بص لمروان بعصبية ومروان سكت ووجه كلامه لحامد .. أتصدق حابب العب  معاك لعبه صغيره كده. .احنا ناخدك علي المخزن …. يومين كده ..وانت وحظك بقا …. اه …اه فين . ابنك .. اللهي حابب اسلم عليه هو كمان
حامد بتعب ..ع..عل..علي ملوش دع..دعوه يا رعد
رعد سابه ووجه كلامه لمروان .. ياخذوه للمخزن… يتربى… ويخدله قرصه ودن قويه
مروان .. حاضر… خذوه زي ما سمعتو . يتربى
.. حاضر يا باشا
رعد بجديه… يلا يا مروان
مروان. يلا
رعد ركب عربيته ومروان معاه والحراس وراه واتجه للمستشفي
رعد ومروان دخلو المستشفى بشموخ ووقار
رعد وهو يكلم الممرضه بجديه… مدام رحمه الجارحي فين
الممرضه باعجاب… لسه في العمليات
رعد بصلها بسخريه  بعدين بص لمروان ومروان ضحك ..وبعدين طلعو قدام اوضة العمليات لقو ريوان وزهراء ومراد قعدين
مراد بابتسامه .. حمد الله على السلامتك
رعد. الله يسلمك….. الدكتوره قالت ايه
زهراء بابتسامه . طلعت دلوقتي وقالت إنها عدت مرحلة الخطر
رعد براحه . الحمد لله
الدكتوره طلعت.. مبروك العمليه نجحت  بس هتفضل في العنايه المركزه علي ما نطمئن اكتر
زهراء وريوان بفرح .. الحمد لله الحمد لله
الدكتوره بإعجاب من ساعة ما طلعت منزلتش عينيها من علي رعد .. اهلا رعد باشا… مش عارفني
رعد نفخ بضيق وبص مروان ومروان ومراد ابتسموا بخبث
مروان بهمس .. مش وش نعمه والله
رعد بعصبية .أذن يا دكتوره  مش وقته تعارف  هو. …
الدكتوره باستغراب … في ايه يا باشا
رعد بعصبية . الي جوه دي.. تبقا مراتي..
الدكتوره بخوف… هي كويسه عدت مرحله  الخطر… بس هتستنى في العنايه على نطمئن عليها
زهراء بتسرع ..ممكن ادخلها
الدكتوره بجديه… مش هينفع..لازم ترتاح دلوقتي
رعد بجديه .. انا هدخلها
الدكتوره بخوف مش هينفع..يا بش مهندس
رعد. وانا قلت هدخل…. اوعي من وشي
مروان. مسكه. استنا يا رعد بس
ممرضه بمقاطعه … رعد باشا تعالا معايا تتعقم بعدين تدخل
رعد مشا مع الممرضه
مروان قرب من زهراء .. اهدي بقت كويسه  اهي خلاص
زهراء. مسكت في أيده وعيطت
ريوان. انا لازم امشي….. علشان ماما
زهراء. ايوه روحي وما تقوليلهاش حاجه
ريوان. حاضر خلي بالك من نفسك ومن رحمه
زهراء بابتسامه ..حاضر
مروان بأمر .. وصلها يا مراد
مراد بطاعه.. تمام … اتفضلي يا انسه ريوان
ريوان مشيت مع مراد للبيت
رعد اتعكم ولبس لبس المستشفى ودخل لرحمه
رعد قرب منها بالكرسي وقعد عليه قصادها وهو ماسك ايديها يعشق ..  وحشتيني اوي اوي يا حبيبتي ..اسف اني سبتك لوحدك
مسك اديها وباسها. الف الحمد لله على سلامتك يا قلب رعد
اول لم تقومي. عمري ما ها سيبك بحبك اوووي يا رحمه ……. قعد معاها شويه  وهو بيتأمها وهي نايمه ميعرفش عدي من الوقت قد ايه هو قاعد بيتامل وجهه  الطفولي …. يقسم أنه يريد البقاء هكذا بجانب طفلته مدلله … فضل يمشي أيده علي وجهها ويقرس خدها
قطع شروده صوت الممرضه
الممرضه ..رعد باشا ..لازم المدام رحمه ترتاح
رعد يصلها وهز رأسه بنعم وقام بص للمره الاخيره علي طفلته وخرج لقا زهراء ومروان قعدين قدام العنايه المركزه
زهراء بارتياح.. هتكون بخير … انا حاسه بيها
مروان بابتسامه .. يا رب
رعد بأمر .. روحو ارتاحوا انتو
مروان بطاعه … تعالي يا زهراء يلا علشان تنامي
زهراء بحنان. حاضر
مروان اخد زهراء ودخلو الاوضه
ورعد قعد على الكرسي قصاد اوضة رحمه
زهراء بتوتر. هو انت هتنام هنا
مروان حب يلعب في اعصابها .. اه ليه يعني
زهراء بعصبية. مروان
مروان هو يبوس جبينها .. عمري ما اقدر اعملك حاجه تزعلك..خليكي فاكره أن مروان موجود في حياتك بس علشان تبقي مبسوطه… ويا ستي كلها شهر وتبقي في بيتي
زهراء بكسوف … موران ابعد عيب كده
موران بابتسامه ..حاضر يا قلب مروان.  يلا روحي نامي
زهراء ابتسمت ..ماشي
أم رعد
عدي وقت طويل علي رعد هو مستني حياته ترجعله تاني حاسس في قلبه بيوجعه وروحه مش موجوده
ممرضه خرجت من عند رحمه.. المريضه فاقت
رعد قام جري لداخل لقاها قاعده على السرير وهي حاطه ايديها علي عيونها وبتعيط  رعد حس أن روحه بتتسرب ليه تاني بعد ما شافها
 جري عليها يحضنها لعله يطفئ لهيب شوقه لها ..وخوفه عليها طول تلك الساعات التي مرت عليه سنوات فضل  يبوس فيها وكانه بيسبت لقلبه وعقله انها موجوده ومش هتبعد عنه
رحمه حضنته. رعد…
رعد هو يدفن وجهه في رقبتها ..ياروح وقلب وعقل .رعد
رحمه حضنتها بكل قوتها .. انت جيت أمته
رعد ابتسم وهو لايزال كما هو … انتي عايزنى اعرف انك مش كويسه و مجيش
رحمه بدموع. شوفت حصل فيا ايه  كنت بموت
رعد بخضه وهو يبصلها … بعد الشر عليكي يا حبيبتي ..اوعي تقولي كده تاني ..فاهمه ..انا مقدرش اعيش من غيرك
رحمه وهي تحضنه. اوع تسبني تاني
رعد وهو يحضنها لقلبه لو بايده كان ممكن يدخلها لضلوعه من كتر ما كان خايف عليها …. عمري ما سيبك يا ري ري
رحمه بصتله. زهراء فين
رعد بابتسامه هو يتأملها .. مع مروان
رحمه بكسوف… ماشي
رعد هو يقوم .. اسيبك  بقاا ترتاحي علشان تاخدي علاجك
رحمه وهي تمسك فيه بخوف… لا… خليك معايا… ها تسبني تاني
رعد وهو يحضنها. اهدي انا جنبك… بس هسيبك ترتاحي
رحمه بصتله بدموع .. لا خليك.
رعد وهو يمسح دموعها …حاضر.. انا عمري ما سيبك
رحمه بدموع . مين عمل فيا كده
رعد بابتسامه.  خلاص بقا.  هضعف كده قدام دموعك دي
رحمه بكسوف ..قليل الادب …
رعد بيبصلها بابتسامه
رحمه ..رعد مين الي كان عايز يموتني
رعد هو يضع جبينه علي جبينها .. انسي يا روحي.  مفيش .حد
رحمه. انت قلت من هتخبي عني حاجه يا رعد ..قول . مين
رعد بجديه .. حامد المنياوي
رحمه. اييه….. مش ده.. الي هزقته لم كان عندك
رعد بابتسامه .. ايوه….. وهو دلوقتي في المخزن
رحمه اول ما سمعت اسم المخزن خافت  وحضنته
رعد باستغراب …. مالك
رحمه قعدت تعيط في حضنه
رعد حس انه اول ماسمعت اسم المخزن خافت وهو يحضنها بقوه ويكاد أن يكسر اضلعها …. اهدي يا روحي …انتي شفتي مني عصبيتي وغضبي  بس لسه مشفتيش حاجه من حبي وعشقي ليكي…. انا بجد اسف على الي حصل
رحمه. وهي تطلع من حضنه… محصلش حاجه….. بس اوعدني انك مش ها تسبني… تاني
رعد مسك أيدها … عمري ما سيبك… تاني ..
رحمه حضنته وفضلت في حضنه لحد منامت
????????????????????????????????????
في بيت المنياوي
علي بزعيق .ازاااي يا بهايم تسبوه ياخد ابويا من بيته …هو انا مشغلين شويت اغبيه
الحراس كلها واقفه ساكته
علي بشر ..والله لنتقم منك يا بني الجارحي …هعرفك ازاي تخطف حامد باشا من بيته…. يا انا يا انت يا رعد …وابويا هرجعه ..
الحارس ..الباشا الكبير قال ..انك متدخلش في الي بينهم ..وأمرنا أنك متطلعش من البيت …
علي طلع السلاح وهدده.مش علي المنياوي يا روح امك الي تديله الأوامر … غور من قدامي بدل و عرش  ربنا اقتلك غووورووو
الحراس مشيت
علي  بشر وغل.  والله لخليك تعيط عليها يا رعد ..هخليك تتحسر علي اليوم الي جيت فيه علي الدنيا.  وهعرفك مين هو علي حامد علي المنياوي
????????????????????????????????????????
عند مروان
مروان.. نامي يا حبيبتي
زهراء. مش عايزه انام…. عايزه اشوف رحمه
مروان بابتسامه.. رحمه… مع رعد
زهراء بغباء . وفيها ايه
مروان   واحده كانت بين الحياه والموت وحبيبها كان هيموت عليها…. فأكيد بيطمن عليها بطريقته
زهراء ببرائه… ازاي مش فاهمه
مروان بابتسامه خبيثه.. اقلك بس متزعليش
زهراء بغباء . ايوه. قول…… اسكت لا متقلش…. دانت طلعت قليل ادب
َمروان. ههههههههه انا قلت حاجه
زهراء. خلاص اسكت
دق دق دق
مروان. ادخل
رعد دخل. رحمه فاقت وهي كويسه….. انا كنت عندها هي نايمه دلوقتي
زهراء. يعني هي كويسه
رعد بابتسامه. ايوه ..الحمد لله
مروان بابتسامه مماثله… تعالي نروح نجبلهم اكل مكلوش من الصبح
رعد. يلا….. خلي بالك منها يا زهراء
زهراء. حاضر
مروان ورعد. خرجو
زهراء قامت خرجت علشان تشوف  رحمه وهي دخله لرحمه شافت واحد داخل عندها
الشخص دخل لرحمه وكان ماسك سكين في أيده
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى